Citroen Xsara – Skrętne koła tylne.
To nie sa skretne kola!
...ZX to samo i pare innych samochodow, m.in. Porsche 928 (ale tam sprawa odbywa sie na wahaczach niezaleznego zawieszenia). To jest system, gdzie tylne zawieszenie (cala belka lub wahacz) ma tak geometrycznie ustawione punkty mocowania, ze pod wplywem sily dzialajacej na kolo podczas jazdy (sila napedowa i bezwladnosci kontra tarcie) geometria ulega _minimalnym_ zmianom, co polepsza trakcje.
W przypadku 626 GD/GE, 929 HD, Prelude i niewielu innych samochodow majacych dopisek "4WS" chodzi o to, ze kazde kolo jest zamocowane na zwrotnicy i moze obracac sie dokladnie tak jak normalnie robia to kola przednie (oczywiscie w innym zakresie). Calosc jest dodatkowo sterowana tak, aby przy malych predkosciach kola wzgledem siebie skrecaly sie tak jak na moim rysunku, kiedy promien zawracania jest mniejszy, a przy wiekszych tak, jak narysowal to Smirnoff, gdzie samochod zachowuje wieksza stabilnosc toru jazdy.
Natomiast tak, jak narysowal to Morder, to kola ustawiaja sie w mojej mazdzie co 2000km.
Pozdrawiam.