Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
mariusz_sti napisał(a):różnica w remoncie Z5 a V6 w 323F Ba jest ogromna i części i robocizna....
I know, dlatego zwróciłem na to uwagę
pablo19 napisał(a):Z pierwszych pomiarów wynika że jakiś 1l na 1000 km.
No to troszkę za dużo ;/
mariusz_sti napisał(a):albo szukasz nowego silnika albo remont
albo jeździsz, dolewasz i się nie przejmujesz
zieba1982 napisał(a):czy uszczelniacze zaworów można wymienić bez odkręcania głowicy
Można
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
pablo19 napisał(a):Nikt nie wie jakie są skutki jeżdżenia autem które pali tyle oleju?
Siedze juz troche czasu w motoryzacji itd.. I powiem ci tak. Nieładuj sie w remont bo si eniewypłacisz za V6 . Kolejna sprawa,to mamy przykład Abdula z forum. Jemu jego V-ka pali tyle co tobie,dolewa olej i jeżdzi. I pamietaj,że remont silnika to niewszystko. Jeśli ktoś ci to zrobi niewymieniając tłoków a okaże sie,że po remoncie zaś bedzie ci wciągać olej ,to potem zycze powodzenia w walce mechanikiem który to robił. Tym bardziej,że kompreche masz idealną. Na kazdym garze tyle co ma być (założe sie,że pierścienie śa zapieczone
Odpowiadając na pytanie które zadałeś, to przynajmiej na moim przykładzie a jeżdże już na żrącym silniku olej 2 lata i po 33 tys.km przejechanych na gazie a remont był robiony jakies 25 tkm... temu to ci powiem,że dolewam oliwe,jeżdże i nic sie z autkiem niedzieje,tylko kontrolować,dolewac i śmigać.
A jeśli masz dylemat to zalej doctora. Zobacz od kiedy założyłem ten temat ,to wwszystko pisze tu. Zobacz kiedy włałem doctora i jeżże do dziś i silnik chodzi jak żyleta. Chmurki niepuści,a spalanie oleju zmalało o 70% . A te 70% bierze sie z tego,że jak mi paliło 1l/800km tak teraz pali 1l/1400-1500km . I w sumie to wlałem aż 2 motodoctory. A już zrobiłem sporo dolewek oleju i kilometrów od czasu wlania Doctora i jest ok.
Natomiast każdy zbacza z tematu czy ma wlany minerał do Z5 . Osobiście ,niebede wlewał minerała ponieważ , różne zdania słyszałem od mechaników i dobry mechanik nie radzi lać minerała do 16 zaworowego silnika jakim jest Mazdwoski Z5 i w ogóle. Pozatym ,różnica w cenie minerał a półsyntetyk jest znikoma
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
u mnie wygląda to tak
http://www.youtube.com/watch?v=2fXPliQy8hg
co sadzicie? auto stalo jakies 2-3 dni w hali garażowej gdzie temp jest okolo +10 stopni. polsyntetyka wciągną mi szybko. wychodzilo troche uszczelka od pokrywy zaworów. uszczelka wymieniona. i jest minerał (tak tak wiem). ciezko mi teraz okreslic ile go ucieka ale okolo 0.8 litra na 2000 km wyjdzie
http://www.youtube.com/watch?v=2fXPliQy8hg
co sadzicie? auto stalo jakies 2-3 dni w hali garażowej gdzie temp jest okolo +10 stopni. polsyntetyka wciągną mi szybko. wychodzilo troche uszczelka od pokrywy zaworów. uszczelka wymieniona. i jest minerał (tak tak wiem). ciezko mi teraz okreslic ile go ucieka ale okolo 0.8 litra na 2000 km wyjdzie
Adamos – słabo, mój był lepszy
stało 2-3 dni to sporo, jeszcze tragicznie nie kopci, a teraz przy mrozach jak??
Olej też jeszcze " w normie" jak na Z5
stało 2-3 dni to sporo, jeszcze tragicznie nie kopci, a teraz przy mrozach jak??
Olej też jeszcze " w normie" jak na Z5
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
nie no przy mariuszu_sti to bladziutko wyglądasz;]ale zobaczymy teraz po dworze
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
niestety samych uszczelniaczy bez zdjecia głowicy nie da rady wymienic a pewnie i tak zapieczone pierscionkizieba1982 napisał(a):a czy uszczelniacze zaworów można wymienić bez odkręcania głowicy,bo nie wiem jak to jest zbudowane POZDRAWIAM oczko
- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
ralf8484 napisał(a):niestety samych uszczelniaczy bez zdjecia głowicy nie da rady wymienic
da radę, chociaż łatwo nie będzie, ale tak jak piszesz na 90% pierścienie do wymiany
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
podczepie sie ... wyniki pomiaru kompresji dla trzech garow 12 a dla jednego 10.5 to bardzo zle ? ... ktore wartosci sa tymi "zllymi" 12 za duzo czy 10.5 za malo ?
- Od: 30 sie 2007, 11:25
- Posty: 145
- Skąd: Kraków
- Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6
Witajcie zastanwiam się co zalać do mojej madzi? 1.8 97r
jeżdziłem na 10W40 magnateku i miałęm mam mały problem ze smarowaniem
po prosy jak auto ostygnie to po zapaleniu przez krutki czas się jeszcze pali.
zalałem go na 2 tygodnie minerałem shella 15w40myślałem że problem ustąpi
jednak nic się nie zmieniło. podpowiedzieli mi że to może być zaworek w pompie więc go
dzisiaj wymieniłem. Madzia stoi w garażu czeka na olej a ja niewim co jej lepiej zrobi?
pomóżcie.
jeżdziłem na 10W40 magnateku i miałęm mam mały problem ze smarowaniem
po prosy jak auto ostygnie to po zapaleniu przez krutki czas się jeszcze pali.
zalałem go na 2 tygodnie minerałem shella 15w40myślałem że problem ustąpi
jednak nic się nie zmieniło. podpowiedzieli mi że to może być zaworek w pompie więc go
dzisiaj wymieniłem. Madzia stoi w garażu czeka na olej a ja niewim co jej lepiej zrobi?
pomóżcie.
Ostatnio edytowano 2 sty 2009, 23:05 przez kast, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Witam, nie wiem jak to dokładnie wygląda w Z5, ale w moim mechanik wymienił mi w jakieś 2 godzinki uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Miał na to fajny patent, wkręceł przewód od sprężarki w otwór od świecy i włala
gość jest pomysłowy. A najlepsze że za wymiane wziął 30zł
ale to juz po znajomości.
- Od: 24 maja 2008, 15:38
- Posty: 58
Dlaczego nie leje się mineralnego
to co z powrotem mam przejść na castrola półsyntetyk a jak nie na niego to na jaki najlepiej
to co z powrotem mam przejść na castrola półsyntetyk a jak nie na niego to na jaki najlepiej
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Mówią, żeby nie lać minerała, bo silniki 16 zaworowe nie lubią gęstego oleju. Tak naprawde wybór oleju powinien zależeć od klimatu w jakim jest używany samochód. Z minerałem może odczuwalnie gorzej odpalać w zimie bo ten olej 15W-40, bo pewnie taki masz na myśli. w nisskich temperaturach staje się dość gesty. Mój silnik też lubi łyknąc, ale dopóki dolewki między wymianami nie przekraczają ilości potrzebnej na samą wymianę, mam zamiar lac półsyntetyk, tylko poeksperymentuje z rodzajami.
P.S. moze ktoś coś poradzi obecnie jeżdżę na mobilu, myśle o motulu. valvoline, elfie albo midlandzie.
P.S. moze ktoś coś poradzi obecnie jeżdżę na mobilu, myśle o motulu. valvoline, elfie albo midlandzie.
- Od: 24 maja 2008, 15:38
- Posty: 58
Daruj sobie midlanda to totalny szajs
Znajomy to zalał do forda mondego
totalna klapa nie olej
Znajomy to zalał do forda mondego
totalna klapa nie olej
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
spytam jeszcz po 2 tygodniach jazdy na shellu 15w 40
mogę bez obaw wrucić na castrola magnateka 10w40
Autko miało zbiętą michę i wyczyszczoną Bo wymieniałem zaworek ze psrężynką w pompie oleju bo się zacierał. i mi się smarowanie świciło. zalać od razu castrola czy shella i jak będzie ok to dopiero prześć na castrola?
mogę bez obaw wrucić na castrola magnateka 10w40
Autko miało zbiętą michę i wyczyszczoną Bo wymieniałem zaworek ze psrężynką w pompie oleju bo się zacierał. i mi się smarowanie świciło. zalać od razu castrola czy shella i jak będzie ok to dopiero prześć na castrola?
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość