Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez jacek01 » 18 gru 2008, 20:52

Według mojego przekonania to Unitta i NTN są tym co potrzebuje ,ale ta pompa czy aby to dobry wybór??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez nightcomer » 20 gru 2008, 09:45

smieszna allegrowa oferta rozrzadu DiTD za 730 zyly
http://moto.allegro.pl/item503748391_ro ... _ditd.html

GWARANCJA 24 Miesiące bez limitu kilometrów !!!

mam znajomych, ktorzy rok w rok wykrecaja rowna pake po warszawie. ciekawe jakby wtedy ta gwarancja bez limitow wygladala.
chyba niedziwne, ze pod adresem tej firmy zaczal juz kielkowac krzak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez marcili » 21 gru 2008, 21:55

Witam,

Mój samochodzik ma przebieg około 140 k km (formalnie :) )
Jak tylko zakupiłem wymieniłem od razu rozrząd. Teraz po czasie jak człowiek bardziej oczytany tak sobie myślę że źle zrobiłem że nie wymieniłem od razu pompy wodnej.
Wiem że się ją wymienia co drugą wymianę rozrządu (co 180 k km).
Co mam zrobić a raczej co będzie bezpieczne dla mojego samochodu.
Poczekac na kolejną wymianę rozrządu (czyli być może wcale) i wymienić pompę czy lepiej dla bezpieczeństwa wymienić ją szybciej??

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Marek61 » 21 gru 2008, 23:05

A ciekawe pytanie.Ja bym wymienił pompe -dla spokojnosci :) Podobno moze nie wytrzymac duzo dłuzej niz ok 200 kkm.A ma wpływ na obciązenie całego układu rozrządu.Ale moze ktoś bardziej fachowy odpowie.Ja tak na chłopski rozum mysle że wymieniłbym.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez radekko » 22 gru 2008, 03:23

Naprawde, jesli Dj_parts bedzie istnial za moje kolejne 90tys kilometrow znow kupie u nich rozrzad. Wymiana kompletnego rozrzadu (z pompa wody) filtrow (4 sztuki) i oleju kosztowala mnie 1640zl, liczone materiały plus robocizna. Od wymiany zrobilem dopiero 1000km ale nie mam na co narzekac. No moze na brak okazji zeby zrobic 2000km. Serwisant z Bosh-service potwierdzil ze czesci jakie dostarczylem to dokladnie takie same jakie on moze kupic za kwote nieco wieksza. Jedyna roznica to kartoniki (sakura) w ktore ASO opakowuje hydronapinacze (jednak zawartosc pudelek sakura jest taka sama jak szarych pudelek kupowanych w Dj_parts).
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez person1 » 23 gru 2008, 08:23

Witam
Powiem tak: jestem tuż po zabiegu wymiany rozrządu przy 170 km i (zakupiony orginał w DJ PARTS) i całe szczęscie ,że zdecydowałem się to zrobić już teraz bo hydronapinacz już wogóle nie działał.Pasek latał jak smrud po gaciach.Autko pracuje dużo ciszej jak jest zimne i jak by lepiej przyspieszało (może to tylko złudzenie).Pompa musze powiedzieć ,że jescze była ok ale cóż...
person1
 

Postprzez xANDy » 26 gru 2008, 22:04

Marek61 napisał(a):Podobno moze nie wytrzymac duzo dłuzej niz ok 200 kkm.
Ta sama pompa montowana jest w M6, gdzie wytrzymac musi 2x rozrząd czyli 240kkm. Pozostaje jednak pytanie czy kilometry to jedyny wyznacznik, czy także czas (odporność na korozję).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marek61 » 27 gru 2008, 00:08

No i stad powstaje pytanie.Do użytkowników ,którzy sa pewni co zostało a co nie w ich autach wymienione. Jak długo (czas) (km) była użytkowana pompa. Pewnie serwisanci mogliby na ten temat się wypowiedziec ,ale jak już zauważyłem wcześniej chyba nie jest to w ich interesie.Tak wiec pytanie pozostaje w próżni . Pytanie raczej do użytkownikow.
Odporność na korozję....pompa wykonana jest chyba z kompozytów alu-cynk coś tam? Łozysko pompy szybciej ze stali. Ciekawy i nie do końca rozpracowany temat. Wypowiadajcie sie Forowicze.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez nosekBd » 27 gru 2008, 17:46

Witam--wymieniłem rozrzad przy 181,a komplet częsci miałem od DJ_PARTS i jestem bardzo zadowolony z tej firmy.Nówki części +szybka obsługa---DOBRA FIRMA---POLECAM.Zrobiłem już 500 km i z rozrządem jest wszystko ok, ale wyszedł mi pewien problem.Do 130 km/h jest ok ale potem cisne pedał i nie chce mi przyśpieszać .Długo stoi w miejscu 130 a potem powoli jak żółw idzie mi do przodu, ledwo co jest to wyczówalne. NIE MA POWYRZEJ 130 PRZYŚPIESZENIA------CO ROBIĆ .Umówiłem sie z mechanikiem który mi to wymieniał po świętach.Może jakies pomysły ---co jest tego przyczyną, dobrze by było naprawić to autko, bo strach jeżdzić a o wyprzedzaniu to nie ma mowy.POZDRAWIAM WSZYSTKIE DITD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 14:08
Posty: 21
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323 f BJ 2.0 DITD 2000 r-Była
Mazda 6 121 KM GY 2003 r-Jest OBECNIE

Postprzez nick555 » 3 sty 2009, 21:05

u mnie znajomy chciał mi pomóc i oszczędzić na rozrządzie i nie wymienił hydronapinacza i pompy. przy 180 tyś. Przy 200 wymieniłem hydronapinacz na org Mazdy za 500 i nareszcie mogłem ze spokojem zapalać rano jak się chłodniej zrobiło. NBic się nie tłucze, nic nie brzmi jakby się chciało urwać. Pompy nie wymieniłem bo był szybki wyjazd, a tej nie było wna półkach. Mam teraz 215 tyś i na razie odpukać...
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 11:18
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Lublin/Bełsznica
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
3 BL 2,0 Disi '10

Postprzez Uczeń89 Bawaria Motors Ka » 6 sty 2009, 17:27

witam chcialbym wymienic w mojej madzi rorzad.
moj silnik to 2.0 ditd 110ps
Wymiana ma polegac na nowym pasku rolkach i napinaczu.
Znalazlem ciekawa oferte na allegro za 740zl,ale pisze na nich symbol RF2A czy te oznaczenie jest skierowane wylacznie do silnikow 101 ps?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 15:27
Posty: 10
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW 2.0 DITD 110 ('02)

Postprzez Mateusz L » 6 sty 2009, 18:14

Uczeń89 Bawaria Motors Ka napisał(a):Znalazlem ciekawa oferte na allegro za 740zl

Pamiętaj, że pasek POWINIEN być oryginalny,a reszta renomowana np. GMB
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez kuules » 7 sty 2009, 12:09

tomi-ei napisał(a):CENA NIE TAKA STRASZNA – WYMIANA ROZRZADU W 2.0 DiTD ( na oryginale )
y
W skład kompletu rozrządu wchodzą:
PASEK ROZRZĄDU firmy UNITTA Japan Oryginał w MAZDA
ROLKA NAPINAJĄCA firmy NTN Japan Oryginał w MAZDA
ROLKA PROWADZĄCA firmy NTN Japan Orygianał w MAZDA
NAPINACZ HYDRAULICZNY firmy NTN Japan Oryginał w MAZDA
( koszt: 740 PLN brutto + 8 PLN przesylka – dostawa do 2 dni roboczych )

Kontakt do hurtowni: D.J.-Parts
Tel. (71) 357 59 29
Tel. (71) 374 04 72
Tel./Fax (71) 358 08 76
mail: parts@djparts.ig.pl
nick allegro: dj_parts
strona: www.djparts.pl



Czy ktoś ma jeszcze jakieś opinie o tej firmie. Dzwoniłem dziś i nadal mają rozrządy do DiTD w cenie 740zł oryginalne. Czy ktoś obeznany w temacie z Wrocławia może podjechać i potwierdzić że to rzeczywiście oryginał?
Adres:
D.J-PARTS:
Ul. Belgijska 48
54-404 Wrocław

Drugie pytanie to czy ktoś słyszał o firmie Koyo ? Bo dostałem też ofertę na komplet takiej firmy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 22:33
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW TDVi

Postprzez jacek01 » 7 sty 2009, 20:04

kuules napisał(a):Czy ktoś ma jeszcze jakieś opinie o tej firmie. Dzwoniłem dziś i nadal mają rozrządy do DiTD w cenie 740zł oryginalne. Czy ktoś obeznany w temacie z Wrocławia może podjechać i potwierdzić że to rzeczywiście oryginał?
Adres:
D.J-PARTS:
Ul. Belgijska 48
54-404 Wrocław

Drugie pytanie to czy ktoś słyszał o firmie Koyo ? Bo dostałem też ofertę na komplet takiej firmy.
_________________

Podpisuję się pod pytaniem właśnie chcę kupić kompletny rozrząd do Mazdy Premacy 2,0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez bobox » 18 sty 2009, 15:03

jacek01 napisał(a):
kuules napisał(a):Czy ktoś ma jeszcze jakieś opinie o tej firmie. Dzwoniłem dziś i nadal mają rozrządy do DiTD w cenie 740zł oryginalne. Czy ktoś obeznany w temacie z Wrocławia może podjechać i potwierdzić że to rzeczywiście oryginał?
Adres:
D.J-PARTS:
Ul. Belgijska 48
54-404 Wrocław

Drugie pytanie to czy ktoś słyszał o firmie Koyo ? Bo dostałem też ofertę na komplet takiej firmy.
_________________

Podpisuję się pod pytaniem właśnie chcę kupić kompletny rozrząd do Mazdy Premacy 2,0 DiTD


witam, ja także sie dołaczam z zapytaniem :) tez musze wymienic cały rozrzad i przy okazji pompe.czy ktos wie gdzie mozna to zrobic w Trójmiescie?(Gdynia,Sopot,Gdańsk,Rumia,Reda,Wejherowo)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 12:41
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.

Postprzez jacek01 » 18 sty 2009, 15:44

dziś wieczorem postaram się co -nieco napisać o ich produktach ,właśnie kupiłem od nich rozrząd i nam go u siebie we wtorek wymiana u mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez jocco » 18 sty 2009, 21:13

Ja kupiłem premackę z przebiegiem 150 tys km czyli sytuacja podobna do wymiany miałem jeszcze 30 tys ale nawet sie nie wachałem wymieniłem w pierwszym tygodniu eksploatowania koszt to tylko :) 2 tys zł oczywiście z robocizną i pompą wodną ale lepiej to zrobic i mieć święty spokój pozdr
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez jacek01 » 18 sty 2009, 23:22

Witam wszystkich postaram się napisać parę zdań na temat cen jakie ja spotkałem na swojej drodze poszukiwań rozrządu do Mazdy Premacy 2,0 DITD rocznik 2002.
Szukałem ,pisałem ,pytałem i oto efekty:

Serwis Mazdy w Kobylnicy koło Słupska

"1) pasek rozrządu 284 zł brutto
2) rolka napinająca 363 zł brutto
3) rolka prowadząca 366 zł brutto
4) napinacz hydrauliczny 684 zł brutto
5) pompa wody+uszczelki 350+ 16 zł brutto
Razem-2027

Zaprzyjaźniony serwis Mazda Vollmari Niemcy:

RF2A-12-205B ZAHNRIEMEN 1 Stück * 80,25
ZUBE-H -ÖR ZAHNRIEMENSPANNER 1 Stück * 135,00
RFB9-15-116 DICHTUNG (AF) 1 Stück * 3,80
RF2A-15-100C WASSERPUMPE 1 Stück * 102,41
RF1S-18-380A9A RIPPENRIEMEN 1 Stück * 15,08

Od razu tłumaczę na polski:
RF2A-12-205B pasek zębaty 1szt. 80,25 €
akcesoria (ZUBEHÖR) napinacz paska zębatego 1 szt. 135,00 €
RFB9-15-116 uszczelka (AF) 1 szt. 3,80 €
RF2A-15-100C pompa wodna 1 szt. 102,41 €
RF1S-18-380A9A pasek żebrowy 1 szt. 15,08 €
razem 400,48 € z podatkiem VAT

Przytaczam również informację,którą otrzymałem z serwisu niemieckiego:
"ANBEI DIE ERSATZTEILLISTE WIE VON IHNEN ANGEFORDERT.
BEI DEM ZAHNRIEMENWECHSEL MUSS DER HYDRAULISCHE ZAHNRIEMENSPANNER
ERNEUERT WERDEN. ICH HABE ZUSÄTZLICH BENÖTIGTE ERSATZTEILE MIT
AUFGELISTET ( KEILRIEMEN ).
ICH HABE IN DIESER KALKULATION EINEN HYDRAULISCHEN SPANNER AUS DEM
ZUBEHÖR EINGESETZT. DER ORIGINALE IST CA. 35,–€ TEURER.
DIE WASSERPUMPE MUSS NICHT ZWINGEND BEIM ZAHNRIEMENWECHSEL ERNEUERT
WERDEN, NUR WENN DIESE WIRKLICH UNDICHT SEIN SOLLTE ( GANZ SELTEN ! ).
UMLENKROLLEN DES ZAHNRIEMEN MÜSSEN EBENFALLS NICHT MIT GEWECHSELT
WERDEN."

Tłumaczenie
"Przy wymianie paska zębatego musi być wymieniony hydrauliczny napinacz paska zębatego. Dodatkowo wyszczególniłem potrzebne części zamienne(pasek klinowy).
W tej kalkulacji zastosowałem napinacz hydrauliczny z akcesoriów.
Oryginalny jest droższy około 35 €.
Pompa wodna nie musi być koniecznie wymieniana przy wymianie paska zębatego;tylko wówczas gdy jest rzeczywiście nieszczelna(bardzo rzadko).
krążki zwrotne(prowadzące) paska zębatego również nie muszą być przy tym wymienione."

Przechodzimy do firmy,która jest często polecana przez forum: "DJ-Parts" Wrocław.
Oto zestawienie części i cen jakie otrzymałem:
Pasek rozrządu UNITA 280 zł
Napinacz paska rozrządu hydr. 280 zł
Pompa wody 480 zł
Uszczelki pompy 20 zł
Napinacz paska rozrządu 90 zł
Rolka prowadząca 90 zł
Razem 1240 zł.
Cóż mogę napisać o tej firmie.Przesyłkę dostarczono mi ekspresowo, pasek rozrządu wygląda na oryginał UNITA tylko że na opakowaniu przy numerze widnieje literka B,a na nadruku paska przy numerze widnieje literkaA.Sprawdzałem w katalogu DAYKO (ładnie rozbudowany katalog) do silnika 2,0 DITD są używane paski o numerze katalogowym RF2A-12-205 zarówno A jak i B, więc chyba wszystko jest ok. NA napinaczu hydraulicznym jest wytłoczone NTN,wygląda tak samo jak na zdjęciach z aukcji internetowych,nie był w oryginalnym opakowaniu. Pompa wodna stosowana w Premacy 2,0DITD powinna mieć symbol RF2A-15-100C ,choć na opakowaniu z mojej jest trochę inaczej a mianowicie RF5C-15-010A.Dowiadywałem się u sprzedawcy dlaczego tak jest,poinformował mnie że jest to symbol z Mazdy 626,ale pasuje również do Premacy. Sprzedawca zapewnia, że jest to w 100% oryginalny rozrząd.Więc pozostaje mi uwierzyć w to.We wtorek wymiana w warsztacie,a jak będzie dalej okaże się.

Wszystkie części rozrządu ,które otrzymałem z "DJ-Parts"skrupulatnie sfotografowałem,więc ktoś chce je obejrzeć na zdjęciach z chęcią wyślę je na e mail.
Zapomniałem jeszcze o jednym warsztacie w Koszalinie,który za wszelką cenę próbował mi wcisnąć pasek GEATSa a resztę elementów LUKA.Koszty części 1600 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez jacek01 » 20 sty 2009, 18:49

No i po bólu,rozrząd wymieniony :D wymiana430 zł+części 1240 zł. Dodatkowo wymieniłem 2 paski RF1S-18-380A9A pasek żebrowy i muszę stwierdzić że słusznie,ponieważ stare były lekko popękane. Części, które kupiłem z "DJ-Parts" są identyczne z tymi które zostały zastąpione :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez Yard » 21 sty 2009, 22:32

jacek01 napisał(a):Serwis Mazdy w Kobylnicy koło Słupska

Co to za serwis Mazdy?
jacek01 napisał(a):
Wszystkie części rozrządu ,które otrzymałem z "DJ-Parts"skrupulatnie sfotografowałem,więc ktoś chce je obejrzeć na zdjęciach z chęcią wyślę je na e mail.

Wstaw u mnie na stronę lub prześlij to udostępnię.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy