Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez ravo » 3 sty 2009, 22:17

moro napisał(a):http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=613582

ale to jakies ogolniki, chodzi mi o konkretne dane konkretnych marek


Sokool napisał(a):. Ludzie do imprezy wrx jeżdżącej w autocrossie leją 5w-40 a nawet 5w-30,

lata na seryjnym silniku ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ram » 4 sty 2009, 02:17

Zachwalany na forum olej ELF EVOLUTION SXR 5W30 występuje na Allegro w bańkach 4l i 5l. Ceny niewiele się różnią co oznacza, że korzystniej jest kupić 5l. Jednak napisy na bańkach nieco się różnią: na 4l pisze Hydrosythetic IMF Formula zaś na 5l ELF Synthetic Technology Full Economy, np.:
http://moto.allegro.pl/item519323990_el ... tetyk.html
http://moto.allegro.pl/item510489501_el ... sklep.html
Opisy w treści aukcji natomiast są właściwie identyczne. Który zatem kupić?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez moro » 4 sty 2009, 03:26

ram napisał(a):[...] Hydrosythetic[...] ; [...] Synthetic Technology[...]


Jedno a to samo. Inny opis tylko.. Hydrocrack, czyli "uszlachetniony" minerał, a nie żaden syntetyk. :]

pozdr
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Gib » 4 sty 2009, 23:00

co myślicie o tym, [url]http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-13.html
[/url] ogólnie motulem zachwyca sie Streetracing.pl ale tu chodzi o zwykłe 626 GE, czy ten olej nie będzie za dobry do starego silnika czy szukać czegoś z parametrami z epoki.
Ostatnio edytowano 4 sty 2009, 23:11 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez dyszel » 4 sty 2009, 23:08

Gibsong napisał(a):będzie za dobry do starego silnika czy szukać czegoś z parametrami z epoki.

Nie wiem, ja tam leje Mobil 10W40 i jest super, od wymiany do wymiany bez dolewki :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez industrial » 5 sty 2009, 12:30

ja wlałem Castrol Magntec 10W40 (nie wiem nawet co było w silniku poprzednio; żadnej karteczki czy naklejki)– wg mnie odpowiedni stosunek jakości do ceny; wymiana 4 tys. km wstecz (przy 180 tys. przebiegu) – jak na razie zero jakichkolwiek problemów z odpalaniem, smarowaniem itd. Na razie bez żadnych dolewek – poziom utrzymuje się cały czas taki sam. Zauważyłem też niższe spalanie (mimo iż zima za pasem) ale kto wie co było w tym silniku i ile na tym jeżdził ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez Krisek » 6 sty 2009, 00:05

ravo napisał(a):
moro napisał(a):http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=613582

ale to jakies ogolniki, chodzi mi o konkretne dane konkretnych marek


Sokool napisał(a):. Ludzie do imprezy wrx jeżdżącej w autocrossie leją 5w-40 a nawet 5w-30,

lata na seryjnym silniku ?


Formula 1 – testowala 0w10 na seryjnym silniku ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Gib » 6 sty 2009, 17:47

Zakupiłem Motula, dostawa szybsza od pizzy, w 5 minut miałem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Krisek » 6 sty 2009, 19:08

Gibsong napisał(a):Zakupiłem Motula, dostawa szybsza od pizzy, w 5 minut miałem.


:) Super... niemartw sie jesli szybko zmieni kolor ... to znaczy ze plucze silnik okej .. z kilokama zmianami ustapi .. Jesli bedzie zuzycie ... to bywa ze przy zmianie marki oleju zdarza sie po 2-3 zmiania powinno ustapic ..

5w30 ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez karolek14595 » 6 sty 2009, 19:15

Ja leje olej NESTE 10W40 półsyntetyk... i mazda lubi go bardzo bo musze co jakies czas dolewać. na jakies 1000km sie doleje z pół litra.. hehe.. :|

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez Krisek » 6 sty 2009, 20:22

Kolejny kolega :) co lubi 10w40 ...

Sprawdz 5w30 za oszczesc na benzynie i na silniku ... ktory przy starcie przez chwile pracuje na sucho ;)

najwieksze zuzycie silnika wystepuje przy starcie samochodu ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez MEFEK » 7 sty 2009, 21:00

ja moją madzie mam zalaną volveline10w40 he w ok 11tys zechlała mi ok 5l wiem remoncik potrzebny ale teraz myslę nad zakupem midlanda10w40 i zobaczymy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez pcefun » 8 sty 2009, 20:35

Czy do mojej mazdy 6 z silnikiem 2.3 benzyna mogę zalać olej 0w30 np. Mobila? Czytałem większość stron z tego tematu, ale nadal nie jestem w stanie podać różnicy między olejem 5w30, a 0w30. Może mi ktoś wytłumaczyć?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Krisek » 8 sty 2009, 21:59

oczywiscie ze morzesz .... nawet jest to wskazane

0w30 da ci taka sama ochrone jak 5w30 w wysokich temperaturach
dodatkowow 0w30 podniesie ci ochrone w ujemnych temperaturach !

a jak kazdy wie silnik zuzywa sie przy starcie – zimnym starcie wiec 0w podniesie ci ta ochrone ...

Smialo mozesz spac spokojnie !

moja 2.3 US 3 smiga na 0w20.... duzo lepiej zapala przy ostatnich mrozach :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez pcefun » 8 sty 2009, 22:20

Dzięki Krisek właśnie na Twoją odpowiedź liczyłem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Krisek » 8 sty 2009, 22:35

pcefun napisał(a):Dzięki Krisek właśnie na Twoją odpowiedź liczyłem ;)


i pamietaj ze 88% 0w30 bedzie w wiekszosci PAO grupy IV albo Ester V wiec te oleje sa z duzo wyzszej polki niz wiekszosc 5w30 ktora urzywa grupy 2 – 3 no I czasami mieszanek ...

0w30 Mobil dobry olej ...

zauwazysz roznice w zimie napewno ... i smialo mozesz jezdzic na tym oleju caly rok – lato zima ...

No i nie zapomnij o dobrym filtrze powietrza olej olejem ... ale wysoki silicon ze wzgledu na slaby filtr powietrza .... jest bardziej grozny dla silnika co wykazala by analiza oleju ...

I prosze odpusc sobie filtry typu K&N nie przyspiesza auta! a silikon leci w gore jak szalony .. tak wiem to po swoich analizach oleju ... moge udostepnic pdfy ,,,
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 8 sty 2009, 22:45

Trochę obok oleju...
Dziś przypadkiem zauważyłem, że w silnikach 2,3l są duże różnice w ilości zalecanego przez instrukcję oleju dla wersji europejskiej i amerykańskiej.
Konkretnie dla "6" europejskiej zalecane jest (bez filtra/z filtrem) 3,1l/3,5l.
Dla "6" amerykańskiej zalecane jest (bez filtra/z filtrem) 3,9l/4,3l.

Ciekawe z czego to wynika?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pcefun » 8 sty 2009, 22:46

Przekonałeś mnie już we wcześniejszych wypowiedziach do dobrego filtra, więc w grę wchodzi tylko Filtron. Dzięki jeszcze raz za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Maciej Loret » 8 sty 2009, 22:49

pcefun napisał(a):Przekonałeś mnie już we wcześniejszych wypowiedziach do dobrego filtra, więc w grę wchodzi tylko Filtron.


Tylko, że Krisek może używać zupełnie innych filtrów niż Ty.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 8 sty 2009, 22:51

Moze rozmiar Miski Olejowej ?

I czy silniki 2.3L w Eu to Duratec ?

PS, PCEFUN jak kupujesz olej .. i chcesz syntetyczny czyli Grupa IV zalecam kupywac oleje produkowane w niemczech ... bo tam prawo nakazuje – ze jesli na etykiecie napisane Synthethic – olej musi byc conajmiej grupy 4.

w innych miejsca moze byc napisane Synthethic i olej moze byc calkowicie grupy III ... poniewaz jest on mocno przetwarzany .. I porownywalny z grupa IV ... ale jednak nie jest syntetyczny ...


moj filtr oleju to WIX made in Poland ... ( Wix = Filtron ... ) Fix Kartridz czyli niema metalowej obudowy ) jak ktos kupi i poda mi numer z niego porownamy z moim ....

a filtr powietrza najwazniejsze zeby byla uszczelka i dobrze pasowal w obudowie ... Media mniej wazne jesli regularnie zmieniany ...

Filtry typu K&N ktore trzeba czyscic – i oliwic nie sa wskazane z roznych powodow ...

http://motofan.pl/ oni sprzedaja WIXY
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki