Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Jak w temacie czy ktoś z kolegów zakupił może jakiś w miarę tani tester diagnostyczny lub interfejs do Mazdy 6 diesel 136 KM rok produkcji 2003. Niestety posiadałem tester diamex i kupiłem dominatora jednak działają z benzynową mazdą 6 natomiast z dieslem nie chcą współpracować.Z góry dziękuję.
<<<Poprawiłem temat na zgodny z regulaminem.Na przyszłość proszę nazywać tematy poprawnie.Pozdrawiam.Marcin.>>>
<<<Poprawiłem temat na zgodny z regulaminem.Na przyszłość proszę nazywać tematy poprawnie.Pozdrawiam.Marcin.>>>
Z tego co się orientuję (jako laik w tych sprawach) to musi być interfejs OBD2 CAN.
Kupiłem właśnie taki na eBay ze stanów (cena z przesyłką ok 35 $), więc jak tylko dojdzie to sprawdzę i coś naskrobię na forum.
Kupiłem właśnie taki na eBay ze stanów (cena z przesyłką ok 35 $), więc jak tylko dojdzie to sprawdzę i coś naskrobię na forum.
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
elm327 poradzi sobie
albo do zlozenia jak sam potrafisz wzor plytki moge podeslac elm327 musisz sobie sciagnac chocby z allegro albo gotowca kupic
ostrzegam od razu wersja na usb jest duzo bardziej mniej stabilna od rs232
albo do zlozenia jak sam potrafisz wzor plytki moge podeslac elm327 musisz sobie sciagnac chocby z allegro albo gotowca kupic
ostrzegam od razu wersja na usb jest duzo bardziej mniej stabilna od rs232
MAZDA &M....ITSUBISHI
Jak do tej pory testowałem dwa skanery na obd 2 can itp. (opisane w pierwszym wątku) niestety z M6 MZR-CD 136KM nie działają. Poczekam Silo jak sprawdzisz swój skaner miejmy nadzieję że będzie działał. Daj znać
Ja mam coś takiego jak ELM327 Fault Code reader OBD-2 OBD2 Diagnostic Scanner
Działa z wieloma programami, np. pcmscan lub scantool. Na własny użytek spokojnie wystarcza, a cena atrakcyjna
Działa z wieloma programami, np. pcmscan lub scantool. Na własny użytek spokojnie wystarcza, a cena atrakcyjna

No cena w ogole jak za darmo ale pewnie nie wszystko tym zrobisz , VCM ma szerokie spektrum no i cene tez "szeroką "Blase napisał(a):Na własny użytek spokojnie wystarcza, a cena atrakcyjna

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):pewnie nie wszystko tym zrobisz , VCM ma szerokie spektrum no i cene tez "szeroką "
Główne zastosowanie = sczytywanie kodów błędów, po co płacić w serwisie, jak moża samemu sprawdzić?
Napisz co jeszcze "konkretnego" można zrobić na droższym sprzęcie co byłoby przydatne, może się okazać że nie warto wydawać grubych milijonów

Jaka cena taki towar jak to mawiają, a ja naprawdę nie narzekam na jedno i drugie

Jest tez w zestawie interpretacja tych kodów ? VCM -em zrobisz wszystko łacznie z programowaniem PCM + kluczyków duzo by tu pisac.Blase napisał(a):Główne zastosowanie = sczytywanie kodów błędów
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie miałem jeszcze okazji przetestować (na szczęście) z racji tego że wszystko ok, ale z tego co się orientuję to programy które pracują na tym urządzonku od razu interpretują co to za kod. Na ebay-u kupujesz sam interfejs, a potem z neta ściągamy scantool lub pcmscan i tam już można sobie podziałać. Z tego co widziałem to można odczytać wszelkie parametry jakie docierają z sond i czujników, a co więcej to już nie powiem bo:
a). nie jestem fachowcem
b). nie miałem czasu się pobawić
c). za sukces uważam fakt że to ustrojstwo wogóle działa
Przeglądając menu w pcmscan rzuciło mi się w oczy, że oferuje też możliwość pomiaru przyśpieszenia (wystarczy się przejechać z podłączonym lapkiem), nie wypowiem się na ile to działa.
a). nie jestem fachowcem
b). nie miałem czasu się pobawić
c). za sukces uważam fakt że to ustrojstwo wogóle działa
Przeglądając menu w pcmscan rzuciło mi się w oczy, że oferuje też możliwość pomiaru przyśpieszenia (wystarczy się przejechać z podłączonym lapkiem), nie wypowiem się na ile to działa.

Jak juz rozgryziesz sprzęt napisz pare słow , ciekawy jestem co i jak.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja diesel z 2003 to musi mieć ODB2 (bo od 2003 każdy samochód z silnikiem diesla musi wspierać ten standard), a jak tak to każdy tani interface powinien zadziałać. Tak zakłada standard OBD2. Ale praktyka może okazać się inna.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Odnośnie tego co piszesze MarekW sprawdziłem niestety nie wszystko co działa z OBD2 działa z mazdą diese. Miałem tester Diamex i Dominator fajne amatorskie testery wyświetlają komunikaty po polsku w poprzednich moich samochodach sam diagnozowałem drobne usterki i nigdy mnie nie zawiodły. Niestety z mazdą diesel nie działają z benzyniakiem M6 2L bez problemu współpracuja dlatego moje pytanie czy ktoś wypróbował interfejs lub tester z M6 dieslem 2003r.
Ja tez mam diesla ,ale z 2002 i napewno nie mam ODB2 i interfejsy bazujace na ELM nie dzialaja (zadne tanie nie dzialaja). Ale jak szukalem dlaczego to znalazlem ze od 2003 samochody powinny miec ODB2, ale widac ze nie jest to prawda .. moze komunikacja CAN jest nie zaimpelemtaowana w tych testerach co sprawdzales? Zadzwon do ASO lub poszukaj w instrukcji czy jest jakis opis ze OBD2 jest wspierane przez to autko, powinna byc jakach homologacja w dokumentacji.
M.
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
https://www.obd2.pl/index.php?p19,memoscan-u581
napewno czyta bledy, napewno kasuje, napewno da sie zczytac kilka parametrow jak cisnienia doladowania, obroty, temp. rozne itp.
napewno czyta bledy, napewno kasuje, napewno da sie zczytac kilka parametrow jak cisnienia doladowania, obroty, temp. rozne itp.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6