żarówki do mazdy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jopekmp123 » 5 sty 2009, 19:46

http://allegro.pl/item523125089_zarowki_z_efektem_xenon_h_4_atest_homol_12v.html

...jak myślicie opłaca sie takie zamontować dadzą jaśniejsze i bardziej niebieskie światło czy to tylko strata kasy?

ps a i jeszcze jakiego rodzaju maja to byc zarowki H1 , H4 bo troche sie na tym nie znam a nie chce mi sie rozkrecac reflektorow i sprawdzac ;P
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez Mev » 5 sty 2009, 19:56

jopekmp napisał(a):to tylko strata kasy

:)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez jopekmp123 » 5 sty 2009, 20:19

Obrazek

...sam znalazłem oznaczenia <jupi>

czyli nie warto? no nic chciałem trochę zbajerzyć swoja madzie ;P
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez elmo_biker » 5 sty 2009, 20:20

co do rodzaju zarowek to wystarczy minimalnie sie wysilic i pogooglowac, ja znalazlem nawet 2 wersje instrukcji obslugi do Madzi GE i tam masz rozpisane wzystkie rodzaje zarowek wystepujace w samochodzie. Plus nie wiem czy jak podneisiesz maske na obudowie reflektora nei ma tego napisane.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez elmo_biker » 5 sty 2009, 20:23

jopekmp brawo, do tego wyprzedziles mnie o minute :P:P
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2009, 21:03

jopekmp napisał(a):chciałem trochę zbajerzyć swoja madzie

Jeśli chcesz "zbajerzyć" to poszukaj w dziale Nasze Mazdy właścicieli aut takich jak np. Piotruś, Pajko, Letkoletki, Jacol, Fiveopac itp. itd.

Jeśli szukasz sposobu na lepsze światła – palniki ksenon będą Twoim rozwiązaniem, a nie jakieś pierdu pierdu. Tak, żarówki H1 są w E-spec, H3 w J-spec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez jopekmp123 » 5 sty 2009, 21:04

H1 są w E-spec, H3 w J-spec. żebym to ja wiedział co to sa te spece :)

...ale i tak dzięki za info
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2009, 21:08

To są wersje na poszczególne kraje/kontynenty – E-spec na Europę, J-spec na Japonię, A-spec na Amerykę ;) Jakby nie patrzeć na pewno masz żarówki H1 – takie też możesz kupić ksenony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez jopekmp123 » 5 sty 2009, 21:09

ok dzięki teraz wiem już wszystko :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2009, 21:14

To jeszcze możesz poczytać to:
http://astra.autokacik.pl/zarowki/as01.jpg
http://astra.autokacik.pl/zarowki/as02.jpg
http://astra.autokacik.pl/zarowki/as03.jpg
http://astra.autokacik.pl/zarowki/as04.jpg

oraz to:
Na przepalenie bardziej narażone są żarówki o zwiększonej wydajności (reklamowane jako dające plus 50 proc. światła). Podobnie żarówki z niebieskawą bańką. Producenci niechętnie to przyznają, ale np. Osram umieszcza na opakowaniach malutki piktogram, w którym uprzedza: te żarówki świecą o połowę krócej. O wiele gorsze wyniki mają azjatyckie, tandetne żarówki opisywane jako "xenon", "zenon", "HID" itp. Ciemnoniebieskie bańki wymuszają skonstruowanie żarnika tak, aby osiągał o wiele wyższą temperaturę. Inaczej światło w ogóle nie przebiłoby się przez ciemną farbę. Efekt? Najpóźniej po kilku tygodniach jazdy na światłach przez całą dobę takie żarówki przepalają się, mimo że na zewnątrz emitują mało światła. Obowiązek jazdy całą dobę na światłach dotknie nas w najmniejszym stopniu, jeśli nasze auto jest przystosowane do żarówek H4 i ma sprawną i stabilną instalację elektryczną. Dwie standardowe markowe żarówki mogą wystarczyć nawet na rok--2 lata. Koszt kompletu to 20-50 zł. Jednak reflektory H4 z reguły świecą słabo i wielu kierowców preferuje żarówki o dużej wydajności. Para takich żarówek wystarcza na ok. 6-12 miesięcy i kosztuje 50-120 zł. Jeśli mamy reflektory z żarówkami H7, będziemy widzieć o wiele lepiej, ale zapłacimy za żarówki dużo więcej. Rzadko wytrzymają one dłużej niż kilka miesięcy, a koszt jednej to z reguły nie mniej niż 25 zł, ale w przypadku wielu modeli nawet 60 zł za sztukę.


Źródło: http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... ykul=15629

Wniosek? Kup dobre, markowe żarówki H1 Philips, Osram, Narva lub prawdziwe xenony o barwie 4300 lub 6000 (te drugie polecam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Speed » 5 sty 2009, 22:25

PawelMX jak juz jestesmy przy temacie swiatel to sama soczewka(szklo) rozni sie miedzy Euro a z Angielskimi ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2009, 23:06

Soczewka jest taka sama – inny jest odbłyśnik, o to:
Obrazek

Soczewkę masz tutaj:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Speed » 6 sty 2009, 00:09

pawelMX6 napisał(a):Soczewka jest taka sama – inny jest odbłyśnik, o to:
Obrazek


taka pewnie jest w j-specu

bo u mnie wyglada to tak i o to sie rozchodzi tak ?

Obrazek
Obrazek

a o soczewkę sie pytam ponieważ z lampy europejskiej chce przełożyć do swojej angielskiej

Obrazek
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6