Fabryczny podgrzewacz paliwa

Postprzez Gość » 12 paź 2006, 23:04

Witam

widzialem w necie podgrzewacze paliwa do diesli montowany w linii z przewodem paliwowym zasilany pradem
idzie zima, wiec mam pytanie, jeden znajomy mi mówil ze w mazdach sa montowane podgrzewacze fabrycznie
czy to jest prawda
bo jezeli tak to po co to dublolwac
mam DITD 2.0 – mazda 626 z 1999

Edit by poflek: skleiłem trzy wątki i zaktualizowałem temat
Gość
 

Postprzez Grzyby » 13 paź 2006, 08:55

mediasklep – nazwij temat zgodnie z regulaminem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 13 paź 2006, 09:19

Ja na przykład mam podgrzewacz.
Ale to BJ DITD
Ze tego co korzarzę to jedna para kabli jest od czujnika wody w odstojniku, a druga od pogrzewacza.
Porównaj ze swoim. :)
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 13 paź 2006, 11:45

magicadm – a ja nie mam czegoś takiego... będę musiał lepiej popatrzeć tam.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 13 paź 2006, 12:06

xANDy napisał(a):a ja nie mam czegoś takiego

O ile dobrze pamiętam to Jaksa porónywał ze swoją GF-ką – i też nie miał...
Zapewne to wynika z tego na jaki klimat szykowane jest autko.
Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto :))
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez GofNet » 13 paź 2006, 21:48

magicadm napisał(a):Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto :) )
Eeee to nawet na OR możesz jeździć bez dodatkowej instalacji... <faja>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez xANDy » 13 paź 2006, 22:40

GofNet ale podgrzewanie działa wewnątrz filtra a nie w baku... a jak tam Ci zgęstnieje to wtedy jest problem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez GofNet » 13 paź 2006, 23:00

Tradycyjne podgrzewacze (np. płytowe) również działają poza bakiem (zazwyczaj przed pompą). Dodanie etanolu rozrzedza OR, zapewniając mniejszą lepkość paliwa.
Początek jest najgorszy, ale jak paliwo z pompy obiegiem powrotnym wraca do baku, OR stopniowo się podgrzewa, zmniejszając tym samym swą gęstość.
Niekiedy stosuje się wstępny zbiornik, do którego paliwo doprowadzane jest przed rurę o dużej Ø. W nim OR jest wstępnie podgrzewane (najczęściej elektrycznie) a następnie płynie do właściwego podgrzewacza (wykorzystującego ciepło z układu wydechowego – kolektora, lub też z układu ogrzewania pojazdu – mały obieg).
Najczęściej jednak stosuje się osobny bak/zbiornik i to w nim przechowuje się ON, zaś w baku OR. Silnik uruchamia się i gasi na ON, zaś jeździ na OR. Lepsze układy same przełączają po uzyskaniu bezpiecznej temperatury z ON na OR, tańsze wymagają manualnej interwencji użytkownika pojazdu. Należy jednak odpowiednio wcześniej przed wyłączeniem silnika przełączyć na ON (elektrozawory), aby oczyścić układ, celem następnego uruchomienia silnika na ON a nie OR.
Ale to inna historia i na inny temat...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Przydałoby mi się Webasto. Zima się zbliża i znów kuper będzie marzł...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez xANDy » 13 paź 2006, 23:15

GofNet skąd Ty masz tę wiedzę......................?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez GofNet » 13 paź 2006, 23:19

Z mlekiem matki wyssałem... hahaha hahaha hahaha

<czytaj> Olej roślinny zamiast ropy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez mariomix » 27 lis 2008, 00:52

Może ktoś mnie oświeci i wyjaśni jak działa podgrzewacz paliwa w mazda 6 i kiedy działa bo umnie nawet jak klucz wyjęty ze stacyjki to na złączce tego podgrzewacza przy filtrze paliwa jest obecne 12V. Czy aby to nie wpływa niekorzystnie na akumulator podczas postoju kiedy nie jest ładowany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez mariomix » 28 lis 2008, 17:48

widzę, że wiele osób ty zaglądało ale nie bardzo jasny temat chyba ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez martinpl » 29 lis 2008, 18:53

mariomix a nie sa to przewody od czujnika obecnosci wody (kondensatu) w filtrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez mariomix » 29 lis 2008, 23:27

przewody od czujnika obecności wody są obok tych do podgrzewacza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez Prem(J)aca » 7 sty 2009, 20:55

Jak po VIN stwierdzić czy mam podgrzewacz paliwa czy nie mam?
Z filtra wychodzą dwie wtyczki ale wyczytałem że to wcale nie świadczy o tym iż podgrzewacz jest.
Franca zgasła na mrozie i nie jestem pewien czy to wina paliwa sprzed miesiąca (dodałbym jakichś dodatków/polepszaczy)czy jak mam podgrzewacz to on nie działa.
Ostatnio edytowano 8 sty 2009, 14:41 przez Prem(J)aca, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez topik » 7 sty 2009, 22:23

Witam! Na rosyjskiej stronie możesz sprawdzić po wpisaniu numeru VIN. Strona jest na forum. Jaki samochód? Jeżeli jest to silnik DiTD to na obudowie ręcznej pompki paliwa jest zamontowana grzałka.
Ostatnio edytowano 8 sty 2009, 17:02 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez poflek » 7 sty 2009, 23:14

topik napisał(a):Jaki samochód?


Prem(J)aca, proszę o uzupełnienie profilu.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez otiks » 8 sty 2009, 09:58

Prem(J)aca, jeśli nie poradzisz sobie ze znalezieniem informacji to podeślij do mnie numer vin twojego auta.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Prem(J)aca » 8 sty 2009, 14:53

Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez Prem(J)aca » 8 sty 2009, 20:18

Prem(J)aca napisał(a):Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę


No , nareszcie dotarłem do domciu, zero problemów z paleniem/gaśnięciem.
Mam nadzieję że to była tylko chwilowa niedyspozycja Madzi Premacjanny.
Czy ew. podgrzewacz paliwa załatwia sprawę zamarzania w całym układzie?Zastanawiam się czy jedynym sposobem na szambo w polskich stacjach paliwowych w zimowym czasie są tylko dodatki jak Antifrost . A może lać Vpower na shellu – słyszy się że sprowadzany z Niemiec – macie jakieś doświadczeniaw tej materii ?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6