Obsługa akumulatora
Witam. Ja w Mazdzie 323F BA Z5 z 1996 roku, mam akumulator TITANA 55041 12V 50Ah 220A. Ma normalne "cele" z odkręcanymi korkami. Niestety na obudowie nie ma podglądu poziomu elektrolitu. W każdej z "cel" wszystkie płytki są w całości zanużone w elektrolicie. Przy odkręconym korku i patrzeniu w "celę" dokładnie z góry, widać w środku celi takie dwie zagięte blaszki grubości 2mm, biegnące naprzeciwko siebie od góry (korka wlewu) w stronę elktrolitu. te blaszki (ich zagięte końcówki w kształcie litery "L") nie są zanurzone w elektrolicie. PYTANIE: Czy to jest granica dolewania wody destylowanej oraz czy te blaszki powinny być zanurzone w elektrolicie? Czy doładowując akumulator prostownikiem, muszą być odkręcone "cele" (korki mają w sobie małe dziurki) Pozdrawiam.
- Od: 11 gru 2007, 19:30
- Posty: 75
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996
luki88 napisał(a):a ja odradzam boscha
ja też, w firmowym samochodzie mieliśmy jakąś bez firmówkę i wytrzmała chyba 6 lat, a Bosh silver czy jak on się zwie wywaliłem miesiąc temu po 2 latach jazdy.
kropka napisał(a):Oryginalnie był 65Ah 600A prądu rozruchu.
Strasznie wielki moim zdaniem do B6. ja mam 45 Ah po poprzednim właścicielu. Słucham często muzyki na postoju, klimatronik, elektryczne, podgrzewane fotele i nigdy nie zawiódł. Ostatnio samochód stał prawie 3 tygodnie nie odpalany i zapalił od reki na mrozie. aha silnik 2,3.
hej wszystkim mam problem padl mi akumulator i podczas ladowania wyswietlilo mi ze ma za malo elektrolitu....wiec dolalem wody destylowanej podobno troszke mozna ale nadal nie laduje sie ....wiec mozliwe jest ze po dolaniu wody des. uszkodzilem go??
i jeszcze jedno pytanie ...czy po wylaniu tej mieszanki z woda i elektrolitem i zalaniu nowego elektrolitu moze jeszcze zaczac sie ladowac akumulator???bede wdzieczny za podpowiedzi
Zmieniłem nieco nazwę tematu. Moderator
i jeszcze jedno pytanie ...czy po wylaniu tej mieszanki z woda i elektrolitem i zalaniu nowego elektrolitu moze jeszcze zaczac sie ladowac akumulator???bede wdzieczny za podpowiedzi
Zmieniłem nieco nazwę tematu. Moderator
rafi27996
- Od: 5 gru 2008, 16:14
- Posty: 4
- Skąd: nowy dwor mazowiecki
- Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800
Zobacz czy nie jest spuchnięty. Możliwe że się zagotował, albo masz cele zwarte. Moim zdaniem nie warto go ratować jeśli tak jest, bo z doświadczenia wiem, że na niezbyt długo się to zdaje, więc w konsekwencji i tak wymiana.
Kropka
- Od: 28 lis 2008, 00:26
- Posty: 150
- Skąd: Gdynia/Białystok
- Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB
kropka napisał(a):Zobacz czy nie jest spuchnięty. Możliwe że się zagotował, albo masz cele zwarte. Moim zdaniem nie warto go ratować jeśli tak jest, bo z doświadczenia wiem, że na niezbyt długo się to zdaje, więc w konsekwencji i tak wymiana.
oki dzieki za rade wsadzilem go do auta i wiesz co... zdziwienie auto odpalilo normalnie i jezdzi szok ale i tak wymienie( mam centre) posiada diode pokazujaca stan naladowania i czy trzeba dolac elektrolitu ale dioda pokazuje ze pusty jest i prostownik nie laduje go caly czas na 2 jest wiec napewno wymiana dzieki za rade, pozdrawiam!!!!!!!!!
rafi27996
- Od: 5 gru 2008, 16:14
- Posty: 4
- Skąd: nowy dwor mazowiecki
- Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800
A do silnika benzynowego 2.0 jaki amulator polecacie?
Z katalogu Bosch wynika, że idealny będzie model S4 – 60Ah, 540A o wymiarach 232x173x225.
M/
Z katalogu Bosch wynika, że idealny będzie model S4 – 60Ah, 540A o wymiarach 232x173x225.
M/
-
trt
witaj
a po co ci data produkcji skoro chcesz wymieniac ?
podjedz do speca od aku niech sprawdzi testerem i sie okaze czy musisz wymieniac czy nie.
ja mialem aku od nowosci – 7 lat wytrzymalo...
a po co ci data produkcji skoro chcesz wymieniac ?
podjedz do speca od aku niech sprawdzi testerem i sie okaze czy musisz wymieniac czy nie.
ja mialem aku od nowosci – 7 lat wytrzymalo...
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
wiking dzis kupowalem Boscha, data produkcji "wypalona" na gorze akumulatora, wyglada jak zrobiona drukarka iglowa, male dziurki ukladaja sie w cyferki
spotkalem sie tez z data produkcji wybita na klemie, w olowiu (czy z czego jest ona zrobiona)
spotkalem sie tez z data produkcji wybita na klemie, w olowiu (czy z czego jest ona zrobiona)
Właśnie oba moje samochody powiedziały dość. Jest -25C i już wiem jak wyglądają wszystkie wskaźniki idące do maksimum.
Wygląda na to, że bez nowego aku się nie obejdzie, przynajmniej jak chcę być spokojny o takie chwile. Przejrzałem forum, dyskusji na ten temat było sporo, ale konkretów brak.
Może w tym wątku każdy kto KUPIŁ (a nie planuje kupić) aku napisze jaki kupił, czy jest zadowolony, ile go już użytkuje, w jakim samochodzie konkretnie i jak często jeździ. Pomożecie mi i innym też Tylko piszcie w jakim samochodzie, za 3 lata go zmienicie, wpis w profilu się zmieni i potem nie wiadomo jakiej fury dotyczy wypowiedź.
Prosiłbym aby nie pojawiały się tu pytania "A czy aku YYYY będzie dobry do ZZZ".
Na razie widzę, że:
– Panasonic – z opisu wypada najlepiej i najdłużej;
– Yuasa – poleca Jaksa – nic mi ta firma nie mówi, ale raczej koledze można wierzyć, długo z tym jeździleś?
Reszta tak:
– Centra Futura 72Ah jest trochę za niska;
– Bosch S4 74Ah też jest za niski;
– Bosch S5 77Ah powinien pasować, ma 19 cm, ale to tylko sugestia, nikt nie sprawdzał;
– Moll, ale 1 rok i 1 zawodnik to trochę mało by oceniać; ale liczy się głos;
Wiele osób na Boscha narzeka (że padają po 1,5 roku) , ale tutaj widzę sporo zwolenników.
W ogóle istotna sprawa, że trzeba zwrócić na wysokość AKU,nie może być zbyt niski bo wtedy trudno go założyć bez wkładania czegoś między mocowanie a aku. Szkoda, że wczoraj o tym nie wiedziałem;
Wygląda na to, że bez nowego aku się nie obejdzie, przynajmniej jak chcę być spokojny o takie chwile. Przejrzałem forum, dyskusji na ten temat było sporo, ale konkretów brak.
Może w tym wątku każdy kto KUPIŁ (a nie planuje kupić) aku napisze jaki kupił, czy jest zadowolony, ile go już użytkuje, w jakim samochodzie konkretnie i jak często jeździ. Pomożecie mi i innym też Tylko piszcie w jakim samochodzie, za 3 lata go zmienicie, wpis w profilu się zmieni i potem nie wiadomo jakiej fury dotyczy wypowiedź.
Prosiłbym aby nie pojawiały się tu pytania "A czy aku YYYY będzie dobry do ZZZ".
Na razie widzę, że:
– Panasonic – z opisu wypada najlepiej i najdłużej;
– Yuasa – poleca Jaksa – nic mi ta firma nie mówi, ale raczej koledze można wierzyć, długo z tym jeździleś?
Reszta tak:
– Centra Futura 72Ah jest trochę za niska;
– Bosch S4 74Ah też jest za niski;
– Bosch S5 77Ah powinien pasować, ma 19 cm, ale to tylko sugestia, nikt nie sprawdzał;
– Moll, ale 1 rok i 1 zawodnik to trochę mało by oceniać; ale liczy się głos;
Wiele osób na Boscha narzeka (że padają po 1,5 roku) , ale tutaj widzę sporo zwolenników.
W ogóle istotna sprawa, że trzeba zwrócić na wysokość AKU,nie może być zbyt niski bo wtedy trudno go założyć bez wkładania czegoś między mocowanie a aku. Szkoda, że wczoraj o tym nie wiedziałem;
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 17:27 przez gstr, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz Strzałkowski
Cóż – do szóstki CITD kupiłem tydzień temu to: akumulator bosch silver line s5 74 ah/750a. Niestety jest za niski – tylko 175mm, powinien mieć 190. Ale bosch silver line s5 77ah będzie dobry.
Jestem zadowolony, bo pali od pierwszego strzału, tylko ta wysokość...
Co ciekawe, po wymianie aku system sprawdzania poduszki działa prawie natychmiast, wcześniej trochę to zajmowało..
Jestem zadowolony, bo pali od pierwszego strzału, tylko ta wysokość...
Co ciekawe, po wymianie aku system sprawdzania poduszki działa prawie natychmiast, wcześniej trochę to zajmowało..
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Kupiłem auto z akumulatorem (Bosch 74Ah 680A) w sierpniu 2007. AKU mam do dziś (samochód pochodzi od właściciela z Włoch). Jak dotąd jest to najlepszy akumulator jaki miałem. Tydzień czasu i odpalił od pierwszego strzału. W ubiegłą zimę nawet przy zapalonej przez kilka dni (chyba 6) sufitowej żarówce odpalał także bez problemu. Rewelacja!
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 00:35 przez Paweł Mo, łącznie edytowano 1 raz
Witam,
Mazda DiTD 1999 wersja 101 KM. Od 5 lat użytkuję bezobsługowy akumulator VARTA Blue Line 74 Ah. Zero problemów. Przejechałem już na nim około 100 000 km. W poprzedniej Maździe GC również użytkowałem niskocenową (inna marka) wersję VARTy. Gorąco polecam. Pozdrawiam
Mazda DiTD 1999 wersja 101 KM. Od 5 lat użytkuję bezobsługowy akumulator VARTA Blue Line 74 Ah. Zero problemów. Przejechałem już na nim około 100 000 km. W poprzedniej Maździe GC również użytkowałem niskocenową (inna marka) wersję VARTy. Gorąco polecam. Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Ja tak krótko.Miałem Hondę z akumulatorem Panasonic- made in japan.Mrozy jak mrozy ---bywało 4-5 dni bez rozruchu,jechałem innym autem w 20-25 stopniowym mrozie(tyle stała na parkingu) i do ostatniego tchnienia a było to latem przy 30 niemal stopniowym upale nie zawiódł mnie ten Panasonic ani razu. 9 LAT i nigdy zadnego podładowywania,ładowania,itp. PANASONIC.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Amen.
@gstr
Co prawda nie mam diesla ,ale kupuj tu:
http://www.moll-batterien.pl/kontakt.html
Moim zdaniem najlepsze aku na rynku.
Miły pan sprawdzi Ci elektryke ,oddasz stary aku + gwarancja na 2 lata.
Ja sam tego używam i miód.Kilku osobom z dieslem doradziłem i mówią ,że nigdy tak szybko nie odpalali:)
Szczerze polecam.
Co prawda nie mam diesla ,ale kupuj tu:
http://www.moll-batterien.pl/kontakt.html
Moim zdaniem najlepsze aku na rynku.
Miły pan sprawdzi Ci elektryke ,oddasz stary aku + gwarancja na 2 lata.
Ja sam tego używam i miód.Kilku osobom z dieslem doradziłem i mówią ,że nigdy tak szybko nie odpalali:)
Szczerze polecam.
Centra Futura 72Ah. Mam go krótko, 4-5 miesięcy , robię około 30-40 tys. km rocznie, sporo jazdy miejskiej, co najmniej kilkanaście odpaleń dziennie. Dzisiaj mi madzia zamarzła (chyba), gaśnie 30 sekund po odpaleniu i akumulator kręci jak szalony a na zewnątrz -16*.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki