Mam problem z wolnymi obrotami w mazdzie xedos 2.0 V6, wstępnie mechanik kazał zacząć od szukania uplonej masy od sterownika, ale gdzie go szukac?
EDIT
Czy ktoś wogóle tu odpisuje??
Sterownik wolych obrotów
Strona 1 z 1
samurajpiotr1, jak pewnie zauważyłeś jest okres przedświąteczny więc sporo osób ma inne rzeczy na głowie. Kolejną rzecżą na którą powinieneś zwrócić uwagę to poprawne nazwanie tematu dzięki czemu możesz zyskać przychylność osób które mogłyby zabrać głos w temacie. Wszelkie informacje dotyczące nazewnictwa masz w regulaminie działu który łatwo odnajdziesz na górze pierwszej strony działu. Do tego na forum istnieje zasada, że nie piszemy post pod postem, tylko używamy opcji "zmień" aby dodać wypowiedź – do której to również się nie zastosowałeś. Ale jak napisałem na początku – święta blisko więc zrobiłem porządki a Tobie życzę nieco cierpliwości. Niestety Twoja wypowiedź jest nieco pogmatwana i do końca trudno zrozumieć co mechanik miał na myśli mówiąc o "sterowniku wolnych obrotów" bowiem taki moduł praktycznie nie występuje a za wszelkie regulacje jak i cała pracę silnika odpowiedzialny ECU znajdujący się wewnątrz samochodu w konsoli środkowej pod półką niżej radia. Nie polecam jednak nic przy nim robić bo możesz unieruchomić samochód na dobre. Co do elementów wykonawczych regulacji wolnych obrotów to znajdują się przy przepustnicy (miejsce gdzie dochodzi linka gazu) W tym miejscu znajdują się podzespoły odpowiedzialne za ssanie jak i utrzymanie wolnych obrotów więc nie pozostaje Ci nic innego jak demontaż przepustnicy i jej dokładne sprawdzenie oraz czyszczenie. BTW – spróbuj lepiej u innego mechanika bo coś mi sie wydaje że ten u którego byłeś niezbyt się orientuje. BTW – przewody podciśnień szczelne i dobrze podłączone? Pozdrawiam 
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
No tak trochę może sie rozpedziłem
przepraszam jeżeli kogoś uraziłem
Generalnie znam sie dość dobrze na elektronice, więc dam rade ze sprawdzaniem ECU, na codzień podłączam GPS, alarmy
W sumie muszę sprawdzic, czy w ogóle idzie sygnał na element odpowiadajacy za wole obroty, auto jest po wymianie głowic i do czasu poluzowania sie minusowej klemy na akumulatorze wszystko było ok., później niestety obroty podskoczyły, więc wyłączyłem kluczyk w trakcie jazdy, ponownie przekreciłem na rozruch i zrobiło się ciemno
, puściłem sprzęgło i jakos skokami na pobocze udało się zjechać, wyjścia nie miałem, obwodnica,ciemno..., poprawiłem kleme i prąd ok., ale wolnych brak, chodzi normalnie od 2000-2500, puszczam gaz i gaśnie, jutro mam zamiar sprawdzić czy idzie sygnał na krokowy, może to on ..., jeżeli byłaby taka mozliwość, to proszę o jakąś radę, oczywiście ta z wymontowywaniem przepustnicy też sie przyda, ale coś mi mówi, że to coś z pradem.
Dodam tylko, że coś zaśmierdziało, możliwe, że było to iskrzenie klemy, moze jednak masa gdzies się upaliła faktycznie.
Pozdrawiam i życzę spokojnych i wesołych świąt
Piotr
Dodam tylko, że coś zaśmierdziało, możliwe, że było to iskrzenie klemy, moze jednak masa gdzies się upaliła faktycznie.
Pozdrawiam i życzę spokojnych i wesołych świąt
Piotr
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Skoro podczas jazdy na działającym silniku odłączyła Ci się klema istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia diód w alternatorze bądź regulatora napięcia. Sprawdź profilaktycznie ładowanie i zacznij może od sprawdzenia kodów błędów – instrukcję znajdziesz na forum lub na stronie klubowej. Może w ten sposób dowiesz się czegoś.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Dziekuje sprawdze.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Ładowanie jest, przepustnica wyczyszczona, krokowy podłączony na krótko chodzi, a wolnych obrotów brak, nie sprawdzałem błędów , muszę się podpiąć pod OBD, a interfejsu brak, chyba skończy się na warsztacie, a znajdź tu w Poznaniu uczciwy warsztat, nie mówie, że wszyscy są tacy, ale osobiście znam jeden i to niezbyt mile wspominam "...ładowanie akumulatora 25zł..." ,nie dobrałemsię jeszcze do ECU, może coś się upaliło w wiązce. Masz może jeszcze jakieś wskazówki?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Zrobiłem diagnostykę, wymrugał kod 16, czyli czujnik EGR, potrzebuje informacje gdzie prowadzą przewody od czujnika, bo na 99% któryś jest upalony. Czy zawór EGR może byc przyczyną braku wolnych obrotów??
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
samurajpiotr1 napisał(a):Czy zawór EGR może byc przyczyną braku wolnych obrotów
nie a z pewnoscia nie blad samego czujnika.Moze poszukaj w kierunku czujnika polozenia przepustnicy??
-
waldii
tak właśnie myślałem, to przecież recylkulator spalin, dzięki.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
problem załatwiony, czujnik położenia przepustnicy padł.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6