problem z obrotami!!

Postprzez fotos » 14 paź 2008, 21:16

Witam!
Jeśli był już taki temat to z góry przepraszam ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytania.
A problem mam taki:
Po włączeniu silnika nie ważne czy zimny silnik czy nie kiedy wciskam delikatnie pedał gazu silnik wchodzi na obroty około 2tys i zaczyna falował do mniej więcej 1 tys obr/min. po wciśnięciu sprzęgła zakres się zmniejsza do ok 1500 obr/min. W czasie jazdy nie można samochodu utrzymać na równych obrotach... albo szarpie albo przyspiesza. pytałem mechaników ale nie wiedzą co może być powodem.
myślałem nad przepustnicą albo przepływomierzem(podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale nigdy nic nie wiadomo). Wymieniłem świece, kable. pasek rozrządu wraz z ustawieniem zapłonu.
dodam tylko że samochód nie ma katologowych 107 kucyków;/
może ktoś spotkał się już z takimi dziwnymi rzeczami. gdzie mam szukać?
Mazda MX3 1.6 16V szeroka głowica.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 6 lis 2008, 00:40

widzę zero zainteresowania :(
zauważyłem że mi olej wcina i wlałem doktorka i teraz z rury sypie się taki dym że świata w lusterku nie widać. ale sąsiad mechanik z wykształcenia i zamiłowania mówi że to nie to..
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 12 lis 2008, 18:56

to jeszcze raz się przypomnę
rozgryzłem jak przetstować kompa. wynik 0 BŁĘDÓW.
dla pewności odłączyłem przepływomierz i pokazał się kod 08(czyli ok) reset kompa i znów zero błędów.

może ma ktoś pomysł na to żeby coś przeczyścić albo coś...

Wyżej napisałem że i na zimny, i na ciepłym tak falują te obroty. od zresetowania kompa dzieje się to tylko na ciepłym silniku.

[/b]
Ostatnio edytowano 1 gru 2008, 01:04 przez fotos, łącznie edytowano 1 raz
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez KyRy » 12 lis 2008, 19:34

"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.

Powiązane tematy:
Skaczące obroty i paliwożerność
Skaczą obroty
Falujące obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez fotos » 12 lis 2008, 19:45

wszystko fajnie tylko mi nie faluja wolne obroty tylko jak dodaję gazu i chce utrzymac je na pozioie np 2 tys obr/min
KyRy napisał(a):"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– uszkokodzony silniczek krokowy

raczej odpada bo komuter nic nie pokazał
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego

sprawdzone jest OK
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa

świece i kabne WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza wyczyszczone i sprawne, filtry ok
– źle ustawiony TPS

poczytam i napisze rezultat
– lejące wtryskiwacze

jak to sprawdzić??
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez urbi135 » 13 lis 2008, 18:05

hej witaj mialem ten sam problem i ja go rozwiazalem meczylem sie ponad rok ale to zrobilem w Mazdach jest to czujnik temperatury silnika na pewno sprawdz to mialem ten sam problem odrazu zaznaczam kup orginalna czujke bo zaminennik nie pasuje. ale musisz zaznaczyc ze jestes to czujnik temperatury silnika a nie ten ktory pokazuje to na zegarze mam nadzieje ze ci tym pomolem jest to na pewno to pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lis 2008, 14:12
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994

Postprzez urbi135 » 13 lis 2008, 18:09

miniej wiecej ci powiem ze znajduje sie to na obudowie klawiatury na pewno znajdzie aaaaaa i jeszcze jedno jak to zrobisz zresetuj komputer odlaczajac klemy i trzymajc hamulec przez oklolo 1.5 minuty na pewno bedzie to to ja przestudiowalem cale auto i wiem juz o nim wszystko pozdrawiam daj nzanac na gg jak to zrobisz 6854512
Początkujący
 
Od: 13 lis 2008, 14:12
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994

Postprzez fotos » 13 lis 2008, 21:13

orginalna czyli jakiej firmy?
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez urbi135 » 29 lis 2008, 21:30

czyli mazdy z japonii
Początkujący
 
Od: 13 lis 2008, 14:12
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994

Postprzez farciarz » 1 gru 2008, 01:18

urbi135...chyba jednak firmy Denso !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez fotos » 8 sty 2009, 16:44

urbi135 napisał(a):urbi135

kupiłem czujnik firmy DENSO i nic;/ zero poprawy...
byłem u magika na diagnostyce-myślałem że może coś tam wyczai... nic, zero jakichkolwiek poszlak;/
chyba pozostaje mi wyciągnąć wiosną termostat i jeździć;/ choć przyznaję że tego wolałbym nie robić...
co do źle ustawionego TPS-u to jest oki.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez bzzyczek » 8 sty 2009, 17:55

fotos może masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, tutaj jest podobny temat http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54272&highlight=tps
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez fotos » 8 sty 2009, 23:13

też się nad tym zastanawiałem jak kolega kyry do góry pisał, znalazłem instrukcję jak ustawić, ale rozmawiałem z elektrykiem i mówił że on wyklucza tą możliwość, bo na zimnym jest ok. a jeśli nie potrzeba to wolę nie grzebać bo coś mogę tymi moimi zwinnymi paluszkami uszkodzić:P
we wtorek na rozluźnienie po maturze wezmę się za to.

no a tak w ogóle jest to możliwe? sytuacja ma się tak:
jest zimny wciskam pedał gazu na około 2tys obrotów, jest ok. silnik się grzeje ładnie.i kiedy osiąga jakąś temp(przypuszczam że około 84stop. bo taki mam termostat) to jakby w niego diabeł wstąpił falują obroty(cały czas trzymając prawa nogę w bezruchu).
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez bzzyczek » 8 sty 2009, 23:30

Nie doczytałem że na zimnym jest ok. Może aparat zapłonowy zapłonowy szwankuje, na forum było sporo przypadków że problem szarpania powodował aparat na rozgrzanym silniku powodował szarpanie i auto traciło moc, dobrze by było gdybyś mógł podmienić aparat i sprwdzić jak się wtedy zachowuje.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez farciarz » 9 sty 2009, 01:14

A układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez fotos » 9 sty 2009, 19:24

no wg mnie jest oki!
kupiłem auto bez termostatu(kolo wyciągnąl żeby nie szarpało)no i jak wymianiałem to zalewałem do pełna aż zawrzało zakręciłem i czekałem aż się wentylator włączy. myślę ze układ jest ok.
na moje to to jest coś z czujnikami temperatury;/ do komputera jest tylko jeden czujnik temperatury prawda?

tak w kwestii dopowiedzenia, lambda jest ok bo jak odłączyłem to sie nic nie zmieniło....trochę obroty wzrozły ale choroba nie ustała.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 12 sty 2009, 16:34

dzisiaj sprawdzałem TPS. jest ok.
co do tego aparatu zapłonowego... żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem, ale czy uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?
może uda mi się dogadać z chłopakami ze szrotu to sobie podmienie:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez Lukano » 12 sty 2009, 17:06

fotos napisał(a):żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem

A po co chcesz dekiel zdejmować do wyjęcia aparatu ?? Odkręcasz śruby i wyciągasz aparat.
fotos napisał(a):uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?

ja zdejmowałem i zakładałem kilka razy, jak jest dobrze to nadal będzie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez fotos » 12 sty 2009, 18:58

ok dzięki Lukano będę walczył w pt:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 7 lut 2009, 17:00

koledzy... zrobiłem regenerację aparatu zapłonowego weg instrukcji organo i nic... żadnych zmian... silnik pracuje tak jak przed grzebaniem.
aparatu nie podmieniłęm bo nikogo nie znam a z forum się nikt nie zgłosił, kto mógłby mi pomóc...

więc na 99,9% aparat mam dobry.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić?
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323