Kody błędów Mazda 323f BJ – wszystkie wersje silnikowe
Witam... odczytałem dziś kody błędów i wyskoczyły następujące –
10
11
17
Z autodaty wyczytałem że 10 to IAF sensor ..11 zresztą to samo – za co jest odpowiedzialny ten czujnik ? Natomiast 17 to coś z sondą lambda? dobrze to interpretuje ? Auto szarpie..brak mu mocy..idzie dopiero na wyzszych obrotach i pali okolo 12 litrów.
Z góry dziękuję za odp.
10
11
17
Z autodaty wyczytałem że 10 to IAF sensor ..11 zresztą to samo – za co jest odpowiedzialny ten czujnik ? Natomiast 17 to coś z sondą lambda? dobrze to interpretuje ? Auto szarpie..brak mu mocy..idzie dopiero na wyzszych obrotach i pali okolo 12 litrów.
Z góry dziękuję za odp.
- Od: 8 wrz 2007, 15:42
- Posty: 6
- Skąd: Legnica,Lubin
- Auto: 323F BJ 1,5; Accord 1.8 ES
_Pawel
Miałam ci dać namiary na mechanika, który może się tym zająć, przypuszczam, że na jakieś 90 % jest to sonda a IAF hmmm to nie jest czujnik temp.powietrza?? ( w sumie nie mam pojęcia), jeżeli tak jest to może być oszuka mieszanka i tu wychodzi błąd sondy. Ale powiem ci, że strzelam – nie mam aż takiego doświadczenia.
W związku z powyższym proponuje udać się z tym na Bocianią 4 w Legnicy 076/ 8548820 (diagnostyka – mam nadzieję że to ten numer najpierw zadzwoń bo na bocianiej jest chyba ze 3-4 zakłady mechaniki, silniki, klimatyzacje i zawieszenia), tam powinni się z tym uporać. Jak będziesz miał wątpliwości to wyśle cię do swojego mechanika za Jaworem.
PS. sprawdz tą sonde czy coś w niej nie lata – jak lata to znaczy że jest jej koniec a tym sposobem zaoszczedzisz już 100 zł
EDIT: już z nim gadałam – powiedział, że z tym też odesłał by cię na Bocianią
Miałam ci dać namiary na mechanika, który może się tym zająć, przypuszczam, że na jakieś 90 % jest to sonda a IAF hmmm to nie jest czujnik temp.powietrza?? ( w sumie nie mam pojęcia), jeżeli tak jest to może być oszuka mieszanka i tu wychodzi błąd sondy. Ale powiem ci, że strzelam – nie mam aż takiego doświadczenia.
W związku z powyższym proponuje udać się z tym na Bocianią 4 w Legnicy 076/ 8548820 (diagnostyka – mam nadzieję że to ten numer najpierw zadzwoń bo na bocianiej jest chyba ze 3-4 zakłady mechaniki, silniki, klimatyzacje i zawieszenia), tam powinni się z tym uporać. Jak będziesz miał wątpliwości to wyśle cię do swojego mechanika za Jaworem.
PS. sprawdz tą sonde czy coś w niej nie lata – jak lata to znaczy że jest jej koniec a tym sposobem zaoszczedzisz już 100 zł
EDIT: już z nim gadałam – powiedział, że z tym też odesłał by cię na Bocianią
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
10 – Ustawienie wału rozrządczego – Obwód siłownika
Czujnik Halla
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
11 – Ustawienie wału rozrządczego – Rozrząd za daleko przesunięty
Czujnik Halla wykrywa zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min silnika.
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
17 – Korelacja ustawienia wału korbowego – ustawienie wału rozrządczego
Czujnik Halla / MRE wykrywa ilość obr/min silnika.
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Czujnik Halla
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
11 – Ustawienie wału rozrządczego – Rozrząd za daleko przesunięty
Czujnik Halla wykrywa zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min silnika.
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
17 – Korelacja ustawienia wału korbowego – ustawienie wału rozrządczego
Czujnik Halla / MRE wykrywa ilość obr/min silnika.
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
witam mam pytanie mam taka mazde jak ty chodzi mi o to czy wiesz które to styki GND i TEN w gniezdzie diagnostycznym u mnie nie ma opisu
- Od: 6 lis 2008, 23:43
- Posty: 4
- Skąd: rybitwy
- Auto: mazda 323F BA`98 1,8
Witam!11 – Intake air temperature (IAT) sensor.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
widziałem to już . to się odnosi do kżdego złącza bo u mnie dużo z tych miejsc jest wolnych .to znaczy są puste
- Od: 6 lis 2008, 23:43
- Posty: 4
- Skąd: rybitwy
- Auto: mazda 323F BA`98 1,8
U mnie zrobiłem zworke, potem dioda LED rezystor złożyłem do kupy i wpiołem FEN i + akumulatora , druga próba FEN + B i w obu przypadkach dioda raz migneła króciutko podczas przełanczania kluczyka w pozycje ON, co żle robie , czy ewentualnie dioda musi mieć jakieś konkretne napięcie bo rezystor wziołem 1 kOhm tak jak zalecane, – falują mi obroty na rozgrzanym silniku od ok750- 250 obr, i pali jak mały smoczek ok 12l?100km
fotos tak najpierw stacyjka ON a potem na zapalonym silniku
Yard ale czy u mnie w mojej madzi z 98r jest ta kontrolka , bo nigdy taka się nie zaświeciła a jednak był wcześniej błąd który na kompie u elektryka wykazał sonde lambda , więc chyba powinna sie zaswiecić gdyby była ,no chyba że spalona , zato świeci sie często kontrolka ABS, I TSC raz się świeci a raz gasnie
wg mnie komputer wykryje krytyczny błąd urządzenia, tj. taki że urządzenie nie wysyła żadnych sygnałów do komputera, natomiast jeśli jest tak że urządzenie wysyła do komputerka jakieś wartości-nie zawsze zgodne z prawą- to komputer nie wykryje jego błędu.
trzeba to obczaić na wykresach na komputerze.
a co do Twojego problemu to poszukaj na forum bo ja gdzieś czytałem o falujących obrotach na ciepłym silniku, może Tobie pomogą te sposoby co są opisane, niestety mam to samo i na dniach jadę na komputer.
trzeba to obczaić na wykresach na komputerze.
a co do Twojego problemu to poszukaj na forum bo ja gdzieś czytałem o falujących obrotach na ciepłym silniku, może Tobie pomogą te sposoby co są opisane, niestety mam to samo i na dniach jadę na komputer.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
fotos no już przeczytałem sporo lektury na forum mazdy i musze zrobic czyszczenie przepustnicy i ustawić TPS może to pomoże jak nie to znów komp ratuje
Kontrolka silnika zapala się w sytuacjach krytycznych. Widocznie takiej u ciebie nie ma. Taki mały czerwony silniczek. Zapala się po włączeniu zapłonu. ABS ci miga ponieważ czujnik ABSu pada. Normalne. Poz zapaleniu się odłączany jest system ABS, aż do następnego włączenia silnika. Sprawdź, który pada (zrób test – tak jak silnika tylko wtedy miga lampka ABS) i wymień.
Witam! karmazyn33 jeżeli nie czytałeś punktu 11 w poradniku w dziale diesel to przeczytaj, tam jest instrukcja odczytania kodów ABS.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Yard topic dzięki za info , ide zajrzeć w takim razie do diesli, pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości