Wzrastający poziom oleju

Postprzez mr_t » 21 paź 2008, 17:18

A co z lepkością ON? Wiesz może czy te ulepszone są mniej lepkie, czy też posiadają jakieś dodatki "uszlachetniające", mogące mieć jakiekolwiek negatywne oddziaływanie na układ smarowania silnika?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 21 paź 2008, 20:33

Waikiki napisał(a):Więc oddaję Ci honor i stwierdzam, że masz rację.

Tu nie chodzi o honor, tylko wyjaśnienie sytuacji. Ja zarzuciłem sprawdzanie poziomu oleju
(no dobrze, sam sobie kłamię), bo przecież w broszurce drukowanej przez MMP jest napisane,
że zbyt wysoki poziom zostanie mi zasygnalizowany. Póki co wystosowane zostało pytanie
do MMP i zobaczymy co oni na to odpowiedzą.

PS Dzięki za (niejedną) garść ciekawych informacji.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 22 paź 2008, 11:21

Myjk napisał(a):bo przecież w broszurce drukowanej przez MMP jest napisane,że zbyt wysoki poziom zostanie mi zasygnalizowany.


ta broszurka nie jest zgodna z prawda tak do konca
i tu ponownie informuje, ze nie ma takiej opcji,
aby kontrolka DPF byla zintegrowana z jakims czujnikiem od za wysokiego stanu oleju w misce olejowej...
bo takiego tam nie ma!

pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Waikiki » 22 paź 2008, 12:52

No ale tłumaczyłem, że komputer wylicza sobie sam ile przybyło tego oleju. I z praktyki wynika, że robi to trafnie i precyzyjnie.
Wiadomo, że w takiej broszurce "popularyzatorskiej" nikt nie będzie się wdawał w super techniczne szczegóły. Gdyby przeciętny Klient zaczął czytać o czujnikach oleju, algorytmach wyliczania etc. to właściwie równie dobrze mógłby czytać po łacinie.
Broszura spełnia swoje zdanie, poniewaz przekazuje podstawową wiedzę o tym jak eksploatować samochód z DPFem i jak reagowac na ew. niepożądane objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Globy » 10 lis 2008, 12:57

Smyki, dzięki uprzejmości Mazda Motor Poland umieściłem na stronach mazdaspeed.pl broszurę traktującą o obsłudze auta z filtrem DPF => http://www.mazdaspeed.pl/web/technika/t ... oszura_dpf

Do Moderatorów: można to dodać do poradnika, jeśli widzicie potrzebę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Enduro » 10 lis 2008, 13:10

[quote="Globy"] Mazda Poland umieściłem na stronach azdaspeed.pl broszurę traktującą o obsłudze auta z filtrem DPF /quote]
już uprzednio Myjk ja preyentował
i ta broszurka zawiera niestety bląd,
tzn. jesli stan oleju na bagnecie jest za wysoki powyżej max.!
to niestety kontrolka tego nie pokaże
i moze dojsc do samozaplonu w misce olejowej!!!
dlatego nalezy kontolowac ten stan samemu otwierajac maske
i sprawdzając poziom oleju...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 13:39

Enduro, powtarzasz to już po raz trzeci, o ile dobrze liczę.
Przeczytaj zatem co napisał Waikiki dwa posty wyżej.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 10 lis 2008, 14:16

Myjk napisał(a):Enduro, powtarzasz to już po raz trzeci, o ile dobrze liczę.
Przeczytaj zatem co napisał Waikiki dwa posty wyżej.


i jeszcze to kilka razy to powtorze,
że nie ma tam niczego co stwierdza za wysoki stan mieszanki oleju i paliwa ON !!!!!
w celu aby, ostrzec lub poinformowac tych,
ktorzy jeżdżą DPF-em!
bo jak im się motor po gwaranacji rozleci...
to kto im pomoze?
... Waikiki lub ten komputer to na pewno NIE!
chyba, że się mylę!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 14:44

Enduro napisał(a):że nie ma tam niczego co stwierdza za wysoki stan mieszanki oleju i paliwa ON !!!!!

Mamy rok, blisko 2009. Minęły co najmniej 2 lata od wyjścia polifta z DPF.
Słyszałeś aby ktoś Mazdą z DPF (na tym forum?) dostał samozapłonu
z powodu przepełnienia oleju/ON w misce olejowej?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 10 lis 2008, 15:54

Myjk napisał(a):Mamy rok, blisko 2009. Minęły 2 lata od wyjścia FL z DPF. Słyszałeś aby ktoś Mazdą z DPF (na tym forum?) dostał samozapłonuz powodu przepełnienia oleju w misce olejowej?

na forum to nie przyznam!!!!...
jestem tu od trzech miesięcy... i nie znalałem takich negatywnych
wypowiedzi,
ale znam dwa przypadki jak motor z DPF-em padł na amen
przez tzw. rozbujanie....
a kierowca osiwiał i słuch mu się pogorszył...
ale lekko!!!
co do strat finansowych to, nie wiem, jakie były i chyba dobrze,
bo bym tutaj straszł wnikiem trzycyfrowym przed przecinkiem w Euro...
i nie mam absolutnie zamiaru straszyć czy pouczać,
albo naklaniac do otwieranie maski aby sprawdzić stan oleju...
bo to nie mój interes,
lecz w dobrej wierze chcę poinformować rodaków, ktorzy jeżdżą M6 z DPFem i nie mają już gwarancji o ryzyku, aby nie żubożyla ich finansowo ewentalna naprawa.
pozdr.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 16:11

Enduro napisał(a):ale znam dwa przypadki jak motor z DPF-em padł na amen
przez tzw. rozbujanie....

Mazda? O ile słyszałem o Lagunach, czy Primerach, to o Mazdzie jeszcze nigdzie.

Enduro napisał(a):lecz w dobrej wierze chcę poinformować rodaków, ktorzy jeżdżą M6 z DPFem i nie mają już gwarancji o ryzyku, aby nie żubożyla ich finansowo ewentalna naprawa.


OK, ale nie popadajmy w paranoję. To tak jak niektórzy rodzice co 5 minut budzą niemowlaka,
żeby sprawdzić czy oddycha – bo im nakładli do głowy że jest coś takiego jak bezdech i dziecko
może zejść w nocy.

Na razie moje wnioski są takie. Jeżdżę 95% w Warszawie, przejechane 14kkm,
stan na bagnecie 2/3 i utrzymuje się tak od 8kkm. summit tak strasznie
klął na DPF a spokojnie dojechał do przeglądu bez przepełnienia.

Teraz pytanie podstawowe, czy w przypadku przepełnienia coś się zaświeci na desce, czy nie.
I nie interesuje mnie w sumie czy tam jest jakiś pływak w misce, czy sobie to komputer wylicza.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 10 lis 2008, 16:19

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):ale znam dwa przypadki jak motor z DPF-em padł na amenprzez tzw. rozbujanie....

Mazda? O ile słyszałem o Lagunach, czy Primerach, to o Mazdzie jeszcze nigdy.
I nie interesuje mnie w sumie czy tam jest jakiś pływak w misce, czy sobie to komputer wylicza.


zawsze jest ten pierwszy raz!
i moze to dla ciebie nie istotne czy jest tam plywak czy nie
i czy tez komp. liczy za ciebie...i moze tez poprawnie
jezdzisz i juz...
ale mam pytanie:
nie zagladasz po maske silnika?
nie sprawdzasz stanu oleju?
jesli patrzysz to: cos w tym jest...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 16:32

Enduro napisał(a):zawsze jest ten pierwszy raz!

Oczywiście, ale na razie statystyki nie potwierdzają Twoich obaw.
Mamy na forum dwa lub trzy przypadki poważnych kłopotów z DPF,
ale w żadnym z tych przypadków nie nastąpiło, odpukać, najgorsze.

Enduro napisał(a):nie sprawdzasz stanu oleju? jesli patrzysz to: cos w tym jest...

Nie znam się na silnikach – ogólnie mało wiem o samochodach. Dlatego ufam instrukcji,
ulotce promowanej oficjalnie przez Mazdę (choć odfiltrować bełkot potrafię – żeby nie
było wątpliwości), oraz tutejszym opiniom. W związku z tym, tak, zaglądam pod maskę.
Głównie dlatego, że sporo jest pytań bez jednoznacznej odpowiedzi. Nie lubię panikować
bez potrzeby, ale też jestem ciekawy jak to działa. Dlatego fajnie byłoby najpierw sprawdzić
te informacje zanim zacznie się codziennie, bez celu, wsadzać głowę pod maskę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Globy » 10 lis 2008, 16:38

Być może nie powinienem udzielać się w dyskusji, ale z racji kontaktu z Użytkownikami zarówno wersji silnika 2.0 MZR-CD sprzed 2004 roku, jak i po lifcie oraz administracji stroną/forum chciałbym dodać od siebie:

– DPF nie jest wynalazkiem Mazdy, tylko drobnym etapem w rozwoju silników Diesla – stosowany też np. w Volkswagenach i Oplach z lepszymi lub gorszymi skutkami (jako terapię zachęcam do poczytania for tych marek),
– rozumiem zażenowanie niektórych koniecznością pilnowania przepalania w konfrontacji z marketingową zachętą do przejażdżki autem za miasto, ale najlepiej chyba wziąć dystans, uwzględnić ekologię i wyluzować ten jeden raz na kilkaset kilometrów, nie przejmując się zanadto istnieniem tego układu w aucie,
– z dotychczasowych dyskusji na forum wynika, że w nowych samochodach poziom oleju normuje się po kilku tysiącach kilometrów i nie ma co panikować (chyba że niebezpiecznie podchodzi do X), ale nie można też zaniedbywać kontroli poziomu oleju w silniku – nie zwalnia z tego nawet podróżowanie najnowocześniejszym samochodem (o czym zresztą dopiszę na stronie),
– użycie bardziej wytrzymałych materiałów do konstrukcji poliftowego MZR-CD będzie skutkować jeszcze wyższą ogólną trwałością tej jednostki (również wniosek z dyskusji).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez rosso » 18 gru 2008, 16:52

Witam,
Jestem też użytkownikiem mazdy 6 gg '08 diesel 143 km – nieszczęśliwie z filtrem DPF, już miałem okazję do wcześniejszej zmiany oleju tydzień temu na bagnecie pojawił się poziom oleju bliski X;( przy 15tys. w większości w ruchu miejskim.
W serwisie Auto Księzyno w Wawie powiedzieli że ok 9 l. spuścili z miski (to by wychodziło, że 9 – 4.2 = 4.8 l. ON – dziwne). No i że DPF był zamulony.
Tak się przysłuchuję dyskusji i jednego nie jestem w stanie zrozumieć – w jaki sposób paliwo (olej napędowy) ma przejść z miski olejowej z powrotem do komory spalania. Czyli defacto ubyć z miski.
Wydawałoby się raczej że jak już tam wpadnie to na amen?
Początkujący
 
Od: 11 gru 2008, 14:00
Posty: 5

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 19:21

rosso napisał(a):... tydzień temu na bagnecie pojawił się poziom oleju bliski X;( przy 15tys. w większości w ruchu miejskim.
W serwisie Auto Księzyno w Wawie powiedzieli że ok 9 l. spuścili z miski (to by wychodziło, że 9 – 4.2 = 4.8 l. ON – dziwne). No i że DPF był zamulony.
w jaki sposób paliwo (olej napędowy) ma przejść z miski olejowej z powrotem do komory spalania. Czyli defacto ubyć z miski.
Wydawałoby się raczej że jak już tam wpadnie to na amen?


to twoje doswiadczenie ponownie potwierdza,
ze trzeba bezwzglednie kontolowac: ile jest oleju na bagnecie!!!!!!!
i nie ufajcie instrukcji, ze konroka zamruga w pore...........
a jesli poziom jest blisko oznaczenia "X" ,
to oznacza jedno: wymiane oleju (alarm)!!!
a poziom oleju podnosi sie: bo system wtryskuje wiecej paliwa,
aby dodatkowo wypalic sadze w filtrze DPF-u
i to paliwo niestety przenika czesciowo przez pierscienie tlokowe do miski olejowej...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 18 gru 2008, 21:41

Panowie gaz do podłogi przez 15 km max speed na szafie i po problemie dpf się musi oczyścić i potem jest ok,.Rozmawiałem z Jaksą na ten temat trzeba poprostu z vervą jeździć tymi autkami z dpf,a czy dpf w maździe czy w nowym passacie,fordzie ,każdy producent aut ma z tym problem , a to co powyżej napisane to prawda gaz do dechy i po problemie a nie na 5-6 bigu 50-70 jak mocherowe berety <lol>
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Myjk » 18 gru 2008, 22:02

ANDY999 napisał(a):Panowie gaz do podłogi przez 15 km max speed na szafie

Przestań z łaski swojej pisać bzdury, bo się żal robi...
Jak najlepiej przepalać DPF było już wielokrotnie napisane...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rosso » 19 gru 2008, 09:45

ANDY999 napisał:
Panowie gaz do podłogi przez 15 km max speed na szafie



Ano, tak mi się wydawało, że wypalenie filtra dpf (tzn trochę wózek popędzić co kilkaset kilometrów) daje nam jedynie ten zysk, że na bieżąco wypalą nam się brudy w filtrze i nie dopłynie nam nowe paliwo do miski. Czyli przepędzenie fury pomoże nam jedynie z nowo wypluwanym paliwem, które podgrzane do odpowiedniej temperatury w wydechu nam przepali filterek.

A ON który nam się wlał do miski wcześniej – tam zostaje.

No i tutaj trochę dziwnie brzmi to tłumaczenie producenta, że tak zbudowali silnik, że mu nie przeszkadza taki mix ( u mnie w misce w/g serwisu było więcej ON niż oleju).
No bo przecież smarowanie na bank jest gorsze, przy tym lejemy do naszych silników już mniej lepką dexelie dla dpf-ów. A jak smarowanie jest gorsze to i silnik się szybciej zużywa (szczególnie zimową porą).

No i teraz konkluzja niewesoła – bo jednak jak się pierdzi w korkach to trzeba pewnie co 1 tys km dźgać bagnetem i weryfikować poziom oleju. (tutaj też się kłania moja niewiedza bo nie wiem ile jednorazowo tego paliwa do filtra jest wpluwane o częstotliwości ktoś już tutaj mówił, że tak co kilkaset kilometrów).
Nie bardzo z drugiej strony łykam ten tekst, że do X-a jest bezpiecznie bo u mnie zaraz pod X-em było 9 litrów mieszanki w misce.

Rodzi się pytanie ile naprawdę można bezpiecznie tolerować w misce tego ON – 10-20% i ustalić sobie ile to mniej więcej może być na bagnecie i wtedy zasuwać na zmianę oleju nie patrząc na jakieś tam instrukcje.

Dodam, że specjalnie zweryfikowałem ten casus- jak na bagnecie pojawił mi się poziom pod X-em, przegoniłem furkę przez godzinę jednostajnej jazdy i na bagnecie nic nie drgnęło jak było pod X-em tak zostało. Co więcej filtr też się nie wypalił (pewnie już tak się zamulił) – bo w serwisie następnego dnia musieli go czyścić.

pozdrawiam rosso
Początkujący
 
Od: 11 gru 2008, 14:00
Posty: 5

Postprzez Myjk » 19 gru 2008, 10:15

rosso napisał(a):przegoniłem furkę przez godzinę jednostajnej jazdy

Co to znaczy, przegoniłeś? Jakie warunki jazdy były?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6