Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 17:28

trochę boje się kosztów eksploatacyjnych, ewentualnych napraw, poza tym mało jeżdżę w mieście- automat odpada.

może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie do czego służą wszystkie przyciski na kierownicy? do regulacji głośności, oraz do... ? chodzi mi o tą bardziej rozbudowana kierownicę http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7087737
na jednej aukcji znalazłem z silnikiem 2,0 o mocy 148KM (dlaczego ma 2 KM mniej?):
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7450888
to chyba full wersja- 8 poduszek, klimatronic, czujnik parkowania, itp, no ale kierownica ma przyciski tylko z jednej strony!!!!
kto wyjaśni dlaczego tak jest?
dziwi mnie jak widzę auto z przyciskami z dwóch stron i ręczna klimatyzacją...
pzdr
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez CezaR83 » 7 sty 2009, 17:43

pawelek32 napisał(a):może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie do czego służą wszystkie przyciski na kierownicy? do regulacji głośności, oraz do... ?

po lewej stronie do obsługi audio całego (bez tych ustawień dodatkowych) po prawej masz lub nie tempomat

pawelek32 napisał(a):to chyba full wersja- 8 poduszek, klimatronic, czujnik parkowania, itp, no ale kierownica ma przyciski tylko z jednej strony!!!
kto wyjaśni dlaczego tak jest?

To nie jest full opcja ani ta czerwona ani ta srebrna, brak m.in tempomatu, podgrzewanych przednich foteli, xenonów, BOSE audio z mp3, skóry,tylnych LEDów, ale pewnie wersje 2007/06 tego nie mialy nie wiem...(nie no chyba miały tylko nie wiem w jakiej wersji wyposażeniowej i dlaczego tak dziwnie właśnie pomieszali) nie wiem tez jakie wtedy byly specyfikacje , moze ktos inny wyjasni...
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 19:49 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 18:20

a jak to jest właściwie z xenonami?
na moje oko wszystkie wyglądają tak samo. po czym rozpoznać?
co do skóry to na allegro nie znalazłem w żadnym sedanie
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez CezaR83 » 7 sty 2009, 19:38

Najprościej po zdjęciu przodu auta, jak ma spryskiwacze i w środku w kabinie po lewej stronie za kierownica brak przycisku do regulacji położenia światełek (bo xeny maja auto poziomowanie), tak samo sie sprawdza czy jest DSC/TC tam tez jest przycisk do wył/wł tego systemu. Ta srebrna starsza jest lepiej wyposażona.... :]
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Krisek » 7 sty 2009, 21:21

savage napisał(a):1.
Otuż.., chyba nie warto ! Mam Mazde 3 2.0 wersja USA. Na zderzak czekalam w ASO przy Wielickiej ponad 3 miechy, chyba zdązyl okrazyc w kule ziemska...ze dwa razy ! Jak w koncu dorl, to okazalo sie ze nie pasuja kratki ze starego :/ Teraz mi sie zepsul zamek do drzwi przednich i juz wiem, ze ten do wersji EU nie pasuje ! Czeka mnie perspektywa kolejnych trzech miesiecy !!! Z czesciami jest potworna BIDA !!! Jesli nie masz kogos w USA, kto bedzie Cie zaopatrywal w czesci, daj se spokoj.

2.
Autko przejechalo dopiero 10tys km i jesli chodzi o zawieszenie jest super. Generalnie jest twarde i dobrze trzyma sie drogi, jak bedzie za kolejne 10tys...nie wiem i wole nie myslec...

3.
Nie jezdze oszczednie, lubie agresywna jazde; do tego korki po warszawie. Spalanie wypada nastepujaco: Na trasie nawet 7,5; w miescie 11,5, srednia 8,0.

4.
Jesli chodzi o komputer i elektronike – nie wypowiadam sie, bo rozne rzeczy juz mi sie dzialy. Mowiono mi, ze przy zmianie kabelka "lambda" bedzie trzeba kalibrowac komputer – nie trzeba bylo.

5.
Z tym tez nigdy nie wiadomo, zdazalo sie ze i ASO sprzedawalo szyte autka ;)


Ja ci moge pomuc z czesciami w przyszlosci jak chcesz...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez DeadlY » 8 sty 2009, 02:02

savage napisał(a):Spalanie obliczam sama, bo komputer w tej cholernej wersji USA nie podaje, albo ja nie potrafie sie dokopac do takiej funkcji,

jest topic o tym, w wersji z usa raczej to nie zadziala, ale mozesz sprawdzic

– Before you start the engine, hold the CD and AM/FM buttons.
– Start the engine (keep holding the CD and AM/FM buttons).
– After a few seconds, you should see the display read "DIS ON" (driver information system)
– Stop the engine.
– Start the engine again.
– Touch the SET button to see the trip computer.
– Touch the TIME button to see the time.
a tu link do calego topicu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ra&start=0
Ostatnio edytowano 8 sty 2009, 02:14 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 8 sty 2009, 02:10

pawelek32 napisał(a):trochę boje się kosztów eksploatacyjnych, ewentualnych napraw, poza tym mało jeżdżę w mieście- automat odpada.

automaty sa bezawaryjne i bezobslugowe, do tego chronia silnik, przeguby i zawieszenie – bo nie zerwiesz – i sa cholernie wygodne ;) popytaj uzytkownikow Mazd z automatem to Ci powiedza :)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 8 sty 2009, 02:36

RobertPi napisał(a):... Ja na trasie przy normalnej jeździe uzyskuję spalanie ok.6,5l. Minimum jakie odało mi się osiągnąć to 5,4l....

kocio co powiesz o tym spalaniu? bo to sie wydaje ze nawet dieslem to byloby niezle ;)
RobertPi napisał(a):....Przydałby się 6 bieg. W EU 2.0 jest, pytanie czy jest w wersji USA...
w wersji 2.0 jest 6 biegow bodajze od liftingu ktory mial miejsce w 2006r. wydaje mi sie ze podobnie bedzie w wersji usa
RobertPi napisał(a): Mazda prowadzi elektroniczną bazę ( brak papierowej ksiązki serwisowej ) więc jeśli samochód faktycznie był serwisowany to każda wizyta w ASO jest tam zapisana. Po numerze VIN bez problemu dowiesz się jaka była historia pojazdu.
z tego co mi wiadomo do niedawna Mazda nie miala miedzynarodowej bazy danych, chyba tez nawet o zasiegu krajowym – bazy nie byly spiete w siec – wiec dane o serwisowaniu konkretnego samochodu mozna bylo tylko w jednym salonie zdobyc
RobertPi napisał(a):Silnik jest na pasku a serwis zaleca wymianę po 240tyś lub 10 latach.
a nie na lancuszku? ;>
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Globy » 8 sty 2009, 09:48

Benzynowe jednostki są na łańcuchu, co 240 tys. km trzeba zmieniać pasek w Dieslu. Proszę o dyskusję na temat konkretnych ogłoszeń w dziale Kupuję Mazdę!, ale padają bardzo ciekawe opinie dla przyszłych nabywców – dziękuję Wam <usmiech>

Jestem zwolennikiem automatów, ale koledze polecam w tym wypadku manualną skrzynię – pozwala ona naprawdę oszczędzać na spalaniu, hamować silnikiem/wrzucać na luz i wychodzi minimum litr na 100 km, a często więcej... wiem po ojcu ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez RobertPi » 8 sty 2009, 11:49

Co do rozrządu to dałbym sobie obciąć pewne części ciała, że w instrukcji którą zdobyłem było napisane, że jest pasek ale najwyraźniej nie doczytałem. Fakt,jest łancuch.
Bazę Mazda prowadzi na pewno dla Europy. Z tego co wiem taka baza prowadzona jest od 2004 roku.
Gdzieś o tym czytałem przy okazji powrotu Mazdy na rynek polski.
Osobiści sprawdzałem 3 samochody, a mój z Niemiec ma całą historię i niemiecką ( np info o akcji serwisowej zabezpieczenia antykorozyjnego tylnych nadkoli oraz wysprzęglika ) i polską z 2 różnych serwisów w Polsce.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Wojteks » 8 sty 2009, 18:53

Witam bardzo serdecznie
Jestem tu nowy podwójnie – jako mazdowicz i jako forumowicz. Dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli ten post jest w niewłaściwym wątku. Ale ad rem:
1. Samochó posiadam od początku grudnia a już po kilkunastu dniach spotkała mnie pierwsza mało sympatyczna przygoda; skradziono dwie zaślepki otworów na bagażnik dachowy. Na szczęście jeden z dealerów miał takie zaślepki "na stanie". Kupiłem, założyłem, po sprawie.
2. Pytanie – czy kradzieże takich rzeczy są w Mazdach częstą przypadłością czy też miałem po prostu pecha?
Pozdrawiam
Wojteks
Początkujący
 
Od: 1 sty 2009, 21:07
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 sport 2.0i 2008r.

Postprzez kocio » 8 sty 2009, 21:36

DeadlY napisał(a):
RobertPi napisał(a):... Ja na trasie przy normalnej jeździe uzyskuję spalanie ok.6,5l. Minimum jakie odało mi się osiągnąć to 5,4l....

kocio co powiesz o tym spalaniu? bo to sie wydaje ze nawet dieslem to byloby niezle ;)


Powiem, że w moim 1.6 na trasie to by się zgadzało ale to przy delikatnej nodze. Jak miałem dużo czasu jadąc na wczasy to wyszło nawet 6.2, jednak jak dla mnie to absolutne minimum, niższe zużycia to już tylko z górki ;) Starając się jechać autostradą z max. dozwoloną prędkością wychodzi koło 7. Średnio teraz łyka mi przy codziennej jeździe 7.2 ale zero korków i tylko kilka świateł.
P.S.
Jechałem ostatnio z jednym dieslowcem, któremu to jego Fiat pali rzekomo koło 5 litrów. Przypuszczam, że gdybym stosował jego styl jazdy osiągnąłbym niewiele większe zużycie ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez DeadlY » 8 sty 2009, 22:01

Wojteks napisał(a):1 Na szczęście jeden z dealerów miał takie zaślepki "na stanie". Kupiłem, założyłem, po sprawie.

a ten dealer nie jest gdzies blisko gdzie zaparkowales samochod? jak tak to idz do niego sprzedaj mu alusy do jego samochodu <lol>
a tak powaznie to mi nic nigdy nie ukradli – byli wyrozumiali i tylko porysowali ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 9 sty 2009, 12:49

Moja M3 zimą (2.0 diesel, 37 tys. km)
1. Po nocy na dworze, rano temp -8 samochód mieli rozrusznikiem z 3-5 sek. co wg. mnie jest bardzo długo (wszystkie kontrolki z kontrolką świec żarowych włącznie gasną zanim zacznę odpalać).
2. Na zimno mam problem z wrzuceniem R i 1 (stojący samochód) jaki z 2, zarówno przy 1-2 jak i 3-2. Czasem po prostu nie da się, nie chce wejść i nie mogę zredukować do 2, jak się rozgrzeje to pozostaje tylko letni problem z redukcją 2-1.
3. Spalanie minimalnie 8-8,5 (jazda tzw. trasą, min. dystans 27km), co daje ok. 0,5l/100 więcej w stosunku do letniego, wiec OK.
4. Padła mi jedna dysza od spryskiwaczy przedniej szyby (zimowy płyn mam od końca października, poszło go już w cholerę, więc nie ma możliwości żeby zostały tam resztki letniego). Dysza padła w trasie, działała, działała i nagle przestała. Dysza oczywiście na zamówienie, nie będzie uznana na gwarancji.
5. Wycieraczki przednie są umieszczone tak, że z 1 strony nie "ogrzewają" się od przedniej szyby, z drugiej najwyraźniej również ciepło z silnika ich nie podwiewa co powoduje że "zamarzają" i beznadziejnie czyszczą szybę – na wycieraczkach zamarza woda/śnieg który ścierają z szyby.
6. Pseudo-automatyczna klimatyzacja nie umie utrzymać stałej temperatury. Są duże wahania temperatury, łącznie z tym że czasem dmucha mi zimnym powietrzem, a za chwilę gorącym. A nawiewy na nogi... niby dmucha, ale stopy marzną.
Również zdarza się że mimo pracy w trybie auto szyby parują (brak czujnika wilgotności powietrza?), nie chodzi mi tu o parowanie szyb chwile po wejściu do samaochodu, tylko np. jadę od 1h i nagle szyby zachodzą parą.
7. Ogrzewane fotele – rozgrzewają się bardzo długo tylko po to żeby po chwili "parzyć" 4 litery. Przy mniej więcej tej samej temp. jadąc rano raz z wyłączonym, raz wyłączonym ogrzewaniem fotela, fotel z włączonym ogrzewaniem robi się ciepły jakieś 300-400m wcześniej, co się przekłada na kilka sekund. Więc takie ogrzewanie to tylko bezużyteczny bajer, skoro moje własne 4 litery radzą sobie z ogrzewaniem bez mała tak samo dobrze.
8. Zanim się wnętrze ogrzeje wszystko przeraźliwie skrzypi!! To już naprawdę przegięcie, żeby w, w miarę nowym samochodzie wszystko trzeszczało i skrzypiało jak w jakimś powypadkowym wraku.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 13:13

mr_t napisał(a):[...]Dysza oczywiście na zamówienie, nie będzie uznana na gwarancji.


Jakiś powód Ci podano?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mr_t » 9 sty 2009, 13:31

Powód – bo może wlałem letni płyn, może zwykłą wodę, może miałem jakieś śmieci w zbiorniczku na płyn, może uderzyłem/ została uderzona dysza.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 13:34

mr_t napisał(a):Powód – bo może wlałem letni płyn, może zwykłą wodę, może miałem jakieś śmieci w zbiorniczku na płyn


Bzdury...

mr_t napisał(a):może uderzyłem/ została uderzona dysza.


A jest rzeczywiście fizycznie uszkodzona z zewnątrz?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mr_t » 9 sty 2009, 13:55

Nie widać żadnych śladów uderzenia. Zresztą jak pisałem dysza padła podczas jazdy. Poza tym mam w sumie 4 dysze (2x szyba, 2x reflektor) i jeśli miałbym ew. wodę to zamarłyby chyba wszystkie, a wcześniej te od reflektorów które na pewno są gorzej ogrzewane niż te nad silnikiem i raczej zamarzłyby w nocy niż podczas jazdy.

Jak dysza przyjdzie to zgłoszę oficjalnie jako roszczenie gwarancyjne, jak ASO odrzuci, to zapłacę i odwołam się. Nie chodzi o kasę (61 pln), ale zasady, nie czuje się w żadnym stopniu winny uszkodzenia tej dyszy i nie uważam żeby to był element ulegający zużyciu podczas eksploatacji, szczególnie tak krótkiej.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 9 sty 2009, 14:08

mr_t napisał(a): nie chodzi mi tu o parowanie szyb chwile po wejściu do samaochodu, tylko np. jadę od 1h i nagle szyby zachodzą parą.
przelacz typ obiegu powietrza – zapewne po godzinie automatycznie sie przelacza na zamkniety
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 14:49

mr_t napisał(a):Jak dysza przyjdzie to zgłoszę oficjalnie jako roszczenie gwarancyjne, jak ASO odrzuci, to zapłacę i odwołam się. Nie chodzi o kasę (61 pln), ale zasady, nie czuje się w żadnym stopniu winny uszkodzenia tej dyszy i nie uważam żeby to był element ulegający zużyciu podczas eksploatacji, szczególnie tak krótkiej.


No i właśnie to chciałem usłyszeć, a nie: "Dysza [...] nie będzie uznana na gwarancji."

DeadlY napisał(a):przelacz typ obiegu powietrza – zapewne po godzinie automatycznie sie przelacza na zamkniety


A dlaczegóż miałaby się po godzinie przełączać?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323