Zawieszenie tył – Jak powinno być prawdłowo złożone?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez enzo98 » 15 gru 2008, 18:27

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak powinno wyglądać prawidłowo złożone zawieszenie Tylne.
Odebrałem samochód po wymianie zawieszenia i nie jestem pewien czy dobrze jest zrobione. U mnie wygląda to następująco.

Patrząc od przodu samochodu jest [waaaco?] wzdłuzny, potem pierwszy [waaaco?] poprzeczny (ten bez regulacji), do którego od góry wchodzi drążek stabilizatora, a na końcu drugi [waaaco?] poprzeczny ( z regulacją).
Auto nie przejechalo nawet 10 km a gumy na drązku stabilizatora są już popękane, a auto tańczy na jezdni jak bym po lodowisku jeździł. Stąd moje podejżenia że coś jest źle.

W zawieszeniu z tyłu były wymieniane wszystkie [waaaco?] i amortyzatory. Po obu stronach oczywiście.

A tak to wygląda na zdjęciu.
Widok od przodu koła tylnego po stronie kierowcy
stab.jpg

lepsze za dnia.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 19:48
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v

Postprzez Wodzu » 15 gru 2008, 20:57

Wg mnie ktoś złe zamontował drążek stabilizatora nie powinien byc tak przekrzywiony. Pewnie przy wymianie zle został cały drążek przykręcony zły kont. Dodatkowo powinieneś zrobić zbieżność. Moje spostrzeżenia zaznaczyłem na twojej fotce
Obrazek
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Hugo » 15 gru 2008, 21:14

enzo98 napisał(a):auto tańczy na jezdni jak bym po lodowisku jeździł
Może po prostu zbieżności nie ustawili?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez adam626 » 15 gru 2008, 21:34

na moje oko stabilizator powinien być z dołu wachacza
a zbieżność to obowiązek
przy wymianie tylnych poprzecznych
ciekawe jak je złożyli
jak tył jest zbieżny to samochód ma tendencje do wracania do toru jazdy
rozbieżny łatwiej wprowadzić w kontrolowany poślizg
najlepiej ustawić na 0
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez enzo98 » 15 gru 2008, 21:40

Ok. W takim razie w jaki sposób zamontować poprawnie drążek, i jak ma być poprwanie?
Za pomoc będe wdzięczny. :)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 19:48
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v

Postprzez enzo98 » 15 gru 2008, 21:49

Jasne. Co do zbierzności 100% racji. Ale to chyba dopero jak bęzie zawieszenie poprawnie zrobine :P
Ale teraz tak. Na moje z kolei oko to wygląda to tak że jeżeli drązek ma być od dołu to tylko wtedy jeżeli zamienię miejscami [waaaco?] poprzeczne. Dlatego tez pytałem czy jest to wszystko dobrze pozkładane.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 19:48
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v

Postprzez adam626 » 16 gru 2008, 01:26

odkręć drązek od belki i [waaaczego?]
wtedy wyjmiesz go bez ich demontazu
drążek jest wygiety w stronę przodu pojazdu
a jego ramiona znajdują się pod wachaczami poprzecznymi przednimi
śruba łącznika musi być nakrętką do góry
czyli jadąc od dołu:
łeb śruby łacznika
wypukła podkładka
guma
drążek stabilizatora
guma
wypukła podkładka
tulejka
wypukła podkładka
guma
[waaaco?]
guma
wypukła podkładka
nakretka samokontrująca lub dwie zwykłe skontrowane

ważne jest aby za mocno tego nie skręcić
bo szybko polecą gumy łacznika
trzeba tylko lekko je scisnąć
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez enzo98 » 16 gru 2008, 02:37

Dzięki wielkie za pomoc. :D
Jutro zabieram się za robotę.
A w warsztacie pogadam sobie z fachurami. <killer>
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 19:48
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v

Postprzez Wodzu » 16 gru 2008, 19:40

adam626 napisał(a):na moje oko stabilizator powinien być z dołu wachacza

Na 100% masz racje, kurde ze na to nie wpadłem :| z przodu jest u góry i to mnie zmyliło.

enzo98 napisał(a):A w warsztacie pogadam sobie z fachurami. killer

Walcz o zwrot kasy
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Adam626GD » 20 gru 2008, 12:37

Powinno wygladac tak:
zaw.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 20 gru 2008, 16:17

hehe mechanicy z talentem <lol>
Świetny opis adam626 <spoko>
dodam tylko że jeśli masz oryginalnej długości śrubę to skręcasz do momentu uzyskania ok. 12 mm gwintu za nakrętką. Tak podaje Serwisówka
nie mocniej bo szybko rozpadną się gumki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6