Usunięcie katalizatora w MX3 V6 – wnioski

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadeyro » 21 sty 2009, 13:38

Wybaczcie, ze odkopuje ale chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Nie doszukałem się na forum odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc was trochę pomęczę ;)

Pytanko do użytkowników MX3 V6 z wyciętym katem.
Poprzedni właściciel mojej wyciął kata i wspawał kawałek rurki zamiast niego.
Jak taki zabieg ma się w końcu do sprawności sond lambda?
Od początku wariuje mi spalanie. Raz spali w mieści 12, raz 18+ (przy porównywalnym stylu jazdy).
Czy wycinając katalizator można coś spieprzyć podłączając sondy?

Bo słyszałem 2 wersje na temat ich umiejscowienia.
1) obie przed katem
2) jedna przed, druga za. I co w tedy dzieje się z tą drugą po wycięciu kata?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez fazzi » 21 sty 2009, 14:08

tadeyro Obie są przed.
Reszty nie wiem bo kata mam. Natomiast chętnie podzielę się swoją wiedzą w tym temacie. Wiele osób pisało o swoich 'odczuciach' odnośnie wzrostu mocy/momentu itd. Zazwyczaj jedynym efektem jest to, że w aucie jest głośniej bez kata. Nikt jak na razie nie zhamował auta z katem i bez więc te wywody o drastycznej poprawie można wsadzić między bajki. Prawda jest taka, że w autach niedoładowanych nie ma co producentów poprawiać. WYJĄTKIEM jest założenie dedykowanego, całego wydechu, który MOŻE coś poprawi. Poza tym dochodzą problemy na przeglądach więc naprawdę nie ma co się w to bawić.
A co do przeglądów jako takich to naprawdę dziwię się tym którzy piszą 'dasz w łapę to przejdzie'. Co to za k*.*a rada?? Potem jeżdżą po drogach wraki bez amortyzatorów, pokrzywione czteroślady bez hamulców, walące benzyną na odległość tak, że się człowiek boi podejść z papierosem. A potem się ludzie dziwią, że są wypadki. Żal
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez tadeyro » 21 sty 2009, 14:34

Co do wzrostu mocy/momentu to i tak nie wypowiem się, bo odkąd go mam to jest bez kata.

Co do głośności to oprócz braku kata mam pusty tłumik końcowy, ale dramatu nie ma.
Dźwięk całkiem fajny a głośno zaczyna być dopiero od 4500+ ale też bez przesadyzmu.

Najbardziej interesowało mnie to, czy podczas przeróbki wydechu ktoś nie spieprzył ze sondami, ale skoro obie są przed to jest szansa, że będzie dobrze ;)

Co do dymienia i smrodu.
Wcześniej jeździłem zagazowanym escortem z katem i w MX-ie już po przeróbkach jest o niebo lepiej,a auto starsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez loockas » 22 sty 2009, 00:15

fazzi napisał(a):ięc te wywody o drastycznej poprawie można wsadzić między bajki.


Zwykle odczuwa się poprawę po usunięciu kata, ponieważ stary katalizator jest przeważnie przytkany i stąd to mylne odczucie wzrostu mocy :) Osobiście to przechodziłem. Obecnie mam rurkę w obudowie kata, jednak jak tylko nadejdą cieplejsze dni wkładam uniwersalny katalizator (chyba bosala). Niestety nie zdążyłem tego zrobić przed zimą....
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Capazo » 23 sty 2009, 00:03

Witam ja tez mam wyciety katalizator i nie odczulem przyrostu mocy. Moim zdaniem dzwiek jest gorszej jakosci bo nie ma takiego pomruku jak przy kacie, tylko pusty metaliczny oddzwiek. Mysle ze zaloze albo sportowy katalizator za ~ 350 zl na allegro albo uniwersalny bosal za ~150 zl. Tylko nie wiem ktory lepszy czy ten " sportowy" czy uniwersal. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz!!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez matysh » 23 sty 2009, 01:18

OK, to teraz pytanie.
Zabiegu usunięcia katalizatora dokonałem w ubiegłym roku, gdyż paskudnie śmierdział. Dotarły do mnie jednak głosy o tym, że w jakiejś konfiguracji alternatywnej [czyt. rura zamiast kata albo strumiennica] występuje zjawisko cofania się spalin do silnika. Czy to w ogóle prawda? Pomijając tą ewentualność już dzisiaj jestem skłonny nabyć nowy katalizator przez wzgląd na piekielnie ostry smród benzy z wydechu, białą chmurę, która wiecznie mi towarzyszy, no i szereg ceregieli przy okazji przeglądów. Dźwięk absolutnie nie jest fajniejszy, chyba, że ktoś lubi gruźliczo-metaliczne charcholenie w przedziale równego 2500rpm.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez karmazyn33 » 23 sty 2009, 18:47

witam podepnę sie pod temacik. byłem dziś na analizatorze spalin i na wolnych obrotach wszystkie odczyty to tragedia poprzekraczane niesamowicie,a na obrotach powyżej 3800 obr /min wszystkie są dobre w granicach normy , i tu moje pytanie czy to świadczy o jakiejś wadzie sondy lambda że dopiero na wysokich obrotach zaczyna pracować tak jak powinna , czy że jest zapchany/ rozwalony katalizator?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Capazo » 23 sty 2009, 22:29

Nie!! takie moje zdanie, bo silnik ma idelana dawke powietrza do paliwa ok od 2500 do 3500 tys. wtedy jest najlepsze spalanie. Odpowiednia temperatura itd. to wszytsko wplywa na jakosc spalin. Tak samo katalizator dziala w zakresie od 450-650 stopni celcjusza bodajze w nizsszych zakresach jest praktycznie bezuzyteczny, czyli jesli jedzies po miescie jakis krotki odcinek ok 5 km to on nawet nie spelni swojej funkcji ( Katalizator trzeba zagrzac). Tyle na ten temat niech mnie ktos poprawi jesli sie myle... a ja sie nie myle:D:D: hehe nie no zarcik. Pozdrowka.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez karmazyn33 » 23 sty 2009, 23:47

Capazo dzięki za zainteresowanie się , ale coś musi być nie tak bo teraz to mi spala ok 15l/100 fakt że robie krótkie odcinki ok 6 km do pracy i z powrotem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Capazo » 24 sty 2009, 02:21

To masz sondy walniete prawdopodobnie bo za duzo 15/100 i jeszcze silnik 1,5 to moj tyle nie pali w miescie. Sprawdz sondy. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez tadeyro » 24 sty 2009, 16:13

Pytanie do tych którzy wycięli już kata.
Jak wam się spalanie zachowuje? Podskoczyło coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez karmazyn33 » 24 sty 2009, 16:23

no musze sprawdzić i chyba trzeba będzie do Smirnoffa zadzwonić o nową sonde chyba że znasz jakiś dobry zamiennik Capazo mam jedną sonde 4 żyłową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez tadeyro » 24 sty 2009, 16:37

Na allegro kupisz uniwersalne 4żyłówki Boscha lub NGK za niecałe 100zł. Odpowiednią końcówkę Ci już dorobią :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez karmazyn33 » 24 sty 2009, 20:37

tadeyro i będzie dobrze śmigać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez tadeyro » 24 sty 2009, 20:46

Wielu ludzi na forum już tak robiło, i puki co to nie słyszałem, żeby coś nie grało.
Sonda jest oryginalna, tylko brak firmowej wtyczki, którą i tak dorabiają pod każde auto indywidualnie (przynajmniej tak piszą) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez andrzej-w » 24 sty 2009, 20:51

ja mam 215 tys km na busoli i prawdopodbnie przytkanego kata, poniewaz mialem w przeszlosci sytuacje, ze auto nie wkrecalo sie na obroty powyzej 3k rpm, a i teraz ma momenty przymulenia (brak bledow na kompie)

czy ktos z forumowiczow uzytkownikow silnika B3 1.3 16v / 8v ( lub B6 SOHC) robil ta operacje i z jakim rezultatem? widzialem, ze sa dostepne tlumiki zamienne za katalizator, moze takie rozwiazanie byloby dobre? czy to strumienica pod inna nazwa?;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez tomciokr » 24 sty 2009, 21:20

tadeyro napisał(a):Na allegro kupisz uniwersalne 4żyłówki Boscha lub NGK za niecałe 100zł. Odpowiednią końcówkę Ci już dorobią :)


Z tym że za 100zł kupisz podróbe. Normalna cena NGK z grzałką to koszt ok 160zł, a Boscha to spokojnie 200zł. Uważajcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez karmazyn33 » 25 sty 2009, 01:37

tomciokr a jak rozróżnić podróbkę od oryginału?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Mania » 25 sty 2009, 01:49

tadeyro napisał(a):Pytanie do tych którzy wycięli już kata.
Jak wam się spalanie zachowuje? Podskoczyło coś


Ja mam usuniętego kata (założona strumienica) od prawie roku (w lutym będzie rok) i spalanie nic nie podskoczyło
Są w życiu samochody, które raz widziane bywają niezapomniane...:)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 13:24
Posty: 202
Skąd: Łęczna
Auto: Mustang & Navara & Cooper

Postprzez tomciokr » 25 sty 2009, 01:52

Niestety nie miałem ich w ręce obu żeby porównać. Np. Boscha nie mają żadnych numerów oprócz napisu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron