Opór pedału gazu. Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy
Witam,
jestem od kilku miesiecy uzytkownikim Mazdy 6 ,1,8 2002. Od jakiegos czasu na pedale gazu pojawil sie dziwny opor. Przy dodawniu gazu pedal sie blokuje a potem tak jakby przeskakiwal. Wrazenie troche jakby nie byl nasmarowany ale nawet WD 40 nie pomoglo. Jeden z mechanikow stwierdzil,ze jest to usterka hydrauliczna i ze steruje tym komputer. Zastanawiam sie nad serwisem, ale jezeli ktos moze pomoc albo spotkal sie z takim problemem to z ory dzieki.
pozdr.
jestem od kilku miesiecy uzytkownikim Mazdy 6 ,1,8 2002. Od jakiegos czasu na pedale gazu pojawil sie dziwny opor. Przy dodawniu gazu pedal sie blokuje a potem tak jakby przeskakiwal. Wrazenie troche jakby nie byl nasmarowany ale nawet WD 40 nie pomoglo. Jeden z mechanikow stwierdzil,ze jest to usterka hydrauliczna i ze steruje tym komputer. Zastanawiam sie nad serwisem, ale jezeli ktos moze pomoc albo spotkal sie z takim problemem to z ory dzieki.
pozdr.
- Od: 19 paź 2008, 11:14
- Posty: 5
Sprawdź przepustnicę, przed nią jest ujście przewodu przewietrzania bloku silnika i wydostające się z niego opary oleju tworzą smolistą substancję, która dostaje się do przepustnicy i ją blokuje. Jest wówczas charakterystyczny skok pedału gazu, czym chłodniej, tym opór jest większy. Trzeba wykręcić przepustnicę i oczyścić.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Sprawdź przepustnicę, przed nią jest ujście przewodu przewietrzania bloku silnika i wydostające się z niego opary oleju tworzą smolistą substancję, która dostaje się do przepustnicy i ją blokuje. Jest wówczas charakterystyczny skok pedału gazu, czym chłodniej, tym opór jest większy. Trzeba wykręcić przepustnicę i oczyścić.
Mam podobny objaw. I faktycznie, im zimniejszy silnik tym bardziej to czuć. Fajnie, że pojawiała się odpowiedź. Ja jeszcze zapytam, czy to jest normalne, że tak się po jakimś czasie dzieje (wynik zwykłej eksploatacji) i trzeba to czyścić, czy świadczy o czymś innym?
Cantore napisał(a):Ja jeszcze zapytam, czy to jest normalne, że tak się po jakimś czasie dzieje (wynik zwykłej eksploatacji) i trzeba to czyścić, czy świadczy o czymś innym?
Raczej eksploatacji, najbardziej przyczyniają się do odkładania tej "smoły", krótkie przebiegi w okresie jesienno-zimowo-wiosennym, tak to ma działać. Wystarczą niewielkie ilości tej substancji, żeby przepustnica kleiła się do ścianek przewodu powietrznego. Szczególnie jej dolna połowa, jest bardzo gruba, kilka milimetrów.
To cholerstwo trudno umyć nawet benzyną, ja wykręcałem całą przepustnicę i usuwałem mechanicznie. Operacja bardzo prosta, cztery śruby nie ma tam żadnych czujników.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
magicadm
Odpinasz rure gumową od przepustnicy, najlepiej wyjąć razem z obudową filtra powietrza. Preparat wprowadzasz dookólnie, obroty utrzymujesz 2000 – 2500, podajesz krótkimi psiknięciami, ze względu na rodzaj środka czyszczącego będą chwilowo wzrastać obroty. Powtarzasz 3 krotnie. Ogólnie opakowanie wystarcza na 3 czyszczenia.
Odpinasz rure gumową od przepustnicy, najlepiej wyjąć razem z obudową filtra powietrza. Preparat wprowadzasz dookólnie, obroty utrzymujesz 2000 – 2500, podajesz krótkimi psiknięciami, ze względu na rodzaj środka czyszczącego będą chwilowo wzrastać obroty. Powtarzasz 3 krotnie. Ogólnie opakowanie wystarcza na 3 czyszczenia.
- Od: 8 paź 2007, 13:17
- Posty: 34
- Auto: mazda 6 benz. 2.0
zygtoy miałeś taki problem jak w temacie i w ten sposób, jak doradzasz, uporałeś się z nim?
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pozwolę sobie zauważyć, że widziałem ten "syf", który się odłożył w przewodzie i na przepustnicy. Po takim czyszczeniu jak proponujesz, aż strach pomyśleć, co się z tym świństwem, dalej w kolektorze i silniku będzie dziać.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Po takim czyszczeniu jak proponujesz, aż strach pomyśleć, co się z tym świństwem, dalej w kolektorze i silniku będzie dziać.
Być może będzie się powoli rozpuszczał i przepalał
Myślę, czy to jedyna przyczyna usterki. Może to być zwykłe uszkodzenie linki.
Łatwo to sprawdzić – wystarczy poruszać dźwignią przepustnicy przy kolektorze.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Czesc chlopaki, widze ze poruszyliscie temat, ktory mnie tez dotyczy, a nie mam glowy do takich spraw, mieszka ktos z was w obrebie Birmingham, aby mi pomoc
pozdrawiam
pozdrawiam
Darko12345 :)
- Od: 27 lip 2008, 17:57
- Posty: 148
Cześć czy w Xedosach 9 2,5 operacja mechanicznego czyszcznia dolotu też jest w miarę prosta ( chodzi mi o demontarz przepustnicy, dolotu, czujniki ? ) jerzeli ktoś wie to proszę o pomoc, bo mnie szlak trafi z tym gazem...
pozdrawiam borofik
pozdrawiam borofik
forewer tugeder
- Od: 28 lip 2008, 21:24
- Posty: 52
- Auto: ???
Czyszczenie mechaniczne zajmuje 20 minut bez demontazu przepustnicy , kazdy kto ma wprawne dłonie da sobie radę . ( temat dotyczy samochodów z linką )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
lepiej nie kombinuj sam..
bo może boleć pózniej finansowo..
jeśli coś spierdzielisz!
powodz.
E
bo może boleć pózniej finansowo..
jeśli coś spierdzielisz!
powodz.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6