Mam takie opony na 16" felgach. Pod warunkiem utzrymywania równego ciśnienia powietrza w oponach kolein za bardzo nie czuć. Ja mam tak, że co jakiś czas zejdzie mi raz z lewego, raz z prawego koła trochę powietrza (nawet nie wiele) i wtedy "wozi" masakrycznie.Gibsong napisał(a):jak 205 się zachowuje w koleinach
Mazda 626 cronos, 2.0 GE FS 95r.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Widziałem fotki i rzeczywiście nieciekawie to wygląda.Pajko napisał(a):w 16 z 6GG to ET55 i 7" szerokości wiec koło wpaaaaada w nadkola i brzydko to wygląda ja tak miałem więc wiem co mowię
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Jeżeli chodzi o koleiny to ładnie mnie pocieszacie 

jak to rozumieć? Mniej "wozi" Cię na 215 niż na 205?Pajko napisał(a):co do kolein ja mam 215 i jest ok jak dla mnie mialem 205 na 16 to było średnio dlatego później miałem 195/45/16
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Im szersza guma, tym gorszy komfort jazdy w koleinach. Jeżeli guma swoimi skrajnymi, zewnętrznymi brzegami nie zbliża się do krawędzi koleiny (czyli do miejsca gdzie zmienia się kąt nachylenia nawierzchni do spodu/profilu opony) nie ściąga kierownicą na boki, a auto jedzie prawie tak, jak po równej nawierzchni.
Druga sprawa, to to, że na tak szerokiej oponie auto traci nieco na dynamice. Masa 17 na takiej oponie – 215/40(45) – jest już dość znacząca (pewnie w granicach 18-22kg). Wygląd na pewno jest lepszy, podobnie jak prowadzenie. Poza tym szerokie "kapcie" ładnie wyglądają, szczególnie patrząc na auto od tyłu. Budzą respekt wśród innych kierowców, wskazując na to, że pod maską siedzi coś, co takich kół potrzebuje (choć i na to nie ma reguły, BMW M-Power 316 też miewa czasem laczki rodem z dragstera, które dzielnie walczą z przerażającą mocą 100KM).
Druga sprawa, to to, że na tak szerokiej oponie auto traci nieco na dynamice. Masa 17 na takiej oponie – 215/40(45) – jest już dość znacząca (pewnie w granicach 18-22kg). Wygląd na pewno jest lepszy, podobnie jak prowadzenie. Poza tym szerokie "kapcie" ładnie wyglądają, szczególnie patrząc na auto od tyłu. Budzą respekt wśród innych kierowców, wskazując na to, że pod maską siedzi coś, co takich kół potrzebuje (choć i na to nie ma reguły, BMW M-Power 316 też miewa czasem laczki rodem z dragstera, które dzielnie walczą z przerażającą mocą 100KM).
Lukas007 napisał(a):szerokie "kapcie" ładnie wyglądają, szczególnie patrząc na auto od tyłu. Budzą respekt wśród innych kierowców, wskazując na to, że pod maską siedzi coś, co takich kół potrzebuje (choć i na to nie ma reguły, BMW M-Power 316 też miewa czasem laczki rodem z dragstera, które dzielnie walczą z przerażającą mocą 100KM).

Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
prowadzenie, to jest ważne na szybkich łukach i na torze, na miejskich dziurach i krawężnikach świetnie się spisują zimowe balony, do tego zawias mniej dostaje w tyłek. Za szerokimi oponami przemawia jednak to że lepiej hamują, dłużej nie wpadają w poślizg, ale masa GE nie jest jakaś oszałamiająco wielka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
U mnie szerokość opony czyli 215 jest skutkiem szerokiej felgi 8" choć chciałbym 195 ale naciąg opony na felgę byłby zabójczy . Mi np dobrze się śmiga na 215 ale w 99% jeżdżę po równych drogach , wiec co do kolein to się nie wypowiadam .
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
A ja jeżdże po drogach w fatalnym stanie i w dodatku często po "szutrach".Pajko napisał(a):Mi np dobrze się śmiga na 215 ale w 99% jeżdżę po równych drogach
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Lukas007 napisał(a):Masa 17 na takiej oponie – 215/40(45) – jest już dość znacząca (pewnie w granicach 18-22kg).
Z tego co się orientowałem:
– Oryginalne felgi z Mazdy Xedos 6 – 15" z oponą zimową 195/60/R15 – 17kg
– Oryginalne felgi z Mazdy 626GF – 16" z oponą letnią 205/50/R16 – 16,8kg
– Oryginalne felgi z Mazdy 6 – 17" z oponą letnią 215/45/R17 – 17kg
Tak więc "lekkie" to one wszystkie są tylko z nazwy

f*ck
Mev napisał(a):Tak więc "lekkie" to one wszystkie są tylko z nazwy
otóż to a w koleinach moim zdaniem ( wiem co mówie bo ciężarówką jeździłm do tej pory na codzień) sprawują się opony zbliżone do opony ciężarówki (bez przesadyzmu) pod warunkiem że ktoś potrafi się w koleinie zachować i nie próbuje na siłe z niej się wydostać. dla przykładu u mnie było 225 R16 i nie narzekałem choć autko było trochę zdławione przez to.
A co do końcówki wydechu to ładnie się prezentuje dubeltówka. Ładnie w tedy wypełnia wycięcie w zderzaku.
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Pajko napisał(a):Mev a moje 18 same bez opon ważą jezeli dobrze pamiętam 7 czy 8 kg .
No właśnie zastanawiałem się ostatnio ile ważą te koła wymienione przeze mnie wyżej bez opon – same felgi...
Ale nie mam jak tego sprawdzić, bo mam obecnie wszystkie kompletne
f*ck
Mev średnia waga opony 16" (205/50R16) to ~9kg. Najlżejsze są TOYO T1-R i Pirelli P6000 (podobno poniżej 8.5kg). Waga normalnej 15" opony powinna wynosić ok. 7.5kg (zależnie od szerokości, ta waga była by adekwatna do rozmiaru 195/55(60)R15).
Także oryginalne felgi od xedosa 6 powinny ważyć ~ 8.5kg, felgi od GF'ki ~ 7.5kg, a felgi od M6 ~ 7kg. Tak na marginesie dodam, że moje 16x7 na oponie TOYO T1-R 205/50 ważą 15kg, więc same felgi to ok. 6.5kg.
Tak, żeby nie było samego OT: oblivion widać, że bardzo dbasz o auto. Modyfikacje stonowane i według mnie, bardzo eleganckie (chociażby końcówka wydechu) dodają uroku i podkreślają charakter auta. Oby tak dalej
Pozdrawiam
Lukas
Także oryginalne felgi od xedosa 6 powinny ważyć ~ 8.5kg, felgi od GF'ki ~ 7.5kg, a felgi od M6 ~ 7kg. Tak na marginesie dodam, że moje 16x7 na oponie TOYO T1-R 205/50 ważą 15kg, więc same felgi to ok. 6.5kg.
Tak, żeby nie było samego OT: oblivion widać, że bardzo dbasz o auto. Modyfikacje stonowane i według mnie, bardzo eleganckie (chociażby końcówka wydechu) dodają uroku i podkreślają charakter auta. Oby tak dalej
Pozdrawiam
Lukas
dyszel85 na wiosnę prawdopodobnie usunę wszystkie oznaczenia i dziury po nich z tylnej klapy
Lukas007 dzięki, mam jeszcze kilka planów np delikatne przyciemnienie szyb, felgi 16" z M6, usunięcie oznaczeń i dziur po nich z tyłu itp.
Lukas007 dzięki, mam jeszcze kilka planów np delikatne przyciemnienie szyb, felgi 16" z M6, usunięcie oznaczeń i dziur po nich z tyłu itp.
Gibsong niestety chyba nie będą zielone bo są plany na zmianę koloru auta na czarny, więc zrobię uniwersalne lekkie ściemnienie. Jeszcze tylko pofatyguje się do stacji kontroli pojazdów w celu zmierzenia przepuszczalności światła
Dzisiaj roztopiony pomarańcz z kierunków wypadł na bruk![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dzisiaj roztopiony pomarańcz z kierunków wypadł na bruk
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości