problem z obrotami!!
1, 2
Witam!
Jeśli był już taki temat to z góry przepraszam ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytania.
A problem mam taki:
Po włączeniu silnika nie ważne czy zimny silnik czy nie kiedy wciskam delikatnie pedał gazu silnik wchodzi na obroty około 2tys i zaczyna falował do mniej więcej 1 tys obr/min. po wciśnięciu sprzęgła zakres się zmniejsza do ok 1500 obr/min. W czasie jazdy nie można samochodu utrzymać na równych obrotach... albo szarpie albo przyspiesza. pytałem mechaników ale nie wiedzą co może być powodem.
myślałem nad przepustnicą albo przepływomierzem(podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale nigdy nic nie wiadomo). Wymieniłem świece, kable. pasek rozrządu wraz z ustawieniem zapłonu.
dodam tylko że samochód nie ma katologowych 107 kucyków;/
może ktoś spotkał się już z takimi dziwnymi rzeczami. gdzie mam szukać?
Mazda MX3 1.6 16V szeroka głowica.
Jeśli był już taki temat to z góry przepraszam ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytania.
A problem mam taki:
Po włączeniu silnika nie ważne czy zimny silnik czy nie kiedy wciskam delikatnie pedał gazu silnik wchodzi na obroty około 2tys i zaczyna falował do mniej więcej 1 tys obr/min. po wciśnięciu sprzęgła zakres się zmniejsza do ok 1500 obr/min. W czasie jazdy nie można samochodu utrzymać na równych obrotach... albo szarpie albo przyspiesza. pytałem mechaników ale nie wiedzą co może być powodem.
myślałem nad przepustnicą albo przepływomierzem(podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale nigdy nic nie wiadomo). Wymieniłem świece, kable. pasek rozrządu wraz z ustawieniem zapłonu.
dodam tylko że samochód nie ma katologowych 107 kucyków;/
może ktoś spotkał się już z takimi dziwnymi rzeczami. gdzie mam szukać?
Mazda MX3 1.6 16V szeroka głowica.
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
widzę zero zainteresowania
zauważyłem że mi olej wcina i wlałem doktorka i teraz z rury sypie się taki dym że świata w lusterku nie widać. ale sąsiad mechanik z wykształcenia i zamiłowania mówi że to nie to..
zauważyłem że mi olej wcina i wlałem doktorka i teraz z rury sypie się taki dym że świata w lusterku nie widać. ale sąsiad mechanik z wykształcenia i zamiłowania mówi że to nie to..
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
to jeszcze raz się przypomnę
rozgryzłem jak przetstować kompa. wynik 0 BŁĘDÓW.
dla pewności odłączyłem przepływomierz i pokazał się kod 08(czyli ok) reset kompa i znów zero błędów.
może ma ktoś pomysł na to żeby coś przeczyścić albo coś...
Wyżej napisałem że i na zimny, i na ciepłym tak falują te obroty. od zresetowania kompa dzieje się to tylko na ciepłym silniku.
[/b]
rozgryzłem jak przetstować kompa. wynik 0 BŁĘDÓW.
dla pewności odłączyłem przepływomierz i pokazał się kod 08(czyli ok) reset kompa i znów zero błędów.
może ma ktoś pomysł na to żeby coś przeczyścić albo coś...
Wyżej napisałem że i na zimny, i na ciepłym tak falują te obroty. od zresetowania kompa dzieje się to tylko na ciepłym silniku.
[/b]
Ostatnio edytowano 1 gru 2008, 01:04 przez fotos, łącznie edytowano 1 raz
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.
Powiązane tematy:
Skaczące obroty i paliwożerność
Skaczą obroty
Falujące obroty
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.
Powiązane tematy:
Skaczące obroty i paliwożerność
Skaczą obroty
Falujące obroty
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
wszystko fajnie tylko mi nie faluja wolne obroty tylko jak dodaję gazu i chce utrzymac je na pozioie np 2 tys obr/min
raczej odpada bo komuter nic nie pokazał
sprawdzone jest OK
świece i kabne WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza wyczyszczone i sprawne, filtry ok
poczytam i napisze rezultat
jak to sprawdzić??
KyRy napisał(a):"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– uszkokodzony silniczek krokowy
raczej odpada bo komuter nic nie pokazał
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
sprawdzone jest OK
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
świece i kabne WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza wyczyszczone i sprawne, filtry ok
– źle ustawiony TPS
poczytam i napisze rezultat
– lejące wtryskiwacze
jak to sprawdzić??
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
hej witaj mialem ten sam problem i ja go rozwiazalem meczylem sie ponad rok ale to zrobilem w Mazdach jest to czujnik temperatury silnika na pewno sprawdz to mialem ten sam problem odrazu zaznaczam kup orginalna czujke bo zaminennik nie pasuje. ale musisz zaznaczyc ze jestes to czujnik temperatury silnika a nie ten ktory pokazuje to na zegarze mam nadzieje ze ci tym pomolem jest to na pewno to pozdrawiam
- Od: 13 lis 2008, 14:12
- Posty: 10
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994
miniej wiecej ci powiem ze znajduje sie to na obudowie klawiatury na pewno znajdzie aaaaaa i jeszcze jedno jak to zrobisz zresetuj komputer odlaczajac klemy i trzymajc hamulec przez oklolo 1.5 minuty na pewno bedzie to to ja przestudiowalem cale auto i wiem juz o nim wszystko pozdrawiam daj nzanac na gg jak to zrobisz 6854512
- Od: 13 lis 2008, 14:12
- Posty: 10
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994
czyli mazdy z japonii
- Od: 13 lis 2008, 14:12
- Posty: 10
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994
urbi135 napisał(a):urbi135
kupiłem czujnik firmy DENSO i nic;/ zero poprawy...
byłem u magika na diagnostyce-myślałem że może coś tam wyczai... nic, zero jakichkolwiek poszlak;/
chyba pozostaje mi wyciągnąć wiosną termostat i jeździć;/ choć przyznaję że tego wolałbym nie robić...
co do źle ustawionego TPS-u to jest oki.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
fotos może masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, tutaj jest podobny temat http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54272&highlight=tps
też się nad tym zastanawiałem jak kolega kyry do góry pisał, znalazłem instrukcję jak ustawić, ale rozmawiałem z elektrykiem i mówił że on wyklucza tą możliwość, bo na zimnym jest ok. a jeśli nie potrzeba to wolę nie grzebać bo coś mogę tymi moimi zwinnymi paluszkami uszkodzić:P
we wtorek na rozluźnienie po maturze wezmę się za to.
no a tak w ogóle jest to możliwe? sytuacja ma się tak:
jest zimny wciskam pedał gazu na około 2tys obrotów, jest ok. silnik się grzeje ładnie.i kiedy osiąga jakąś temp(przypuszczam że około 84stop. bo taki mam termostat) to jakby w niego diabeł wstąpił falują obroty(cały czas trzymając prawa nogę w bezruchu).
we wtorek na rozluźnienie po maturze wezmę się za to.
no a tak w ogóle jest to możliwe? sytuacja ma się tak:
jest zimny wciskam pedał gazu na około 2tys obrotów, jest ok. silnik się grzeje ładnie.i kiedy osiąga jakąś temp(przypuszczam że około 84stop. bo taki mam termostat) to jakby w niego diabeł wstąpił falują obroty(cały czas trzymając prawa nogę w bezruchu).
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
Nie doczytałem że na zimnym jest ok. Może aparat zapłonowy zapłonowy szwankuje, na forum było sporo przypadków że problem szarpania powodował aparat na rozgrzanym silniku powodował szarpanie i auto traciło moc, dobrze by było gdybyś mógł podmienić aparat i sprwdzić jak się wtedy zachowuje.
no wg mnie jest oki!
kupiłem auto bez termostatu(kolo wyciągnąl żeby nie szarpało)no i jak wymianiałem to zalewałem do pełna aż zawrzało zakręciłem i czekałem aż się wentylator włączy. myślę ze układ jest ok.
na moje to to jest coś z czujnikami temperatury;/ do komputera jest tylko jeden czujnik temperatury prawda?
tak w kwestii dopowiedzenia, lambda jest ok bo jak odłączyłem to sie nic nie zmieniło....trochę obroty wzrozły ale choroba nie ustała.
kupiłem auto bez termostatu(kolo wyciągnąl żeby nie szarpało)no i jak wymianiałem to zalewałem do pełna aż zawrzało zakręciłem i czekałem aż się wentylator włączy. myślę ze układ jest ok.
na moje to to jest coś z czujnikami temperatury;/ do komputera jest tylko jeden czujnik temperatury prawda?
tak w kwestii dopowiedzenia, lambda jest ok bo jak odłączyłem to sie nic nie zmieniło....trochę obroty wzrozły ale choroba nie ustała.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
dzisiaj sprawdzałem TPS. jest ok.
co do tego aparatu zapłonowego... żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem, ale czy uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?
może uda mi się dogadać z chłopakami ze szrotu to sobie podmienie:)
co do tego aparatu zapłonowego... żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem, ale czy uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?
może uda mi się dogadać z chłopakami ze szrotu to sobie podmienie:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
fotos napisał(a):żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem
A po co chcesz dekiel zdejmować do wyjęcia aparatu
fotos napisał(a):uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?
ja zdejmowałem i zakładałem kilka razy, jak jest dobrze to nadal będzie.
koledzy... zrobiłem regenerację aparatu zapłonowego weg instrukcji organo i nic... żadnych zmian... silnik pracuje tak jak przed grzebaniem.
aparatu nie podmieniłęm bo nikogo nie znam a z forum się nikt nie zgłosił, kto mógłby mi pomóc...
więc na 99,9% aparat mam dobry.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić?
aparatu nie podmieniłęm bo nikogo nie znam a z forum się nikt nie zgłosił, kto mógłby mi pomóc...
więc na 99,9% aparat mam dobry.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić?
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości