Nie działające ogrzewanie M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bedi358 » 30 gru 2008, 00:45

Witam.
Zakupiłem M6 z wymienianymi uszczelkami pod głowicami;
ale;

mam problem z włączeniem ogrzewania ( mam klime automatyczną)
nawet po dłuższej jeździe i ustawieniu temp na 29 stopni ciepło leci przez chwilę i zaraz znów leci zimne powietrze.

Byłem u jednego mechanika to stwierdził, że w tłoku sa jakieś przedmuchy i pewnie znowu poszła uszczelka nad głowicą (pomimo tego, że była wymieniana 13 tyś km). Boje się że koleś chce mnie nabić w balona bo;
nie ma innych objawów walniętej uszczelki poza zanikającym ogrzewaniem tzn. samochód nie puszcza białego dymku, nie ma spadku płynu chłodniczego, ani wyrzucania go przez zbiorniczek zapasowy. Jeśli to się powtórzyło, to znaczy że pewnie co innego jest przyczyną niszczenia uszczelki? Może to pompa wody?

Co sądzicie o tym przypadku?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:59
Posty: 9
Skąd: Polska Północna
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY

Postprzez kromag » 30 gru 2008, 01:40

Mój typ: nieodpowietrzony układ chłodniczy...

Miałem podobne objawy w (już nie)mojej poczciwej 626 – czujnik temperatury pokazywał dobrą temperaturę, wentylator chłodnicy się włączał – a mimo to bardzo szybko się wychładzała nagrzewnica kabiny...

Pozdro!
Początkujący
 
Od: 15 gru 2008, 14:31
Posty: 14
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2003 136KM

Postprzez bedi358 » 30 gru 2008, 18:08

Dzięki wielkie.

A może jeszcze jakieś inne sugestie?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:59
Posty: 9
Skąd: Polska Północna
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY

Postprzez ADAMEK B-B » 31 gru 2008, 10:43

Miałem to samo w 626,po włączeniu ogrzewania przez chwile tylko leciało ciepłe powietrze,myślałem że coś z nagrzewnicą.Po omacku znalazłem nagrzewnicę i okazało się że dolot jest gorąc a reszta zimna.Ruszyłem ręcznie cięgnem przy nagrzewnicy i zaczęło normalnie grzać.Tyle że to było w starej 626,a działo się tak po dłuższym nie używaniu ogrzewania. Jeżeli chodzi o przedmuch w silniku to kiedyś mi poszła uszczelka pod głowicą i kompresja szła do wody,po odpaleniu silnika węże robiły się twarde a po lekkim tylko nagrzaniu zerwało mi węża który szedł na chłodnicę.Ja bym najpierw sprawdził nagrzewnicę,choć jeżeli ktoś zmieniał uszczelkę pod głowicą i żle siadła to może to być przyczyną. Będzie OK
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 14:43
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mazda 6 kombi,sportbreak 2.0,

Postprzez Blaster7 » 5 sty 2009, 10:49

zapowietrzona nagżewnica....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez bedi358 » 12 sty 2009, 11:03

Dzięki wielkie!

To teraz pytanie laika; jak odpowietrzyć układ chłodzenia (nagrzewnicę)?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:59
Posty: 9
Skąd: Polska Północna
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY

Postprzez Enduro » 12 sty 2009, 17:00

bedi358 napisał(a):jak odpowietrzyć układ chłodzenia (nagrzewnicę)?


nawiew nastaw na maxa i na przednia szybe
i jechac autem aby motor dobrze krecil...
pomaga tez troche sciskanie rur gumowych od chlodnicy...
powodz.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6