Krztuszenie na zimnym silniku, przy ok 3000 obr.
Strona 1 z 1
Witam,
Mam od jakiegoś czasu następujący problem – gdy silnik jest zimny (np. pierwsze odpalenie z rana po nocy stania), i gwałtowniejszym dodaniu gazu podczas jazdy (np. na 2 biegu), gdy silnik wchodzi w okolice 3000 obr. odczuwam jak by spadek mocy i krztuszenie się silnika, gdy silnik jest ciepły wszystko jest OK, nie ma żadnych problemów.
Nawet gdy jest zimny, odpala "na dotyk" przy delikatnym dodawaniu gazu również problem nie występuje (albo występuje tak delikatnie, że nie zwracałem uwagi).
Oczywiście wiem, że zimne auto trzeba "oszczędzać", ale dzisiaj musiałem z rana auto wyprzedzić jak był jeszcze zimny i przyznam, że "trochę" się spociłem jak w połowie manewru poczułem, ze to coś nie jedzie tak jak powinno...
Co może być przyczyną takiego zachowania? Przyznam, że świecą należała by się już wymiana – to może być ich wina?
Aha – auto stało kilka h dzisiaj i znowu ostygło, wskazówka temperatury poniżej skali i... wszystko jest OK – czyli przy pierwszym odpalaniu po dłuższym postoju w zimnie się dzieje to co się dzieje...
Mam od jakiegoś czasu następujący problem – gdy silnik jest zimny (np. pierwsze odpalenie z rana po nocy stania), i gwałtowniejszym dodaniu gazu podczas jazdy (np. na 2 biegu), gdy silnik wchodzi w okolice 3000 obr. odczuwam jak by spadek mocy i krztuszenie się silnika, gdy silnik jest ciepły wszystko jest OK, nie ma żadnych problemów.
Nawet gdy jest zimny, odpala "na dotyk" przy delikatnym dodawaniu gazu również problem nie występuje (albo występuje tak delikatnie, że nie zwracałem uwagi).
Oczywiście wiem, że zimne auto trzeba "oszczędzać", ale dzisiaj musiałem z rana auto wyprzedzić jak był jeszcze zimny i przyznam, że "trochę" się spociłem jak w połowie manewru poczułem, ze to coś nie jedzie tak jak powinno...
Co może być przyczyną takiego zachowania? Przyznam, że świecą należała by się już wymiana – to może być ich wina?
Aha – auto stało kilka h dzisiaj i znowu ostygło, wskazówka temperatury poniżej skali i... wszystko jest OK – czyli przy pierwszym odpalaniu po dłuższym postoju w zimnie się dzieje to co się dzieje...
f*ck
Witaj!Sprawdz świece, ewentualnie kable WN!Prawdopodobnie to jest przyczyną ale niewykluczone ze kopułke moze wystarczy przeczyscic jak to opisał kolego powyżej
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Mev , mam to samo i ostatnio jak z roboty jechłem miałem to samo , nieźle się spociłem namierzam co to – prwdopodobnie świecę jak będę wiedział dam znać
Pozdróófka serdeczne
Pozdróófka serdeczne
- Od: 19 wrz 2007, 23:01
- Posty: 259
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda Xedos 6 CA/KF
Witam również mam takie same objawy wymieniłem przewody wysokiego napięcia(NGK) świece(NGK) kopułkę oraz palec. Problem jednak nie znikną choć samochód jest jakby bardziej żwawy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
krzysiekkk
A mój Xedos 6 1,6 16V robi coś podobnego – tylko jak jest zimny.
Na zimnym silniku jeśli jadę na niskich obrotach (do 3000) wszystko jest OK, ale jak przekroczę 3000 obrotów silnik tak jakby się zalewał, gaśnie i nie można go już odpalić. Odpalić idzie po jakimś czasie Świece, przewody, przepływka, przepustnica – już wymienione. Teraz spróbuję cewkę, ale jak nie pomoże to już nie wiem
skora
Na zimnym silniku jeśli jadę na niskich obrotach (do 3000) wszystko jest OK, ale jak przekroczę 3000 obrotów silnik tak jakby się zalewał, gaśnie i nie można go już odpalić. Odpalić idzie po jakimś czasie Świece, przewody, przepływka, przepustnica – już wymienione. Teraz spróbuję cewkę, ale jak nie pomoże to już nie wiem
skora
SKORA – Mazda FUN
Xedos 1996 SGI LPG IV gen
323F 1992 LPG II gen
Xedos 1996 SGI LPG IV gen
323F 1992 LPG II gen
- Od: 20 lip 2006, 11:53
- Posty: 4
- Skąd: Świecie
- Auto: Mazda CX-9 2015 3,7 + LPG
Ja ostatnio zauważyłem, że i u mnie się krztusi na zimnym w przedziale ok 2-3 kRPM przewody, świece, kopułkę i palec wymieniłem jakiś czas temu, więc raczej nie są temu winne, może to przez wodę w paliwie, ale to się okaże za jakieś 100 km bo dopiero wczoraj zalałem "water remover" STP
Macie jakieś inne pomysły co to może być?
Macie jakieś inne pomysły co to może być?
Panowie ja mam podobny problem tylko u mnie szarpie. Jest to szczególnie odczuwalne na gazie, ale występuje również na benzynie jak jadę powoli na 1,2 bieg w korku to skokami do przodu, a jak puszczę gaz i nagle nacisnę to też jest szarpnięcie. Nowa kopułka, palec, świece, kable gaz po regulacji filtry nowe został tylko filtr powietrza do sprawdzenia. Może miał ktoś podobny problem.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Mev napisał(a):W tygodniu się za to wezmę, nie mam czasu
I jak tam Mev pomogło ?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Siw-y napisał(a):Ja ostatnio zauważyłem, że i u mnie się krztusi na zimnym w przedziale ok 2-3 kRPM przewody, świece, kopułkę i palec wymieniłem jakiś czas temu, więc raczej nie są temu winne, może to przez wodę w paliwie, ale to się okaże za jakieś 100 km bo dopiero wczoraj zalałem "water remover" STP
Macie jakieś inne pomysły co to może być?
i nic się nie zmieniło, najgorsze jest to, że dopóki się całkowicie nie ugrzeje (czyli przez jakieś 8 km) to powyżej 2kRPM praktycznie nie przyspiesza i szarpie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6