Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 13 gru 2008, 15:48

ravo napisał(a):to musial by dymic i to porzadnie

a jak plyn :P ? nie ma tam oleju, gdzies musi znikac :P

W płynie też nie ma oleju. Sam zachodzę w głowę co się dzieje z tym olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 13 gru 2008, 18:16

Jacek ja ci dam rade.wez ty kiedys w nocy przypilnuj auta i sasiada czy przypadkiem nie spuszcza ci noca z miski oleju i nie upycha gdzies na lewo. <lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 17 gru 2008, 17:03

To kiedy strojenie i wykresiki beda? Moze przed swietami zdazysz, to bedzie prezent ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 17 gru 2008, 17:21

Madzia wczoraj została odstawiona na strojenie. Ma być gotowa na jutro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 17 gru 2008, 18:54

:D .czekamy czekamy.oj dzisaj ktos nie zasnie. :P
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 18 gru 2008, 12:35

Tez umieram z ciekawosci. Fajnie by bylo zobaczyc w koncu efekt tych wszystkich modow, 150 koni by bylo miodzio :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 18 gru 2008, 15:01

No narazie niezbyt pomyślne wieści. Auto nie chce współpracować z nowa przepływką. Tzn. nierówno pracuje i przygasa w zakresie średnich i niskich obrotów. Kolega od strojenie powiedział, że gra nie warta świeczki. Zwiększenie przepływu powietrza w górnym zakresie nie jest aż tak duże żeby tak pogarszać kulturę pracy przy niższych obrotach. także zostajemy przy starej przepływce.
Sprawa strojenia się przedłuży do jutro albo nawet do poniedziałku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 18 gru 2008, 15:15

No to lipa :(. Moze na map-sensorze by dalo rade to wystroic? Ewentualnie Twoim ratunkiem moze byc przeplywka z mazdy rx7 N/A 86-89 rocznik. Tez ma klapke, ale ma o 50% wiekszy przekroj. na ebayu sa po 60-70$. Wtyczka identyczna co w naszych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 22 gru 2008, 12:33

czekam na wynik ze strojenia ;) Czy pęknie 150KM? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 22 gru 2008, 19:43

Generalnie hoojnia z grzybnią.
Czas chyba sprzedać szrota i kupić jakiś porządny samochód, np. Honde
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez _mario_ » 22 gru 2008, 19:51

hehe ja też mam takie zdanie ;]...
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez Pyton162 » 22 gru 2008, 19:56

szukaj jajko 1.6v-teca bardzo dobra baza pod turbo , koles ma i to co wyprawia jego cif to masakra
Pyton162
 

Postprzez _mario_ » 22 gru 2008, 20:09

dokladnie ja sie przymierzam do jajka albo kupety w grę wchodzi del sol i prelka.. [tiiit] furki.. nie pala tyle co mazdy i części jak nie u nas to w USA mnóstwo ..
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez piwo » 22 gru 2008, 20:17

jacek chwal sie co jest nie tak
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez _mario_ » 22 gru 2008, 20:19

piwo napisał(a):jacek chwal sie co jest nie tak

dziwisz sie mu.. pali pewnie troche.. i dotego ten olej remont w sumie po nic dalej jest to samo ja bym już dawno stracił nerwy..
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez Jacek176 » 22 gru 2008, 20:23

Przepływka, tak już pisałem, nie chciała podejść.
Regulacja kółkami rozrządu nic nie dawała, tylko pogarszała moc. Także pieniądze wywalone w błoto.
Żadnych dodatkowych KM nie dało się z tej padliny wykrzesać, czyli moc została taka jak była: 142KM. Poszedł w górę tylko moment obrotowy: 172Nm przy 4500obr.
Poza tym podobno, jak silnik dostanie w pupę to zaczyna puszczać błękitne bąki przy wysokich obrotach. W czasie jazdy tego nie widać ale na hamowni rzucało się w oczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 22 gru 2008, 20:29

To moze pozwole sobie wkleic email od jednego z forumowiczow astina gt (nowozelandzkie i australijskie forum mazdy – astiny).

well i auctally built my motor on the "cheap side" i wanted to use only OEM parts and use what i had lying around
engine rebuild and parts totalled $800 NZ dollars or $550 US dollars so very cheap for the power it made, i did 90% of the work and im really pleased with out much power it made using stock internals.


heres a parts list for you

1996 Mazda BA lantis / 323 BP engine, from a Automatic model

take the block to bits and put some Astina GT (pre cat pistons in) 9.8:1 CR, put race bearings in etc at teh same time
get the block blanced and conrods shotpinned for any weaknesses

I used a 1994 Mazda Lantis / 323 , Jap spec head
take the head to bits
remove ALL casting lines and port match the head to the gasket, ie NO lip
do the same for the inlet manifold, port match it and clean up all the casting lines in the VICS area too

Polish these both so you can eat off it, but give a tiny amount of roughness just before the valve seat, helps tumble the air into the engine
I used the valves from a 1996 Ford Laser KJ2 ...323F BA really.
Get the valves and remove all carbon build up, then polish them up, get some valve grinding paste and reseat the valves to the seats, to give a perfect seal, these valves have a perfect 3 angle setup from factory

the Valve springs ,valves and retainers are DIFFERENT to other BP engines of the BG and early BA
these heads have everything but Solid lifters, but solid lifters are only good once you start to go over 7500rpm

now the cams from the later model BA engines suck, some models have high lift but small duration, and duration is whats good for top end

take the BP06 exhaust cam from a BG Jap spec engine
take the exhaust cam from a BG 323f precat engine, cut the dissy drive off with a hacksaw

get some adustable cam gears, or redrill the cam gear to 197.5 degress clockwise from the " I " symbol
get it done from a engineer, 3-4 degress out will change your power band too much

put these cams in , but clean out the HLA /lifters first

now the exhaust system is where this setup hit its limits, i was using the OEM cast headers
Headers; if i had the money i would have got a 4-2-1 to 2.5" outlet then i'd let it go down to 2.25" to the flexy then right the way out again
reason..2.5" all the way will cool the exhaust gases too fast and give very crappy low end power, so to get the best of both worlds, a 2.25" from the flexy back will give great power all over the show

cold air box, sure could be use full. 1-2 hp increase maybe, a cold air box can give good low end but not much uptop, so less HP,
so a open air POD filter in a air surround is better

Lastly is the ECU, one person in the US is making 145whp using stock ECU, but he runs higher CR pistons and has custom exhaust and headers
i used a Link G3 EMS, but it made the same power as my factory Astina GT – precat system, so ive keeped that instead


to get 138hp at the wheels from a 140hp at the flywheel engine takes some plaining
Revs = HP
but torque is the power

long story short my engine had peak power at 6500-7200 rpm...the torque band did not fall off after 6500 rpm..but it didnt go up either,
the reason it didnt go up is simple..the engine was now choaking under its own air flow, the exhaust system was now a restriction (standard exhaust manifold)

so if i had fixed the exhaust system, the peak power would have shifted up higher to say 6800rpm , and given me a extra 5-8whp (more revs more HP )


loosing engine internal mass/weight is also another big part
i used a crank that wieghted 12kgs vs the 16kgs version on the normal BG BP1800 engines
this allows the motor to have a more free sprited feel, and not have to work so hard when reving to get its selve moving, same rule applies with lightening the flywheel and if you can afford to get custom light weight Pullies/Harmonic balancers (careful on the oil pump some will kill it)

only problem with the light internals is the engine doesnt drops its Revs as fast..so trying to do fast gearchanges makes it hard to go into gear..its fixed if you can double clutch it correctly, i tried...i just gave up and started to slam it into gears instead :)


of course all this PLUS

11:1 pistons
light conrods
272/9.3mm lift cams, cam gears
Link EMS
MX5 2000+ head would = 160=175 whp

but will cost 3-5 times what it cost me to build it


Nie chce mi sie tlumaczyc, bo duzo tego tekstu. Generalnie obrobka glowicy, CAI, kompletny wydech (kolektor , tlumiki przelotowe) + regulowane kolka rozrzadu powinny dac tak jak u niego ~140koni na kolach, czyli jakies 160koni na wale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 23 gru 2008, 13:06

Tak sobie na chłodno przemyslałem, że faktycznie może za dużo się spodziewałem. W końcu elementy, które dają największyprzyrost mocy w silnikach N/A nadal mam seryjne, tzn. kolektor wydechowy, tłoki (niski stopień sprężania 9.0:1) i głowice (bez obróbki GT).
Inna sprawa, że w Hondzie po takich modach jak moje to pewnie byłoby ze 180KM ale to jest Mazda :(
No i wkurzająca jest ta sprawa brania oleju. Być może wymiana tych prowadnic zaworowych by pomogła :|
Dzisiaj trochę pobawiłem się G-tech'em.
Rekord udało mi się poprawić tylko o 0.06s
Obrazek
Lepsze tylko jest to, że teraz jest to wynik bardzo powtarzalny. Przed strojeniem (przyznaje teraz :) ) tylko raz udało mi się zejść poniżej 16s i nie mogłem tego powtórzyć. Teraz praktycznie za każdym razem jest wynik w granicach 15.8-15.9, no raz było 16.01s ale to chyba start spaprałem.
Ciekawi mnie tylko na ile wiarygodne są wskazania tego g-techa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Xionc » 23 gru 2008, 13:23

Jacek176 pojedź na normalne badanie spalin, zobacz, czy od jakiś obrotów skład spalin nie pogarsza się drastycznie – to punkt gdzie zaczyna łykać olej wiadrami. A właściwie, to jakie masz tłoki i pierścienie?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez jackkpl » 23 gru 2008, 13:27

Co do hondy i tych 180 koni, to moze i by bylo, ale przy zalozeniu, ze silnik masz 160 konny vtec :). U siebie i tak masz dosc duzy wzrost mocy, jak na tloki z silnika 128 konnego. Jakby nie patrzec, 14 koni roznicy i jakies 15NM. Glowica i kolektor pewnie dalyby te dodatkowe 10 koni, ale szczerze powiedziawszy to strasznie droga zabawa. Nawet zakladajac ,ze obrobke glowicy robi sie samemu, to trzeba wymienic komplet uszczelek (glowica, 2 kolektory), zaplacic mechaniorowi za demonotaz i montaz, wiec 500zl peknie leciutko. ALe w twoim silniku to chyba najrozsadniejsze wyjscie, zeby zrobic glowice i kolektor , pod warunkiem, ze planujesz jeszcze tym autem jezdzic :).

A weryfikacje najlepiej zrobic na jakiejs trasie , gdzie sa slupki na poboczu. Latwo sprawdzic, czy w dobrym momencie zatrzymuje odliczac czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy