ubywjacy plyn chlodniczy ze zbiorniczka
1, 2
siema.mam taki maly problem otoz nie wiem dokladnie co sie dzieje.mialem ostatnio poznizej minimum plynu chlodniczego w zbiorniku wyrownawczym,wiec dolalem do maksa.patrze za pare dni a tam pusto,dolalem znowu.i bylm wczoraj w lodzi przyjechalem,sprawdzam i prawie pusto.gadalem dzis z kolesiem to powiedzial mi ze mozliwe ze malo plynu bylo tu gdzie chlodzi silnik,bo w chlodnicy mam pod korek.kazal mi dolac i odpalic samochod rozgrzac go i czekac az wlaczy sie ten witrak na chlodnicy i patrzec ile ubywa,zrobilem tak i malo wzielo tego plynu teraz,ale kiedy spojrzalem pod spod samochodu to po stronie pasazera byl troche mokry,kiedy przetarlem reka to mialem cos zielonego na rece,a takiego koloru mam wlasnie plyn chlodniczy,czyzby tamtedy uciekal plyn???.dodam ze wszystkie przewody od chlodnicy i zbiorniczka mam cale nie sa nigdzie popekane.pomozcie:)
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
naj prawdopodobniej pompa wody
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
konrad278 napisał(a):naj prawdopodobniej pompa wody
ze akurat teraz musialo sie to zrabac.konieczna jest natychmiastowa wymiana tego.drogi jest koszt pompy???,czytalem tez ze przy okazji odrazu mozna wymienic rozrzad.
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
No wypadało by wymienić od razu jesli jeszcze tego nie zrobiłes.Zrób tak odpal auto i zobacz od spodu czy cieknie z okolic rozrządu jesli tak to na 99 to pompa
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
konrad278 napisał(a):No wypadało by wymienić od razu jesli jeszcze tego nie zrobiłes.Zrób tak odpal auto i zobacz od spodu czy cieknie z okolic rozrządu jesli tak to na 99 to pompa
powiem ci szczerze ze patrzylem tu gdzie sa paski klinowe i za paskami klinowymi bylo troche mokro i podejrzewam ze wlasnie jest to plyn chlodniczy bo bylo to koloru zielonego.a jak odpale auto to bedzie kapac powoli czy ciurkiem bedzie lecialo???
jaki jest koszt nowej pompy i rozrzadu kompletnego??
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
wiesz zależy co sie stało z tą pompą wody bo moze w 2 miejscach lecieć na jej uszczelce wokół(uszczelnia ją całą po przykręceniu)albo gumka w środku tam gdzie chodzi ten wałeczek mnie kapało przez ok 5-6h zgubiłem cały płyn na postoju a co do pompy to nie kupuj JC a cena hmmm ja dałem bodajże 120zł a co rozrządu to poszukaj na forum było napewno
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
sucre odpal auto wez jakąś latarke i zlokalizuj wyciek.Poczekaj az auto uzyska temp i sprawdz chłodnice i to miejsce o ktorym mówisz.Ja miałem dziure na chłodnicy konkretna to wyciskało płyn bardzo szybko,a miałem tez przypadek ze płyn kapał delikatnie,sączył się.Jeśli to nie chłodnica to pewnie pompa wody.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
konrad278 napisał(a):wiesz zależy co sie stało z tą pompą wody bo moze w 2 miejscach lecieć na jej uszczelce wokół(uszczelnia ją całą po przykręceniu)albo gumka w środku tam gdzie chodzi ten wałeczek mnie kapało przez ok 5-6h zgubiłem cały płyn na postoju a co do pompy to nie kupuj JC a cena hmmm ja dałem bodajże 120zł a co rozrządu to poszukaj na forum było napewno
czytalem ze dobre sa pompki GM...oki dzieki jutro jade do mechanika:((
a i czy przez noc moze mi zleciec ten plyn chlodniczy??
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
niestety może;/
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Beny napisał(a):odkreć korki,jak nie bedzie cisnienia to przynajmniej go troszke mniej ubedzie.
ok jeszcze jutro zobacze co i jak.a przy wymianie rozrzadu mozna zostawic pasek orginalny i tylko wymienic rolki???czy pasek tez sie zuzywa i trzeba by wymienic???
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
Dokładnie tak jak Pan Beny mówi nie popełniaj błędu
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
konrad278 napisał(a):Dokładnie tak jak Pan Beny mówi nie popełniaj błędu
w sumie gosciu od ktorego kupowalem powiedzial ze rozrdzad byl wymieniany takze w trakcie wymiany pompy sie sprawdzi czy faktycznie byl wymieniony.takto zostanie troche grosza w kieszeni.ale z tego co czytam na forum to chyba bedzie pompa wody,no bo spod auta mam mokry,z tylu za paskami klinowymi jest mokro i kolo jest tego plynu zielony taki jak w chlodnicy...oki dzieki za pomoc jutro jade do mechanika sie dowiedziec co i jak.dzieki
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
o i tutaj sucre masz dobitny przykład ,,na oko"
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
sucre napisał(a):konrad278 napisał(a):naj prawdopodobniej pompa wody
ze akurat teraz musialo sie to zrabac.konieczna jest natychmiastowa wymiana tego.drogi jest koszt pompy???,czytalem tez ze przy okazji odrazu mozna wymienic rozrzad.
to sie chyba na odwrót robi
sucre napisał(a):w sumie gosciu od ktorego kupowalem powiedzial ze rozrdzad byl wymieniany takze w trakcie wymiany pompy sie sprawdzi czy faktycznie byl wymieniony.takto zostanie troche grosza w kieszeni.
chłopie, jak nie wiesz jaki jest stan km paska to biegaj do mechanika na wymiane... nie kazdy ma silnik bezkolizyjny tak jak ja
- Od: 13 lis 2008, 01:59
- Posty: 126
- Skąd: Gdynia
na mechanice zabardzo sie nie znam,ale czy po tej wymianie pompy i rozrzadu bedzie trzeba planowac glowice??? a i na bank jest uszkodzona pompa dzis rano opdalilem samochod poczekalem az sie silnik rozgrzeje i zobaczylem jak z tylu silnika za paskami leci sobie plyn chlodniczy.
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
nie nie musisz planować głowicy zmieniasz tylko rolki napinacz i pasek + pompa
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
sucre
Wymiana paska jest prosta.
Tylko zanim sciagniesz pasek, zaznacz sobie mazakiem polozenie kola pasowego.
Sciagnij napinacz, rolki, zmien pompe i zloz wszystko do kupy
Pare h roboty a 300-400zl zaoszczedzone
Wymiana paska jest prosta.
Tylko zanim sciagniesz pasek, zaznacz sobie mazakiem polozenie kola pasowego.
Sciagnij napinacz, rolki, zmien pompe i zloz wszystko do kupy
Pare h roboty a 300-400zl zaoszczedzone

- Od: 8 maja 2005, 23:52
- Posty: 1117
- Skąd: 樹雷星
- Auto: 日産自動車株式会社
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość