Sprawdź może przewody podciśnienia – mojemu tacie kuna je pogryzła i miał strasznego muła. Może gdzieś ci się przetarły.
krzysiek.gory napisał(a):Te kierowniczki w turbinie dotyczą mojego problemu?
prawdopodobnie masz turbo o zmienne geometrii.
krzysiek.gory napisał(a):Jak można sprawdzić stan turbiny, samodzielnie?
Nie wiem jak wygląda turbo w ditd, ale w TDi jest taka sztanga/ramie które też lubi się zawieszać, a raczej zapiekać.
Ale to raczej nie ma nic wspólnego ze spalaniem, co najwyżej z osiągami.
Możesz jeszcze podjechać do zakładu zajmującego się turbinami i poprosić aby ci zbadali jakie daje ciśnienie, albo pod diagnostykę komputerową.
I na przyszłość tak z raz na miesiąc przytrzymaj do 4 k rpm ostro przez parę kilometrów, oczywiście na dobrze rozgrzanym silniku.
ja bym powiedział, że nawet raz w tygodniu, szczególnie jeśli jeździsz sporo po mieście.