Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez lukasz 323C » 14 gru 2008, 22:10

vit napisał(a):Przy wymianie wlałem 3 litry i bagnet wskazywał połowe czyli pośrodku miedzy F a E. I tak zostawiłem na okres 5k km.
Tak później sadziłem ze nie ma tragedi i to normalne. Wiec nie ma sie co przejmować i jeździć dalej?


W takim razie bierze ci mniej jak 2 litry na 10 tyś co nie jest złym wynikiem jak na ten silnik. Ale dobra rada dla ciebie – sprawdzaj częściej poziom oleju dolewaj go gdy będą ubytki a będzie wszystko ok. Ja sprawdzam olej minimum raz na tyś km chodź mój Z5 pali średnio 0,1 litra przy tym dystansie.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Marcin1990 » 15 gru 2008, 21:06

wy się przejmujecie 2 litrami na 10 tyś. U mnie na początku brała tego oleju mało ale jak wlałem minerał (największa głupota dla tego silnika) to wzięła 0,5 litra na niecałe 150 km. To był koszmar. Wymieniłem pierścienie i uszczelniacze, zalałem Castrol Edge Sport 0w40 i jak do tej pory nie wzieło nic oleju. Ale jak złożyłem to kilka razy odpalałem samochód nie jeżdząc po to by te pierścienie się dopasowały bez obciążania silnika. Za niewielkie pieniądze mogę komuś zrobić taki remont. I oczewiście właściciel może być przy naprawie. Niczego nie ukrywam. Ale jak każdy pisze o dymienu z5 to żal ściska. Jak na zimnym się odpalało to taki wstyd..... Dlatego pomogę to zwalczyć ;)
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Dzejson » 19 gru 2008, 12:34

Mam ten sam problem.Mam mazde 323f 1.5 95 rok.Kopci mi na bialo,ale nie az tak ze nie widze nic za soba.Czasami wogole nie kopci...Spotkalem sie z opiniami, iz moze to byc wilgoc osadzajaca sie w tlumiku, poniewaz jest on lekko wygiety do gory.Troche mnie to niepokoilo dlatego podjechalem do mechaniku zaczerpnac fachowej porady.Mechanik popatrzyl, odkrecil kurek od wlewu oleju(sprawdzil czy nie ma na nim osadu),sprawdzil czy plyn chlodniczy dobrze przechodzi i powiedzial mi : "nie ma sie czym przejmowac,mozesz spokojnie jezdzic".Nie umial tylko zdiagnozowac plynu chlodniczego bo stwierdzil ze na jego oko to tam jest sam koncentrat(kolor ciemny zielony).Czytajac to forum znowu czuje sie zaniepokojony,czy to mozliwe ze trafilem do fachowcy ktory byl "guzik warty"?I co z tym plynem chlodniczym?...Jezeli ktos jest zorientowany to prosze o porade.

Jezdze na polsyntetyku mobila.
Jezeli ktos jest w stanie mi pomoc prosze udzielic odpowiedzi, lub napisac na GG.Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2008, 22:24
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.5l 95r

Postprzez Marcin1990 » 19 gru 2008, 12:44

jak się nie myle to można sprawdzić to co masz zalane w chłodnicy jakimś testerem. Ale na oko to pomachaj zbiorniczkiem wyrównawczym i zobacz czy jest to gęste. Jeśli będzie to masz koncentrat. A jeśli chodzi Ci o te baiłe dymienie, to zobacz że każdy teraz dymi, bo jest duża wilgotność powietrza i jak nawet chuchasz to leci para, tak samo w samochodzie, skrapla się woda w tłumiku i spaliny też są ciepłe i masz białe. Normalka każdy samochód to ma.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Artiks » 19 gru 2008, 15:03

Dzejson napisał(a):Kopci mi na bialo,ale nie az tak ze nie widze nic za soba.Czasami wogole nie kopci...
Jak ci tak nie kopci : http://www.youtube.com/watch?v=-x_eZ_sb ... annel_page to olej temat olejem i tyle. A ten koncentrat to zmień na zwykły płyn, nawet Borygo Eko będzie lepsze niż ta papka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Dzejson » 19 gru 2008, 16:55

kopci mi tak jak jest na koncu filmiku.Poczatek sceny wogole nie wchodzi w gre,az tak to nie.Wie ktos ocb?
Jezeli ktos jest w stanie mi pomoc prosze udzielic odpowiedzi, lub napisac na GG.Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2008, 22:24
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.5l 95r

Postprzez MariuS » 19 gru 2008, 17:23

Dzejson napisał(a):kopci mi tak jak jest na koncu filmiku



to może chodzi Ci o parę wodną??
najlepiej nakręć filmik, olej Ci łyka?

A filmik mojego autorstwa jest :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Dzejson » 20 gru 2008, 22:11

na 1k km wlalem 200ml...
Jezeli ktos jest w stanie mi pomoc prosze udzielic odpowiedzi, lub napisac na GG.Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2008, 22:24
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.5l 95r

Postprzez mxx_rs » 21 gru 2008, 18:27

http://www.youtube.com/watch?v=oWZamjRrU98

Wrzucam filmik z moją mazdą po odpaleniu w roli głównej. W prawdzie wydaje się jakby dym był biały ale jest niebieski. W 40-sekundzie dodaje gazu wtedy jest jak na koncercie ;)

Dodatkowo wrzucam zdjęcie bagnetu na 4-5 tysięcy wzięła tak jak na zdjęciu ...

Obrazek

Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez MariuS » 21 gru 2008, 20:01

dużo nie wzięła oleju , a dymek taki dziwny trochę, być może tylko uszczelniacze zaworowe puszczają jak łyka Ci mało oliwy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mixR » 21 gru 2008, 21:48

Takim dymkiem to bym się nawet nie przejmował,szczególnie że oleju ci bierze tyle co nic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Dzejson » 21 gru 2008, 22:46

blad mi wziela 0.5l na 1000 km... to chyba duzo prawda?..
Jezeli ktos jest w stanie mi pomoc prosze udzielic odpowiedzi, lub napisac na GG.Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2008, 22:24
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.5l 95r

Postprzez MariuS » 21 gru 2008, 23:17

Dzejson napisał(a):blad mi wziela 0.5l na 1000 km... to chyba duzo prawda?..



teoretycznie to ogromna ilość, ale patrząc na Z5 to jesteś w złotym środku i nie jest najgorzej :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Dzejson » 22 gru 2008, 13:46

Teoretycznie?Samochod kupilem misiac temu i juz widze ze robi sie niemilo...Sory ale jestem nowicjusze zarowno w motoryzacji jak i w temacie mazdy...Co oznacza Z5?Jakie moga byc przyczyny ubytku oleju i ile moze kosztowac naprawa?
Jezeli ktos jest w stanie mi pomoc prosze udzielic odpowiedzi, lub napisac na GG.Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2008, 22:24
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.5l 95r

Postprzez mixR » 22 gru 2008, 13:51

Z5 to symbol twojego silnika
o ubytku oleju poczytaj sobie tu,tylko się nie przestrasz ;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ierze+olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 22 gru 2008, 14:56

dokładnie, z5 to oznaczenie silnika – koszt naprawy to około 1200-1500zł jeśli nie robisz tego sam tylko mechanik. A naprawa to po prostu remont silnika – mniejszy lub większy. Koszt samych części to ok.510- 700zł + płyny i filtr, do tego robocizna i 1000zł mało. Ale za to po remoncie nie łyka nic oliwy i nie kopci z rana- a jestem 2400km po remoncie <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez KyRy » 22 gru 2008, 23:07

Proszę trzymać się tematu! Zbędne OT poleciało do kosza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez radomir » 3 sty 2009, 22:05

3400km na NPR-ach, na razie wymieniony olej na taki jaki chciałem – Vavoline maxlife 10W40, ubytki zero...
jestem ciekaw jak długo zero, zacząłem jeździć normalnie, jak trzeba to wcisnę, o ile jest ciepła, jak nie trzeba, to jeżdżę jak na 13-letnie auto przystało – delikatnie, kolejne info o remoncie na NPERACH po około 5-6 tyś, chyba że wcześniej coś padnie..., aha, pada dmuchawa od nawiewów, w zawieszeniu wali, żona rzuca pracę, a kochanka jest w ciąży! szczęśliwego nowego roku !!! ;) część z tego to żart, zgadnijcie co;)
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez MariuS » 3 sty 2009, 22:11

ja jestem 2500km po remoncie też NPR i Takoma, olej mobil formula 10W40- a po 2000km zmieniłem też na Vavoline maxlife 10W40 – również zero ubytków <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Blazej323F » 4 sty 2009, 01:43

Dobra, odkryłem 100% sposób na sprawienie aby mazda nie pusciła ani jednego dymka podczas zapalania. Otórz moja efka po zapaleniu w temperaturze otoczenia powiedzmy 0 stopni po zapaleniu ustawia obroty na 2100 obr/min jesli wlacze jedynke i lekko puszcze sprzeglo powodujac zeby samochod stal w miejscu ale zeby obroty spadly do okolo 1700 – 1500 nie ma nawet jednego dymka. Takie zbicie obrotow musze wykonac od razu po zapaleniu na jakies 5 sekund i potem juz jest ok.
Mam tez pytanie, czy jest jakis sposob aby te obroty po zapaleniu defaultowo ustawic na 1500 obr/min i zbym nie musial tego robic poprzez wlaczenie biegu.
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 21:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323