tylny hamulec nozny 30% skutecznosci

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pumeks » 12 gru 2008, 10:18

żubr napisał(a):
martin88go napisał(a):aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie


Spróbuj wtedy zahamować takim autem na łuku na mokrej nawierzchni. Korektory nie są zamontowane ot tak sobie. Tylna oś przy hamowaniu nie jest dociskana tak jak przednia i koła momentalnie się blokują. Gdybym miał wybierać z dwojga złego wolałbym te 30% skuteczności.
Z korektorami do mazdy jest problem, nie spotkałem żadnych zamienników. Pozostaje sprawdzić cenę oryginału lub dobranie korektorów z innego auta o podobnej masie, z tego co pamiętam podobne ma np. opel astra


wlasnie wlasnie ... cos za cos ale jesli ktos to wymyslil dla mazdy to znaczy, ze jest potrzebne i usuniecie wiaze sie z konsekwencjami (dobrymi lub zlymi)
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez martin88go » 12 gru 2008, 17:33

owszem! lepiej jezdzic z tym korektorem, ale jesli kogos na niego nie stac i auto nie chce mu przejsc badania technicznego to istnieje jakis inny sposob? a pozatym korektor ten ma na celu dostarczac wystarczajacego cisnienia do hamulcow ze wzgledu na obciazenie tylu! a bez korektora jezdzimy tak chocby to obciazenie tylu bylo wieksze! czyz nie tak? jak sie myle to poprawcie.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez żubr » 12 gru 2008, 20:57

w mazdzie te korektory działają tak samo bez względu na siłę docisku tylnej osi. Dynamiczne korektory są stosowane np. w volkswagenach, montowane pod podwoziem w okolicach tylnej belki. Belka pod obciążeniem chowa się w nadkola pociągając za sobą -przed odpowiednią sprężynę- dźwignię korektora.
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez yama » 13 gru 2008, 09:28

martin88go napisał(a):owszem! lepiej jezdzic z tym korektorem, ale jesli kogos na niego nie stac i auto nie chce mu przejsc badania technicznego to istnieje jakis inny sposob? a pozatym korektor ten ma na celu dostarczac wystarczajacego cisnienia do hamulcow ze wzgledu na obciazenie tylu! a bez korektora jezdzimy tak chocby to obciazenie tylu bylo wieksze! czyz nie tak? jak sie myle to poprawcie.


to jak proszenie sie o smierc hamulec to newralgiczny punkt 90% z was spanikuje i wpadnie w poslizg jak zablokuja sie tylne kola / nie mowiac o zimie
jak cie nie stac na 200 zl to po co ci auto? sory ale wiecej napewno zaplacisz na paliwo za 1 miesiac

żubr prawde ci powie :) korektor jest pasywy

IMHO diagnosta od razu sie kapnie jak jest kompetentny ze cos nie

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62528 wystarczy poszukac
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez JTomek1982 » 30 gru 2008, 13:34

Podajecie siłę (skuteczność) hamowania w "%" a u mnie diagnosta zmierzył mi to w "Newtonach" i skąd ja biedny mam teraz wiedzieć czy hamulce są ok czy muszę coś z nimi zrobić :|
JTomek1982
 

Postprzez JTomek1982 » 30 gru 2008, 16:31

hehe juz wiem jak to zrobic (no to powiem dla wiadomosciinnych uzytkownikow) nalezy zsumowac siły hamowania hamulca noznego ze wszystkich kół i podzielic otrzymany wynik przez dopuszczalna mase calkowita pojazdu (wczesniej nalezy zamienic mase pojazdu podana w kg na Newtony (1 KN = 100kg) ).
JTomek1982
 

Postprzez grodek » 30 gru 2008, 23:25

ok to gdzie ten korektor sie znajduje w BA ?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez bzzyczek » 30 gru 2008, 23:31

żubr napisał(a):Jest na ścianie grodziowej od strony silnika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez grodek » 31 gru 2008, 09:19

oki poszukam :] dziekować a naprawde nikt nic z nim nie robił??
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez bzzyczek » 31 gru 2008, 10:54

W tuningu jest dosyć obszerny temat o korektorze hamowania, warto poszukać.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez magda 323 » 22 lut 2009, 13:04

Jestem w posiadaniu Mazdy 323F 1.5 16v od 3 miesięcy i też mi się wydaje że są słabe hamulce.Tarcze z przodu mają 19mm a słyszałem że minimum są 20mm.To ile ma grubości nowa tarcza? Jakiej byście firmy proponowali tarczy i klocków? Jakiego płynu hamulcowego się używa do mazdy.I jeszcze jedno jak kupie klocki to są w komplecie sprężnki co idą na bolce. Z góry dzięki za odpowiedzi.
guma
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 23:07
Posty: 9
Skąd: Jawor
Auto: mazda 323F 1.5 16v 1995r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323