Światła drogowe w trybie "Auto" – działają tylko po zmroku
1, 2
Witam,
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
- Od: 2 gru 2008, 17:10
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM
j32 napisał(a):Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
A czy nie masz czasem tak, że włączając tryb "auto" w dzień czujnik uznaje, że jest jasno i nie daje możliwości włączenia świateł mijania ani przeciwmgłowych? Ja tak właśnie mam. W nocy nie ma problemu – w trybie auto możesz włączać i drogowe i p-mgłowe; czujnik widzi ciemność i nie wchodzi w kolizję. Rozumiem, że swój test robiłeś w dzień?
Ogólnie w polskich warunkach taki czujnik to raczej bezużyteczny dodatek. W Belgii się przydaje – np. w BXL jest sporo tuneli i auto włącza światła za ciebie (jeśli należysz do tych, co jeżdżą bez świateł; np. Belgowie jeżdżą bez świateł, w tunelach też ich nie włączają i po zmierzchu też często mijasz nieoświetlone samochody – niestety ludzie są często zbyt bezmyślni, żeby pozwolić im decydować).
j32 napisał(a):Witam,
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
Mam wersję niemiecką auta. W pozycji AUTO włączone są cały czas światła mijania, dodatkowo przy wjeździe do tunelu lub po zmierzchu ściemniają się zegary i zapala się zielona kontrolka świateł mijania.
Światłami drogowymi można błysnąć (wajcha do siebie) lub włączyć na stałe (wajcha w kierunku deski rozdzielczej). Nie ma problemu z poruszaniem wajchą, gdy światła ustawione są na AUTO. Od początku zakupu samochodu cały czas jeżdżę z ustawieniem w pozycji AUTO i nie miałem jeszcze problemu z włączaniem długich (bez konieczności przełączania na ON).
Czy aby na pewno odpowiednio przełączasz wajchę?
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
J32: w trybie AUTO światła długie działają w trybie ciągłym dopiero po zmroku. Gdy jest widno długie są dezaktywowane – bo po co włączać długie w dzień w celu innym niż "mignięcie" ? Gdy się ściemni to zapala Ci się podświetlenie deski i długie zaczynają działać w trybie ciągłym po przesunięciu dźwigni do przodu.
Dzięki za info, Waikiki
Up-date'owałem informację w temacie.
Waikiki napisał(a):J32: w trybie AUTO światła długie działają w trybie ciągłym dopiero po zmroku.
To samo napisałem kilak postów wyżej jednak podtrzymuję opinię, że AUTO jest bezużyteczne. Np. jechałem za dnia we mgle – nie włączysz wówczas p-mgłowych w trybie auto (podobnie jak drogowych). Niby światła w tej mlecznej poświacie jest sporo, jednak widoczność bardzo kiepska a czujnik traktuje to jako stan "dzień". Generalnie – nigdy nie używam AUTO
Mnie akurat co innego irytuje w polsko-skandynawskim spec'u. Mianowicie spryskiwanie reflektorów, które samoczynnie uruchamia się co drugie pociągnięcie dźwigni w celu spłukania szyby. Efekt jest taki, że 5-litrowy baniaczek płynu zużywam w tydzień. Jest na to recepta – przed spłukaniem szyby przełączenie świateł na pozycyjne, natomiast po zmroku bywa o problematyczne. Będzie trzeba dać znać fabryce, żeby zmienili to przy najbliższym face liftingu...
A może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za światła skandynawskie – chciałbym je zlikwidować, bo jak na postoju stoję i np. czekam na kogoś , to mijania światła świeą lub pozycyjne, – nie ma możliwości wyłączenia świateł.
Piotr
- Od: 4 paź 2008, 10:11
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 2,0 I MZR-CD TOP
tarkan napisał(a):Mam wersję niemiecką auta. W pozycji AUTO włączone są cały czas światła mijania, dodatkowo przy wjeździe do tunelu lub po zmierzchu ściemniają się zegary i zapala się zielona kontrolka świateł mijania.
u mnie w AUTO w dzien nie pala sie ani dlugie ani mijania moze jedynie pozycyjne. swiatla dopiero po zmroku sie zapalaja
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Waikiki napisał(a):Mnie akurat co innego irytuje w polsko-skandynawskim spec'u. Mianowicie spryskiwanie reflektorów, które samoczynnie uruchamia się co drugie pociągnięcie dźwigni w celu spłukania szyby. Efekt jest taki, że 5-litrowy baniaczek płynu zużywam w tydzień. Jest na to recepta – przed spłukaniem szyby przełączenie świateł na pozycyjne, natomiast po zmroku bywa o problematyczne. Będzie trzeba dać znać fabryce, żeby zmienili to przy najbliższym face liftingu...
Polecam starą M6 przed liftem. Tu jest oddzielny guzik do sprysków reflektorów i to kierownik decyduje kiedy psiknąć
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
PIOTREK_BO napisał(a):A może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za światła skandynawskie – chciałbym je zlikwidować, bo jak na postoju stoję i np. czekam na kogoś , to mijania światła świeą lub pozycyjne, – nie ma możliwości wyłączenia świateł.
No właśnie, u mnie to samo. Przy pozycji OFF i przekręconym kluczyku i tak się świecą światła mijania. Więc w zasadzie po co jest to OFF ?
Ktoś wie, czy można coś z tym zrobić?
- Od: 12 kwi 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Olkusz/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008
bartm napisał(a):i tak się świecą światła mijania
Moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie, bo nie trzeba za każdym razem pamiętać o światłach. A jeżeli chcemy stać autem bez świateł to po prostu ustawiamy kluczyk w pozycji 1.
Pawnik napisał(a):oddzielny guzik do sprysków reflektorów
Uważam że tak powinno byc tez w nowej 6. osobiście nie podoba mi sie pomysł spryskiwania co 5 sprysków, lub 2xszybko spryskiwacz. Czasami spryskuje reflektor niepotrzebnie i robią sie zacieki na masce i brzydko wygląda
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Kamil
palczak napisał(a):bartm napisał(a):i tak się świecą światła mijania
Moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie, bo nie trzeba za każdym razem pamiętać o światłach. A jeżeli chcemy stać autem bez świateł to po prostu ustawiamy kluczyk w pozycji 1.
No ok, ale jeśli chciałbym kogoś śledzić
- Od: 12 kwi 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Olkusz/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6