Jaki jest sposób na poprawę jakości sopranów w Mazda 6 i systemem NonBose?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marc07 » 2 sty 2009, 22:40

Niedawno stałem się właścicielem Mazdy 6 a jako że lubię porządny dźwięk, to jedno z elementów tego auta które mnie irytują to bardzo, ale to bardzo płytki sopran.

Czy jest w instalacji jakiś filtr który powoduje że ten sopran nawet po podkręcaniu na equalizerze "+6" brzmi jak dźwięk z chińskich mini-radyjek?

Nie wiem póki co gdzie szukać przyczyny
– czy w firmowym radiu
– czy w głośnikach
– czy może w jakimś filtrze

Chętnie poznałbym wasze opinie, doświadczenia i porady w tej materii...
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Raadek » 2 sty 2009, 22:53

marc07 napisał(a):Czy jest w instalacji jakiś filtr

Oczywiście że jest...kondensator chroni głośnik przed spaleniem.

marc07 napisał(a):Nie wiem póki co gdzie szukać przyczyny

może tu znajdziesz podpowiedź:
http://www.forum.powe.pl/viewtopic.php?t=4334
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez marc07 » 3 sty 2009, 09:36

może tu znajdziesz podpowiedź:
http://www.forum.powe.pl/viewtopic.php?t=4334


Niestety nie znalazłem tam podpowiedzi. Wiesz gdzie ten kondensator siedzi?
I jeszcze jedno – czy w drzwiach jest głośnik 2 drożny nisko-średniotonowy + mały wysokotonowy czy szerokopasmowy?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Raadek » 3 sty 2009, 20:21

Kondek jest przy tweeterze a woofer w drzwiach gra pełnym pasmem.
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez Raadek » 3 sty 2009, 20:24

marc07 napisał(a):Niestety nie znalazłem tam podpowiedzi.

szkoda :] chciałem Ci podpowiedzieć że z ori głośników nic nie zrobisz.Niestety jeśli Cię interesuje dobre brzmienie to czeka Cię wymiana.
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez marc07 » 3 sty 2009, 20:49

Kondek jest przy tweeterze


To już na zakończenie – gdzie siedzi tweeter? <co?>
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Raadek » 3 sty 2009, 21:18

marc07 napisał(a):
Kondek jest przy tweeterze


To już na zakończenie – gdzie siedzi tweeter? <co?>

Faktycznie chyba nie ma hahaha już nie pamiętam dokładnie.
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez Jast75 » 3 sty 2009, 22:07

Jeśli nie masz BOSE to nie masz też teeterów a za tym idzie kondensatora:) no i nie masz również wysokich tonów. Jeśli chcesz dobrej jakości dźwięku czeka Cię rewolucja w aucie:)
Jast75
-----------------------------------------------------------------------

Jeżeli nie wiesz, człowieku jak postąpić-na wszelki wypadek postąp uczciwie. :)
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Raszyn
Auto: MAZDA 6 2.0CITD 100kW 2004

Postprzez arti.sa » 5 sty 2009, 19:09

Nie straszcie go. :P Wszystko do zrobienia w zalezności jaki budżet na to ma.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 01:39

marc07 napisał(a):..bardzo płytki sopran.Czy jest w instalacji jakiś filtr który powoduje że ten sopran nawet po podkręcaniu na equalizerze "+6" brzmi jak dźwięk z chińskich mini-radyjek?
Nie wiem póki co gdzie szukać przyczyny
– czy w firmowym radiu
– czy w głośnikach
– czy może w jakimś filtrze

zamontuj dobre głosniki z przodu, owalne np. 2 lub 3 drożne
i dodatkowo wysokotonowe
na wyskosci lusterek, z filterkami/kondensatorami
i będzie lepiej!
ja mam dodatkowo jeszcze orig. bas od BOSE
w muldzie kola rezerwowego (wersja 5 drzwi!)
i jest w miare jak na inwestycje okay.
kombinacje z głosnikami tylnymi pomin, bo tam niewiele zdziałasz!
nawet nie warto tych originalnych glosników ruszac,
ale warto wytłumic drzwi od środka
i im lepiej, tym lepiej...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kakox86 » 6 sty 2009, 02:59

Enduro napisał(a):zamontuj dobre głosniki z przodu, owalne np. 2 lub 3 drożne
i dodatkowo wysokotonowe
na wyskosci lusterek, z filterkami/kondensatorami
i będzie lepiej!


Wydaje mi się, że to nie za bardzo ma sens. Albo zestaw odseparowany, albo jakiś głośnik koaksjalny (2 drożny).

Jeśli faktycznie jest jeden głośnik szerokopasmowy, tak jak to było u mnie, to z niego nie da się wycisnąć nic.
Rozwiązań jest kilka i z zależności od budżetu można:
– dokupić sam głośnik wysokotonowy i puścić go przez kondensator (trzeba będzie go samemu gdzieś zamontować)
– kupić głośnik koaksjalny – jakąś elipse lub okrągły, bo bez dystansów pewnie i tak się nie obejdzie (tu miał byś najmniej pracy. Rozebrać drzwi, wymontować stary głośnik, zamontować gotowy dystans, podłączyć nowy głośnik i złożyć wszystko z powrotem)
– kupić zestaw odseparowany ze zwrotnicą.

Jeśli ten głośnik gra tak samo źle jak u mnie, to ja bym odrzucił pierwszą opcję (Mamy jednak inne samochody, więc sytuacja może wyglądać nie tak tragicznie jak u mnie).
Generalnie jeśli nie masz zamiaru wygłuszać drzwi to nie warto rozważać chyba zestawu odseparowanego.
Jeśli nie chcesz ingerować za bardzo w samochodzie, to głośniki koaksjalne będą chyba najlepsze. Jeśli chcesz wydać troszkę więcej kasy na rzecz dobrego brzmienia, to wygłusz drzwi i zamontuj zestaw odseparowany. Jeśli nie czujesz się na siłach, to zrób to w warsztacie.

P.S.
Fajny skrót myślowy :)
Enduro napisał(a):i im lepiej, tym lepiej...
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 10:05
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Protege 2.0(FS) '02

Postprzez arti.sa » 6 sty 2009, 09:17

kakox86 napisał(a):– kupić zestaw odseparowany ze zwrotnicą.

To jest najlepsze rozwiązanie, nawet jak się nie wygłuszy drzwi to się zyska na scenie.
Ponadto w m6 nie jest "tragicznie" bez wygłuszenia (lecz warto to zrobić).
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 12:26

kakox86 napisał(a):
Enduro napisał(a):zamontuj dobre głosniki z przodu, owalne np. 2 lub 3 drożne i dodatkowo wysokotonowe
na wyskosci lusterek, z filterkami/kondensatorami
i będzie lepiej!

Wydaje mi się, że to nie za bardzo ma sens. Albo zestaw odseparowany, albo jakiś głośnik koaksjalny (2 drożny).
Jeśli faktycznie jest jeden głośnik szerokopasmowy, tak jak to było u mnie, to z niego nie da się wycisnąć nic.


ja opisalem to co u mnie wyprobowalem
a ze mialem w piwnicy konkretne Pioneery trzy drozne to je wpakowalem w przednie drzwi
i dodatkowo dobry gwizdek w plastki lusterek bocz.
i mam teraz czterodrozny system z przodu....
nie jest to dzwiek wymazony ale mozna przy nim mile jechac i "pukac" basem a i reszta pasma tez jest okay!....
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kakox86 » 6 sty 2009, 14:36

Enduro napisał(a):ja opisalem to co u mnie wyprobowalem
a ze mialem w piwnicy konkretne Pioneery trzy drozne to je wpakowalem w przednie drzwi
i dodatkowo dobry gwizdek w plastki lusterek bocz.

Nie chciałem, żebyś odebrał to jako krytykę. To miało być raczej zakwestionowanie słuszności Twojej porady. Sam nie jestem specjalistą, ale po to jest forum, żeby dyskutować. ;)

arti.sa napisał(a):To jest najlepsze rozwiązanie, nawet jak się nie wygłuszy drzwi to się zyska na scenie.
Ponadto w m6 nie jest "tragicznie" bez wygłuszenia (lecz warto to zrobić).


Nie siedziałem nawet w m6, więc mogę wam tylko pozazdrościć... ;) (te z nowymi lampami powalają mnie na kolana) Na pewno zestaw odseparowany jest lepszy, ale przy tym droższy i trudniejszy w instalacji. Sam nie wiem, czy gdybym nie miał elektrycznych lusterek, to zdecydował bym się na zestaw odseparowany, z uwagi na estetykę. Nie czuł bym się na siłach przerabiać słupki, a przyklejenie głośników nie pasowało by mi. Wszystko zależy więc od gustu, preferencji i portfela kolegi. :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 10:05
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Protege 2.0(FS) '02

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 16:26

kakox86 napisał(a):Wszystko zależy więc od gustu, preferencji i portfela kolegi. :)


dokladnie,
to najistotniejszy hamulec tej przerobki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marc07 » 6 sty 2009, 22:08

Chodząc po marketach typu MediaMarkt widziałem że są owalne głośniki 2 drożne, ale podejrzewam że zamontowany jest tam układ z filtrem 6db/oktawę, czyli zwykły pewnie elektrolit. Jako że nie bardzo chciałbym wiercić moją M6 to rozwiązanie takie byłoby dla mnie w sumie ok, no chyba że jak zrobi się cieplej to znajdę jakąś dziurę gdzie mógłbym sam gwizdek umieścić.

Jako ze mam "świra" na punkcie bezpieczeństwa to na pewno bym nie montował w przednich słupkach, bo tam siedzą kurtyny i lepiej przy nich nie grzebać.

Ciekawe tylko jaka byłaby różnica w cenie i jakości.....

Co do montażu to nie jest to dla mnie problem...w końcu głośniki podłogowe sam skonstruowałem ;)

Dla pewności jescze zapytam – do M6 owalne głośniki powinny mieć rozmiar 6" x 9" tak?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Raadek » 6 sty 2009, 22:29

marc07 napisał(a):Dla pewności jescze zapytam – do M6 owalne głośniki powinny mieć rozmiar 6" x 9" tak?

5x7

marc07 napisał(a):Jako ze mam "świra" na punkcie bezpieczeństwa to na pewno bym nie montował w przednich słupkach, bo tam siedzą kurtyny i lepiej przy nich nie grzebać.

Proszę wytłumacz mi co ma tweeter do kurtyny?
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez Xionc » 6 sty 2009, 22:38

Enduro napisał(a):i mam teraz czterodrozny system z przodu....

szkode, że nie 89 drożny, wtedy to jest czaaaaad
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 22:56

marc07 napisał(a):jak zrobi się cieplej to znajdę jakąś dziurę gdzie mógłbym sam gwizdek umieścić.
Jako ze mam "świra" na punkcie bezpieczeństwa to na pewno bym nie montował w przednich słupkach, bo tam siedzą kurtyny i lepiej przy nich nie grzebać.


wysokotonowe zamontuj w....
lub na plastikach
od lusterech wew.
tych w kształcie trojkąta
E.
Ostatnio edytowano 12 sty 2009, 13:09 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arti.sa » 7 sty 2009, 09:23

marc07 napisał(a):Jako że nie bardzo chciałbym wiercić moją M6
A co to za wiercenie...

marc07 napisał(a):...to na pewno bym nie montował w przednich słupkach, bo tam siedzą kurtyny i lepiej przy nich nie grzebać.
Nie ma takiej potrzeby w m6 wystarczy w trójkatach (róznica nie jest tak znacząca bo madzia szeroka a trójkaty są wystarczajaco z przodu).

Xionc napisał(a):szkode, że nie 89 drożny, wtedy to jest czaaaaad

Kłopotliwe w realizacji.... :] To zakładając że mam 6 głośników po lewej i 6 po prawej w tym 2szt. 3-drożne dodatkowo suba to chyba mi się zrobiło 10+1 a może sys. 10 drożny? A może surround 10.1?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6