Wycięcie katalizatora

Postprzez majorkca » 28 lip 2008, 08:53

nie nie chmurek nie puszcza hehehe :P
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez adam626 » 16 paź 2008, 10:56

z definicji:

Katalizator, substancja, której obecność w układzie reagentów wywołuje zmianę szybkości reakcji chemicznej. Bierze udział w zachodzących reakcjach, jednakże tak, że pozostaje po ich zajściu w niezmienionej ilości i postaci chemicznej, w związku z czym nie pojawia się w sumarycznych równaniach opisywanych reakcji.

Substancje zwiększające szybkość są nazywane katalizatorami dodatnimi (lub skrótowo katalizatorami), zaś substancje hamujące daną reakcję zwane są jej inhibitorami (katalizatorami ujemnymi). Katalizatory dodatnie przyspieszają reakcje obniżając ich energie aktywacji poprzez zmianę drogi reakcji.

inaczej mówiąc katalizator w samochodzie bierze udział w prawidłowym dokończeniu procesu spalania mieszanki paliwa i powietrza samemu nie ulegając spaleniu. aby tak było katalizator musi być wykonany z odpowiednich materiałów (kiedyś metale szlachetne stąd cena) oraz osiągnąć odpowiednią temperaturę pracy (nagrzewa się od spalin)

dlatego żaden katalizator nie działa bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika i taki objaw nie oznacza jego niesprawnosci

całym kłopotem z katalizatorami jest konieczność przepuszczania spalin jak najmniejszymi przekrojami wewnątrz katalizatora
czy to porami ceramiki w ceramicznych czy przez oczka siatki w metalowych
sam ten fakt powoduje lekkie wytłumienie wydechu
dodatkowo duże zanieczyszczenia (np sadza) powodują zapychanie się katalizatora i zwiekszanie oporu przepływu spalin

dlatego w układach z katalizatorem ważny jest bardzo stan silnika(branie oleju = sadza) , jakość paliwa oraz sprawność układu paliwowego szczególnie sondy lambda od której zależy skład mieszanki(zbyt bogata więcej sadzy)

zestrojony układ wydechowy z katalizatorem bedzie dzialał optymalnie tylko z katalizatorem
pamiętajmy że silnik pracuje od 800rpm do 7000 lub więcej rpm
szybkość przepływu spalin zmienia się w tym zakresie kilkunastokrotnie
zmiana w układzie jednego elementu może dać poprawę w jednym miejscu i pogorszenie w wielu innych(może też odwrotnie przy odrobinie szczęscia)

to samo dotyczy strumienicy
największy efekt jest przy danej predkości przepływu spalin
w innych zakresach działanie jej jest marginalne
powinnismy dobrać strumienicę pod wykres z hamowni
tak aby najlepiej działała w zakresie obrotów największej mocy lub momentu siły
aby to obliczyć należy uwzglednić masę parametrów łacznie z pojemnością układu wydechowego i jestem przekonany że nikt tego nie robi

to sama teoria
nie mam ani katalizatora ani strumienicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mazdus » 8 lis 2008, 22:13

Alexs napisał(a):Katalizator powinno sie nawet wywalac jesli sie ma gaz bo potrafi sie cofac przez niego i strzelać

Panowie bzdury bzdury i jeszcze raz bzdury piszecie.
Pracuje w fabryce produkujacej katalizatory. To ze strzela w katalizatorze to nie jest wina kata tylko zaplon zle ustawiony. Mamy przypadki ze jest zwrot danego katalizatora i okazuje sie ze cegla w srodku jest luzna wtedy stosownie piszemy ze nie udzielamy gwarancji na to poniewaz to wina silnika.
Najpierw sobie silniki co maja po200000 przebiegu wyremontujcie a potem zwalajcie wine na katalizator.
A to ze koni wam przybywa to zludzenie w ktore wierza <jelen> (NIE)
Sa specjalnie opracowane katalizatory tzw. sport cat maja zwykle metalowy wklad i mniejsza liczbe cpsi (cel per squar inch).
Teraz rada dla tych ktorzy maja katalizator. Jesli jedziecie na przeglad i boicie sie ze auto dyskwalifikuje zly sklad spalin to przed wjazdem na stacje diagnostyczna dobze dajcie w palnik silnikowi. Chodzi o to zeby pozadnie rozgrzac katalizator wtedy wydajnosc takiego kata bedzie lepsza.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 17:23
Posty: 27
Skąd: Mansfield
Auto: Mazda6 2.0td 2002 kombi

Postprzez batery11 » 10 sty 2009, 07:21

ja mam mazde mx3 v6 24v chyba 1,8l najpierw zalozylem wydech koncowy mugena tylko niemialem nic anic katalizatora ani tlumika srodkowego teraz mam katalizator i i przy 2000 rpm nieda sie wytrzymac w srodku
batery11
 

Postprzez Lukano » 10 sty 2009, 11:42

batery11 napisał(a):teraz mam katalizator i i przy 2000 rpm nieda sie wytrzymac w srodku

Ale temu jest winny katalizator czy
batery11 napisał(a):wydech koncowy mugena

Bo ja nie rozumiem. Tłumiki mugena są tanie, ale nadają się do wycia i dudnienia.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mixR » 15 sty 2009, 19:40

Panowie mam problem,pękł mi kolektor wydechowy. Mam taki z przykręcanym katem na końcu (2 katalizatory w aucie) ale nigdzie nie mogę takiego dostać,jak mają to tylko zwykły bez tego pierwszego katalizatora.
Czy da radę zamontować ten zwykły w miejsce tamtego i nie będzie problemów np z sondą lambda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Artiks » 15 sty 2009, 20:47

Po lifcie 323F BA ma inną sondę (4 kable-osobno masa), przed liftem były trzy,gwint raczej ten sam i sonda powinna pracować dobrze (obie mają grzałkę ). Co do kolektora , wydaje mi się że mocowanie do bloku powinno być to samo,za kolektorem wygląda to już inaczej i chyba najlepiej byłoby kupić cały element od kolektora do kata głównego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Sierściuch21 » 17 lut 2009, 22:03

od siebie polecam jak najbardziej strumiennice (pierwszy zabieg który robię przy kupnie auta:D) ale z tego co wiem nie powinno się tego stosować przy opcji 2 sond, gdy 1 jest przed a 2 za katalizatorem :)
Sierściuch21
 

Postprzez Pantas » 12 mar 2009, 21:58

Nie mam sondy na katalizatorze.

Mam 323F BA, coś mi brzęczy z okolic katalizatora i to raczej nie jest opaska, bo wszystkie zostały przyspawane, przypuszczam, że to właśnie katalizator.

Czy możliwe że jest popękany i zapchany? Jak to mogę sprawdzić bez rozbierania całości?

Druga sprawa, czy to może mieć wpływ na wysokie spalanie?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Lukano » 12 mar 2009, 23:13

Pantas napisał(a):Czy możliwe że jest popękany i zapchany?

Możliwe. U mnie w mx-3 tak było. Wkład potrafi się rozlecieć i taki efekt. Zatyka wylot i potem są problemy, zamulona i może więcej palić. a jak sprawdzić? Na kanał postukac i zobaczyć czy coś lata.
Inaczej nie wiem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ravo » 12 mar 2009, 23:46

tak czy siak kat ma 15 lat :) jest do wymiany a objawy moga byc nim spowodowane
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Lukano » 13 mar 2009, 09:15

ravo napisał(a):kat ma 15 lat

A nigdy nie wiadomo ;)
Moja BG GT 1991 roku jak pojechałem na analizę, to gość nie chciał uwierzyć ;) Ale pewnie był w Niemczech zmieniany, choć wyglądał na ori ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Kryształ » 17 mar 2009, 23:28

wiecie może gdzie w okolicach wrocławia skupują zdechłe katalizatory i po ile chodzą z B6 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez ravo » 18 mar 2009, 00:01

w tej chwili to nikt nie chce skupowac bo sa warte grosze z powodu kryzysu :) wejdz na degeneracje i tam znajdziesz kolesia ktory skupuje :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Adaś » 18 mar 2009, 00:57

ja się pozbyłem 3 katalizatorów ( 2 pre-katy i główny) i ani nie śmierdzi bardziej niż zwykle, ani nie kopci bardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Siw-y » 18 mar 2009, 00:59

Adaś napisał(a):ani nie śmierdzi bardziej niż zwykle, ani nie kopci bardziej.

Czyli nadal tyle samo oleju pali? :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Gość » 18 mar 2009, 01:30

Adaś napisał(a):ja się pozbyłem 3 katalizatorów ( 2 pre-katy i główny) i ani nie śmierdzi bardziej niż zwykle, ani nie kopci bardziej.

ja też się pozbyłem <chwilowo> i smierdzi wachą, brzeczy wydech i paruje jak lokomotywa :P
Gość
 

Postprzez Adaś » 18 mar 2009, 08:51

Siw-y napisał(a):
Adaś napisał(a):ani nie śmierdzi bardziej niż zwykle, ani nie kopci bardziej.

Czyli nadal tyle samo oleju pali? :P

miska olejowa została uszczelniona i na razie wycieków brak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Kryształ » 19 mar 2009, 17:03

ravo napisał(a):w tej chwili to nikt nie chce skupowac bo sa warte grosze z powodu kryzysu :) wejdz na degeneracje i tam znajdziesz kolesia ktory skupuje :)


dzięki za inf

Adaś napisał(a):ja się pozbyłem 3 katalizatorów ( 2 pre-katy i główny) i ani nie śmierdzi bardziej niż zwykle, ani nie kopci bardziej.
u mnie także po pozbyciu sie kata nie śmierdzi, nie kopci i nie brzęczy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez Badyl » 19 mar 2009, 17:55

ja jednak podpiszę się pod grupą: – śmierdzi i kopci – wieć katalizator pewnie powróci, inny, mniej spanachany.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje