Wymieniony sterownik RF2A i brak mocy
1, 2
Pisałem pod innym tematem ale nikt nie pomógł. Auto najogólniej mowiąc nie paliło. No więc pozostał serwis .Stwierdzili uszkodzenie kompa i zalecili wymianę. Kupiłem uzywany. Wymienili i madzia odpaliła. Pan z serwisu w Poznaniu powiedział, że teraz trzeba zesterować wszystko, także przesterowac kluczyki itp. Do odbioru za dwa dni. Odebrałem a Pan uprzejmie mnie poinformował, że nie udało się zesterować bo ich komputer nie może sie skomunikować z autem. Przesterowali tylko kluczyk. Ogarnął mnie pusty smiech, bo mógł to powiedzieć wcześniej a poza tym powstały wątpliwości jak zdiagnozowali wczesniej. Zabuliłem, zabrałem auto i smutek .Pali na pyknięcie ale silnik pracuje dziwnie z takim metalicznym dźwiękiem i nie ma mocy jakby turbina padła. Dodatkowo miga kontrolka świec ( o przyczynach czytałem). Co dalej może teraz coś podpowiecie?
- Od: 18 kwi 2006, 17:15
- Posty: 29
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017
cos z tym drugim kompem jest nie tak,
to metaliczne stukanie,
to niedoregulowane wtryski,
i awaryjny tryb pracy!
P.S.
istnieje możliwosc, ze podczas programowania kompa IDS/em,
moża PCM uszkodzić przez niefachową obsługe!
osobiscie widziałem taką informacje na wewnętrzenej stronie internetowej Mazdy/D.
gdzie to było opisane, zobrazowane i przed czym też przestrzegano.
i generalnie jesli masz brak komunikacji z kompem
np. w celu kalibracji wtryków, a one mają poprawne wtyczki opornościowe, to sugeruje, że PCM ma problem.
sorry, ale prawda jest brutalna..
trzymam kciuki
powodz.
R
to w auto Wache?
to metaliczne stukanie,
to niedoregulowane wtryski,
i awaryjny tryb pracy!
P.S.
istnieje możliwosc, ze podczas programowania kompa IDS/em,
moża PCM uszkodzić przez niefachową obsługe!
osobiscie widziałem taką informacje na wewnętrzenej stronie internetowej Mazdy/D.
gdzie to było opisane, zobrazowane i przed czym też przestrzegano.
i generalnie jesli masz brak komunikacji z kompem
np. w celu kalibracji wtryków, a one mają poprawne wtyczki opornościowe, to sugeruje, że PCM ma problem.
sorry, ale prawda jest brutalna..
trzymam kciuki
powodz.
R
to w auto Wache?
Ostatnio edytowano 19 gru 2008, 00:51 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No niestety aoto wache. Swoją drogą mam zamiar napisać do centrali, że dla nich ważne są tylko nówki, a starsze modele zlewają. Co dziwne na fakturce opłata za zamontowanie i programowanie kompa. Reszta na pw. Jeżeli coś możesz doradzić, dzięki.
- Od: 18 kwi 2006, 17:15
- Posty: 29
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017
Krysztof_66M napisał(a):Jeżeli coś możesz doradzić, dzięki.
moze jeszcze raz pod tester auto podczepic
i odswiezyc oprogramowanie...
jesli to nic nie pomoze..
to PCM do wymiany!
moge polecic dobre zrodlo nabycia uzywanego,
gdzie mozesz tez uzyskac pomoc, co do strony technicznej (Bydgoszcz!)
(sam PCM-a nie posiadam!)
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
OK. Ale o moim problemie pisałem juz w dwóch tematach wcześniej i nic. Dzieki za zainteresowanie i jeśli możesz puść mi info na pw. Swoją droga zastanawiam się czy nie odpuścić i auto na złom. Dość mnie kosztowało nerwów i kasy. Jakiś pechowy model.
Z góry dzięki.
K
Z góry dzięki.
K
- Od: 18 kwi 2006, 17:15
- Posty: 29
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017
Jeszcze w tej kwestii. Dzwoniłem do serwisu po dalsze wyjasnienia. Odpowiedź. Komputer jest na pewno ok. To, że nie czyta błedów wynika z uszkodzenia podzespołów. Zalecenia: wymienić uszkodzoną świece żarową ( tu niespodzianka – rzekomo można jedną,chyba że wiecej padło), sprawdzić wtryski. Mogą to zrobić ale sami wysyłają do Warszawy, czyli znowu ciężka kasa. Pan mnie poinformował, że gdyby był uszkodzony komputer auto by nie odpaliło. Do kompa dochodzą nieprawidłowe informacje dlatego nie można skalibrować wtrysków ( ciekawe). No i jestem w kropce. Może ktoś coś jeszcze doradzi, łudze się ostatnią kroplą nadziei. Wszystkim zdrowych i wesołych świąt życzę, gdybym się nie odezwał.
K
K
- Od: 18 kwi 2006, 17:15
- Posty: 29
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017
Krysztof_66M napisał(a):Do kompa dochodzą nieprawidłowe informacje dlatego nie można skalibrować wtrysków ( ciekawe).
Powiedz panom "mechanikom" w serwisie ze w ditd nie da sie skalibrowac wtryskow z prostej przyczyny, bo nie jest to system CR.
Miganie kontrolki jest spowodowane bledem wystarczy odczytac kod, a nie wymieniac swiece zarowaKrysztof_66M napisał(a):Dodatkowo miga kontrolka świec ( o przyczynach czytałem).
Bez komentarzaKrysztof_66M napisał(a):Zalecenia: wymienić uszkodzoną świece żarową

Krysztof_66M – Widziałem Twoją mazdę, srebrna kombica.
Nie powinienem być tak brutalnym, ale Enduro – sporo musisz dowiedzieć się o DiTD, bo jest to mechanicznie co prawda silnik baaardzo podobny do Twojego, ale osprzęt pompy jest mocno inny i dlatego:
Weź się za zwykły sposób – skoro ich komputer nie potrafi się skomunikować z autem to zrób to na własną rękę. Otwórz poradnik i znajdź punkt odczyt kodów dtc i to po prostu zrób. Typuję błąd P0503.
Ja się nie dziwię Wache, że się nie znają na DiTD, bo na tym zna się w kraju praktycznie nikt. Jaksa, mabi i my – forum. Oni (serwisy) nie wiedzą nawet, że 3/4 błędów można odczytać kontrolkami (także od ABS'u).
Metaliczny dźwięk to (zakładam, że mechanicznie motor jest ok) wina jednego z dwóch czujników – położenia wału korbowego albo wałka rozrządu
Pisz do mnie na zwykłego maila – a nie na PW – podam Ci namiary...
Nie powinienem być tak brutalnym, ale Enduro – sporo musisz dowiedzieć się o DiTD, bo jest to mechanicznie co prawda silnik baaardzo podobny do Twojego, ale osprzęt pompy jest mocno inny i dlatego:
maxkls napisał(a):w ditd nie da sie skalibrowac wtryskow z prostej przyczyny, bo nie jest to system CR.
Weź się za zwykły sposób – skoro ich komputer nie potrafi się skomunikować z autem to zrób to na własną rękę. Otwórz poradnik i znajdź punkt odczyt kodów dtc i to po prostu zrób. Typuję błąd P0503.
Ja się nie dziwię Wache, że się nie znają na DiTD, bo na tym zna się w kraju praktycznie nikt. Jaksa, mabi i my – forum. Oni (serwisy) nie wiedzą nawet, że 3/4 błędów można odczytać kontrolkami (także od ABS'u).
Metaliczny dźwięk to (zakładam, że mechanicznie motor jest ok) wina jednego z dwóch czujników – położenia wału korbowego albo wałka rozrządu
to akurat nie jest niczym nowym – można wymienić jedną pod warunkiem, że na taką samą.Krysztof_66M napisał(a):Zalecenia: wymienić uszkodzoną świece żarową ( tu niespodzianka – rzekomo można jedną,chyba że wiecej padło),
Pisz do mnie na zwykłego maila – a nie na PW – podam Ci namiary...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Bledy w DITD da sie odczytac przy pomocy spinacza i woltomierza.
Najtanszy interface diagnostyczny.
Nie rozumiem dalczego auto wache tego nie wie lub nie zrobilo skoro nie moga sie skomunikowac z komputem??? dziwne ..
Skoro my to wiemy na forum to ASO powinno wiedziec wiecej. Ile razy trzeba mowic ze miganie kontrolki swiec zarowych to nie problem ze swiecami
!
Z 3 miesiace temu byl przypadek tu na forum, ze tez padl komputer i auto jezdzilo wtrybie awaryjnym czyli do 1500obr. ASO w Lodzi podmienilo sterownik i nie mialo zadnych mozliwosci zaktualizowania oprogramowania w starym i chyba nikt tego w Polsce nie robi. Skonczylo sie w Bydgoszczy na wymianie sterownika.
Moze te sterowniki w DITD nie maja mozliwosci aktualizacji oprogramowania bo jakosc nigdzie sie na to nie wpadlem przeszukujac net.
NewBe pewnie to wie, czy sa programowalne czy nie, ale czy sie tym z nami podzieli to watpie. Nowy sterownik to ~11000pln
W DITD nie kalibruje sie wtryskow bo sa MECHANICZNE i to dwustopniowe (dwie sprezynki), jedynie mozna w MABI skalibrowac mapy pompy w jej pamieci ROM po uprzednim zbadaniu pompy i wtryskiwaczy na stole pomiarowym.
Najtanszy interface diagnostyczny.
Nie rozumiem dalczego auto wache tego nie wie lub nie zrobilo skoro nie moga sie skomunikowac z komputem??? dziwne ..
Skoro my to wiemy na forum to ASO powinno wiedziec wiecej. Ile razy trzeba mowic ze miganie kontrolki swiec zarowych to nie problem ze swiecami

Z 3 miesiace temu byl przypadek tu na forum, ze tez padl komputer i auto jezdzilo wtrybie awaryjnym czyli do 1500obr. ASO w Lodzi podmienilo sterownik i nie mialo zadnych mozliwosci zaktualizowania oprogramowania w starym i chyba nikt tego w Polsce nie robi. Skonczylo sie w Bydgoszczy na wymianie sterownika.
Moze te sterowniki w DITD nie maja mozliwosci aktualizacji oprogramowania bo jakosc nigdzie sie na to nie wpadlem przeszukujac net.
NewBe pewnie to wie, czy sa programowalne czy nie, ale czy sie tym z nami podzieli to watpie. Nowy sterownik to ~11000pln
W DITD nie kalibruje sie wtryskow bo sa MECHANICZNE i to dwustopniowe (dwie sprezynki), jedynie mozna w MABI skalibrowac mapy pompy w jej pamieci ROM po uprzednim zbadaniu pompy i wtryskiwaczy na stole pomiarowym.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
źle szukałeś – v-tech rozgryzł sterownik i może nawet wgrac zupełnie nowe i zmienione oprogramowanie.MarekW napisał(a):Moze te sterowniki w DITD nie maja mozliwosci aktualizacji oprogramowania bo jakosc nigdzie sie na to nie wpadlem przeszukujac net
PS. nieautoryzowany odczyt wnętrza kompa kończy się jego skasowaniem. Dlatego mało jest ludzi, którzy się w to bawią – za duże ryzyko.
spinacza i kontrolki – nie trzeba woltomierza.MarekW napisał(a):Bledy w DITD da sie odczytac przy pomocy spinacza i woltomierza
MarekW napisał(a):Nie rozumiem dalczego auto wache tego nie wie lub nie zrobilo skoro nie moga sie skomunikowac z komputem?
Bo oni tego nie mają w katalogu – oni mają komputer, interface i tyle. Domowe (chałupnicze) metody sa dla nich zabronione – ewentualne uszkodzenie "nieautoryzowanym sprzętem serwisowym" (czytaj – spinacz) może ich bardzo drogo kosztować. Ty sobie możesz kupić drugi komputer ze szrotu a oni mogą tylko nowy wstawić (procedury). Stąd ich podejście.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
sorry ale
ja tu przeoczylem, ze: to M 626 DiTD
a nie M6 Citd...
!!!!!!
E.
ja tu przeoczylem, ze: to M 626 DiTD
a nie M6 Citd...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sprawdz połaczenie czujnika TCV ( sterownik kąta wtrysku )Krysztof_66M napisał(a):Pali na pyknięcie ale silnik pracuje dziwnie z takim metalicznym dźwiękiem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No dzięki za te wszystkie informacje. Troche mi ulżyło. Postaram sie sprawdzić wszystko, pożyjemy zobaczymy. A już znalazłem klienta, który auto bierze za pół ceny giełdowej. Teraz poczekam, choć mam na widoku szóstkę, tez kombi, cacko z 2004 ze 120000 udokumentowanym przebiegiem.
- Od: 18 kwi 2006, 17:15
- Posty: 29
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017
TCV też dobrze sprawdzić bo faktycznie wtedy klekocze i to mocno i radośnie mruga check engine:–)
xANDy, może spinacz to ASO nie stosuje, ale podobny spinacz zwany narzędziem XYZ :–) autoryzowany przez MAZDĘ to już może :–)
xANDy, może spinacz to ASO nie stosuje, ale podobny spinacz zwany narzędziem XYZ :–) autoryzowany przez MAZDĘ to już może :–)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
xANDy napisał(a):v-tech rozgryzł sterownik i może nawet wgrac zupełnie nowe i zmienione oprogramowanie
jesli T. Pirowski osobiście napisze, że potrafi odczytać i zaprogramować proc w tym komputerze to uwierzę, w tę sensacyjną informację
MarekW napisał(a):ASO powinno wiedziec wiecej
wie więcej, może nie każde...
MarekW napisał(a):NewBe pewnie to wie, czy sa programowalne czy nie, ale czy sie tym z nami podzieli to watpie
wg mnie nie są programowalne, jedyną operację, którą można zrobić to spasować z puszką immo, bo synchro i klucze siedzą w EEPROMie
proc jest raczej nie do ruszenia
O/T
Mazdo-mapa serwisowa Polski to w większości czarna plama, tylko w niektórych rejonach warto mieć auto tej marki
Dziekuje Newbie za potwierdzenie ze nie sa programowalne, skoro ASO nie ma takiej mozliwosci to v-tech tym bardziej, ale może cuda się zdarzają.
Na koniec moze bys Newbie ujawnil jak zainicjowac dialog z ECU po k-line? bo tego tez nie znalazlem przeszukujac net :–( czy trzeba przed rozpoczęciem dialogu zewrzeć TEN z GND? czy wystarczy sekwencja inicjalizująca po K-line bez żadnych wstępnych operacji?
Na koniec moze bys Newbie ujawnil jak zainicjowac dialog z ECU po k-line? bo tego tez nie znalazlem przeszukujac net :–( czy trzeba przed rozpoczęciem dialogu zewrzeć TEN z GND? czy wystarczy sekwencja inicjalizująca po K-line bez żadnych wstępnych operacji?
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Nie jestem przekonany, że transmisja idzie w jakimś stsndardowym protokole.
Nigdy tego nie sprawdzałem, mamy po prostu narzędzia które z tym gadają więc nie było potrzeby.
Nigdy tego nie sprawdzałem, mamy po prostu narzędzia które z tym gadają więc nie było potrzeby.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... %20rozgryzł%20już%20sterownik%20denso%20ditd%20jednostkę%20napędową%20mozna%20juz%20chipować&start=180
Ja nie będę dyskutował w tej materii – to jest zapisane, ja tylko przekazuję ową informację sprzed ponad już roku.
Ja nie będę dyskutował w tej materii – to jest zapisane, ja tylko przekazuję ową informację sprzed ponad już roku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6