Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez michal_krakoof » 5 sty 2009, 13:18

a może bita była? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 15:30

właśnie nie sam po nią jechał
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 15:33

czy jest jakiś przewód aby podłączyć i gdzie jest gniazdo do kompa w maździe ?wiemy gdzie jest diagnostyczne ale chyba nie o te chodzi żeby podłączyć kompa z oprogramowaniem prawda?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez Borys » 5 sty 2009, 16:00

gniazdo diagnostic jest pod maską za kolumną amortyzatora po stronie kierowcy. podstawowy test kompa i błędów można zrobić samemu, patrz tu: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
być może reset komputera wystarczy, żeby zgasła, ale błędy lepiej sprawdzić.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Mako » 5 sty 2009, 18:00

Borysss nie mozna zrobic takiego testu bo jest on przygotowany pod zlacze OBD a w BJ mamy juz zlacze OBD II, srednia cena podlaczenia pod kompa w warsztacie to 80 zl
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Jacekm_ » 5 sty 2009, 18:06

Znam speca który za podłączenie do kompa bierze ok. 20zł. Jak się go pytałem, to mówił, że Moją mazdę może podłączyć, bo kabel ma, ale ja nie potrzebowałem, bo żadna kontrolka mi się nie świeci. Tak przy okazji, czy to prawda, że jeśli kontrolka chcek się nie świeci to komputer nie ma żadnych błędów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 20:01

a gdzie można kupić kabel aby podłączyć?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 20:03

a ja mam pod kolumna kierownicy gniazdo do połączenia
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 20:07

ja mam wtykę podobna do euro
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez Mako » 5 sty 2009, 21:00

markus12 jest takie cos jak opcja zmien, wtedy nie trzeba pisac post pod postem ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tomciokr » 5 sty 2009, 21:10

Tak przy okazji, czy to prawda, że jeśli kontrolka chcek się nie świeci to komputer nie ma żadnych błędów?


Tak. Dopiero w momencie wystąpienia usterki zapala się lub miga check engine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 21:31

zauważyłem ale później przepraszam
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez markus12 » 5 sty 2009, 21:50

a jeszcze jedno przyszło mi do głowy czy może być taka ewentualność że jeżeli kontrolka żółta nie świeci wcale to może być powód że czerwona świeci cały czas ?
czy tylko tam świeci i gaśnie czerwona? powinna
bo przy przekręceniu kluczyka nie zapala się żadna żółta kontrolka od poduchy tylko czerwona ,może ma tak być w tym roczniku ?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez Borys » 5 sty 2009, 22:27

wg instrukcji z tego co pamietam obie maja gasnąć po 5 sek, przynajmniej przedliftowa instrukcja tak mówi
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez knyklu » 6 sty 2009, 08:19

Mako napisał(a):Borysss nie mozna zrobic takiego testu bo jest on przygotowany pod zlacze OBD a w BJ mamy juz zlacze OBD II, srednia cena podlaczenia pod kompa w warsztacie to 80 zl

Jak nie można jak można. Poza tym to jest OBD.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Mako » 6 sty 2009, 12:05

knyklu misiu od liftingu BA mazdy 323 maja juz OBD II wiec tez mozesz przeprowadzic ale wyniki nie beda sie zgadzaly
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez markus12 » 6 sty 2009, 12:31

to jak to jest po liftingu ile jest kontrolek i zapytam jeszcze raz jaką panie i panowie macie gniazdo do podłączenia kompa
rok mazd 2001-2003
a czy ktoś juz kupował przewód do podłączenia do mazdy ?Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez tomciokr » 6 sty 2009, 18:08

Coś z tym OBD strasznie zamieszaliście. Przed liftem BJ miala OBD gdzie można przeprowadzić odczyt błędów diodą. Po lifcie BJ już ma złącze diagnostyczne pod kolumną kierownicy z lewej strony i jest to OBDII. I tylko poprzez podpięcie komputera pod złącze można odczytać błędy. Pod maską zostało złącze diagnostyczne ale jest zrobimy odczytu diodowego bo brakuje pinów.
Co do możliwości zdiagnozowania OBDII to potrzebny jest odpowiedni interface, może być np. na układzie ELM327 ver.1.2a. Pozostaje jeszcze na naszym laptopie zainstalować jakiś programik który to wsio obsłuży. Przy pomocy takiego interfejsu można TYLKO odczytać i skasować błędy oraz odczytać aktualne parametry np. pracę sondy lambda, temperatury, obroty, prędkość itp. Nic nie można modyfikować. Do tego służą profesjonalne interfejsy których cena zaczyna się od 10 000 zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Mako » 6 sty 2009, 20:39

to dlaczego po liftowe BA ma juz obd II a nastepna generacja czyli nasze BJ maja miec starszej konstrukcji zlacze?? diesle mialy w BJ do liftu obd a po lifcie obd II a benzyniaki od samego poczatku mialy nowe zlacze
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tomciokr » 6 sty 2009, 21:20

Mówisz o złączu czy o systemie OBDII? Bo posiadanie gniazda nie oznacza ze jest to pełny system OBDII. Nie widziałem BA żeby miała np dwie sondy lambda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto