Wskaźnik paliwa – kontrolka rezerwy – pływak paliwa
Witam. Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury? I jak jest włączana kontrolka rezerwy? Nie zauważyłem tam nigdzie styków od kontrolki, więc podejrzewam, że jest ona włączana przez jakiś przekaźnik w momencie, gdy oporność potencjometru pływaka spada. Czy tak jest?
I wie ktoś, jak sprawdzić wskaźnik paliwa? Ponieważ w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.
I wie ktoś, jak sprawdzić wskaźnik paliwa? Ponieważ w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.
Ostatnio edytowano 14 gru 2008, 23:50 przez LeeeX, łącznie edytowano 1 raz
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)


- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Ponawiam moje zapytanie... niech ktoś pomoże 
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)


- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
z tego co zdazylem sie zorientowac, to czesc mx3 nie miala kontorlki rezerwy. reszty jeszcze sie nie wywiedzialem/nie byla mi potrzebna 
www.flickr.com/piotrus87
------------------------------------------
mx-3 1.6 1995r
lancia lybra 1.9 Jtd 2000r
------------------------------------------
mx-3 1.6 1995r
lancia lybra 1.9 Jtd 2000r
- Od: 5 sie 2008, 23:45
- Posty: 34
- Skąd: Warszawa - Bielany
- Auto: Madzia i Lucynka
No ja wiem, ale mam nawet schemat elektryczny z roku 93 i jest tam kontrolka... w desce nawet jest żarówka na swoim miejscu... tylko jak to ma działać? 
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)


- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
No moja jest 93 i ma deskę od BG, dlatego nie wiem co zrobić, żeby ta kontrolka działała...
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)


- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Odkopuję stary temat... Od czego zależy, że zapala się kontrolka rezerwy paliwa???
Właśnie zmieniam tarcze w mojej 323F BA 97r Z5 i ułamałem wskazówkę od poziomu paliwa...
żeby było smieszniej to wyłamała się wskazówka razem z tym drucikiem z silniczka i za cholerę już tego nie naprawię .. Więc powiedzcie mi czy kotrolka się zapala od pływaka czy od tego silniczka????
Przy okazji czy można wymienić sam silniczek czy czeka mnie kupno całych zegarów????????
Właśnie zmieniam tarcze w mojej 323F BA 97r Z5 i ułamałem wskazówkę od poziomu paliwa...

żeby było smieszniej to wyłamała się wskazówka razem z tym drucikiem z silniczka i za cholerę już tego nie naprawię .. Więc powiedzcie mi czy kotrolka się zapala od pływaka czy od tego silniczka????
Przy okazji czy można wymienić sam silniczek czy czeka mnie kupno całych zegarów????????
Jakiś tam podpis Leszka :P
LeeeX napisał(a):Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury?
nie ma czegos takiego
LeeeX napisał(a):I jak jest włączana kontrolka rezerwy?
najprawdopodobniej osobnym stykiem
LeeeX napisał(a):w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.
i tak powinno byc
-
waldii
1. Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.
2. Nie ma osobnego styku.
3, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.
2. Nie ma osobnego styku.
3, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.
waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko
u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.
To bardzo dziwne
No a czemu ma służyć ten termistor?
No a czemu ma służyć ten termistor?
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
LeeeX napisał(a):Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.
kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy

-
waldii
Lukano napisał(a):LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko
u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.
Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik
pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
waldii napisał(a):kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy
Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm...
markmas napisał(a):Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik zeby
Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm...
Niech mnie ktos poprawi, bo z fizyki nigdy asem nie bylem – ale czy przypadkiem "macanie" paluszkami golego termistora nie zmienia jego wlasciwosci?
– wzrost temperatury – inna opornosc
– przeplyw pradu przez paluszki – inna opornosc
Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...
U mnie to wygladalo troche inaczej.
Po wymianie sztywnego ukladu hamulcowego – trzeba zdjac bak – wskaznik zaczal glupiec – to jest – ile bym nie nalal do baku, zawsze pokazywal pol, a spadal dopiero wtedy jak jechalem na oparach...
Rozebralem wskaznik i oczyscilem wszystko – bylo troche ciala obcego w postaci korozji na zewnatrz, a tam gdzie dochodzila benzyna wygladalo to na utleniona miedz. Poprawilem luty, oczyscilem, skrecilem i dziala
Wszystko bylo robione metoda prób i bledow.
pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Owszem, "macanie" termistora zmienia jego oporność – tak właśnie reaguje na zmianę temperatury.
Ale nadal nie wiem, co powinno włączać kontrolkę
Deskę mam od BG, żarówka rezerwy jest na miejscu, nie jest spalona, ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...
Ale nadal nie wiem, co powinno włączać kontrolkę
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
LeeeX napisał(a):...ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...
Tak na chlopski rozum to "wlacznik" kontrolki rezerwy powinien byc przy kontrolce ilosci paliwa. Strzalka dochodzi do minimum i zalacza sie rezerwa. Bez sensu bylo by ciagnac dodatkowe przewody z baku do "rezerwy". Powiem szczerze, ze po moich kombinacjach ze wskaznikiem nigdy nie mialem okazji przekonac sie czy zapala sie rezerwa
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przed naprawa wszystko dzialalo
Poniewaz w tym momencie chce zaspokoic Twoja, a tym bardziej moja ciekawosc, wieczorkiem odlacze czujnik poziomu paliwa i zobacze co sie stanie
Zdam relacje
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Heh, to czekam na relację 
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
LeeeX napisał(a):Heh, to czekam na relację
I mam niestety zle wiesci...
Po odlaczeniu kabelkow wskazowka ani drgnie...
Nie wiem skad, ale zakodowalo mi sie w glowie ze wystarczy odlaczyc, przekrecic kluczyk i pokaze minimum...
Trzeba odkrecic pokrywe, wyjac plywak i nim sie pobawic.
Mowiac szczerze nie mam teraz odpowiednich warunkow do tego typu operacji... zimno, ciemno i bak do pelna zatankowany.
Po zimie planuje zrobic cale tylne zawieszenie i przy okazji moge sie pobawic w kontrolki. Na razie mi wystarczy ze pokazuje obecny stan paliwa.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości