Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
Witam!Na początku chciałbym powiedzieć, iż wiele tematów z forum już przejrzałem ale nadal nie znam odpowiedzi co do pytań które mnie nurtują.
Mam mx-3 1.6 16sohc z 92 roku i jestem przed swapem, a dokładnie mówiąc przymierzam się do niego intensywnie a pierwsze najważniejsze kroki już zrobiłem,czyli zakup silnika,skrzyni,wiązki(tylko nie wiem czy z kompem) oraz półosiami. Silnik pochodzi z mazdy 323 bg 1.8 16v Gt z roku 1992 o mocy 128ps..no i teraz mam parę pytań co do wykonania tego swapu,oczywiście nie będę robił tego sam tylko z kumplem mechanikiem ale chciałbym znać odpowiedzi na pytania takie jak:
1- czy mocowania silnika (łapy) będą pasowały?( w sposób plug and play:)?
2- czy elementy które wymieniłem wystarczą do całkowitego swapa czy coś muszę jeszcze dokupić?
3- jak jest z masa silników?czy jest duża różnica między nimi-pytam ze względu na zawieszenie...
4- czy będzie trzeba przerabiać coś z wiązką czy całość bez większych problemów podejdzie?
5- czy pompa paliwa od 1.6 16v może pozostać ?
6-głupie pytanie za które mnie pewnie zlinczuje większość ale w obecnym silniku mam zamontowane lpg-bylem zmuszony gdyż póki co biedny student nie ma $$ tyle paliwa, wiec pytanie czy dużo problemów z przełożeniem tego gazu?
7-czy przeplywomierz również musi być również od silnika z gt?
jak będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał mam nadzieję iż znajdą się osoby pomocne a może ktoś kto już ten temat przerabiał:) z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi..
Mam mx-3 1.6 16sohc z 92 roku i jestem przed swapem, a dokładnie mówiąc przymierzam się do niego intensywnie a pierwsze najważniejsze kroki już zrobiłem,czyli zakup silnika,skrzyni,wiązki(tylko nie wiem czy z kompem) oraz półosiami. Silnik pochodzi z mazdy 323 bg 1.8 16v Gt z roku 1992 o mocy 128ps..no i teraz mam parę pytań co do wykonania tego swapu,oczywiście nie będę robił tego sam tylko z kumplem mechanikiem ale chciałbym znać odpowiedzi na pytania takie jak:
1- czy mocowania silnika (łapy) będą pasowały?( w sposób plug and play:)?
2- czy elementy które wymieniłem wystarczą do całkowitego swapa czy coś muszę jeszcze dokupić?
3- jak jest z masa silników?czy jest duża różnica między nimi-pytam ze względu na zawieszenie...
4- czy będzie trzeba przerabiać coś z wiązką czy całość bez większych problemów podejdzie?
5- czy pompa paliwa od 1.6 16v może pozostać ?
6-głupie pytanie za które mnie pewnie zlinczuje większość ale w obecnym silniku mam zamontowane lpg-bylem zmuszony gdyż póki co biedny student nie ma $$ tyle paliwa, wiec pytanie czy dużo problemów z przełożeniem tego gazu?
7-czy przeplywomierz również musi być również od silnika z gt?
jak będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał mam nadzieję iż znajdą się osoby pomocne a może ktoś kto już ten temat przerabiał:) z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi..
Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 20:34 przez KrystianR, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
to jest ten nowy silnik???????????????nie znam sie na mazdach zabardzo ale mialem kiedys vw jette mk2 1.6 i zmieniłem mu silnik na GTI KR 1.8 16v 140 km i uchwyty były delikatnie inne wiec tu moze byc podobnie
- Od: 26 maja 2008, 23:09
- Posty: 78
- Skąd: Biłgoraj STREET TERROR
- Auto: Mazda mx3
MX3 GREEN napisał(a):to jest ten nowy silnik???????????????nie znam sie na mazdach zabardzo ale mialem kiedys vw jette mk2 1.6 i zmieniłem mu silnik na GTI KR 1.8 16v 140 km i uchwyty były delikatnie inne wiec tu moze byc podobnie
nowy w miejsce starego ale nie nowy bo 92 rok:)
wlasnie kiedys gdzies wyczytalem ze lapy i takie spawy pasuja tylko chcialbym sie wlasnie dowiedziec co mnie czeka..niechce by auto dlugo stalo wiec chce byc przygotowany do swapa tak by miec czesci potrzebne przed swapem a nie szukac w trakcie-choc moze sie bez tego nie obyc wiem...dlatego bardzo licze na kazde slowo z waszej strony:)
znalazlem troche info ale niestety moj angielski slabiutki i nic nie potrafie sensownego wyczytac?moze ktos kto rowniez jest tym zainteresowany moglby cos przetlumaczyc badz w skrocie opisac?za kazdego info bede wdzieczny.pozdrawiam
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.ph ... 9&start=90
a tu cos do silnika bpt
http://www.levinsonltd.com/mx3/BPT/
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
krakusik mx-3 robił w swojej mx-3 SWAP'a z B6 na BP także uderz do niego pewnie odpowie na twoje pytania.
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
Pyton162 napisał(a):z b6 na 2.5 v6 a to duza różnica
Krakusik najpierw zmienił z 1,6 na 1,8 ;p a potem dopiero wsadził 2,5.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50752
Tu masz podobny temat, niby z Z5, ale problemy podobne. A zawsze może napotkasz kogoś kto to już robił. Półosie są chyba inne. w Bg skrzynia od B6 do BP pasuje(ale wytrzymuje nie za długi), więc i tu powinno być to samo. KrystianR Ty masz DOHC czy SOHC
dzieki Lukano za odpowiedz – zawsze jakies dobre wiesci to juz dobry poczatek;)
wlasnie ja mam sohc z 92 roku a to juz dohc 1.8 ..czytalem ze po lifcie te 107ps dohc latwiej zeswapowac na 1.8dohc ale tu dostaje cala wiazke,silnik kompletny,polosie i skrzynie wiec chce calosc wrzucic a stare najwyzej sprzedam na czesci bo moj silnik chodzi dobrze mimo 210tys przebiegu-byanjmniej prawdziwy przebieg...
wlasnie ja mam sohc z 92 roku a to juz dohc 1.8 ..czytalem ze po lifcie te 107ps dohc latwiej zeswapowac na 1.8dohc ale tu dostaje cala wiazke,silnik kompletny,polosie i skrzynie wiec chce calosc wrzucic a stare najwyzej sprzedam na czesci bo moj silnik chodzi dobrze mimo 210tys przebiegu-byanjmniej prawdziwy przebieg...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
KrystianR jak masz silnik na wierzchu, to odrazu zajrzyj do sprzegla, zeby sie pozniej nie okazalo ze skrzynie trzeba wyciagac i wymieniac sprzeglo. najlatwiej by bylo, gdybys zostawile skrzynie od 1.6 (podobno pasuja), bo jak zmieniasz na ta z DOHC to po zmianie polosi moze sie okazac ze piasty od 1.6 nie beda pasowaly, a jak zmienisz piasty z tarczami na te z DOHC, to i zaciski bedziesz musial zmianic, bo sa tarcze wieksze, no i jak masz felgi 13 to juz Ci nie wejda.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damiaaans
nie bardzo mi wlasnie widzi zostawianie skrzyni ze wzgledu na to ze ta oryginalna z pewnoscia wytrzymalsza na dluzsza mete a do tego moze kiedys sie pokusze o pare modyfikacji zeby cos z tego silnika jeszcze wykrzesac wiec szkoda byloby meczyc te skrzynie a sprzeglo oczywiscie sprawdze tak jak mowisz, zreszta jak zakupie calosc i przywioze-kwestia do poltorej tygodnia bo juz kupilem tylko odbior, to calosc sobie polezy najpierw w garazu i ja co bedzie trzeba i co bedzie widoczne do zmiany to zmienie...
zmartwiles mnie troche z tymi piastami mam nadzieje ze polosie te co przyjda wedja plug and play chyba ze ktos juz pewny jest ze to nie przejdzie jednak sklaniam sie temu by naprawde wsadzic calosc ze skrzynia...
co do felg to mam 15tki zarowno zimowki jak i letnie mniejsze napewno juz nigdy nie wejda a jesli to z czasem moze wieksze letnie:)
co do auta musze je dopiescic i chce z niej z biegiem czasu zrobic naprawde igle na wzor nawet twojej itp zeby autko i technicznie i wizualnie bylo tak jak sobie tego zapragne ale tuning na moje sie zaczyna od silnika i spraw technicznych a nie obwieszanie auta lotkami i innymi zeby pozniej taki 1.6 ledwo co te kg uciagnal
wracajac do tematu jakby ktos wiedzial cos to prosze o kazde info...
nie bardzo mi wlasnie widzi zostawianie skrzyni ze wzgledu na to ze ta oryginalna z pewnoscia wytrzymalsza na dluzsza mete a do tego moze kiedys sie pokusze o pare modyfikacji zeby cos z tego silnika jeszcze wykrzesac wiec szkoda byloby meczyc te skrzynie a sprzeglo oczywiscie sprawdze tak jak mowisz, zreszta jak zakupie calosc i przywioze-kwestia do poltorej tygodnia bo juz kupilem tylko odbior, to calosc sobie polezy najpierw w garazu i ja co bedzie trzeba i co bedzie widoczne do zmiany to zmienie...
zmartwiles mnie troche z tymi piastami mam nadzieje ze polosie te co przyjda wedja plug and play chyba ze ktos juz pewny jest ze to nie przejdzie jednak sklaniam sie temu by naprawde wsadzic calosc ze skrzynia...
co do felg to mam 15tki zarowno zimowki jak i letnie mniejsze napewno juz nigdy nie wejda a jesli to z czasem moze wieksze letnie:)
co do auta musze je dopiescic i chce z niej z biegiem czasu zrobic naprawde igle na wzor nawet twojej itp zeby autko i technicznie i wizualnie bylo tak jak sobie tego zapragne ale tuning na moje sie zaczyna od silnika i spraw technicznych a nie obwieszanie auta lotkami i innymi zeby pozniej taki 1.6 ledwo co te kg uciagnal
wracajac do tematu jakby ktos wiedzial cos to prosze o kazde info...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
O widzisz damiaaans się odezwał
On jest prosto po swapie
Niby w BG. ale większość powinna być taka sama. W koncu mx-3 to płyta od BG, no i twój silnik razem ze skrzynią też pochodzi od BG.
Lukano napisał(a):O widzisz damiaaans się odezwałOn jest prosto po swapie
Niby w BG. ale większość powinna być taka sama. W koncu mx-3 to płyta od BG, no i twój silnik razem ze skrzynią też pochodzi od BG.
czyli nie powinno byc w sumie wiekszego problemu prawda??nie za bardzo znam sie na oznaczeniach w mazdach tych silnikowych dlatego glupio pytam...moj jest sohc jeszcze a ten dohc ale mam nadzieje ze nie bedzie zbyt wiele "rzezby"
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
no ja nie sprawdzałem jak sie maja polosie do piast, bo nawet nie wyciagalem polosi z piasty, tylko przelozylem calego mcphersona z piasta i polosia. wiem że na bank roznia sie tym wieloklinkem ktory wchodzi do skrzyni, w DOHC jest wiekszej srednicy. tez wolalem tak jak Ty wlozyc oryginalna skrzynie od GT, bo i sprzeglo pewnie jest mocniejsze (roznica w cenie jest znaczaca, wiec musi ona z czegos wynikac, bo do 1.6 AISINa kosztuje 340zl, a do 1.8 DOHC tej samej firmy 510zł). ja zrobilem ten blad, ze nie zajrzalem do sprzegla gdy silnik bym wyjety i teraz czeka mnie wyjmowanie skrzyni
, wiec i Ty nie zrob takiego samego bledu.
masz pewnei taki sam silnik jak tutaj, nie?
http://allegro.pl/item512693815_silnik_ ... 6_16v.html
jak tak to to jest praktycznie to samo co w 323f, a w 323f wymiana z 1.6 na 1.8 DOHC to jest plug and play (chodzi mi o mocowania i kostki od elektryki)
aaa, jeszcze jedna rzecz która bedziesz musial wymienić to to ciegno do zmiany biegow, ktore idzie od drazka do skrzyni, bo rozni sie koncowka przy skrzyni, i od 1.6 nie podejdzie
KrystianR napisał(a):Lukano napisał(a):O widzisz damiaaans się odezwałOn jest prosto po swapie
Niby w BG. ale większość powinna być taka sama. W koncu mx-3 to płyta od BG, no i twój silnik razem ze skrzynią też pochodzi od BG.
czyli nie powinno byc w sumie wiekszego problemu prawda??nie za bardzo znam sie na oznaczeniach w mazdach tych silnikowych dlatego glupio pytam...moj jest sohc jeszcze a ten dohc ale mam nadzieje ze nie bedzie zbyt wiele "rzezby"
masz pewnei taki sam silnik jak tutaj, nie?

jak tak to to jest praktycznie to samo co w 323f, a w 323f wymiana z 1.6 na 1.8 DOHC to jest plug and play (chodzi mi o mocowania i kostki od elektryki)
aaa, jeszcze jedna rzecz która bedziesz musial wymienić to to ciegno do zmiany biegow, ktore idzie od drazka do skrzyni, bo rozni sie koncowka przy skrzyni, i od 1.6 nie podejdzie
Ostatnio edytowano 20 sty 2009, 13:01 przez damian, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damiaaans napisał(a):tez wolalem tak jak Ty wlozyc oryginalna skrzynie od GT, bo i sprzeglo pewnie jest mocniejsze
Skrzynia jest podobno mocniejsza, a sprzęgło ma większą średnicę.
Silnik SOHC jest taki sam jak w w BG
1. Mocowania będą pasowały plug & play
2. Powinny wystarczyć. Oczywiście jeśli masz kompa od 1.8 DOHC, bo jeśli nie masz to musisz go jeszcze dokupić. No i tak jak damiaaans powiedział, pozostaje pproblem piast. W eFkach podobno we wszystkich wersjach silnikowych były takie same piasty. Nie wiem jak jest w MX.
3. Masa trochę się różni ale nie jest to tak znacząca różnica żeby miała wpływać na zawieszenie. W eFkach we wszystkich wersjach była taka sama zawiecha.
4. Musisz poprostu wymienić całą wiązkę łączącą silnik z ECU. Nie ma z tym żadnych problemów.
5. Może pozostać. Coprawda jeśli zależałoby ci na osiągach to przydałoby się ją wymienić bo ta od 1.8 DOHC jest dużo większa ale jak i tak chcesz zagazować ten silnik to nie ma to żadnego znaczenia.
6. Nie znam się na gazie i nie będę się wymądrzał ale wydaje mi się że mikser przydałoby się większy wsadzić. No i nie wiem jak z parownikiem.
7. Przepływomierz może zostać. W eFkach zarówno w 1.6 SOHC, 1.8 SOHC jak i w 1.8 DOHC były takie same przepływki (takie same oznaczenia)
Co do skrzyni to nie zostawiaj tej od 1.6 bo:
– po pierwsze skrzynie od SOHC mają dłuuugie przełożenia i będziesz miał gorsze przyspieszenie przez to
– po drugie ta skrzynia G5M-R jest wytrzymalsza od F5M-R
– po trzecie tarcza sprzęgłowa od 1.6 ma 190mm a od 1.8 DOHC 215mm, także subtelna różnica jest
2. Powinny wystarczyć. Oczywiście jeśli masz kompa od 1.8 DOHC, bo jeśli nie masz to musisz go jeszcze dokupić. No i tak jak damiaaans powiedział, pozostaje pproblem piast. W eFkach podobno we wszystkich wersjach silnikowych były takie same piasty. Nie wiem jak jest w MX.
3. Masa trochę się różni ale nie jest to tak znacząca różnica żeby miała wpływać na zawieszenie. W eFkach we wszystkich wersjach była taka sama zawiecha.
4. Musisz poprostu wymienić całą wiązkę łączącą silnik z ECU. Nie ma z tym żadnych problemów.
5. Może pozostać. Coprawda jeśli zależałoby ci na osiągach to przydałoby się ją wymienić bo ta od 1.8 DOHC jest dużo większa ale jak i tak chcesz zagazować ten silnik to nie ma to żadnego znaczenia.
6. Nie znam się na gazie i nie będę się wymądrzał ale wydaje mi się że mikser przydałoby się większy wsadzić. No i nie wiem jak z parownikiem.
7. Przepływomierz może zostać. W eFkach zarówno w 1.6 SOHC, 1.8 SOHC jak i w 1.8 DOHC były takie same przepływki (takie same oznaczenia)
Co do skrzyni to nie zostawiaj tej od 1.6 bo:
– po pierwsze skrzynie od SOHC mają dłuuugie przełożenia i będziesz miał gorsze przyspieszenie przez to
– po drugie ta skrzynia G5M-R jest wytrzymalsza od F5M-R
– po trzecie tarcza sprzęgłowa od 1.6 ma 190mm a od 1.8 DOHC 215mm, także subtelna różnica jest
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):1. Mocowania będą pasowały plug & play
Moze w mx3 jest inaczej (mozliwe) ale u mnie blok b6 i bp sie roznia dlugoscia, co za tym idzie, łapy maja bardziej rozstawione otwory, wiec albo ciąć i spawac, albo zalozyc od bp. Poduszki pasuja.
Less roof, more fun


a no właśnie, o tym nie pomyślałem, ja jak przekładałem silnik to odrazu z poduszkami. i pamiętaj o tym cięgle od biegów, żeby później nie było niespodzianki, że nie można biegu wrzucić.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Panowie silniczek już jest u mnie..dostałem komplet silnik ze skrzynia tak jak widac zlozony w calosc i nawet nie rozkrecany z poducha czujnikami pierdami itp-po prostu calosc wyciagnieta,wiazka z kompem do tego tez jest..jedynie czego bratk to polosi...niestety tak wyszlo i moje pytanie czy polosie od zwyjkel bp 1.8 16v nie gt podejda?musza byc koniecznie z abs bo tak mam teraz i maja podejsc do skrzyni od 323 gt 128ps bp i i wkladam do mx-3 sohc 92..
tak silniczek wyglada o ktorym mowa:

tak silniczek wyglada o ktorym mowa:

- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje