Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez hazell » 1 kwi 2005, 11:37

miazga napisał(a):U mnie klekot wyraznie ustaje na wyzszych obrotach

Dokładnie tak jak u mnie.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez misiek06 » 1 kwi 2005, 11:48

no i u mnie jest podobnie :D przywolnej jezdzie (na niskich obrotach) klekocze tzn może nawet nie klekocze a "cyka" więc też sądze że ten zaworek może pomóc :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez mayer » 1 kwi 2005, 13:11

jesli nie jest to zwykły efekt zagłuszania przez silnik to podłącz manometr pod czujnik cisnienia oleju sprawdź jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach powinno być powyżej 2,0 bar jesli jest za niskie można sie pokusić o podłożenie podkładek pod zaworek
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 1 kwi 2005, 13:15

Nie jest to zagłuszenie przez silnik ponieważ jak jadę dynamicznie to klekot ustaje. Mogę się wtedy zatrzymać i postać na wolnych obrotach i rozkoszować się cichą pracą silnika. Jednak jak ruszę i będę jechał jak emeryt to klekot powróci w ciągu kilku minut. W mojej poprzedniej maździe było dokładnie tak samo.
Gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju żeby się do niego podłączyć?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez wicekk » 1 kwi 2005, 13:45

Piekne to co piszecie, ja na to licze ze to wlasnie ten zaworek jednak pewnie troche czasu minie zanim cos zrobie w tym kierunku.

mayer napisał(a):Niestety nie wiem jaki mógłby być związek pomiędzy zaworkiem na pompie a stukającym popychaczem. Popychacz zaczyna klekotac jak jest nieszczelny albo ma zbyt mało oleju


a tymczasem na stronie klubowej mozna przeczytac:
wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem. Naprawa – trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu
swoja droga to ciekaw jestem czy ktos to kiedys robil i jakie byly efekty albo czy ktos z uzytkownikow wymienial juz popychacze bo duzo sie slyszy ze to one itd. ale nie czytalem nigdzie ze ktos je powymienial, wiadomo ze jest to kosztowne..!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez mayer » 1 kwi 2005, 14:00

wicekk napisał(a):wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali

no ok ma to sens

wicekk napisał(a):do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze.

ale to juz jest kompletnie bez sensu
Ktoś tworzy nowe prawa fizyki?
skoro za duże ciśnienie to skąd powietrze??? <glupek2>
druga rzecz że gdyby zaworek powodował wzrost ciśnienia to wzrost obrotów jak by na owo ciśnieni działał czyż nie powodowałby dalszego wzrostu?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Paweł » 1 kwi 2005, 20:49

Mniejsza z tym, co sie tam dokladnie dzieje. Najwazniejsze, ze dochodzi do spienienia oleju – moze wlasnie chodzi o to, ze przeswit jest zbyt maly, albo powstaja zawirowania...? Wg instrukcji TSB uszkodzenie/zuzycie tego zaworka najlatwiej zaobserwowac po pozostawieniu silnika na wolnych obrotach.

Potwierdzenie slusznosci tej naprawy (lub chociaz sprawdzenia cisnienia oleju) mozna znalezc w wypowiedziach ludzi zwiazanych z ASO, w jednej ofercie sprzedazy HLA na tym forum oraz w opinii poprzedniego mechanika klubowego, ktorego polecal Zombi.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 1 kwi 2005, 22:24

Do wymiany tłoczka zaworu redukcji ciśnienia oleju nie trzeba wyciągać pompy...wystarczy zdjąć wydech i miskę olejową.
Wymienić trzeba bezwarunkowo sprężynę, która w oparciu o moje obserwacje jest o 2 mm krótsza od nowej.
Płaszcz trzpienia jest zawsze starty z jednej strony.
Niewłaściwa praca zaworu redukcji ciśnienia powoduje stuki HLAs.

Taki "zestaw ratunkowy " do pompy ( trzpień, podkładka, sprężyna) nie powinien kosztować więcej niż 55-65 zł.

W każdym przypadku wymiany u nas w warsztacie efekt był właściwy.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Jaksa » 1 kwi 2005, 22:55

newbie napisał(a):W każdym przypadku wymiany u nas w warsztacie efekt był właściwy.
A jak to jest Twoim zdaniem w Cronosach , wymienialismy ten zaworek ( kupiony w IM ) w Cronosie ale efekt był mizerny ( w GE europie zawsze pomaga ) Pewne ASO tez się poddało....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez misiek06 » 1 kwi 2005, 23:12

A ja bym chciał wiedzieć czy wymiana tego zestawu jest trudna czy sam bym sobie poradził?? i gdzie mozna taki zestaw kupic wogole ? Bo u nas w poblizu nie ma zadnego ASO Mazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Paweł » 2 kwi 2005, 09:19

Jaksa napisał(a):A jak to jest Twoim zdaniem w Cronosach , wymienialismy ten zaworek ( kupiony w IM ) w Cronosie ale efekt był mizerny ( w GE europie zawsze pomaga ) Pewne ASO tez się poddało...

Jest opisane w TSB A-Spec, poza tym silnik nie ma roznic w mechanicznej budowie, wiec mozna spodziewac sie, ze dziala z tak samo dobrym skutkiem.

P.S. Oczywiscie wymiana dotyczy tylko konkretnych egzemplarzy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2005, 16:31

tco_tm napisał(a):poza tym silnik nie ma roznic w mechanicznej budowie
Pawełku, tyle to wiem ale dlaczego własnie Cronosy sa odporne w tym temacie...

Wymieniasz zawór w pompie
Demontujesz wszystkie szklanki
Rozbierasz na częsci
Myjesz / składasz
i koncowy efekt jest taki sobie .....

We wszystkich GE FS/FP ( europie ) pomaga samo mycie HLA i jest cisza.
O co tu chodzi?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez SHY » 2 kwi 2005, 17:22

Jaksa napisał(a):Wymieniasz zawór w pompie
Demontujesz wszystkie szklanki
Rozbierasz na częsci
Myjesz / składasz


Ile taki zabieg u Ciebie kosztuje Jaksa?? Mam stuki jak wiekszosc. Po rozruchu 3 sekundy stuka, pozniej cisza i po nagrzaniu znow stuka. Mam tylko wrazenie jakby to stukanie wydobywalo sie z lewej strony silnika – czyli zapewne czesc popychaczy tylko stuka. Czy na stukanie ma wplyw zalanie silnika olejem mineralnym?? – niestety z takim olejem kupilem samochod a teraz strach zmieniac.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez andrzejsw1 » 3 kwi 2005, 12:44

Witajcie
Może ktoś wie jak w najprosciej stać się szczęśliwym posiadaczem słynnego zaworka?
Byłem w ASO w Olsztynie, ale okazało się, że stanowi to pewien problem (na specjalne zamówienie oczekiwanie ok 1 miesiąca itd., itp.).

Jaksa, a może Ty mógłbyś pomóc?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 17:30
Posty: 7
Auto: mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Gość » 3 kwi 2005, 14:06

WITAM WSZYSTKICH
MAM TEN SAM PROBLEM STUKANIE !! WRRRR
KUPILEM 5 DNI TEMU MAZDE 626 GE CRONOS 2.5 V6 1995
PRZESTRASZYLEM SIE ZE SILNKI SIE WALI
CZY MOZNA Z TYM JEZDZIC??
MAM NADZIEJE ZE KTOS COS WYMYSLI I SKASUJEMY TEN PROBLEM
POMOCY <killer>
Gość
 

Postprzez Jaksa » 3 kwi 2005, 17:48

andrzejsw1 napisał(a):Jaksa, a może Ty mógłbyś pomóc?
Coś będzie wiadomo po 08,04. ( jak dogadam sie z nowym importerem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 3 kwi 2005, 18:34

Jaksa napisał(a):Coś będzie wiadomo po 08,04. ( jak dogadam sie z nowym importerem )


nie będzie importera...możesz się dogadać najwyżej z dealerem albo Twardowskim

a w temacie, tak wyglądają części składowe zaworka pompy oleju:

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Jaksa » 3 kwi 2005, 18:56

newbie napisał(a):dealerem albo Twardowskim
No własnie to chciałem powiedziec, a z Twardowskim nie gadam.... :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 3 kwi 2005, 20:32

SHY napisał(a):
Jaksa napisał(a):Wymieniasz zawór w pompie
Demontujesz wszystkie szklanki
Rozbierasz na częsci
Myjesz / składasz

Ile taki zabieg[...]

Przed tym wszystkim dodalbym sprawdzenie cisnienia oleju. ;P
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez SHY » 3 kwi 2005, 23:29

tco_tm napisał(a):Przed tym wszystkim dodalbym sprawdzenie cisnienia oleju


Czy po samym cisnieniu mozna wywnioskowac co jest do wymiany (zrobienia)?? Ile ono powinno wynosic zeby bylo git??

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6