Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez robomaz » 25 lis 2008, 14:08

Moja 150 tys km olej Castrol 10W40 wymieniany przed 10 tys przeze mnie. Wcześniej również 10W tylko Mobila. Moje odczucia? Kopci czasami, chodzi ospale jak by ciężko, zawory graja tylko na ciepłym (chwileczkę) przy zmianie prędkości obrotowych – wyprzedzanie,górka... Zaglądam przez korek pod dekiel klawiatury a tam czarno na walkach i wszędzie jak by osad jakiś. Zużycie oleju stwierdzone...
Decyzja:
Elf 5W30 Ev + płukanka. Przy zakupie sprzedawca: Pan się nie znasz! Tak się nie robi, se pan narobisz... itp Co mu będę tłumaczył.
Z dusza na ramieniu płukana i nowy olej – stary czarny jak smoła.
Pierwsze odpalenie wszystko OK! Pierwsze 10 km jak by lepiej, tak jakoś lekko, silniczek chodzi ciszej? Kolejne 100 km zaworów nie słychać a piłowałem mu rożnie. Kopcenia nie stwierdziłem bo możne mało odpaleń jeszcze. Oleju na miarce ciężko dostrzec bo taki czysty... :)
Sugestia? Placebo? Ważne ze działa! Zobaczymy jak dalej będzie. :]
Przejechane 300km: ZERO kopcenia, olej czysty, silnik pracuje jak przystało na japońca, ustąpiły wszystkie niedomagania typu zacinające się ssanie, szarpanie silnikiem przy niskich obrotach (przy manewrach). Silnik zbiera się nawet z 2 biegu a bywało ze na skrzyżowaniach szukałem 1. Ogólnie POZYTYW. :)
Założę się że jak bym powiedział komuś ze silnik jest teraz po remoncie to by uwierzył – takie zmiany na +. Polecam
Ostatnio edytowano 3 gru 2008, 09:58 przez robomaz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 14:20
Posty: 4
Auto: 626 1,8i 16V '98 GF

Postprzez Hugo » 25 lis 2008, 16:17

robomaz napisał(a): Przy zakupie sprzedawca: Pan się nie znasz! Tak się nie robi, se pan narobisz...
Mnie skutecznie bardzo szanowany w okolicy mechanik odwiódł od zrobienia płukanki. Wystraszyłem sie i nie zrobiłem.
robomaz napisał(a):Pierwsze odpalenie wszystko OK! Pierwsze 10 km jak by lepiej, tak jakoś lekko, silniczek chodzi ciszej?
Tak jak u mnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez sylwekgas » 25 lis 2008, 21:37

A mi dziś przedawca powiedział: (podczas gdy chciałem sobie kupić olej syntetyk ELF 5 W30) "panie nie rób pan tego bo możesz pan rozregulować sobie silnik" i polecił półsyntetyk. Nie kupiłem nic.
Dodaje tylko że wcześniej silnik pracował na półsyntetyku a przez ostatnie tysiąc km na mineralnym 15W40 co jest moim zdaniem porażką ale nic nie poradze bo tak miał jak go kupiłem. Więc co zrobić ?? , nadal polecaćie pełny syntetyk czy jednak półsyntetyk ?? .
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez Hugo » 25 lis 2008, 22:39

sylwekgas napisał(a):nadal polecaćie pełny syntetyk
Tak.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez domingez » 25 lis 2008, 23:12

sylwekgas napisał(a):Więc co zrobić pytajnik

Lej spokojnie Elf 5w30, a wcześniej obowiązkowa płukanka. Będzie w porzo, zobaczysz <faja> W końcu Japoniec wymyślił, że na takim oleju ma śmigać FS. Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Szyna » 28 lis 2008, 16:05

A czy ta płukanka przy wymianie oleju jest konieczna ? Ja jeżdżę na Lotosie 10w40, na zimnym czasami kopci a na ciepłym ok, jak olej schodzi do min na miarce to zaczynają zaworki stukać :P
Planuje wymianę na tego Elfa 5w30 za ok 2 tys km.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez domingez » 28 lis 2008, 16:20

Szyna napisał(a):A czy ta płukanka przy wymianie oleju jest konieczna ?

Na pewno nie zaszkodzi. Pomoże rozpuścić stare złogi w silniku. W końcu jak zalejesz nowego oleju to chyba lepiej żeby sobie chlupał w czystym silniku ;) Zobaczysz co będzie się lało z silnika przy wymianie to nie pożałujesz decyzji o płukance. Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Hugo » 28 lis 2008, 17:39

Ja płukanki nie zrobiłem, a silnik tak i tak wyraźnie odżył po wymianie oleju na 5W 30. Płukanka to pewne ryzyko w starym silniku.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez BratCukierka » 28 lis 2008, 17:52

Hugo napisał(a):Płukanka to pewne ryzyko w starym silniku.


Nie zgodzę się... ja to zrobiłem w maju po przebiegu 272.000km z czego kilkadziesiąt tkm na mineralnym, po czym przejście na półsyntetyk :) Mineralny przed wlaniem płukanki był czysty, na zimnym potrafił zakopcić na kilka sekund a i przez jakiś krótki czas podczas jazdy można było zauważyć dymek leciutki ale jestem przewrażliwiony , a teraz problem nie występuje, do tego silnik pracuje inaczej (ładniej)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Hugo » 28 lis 2008, 19:52

BratCukierka napisałem, że to jest ryzyko, a nie że w każdym przypadku spowoduje problemy ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rusek » 6 gru 2008, 13:17

Ja normalnie zalałem przy wymianie oleju syntetyk Elfa 5W30 bez płukania i jest ok. Tzn. od czasu do czasu i tak zakopci, ale silnik pracuje o wiele ciszej i lżej. Zużycie oleju takie samo – 0,3l na 1000 km. Czyli praktycznie nie muszę zmieniać oleju tylko sam filterek :) Wcześniej na półsyntetyku silnik pracował jakoś ospale i słabo się wkręcał na obroty.
rusek
 

Postprzez Hugo » 6 gru 2008, 13:30

rusek napisał(a):Ja normalnie zalałem przy wymianie oleju syntetyk Elfa 5W30 bez płukania i jest ok. Tzn. od czasu do czasu i tak zakopci, ale silnik pracuje o wiele ciszej i lżej
No widzisz rusek nawet coś takiego jak wymiana oleju na właściwy może ludzi pogodzić ;) . Zrobiłem dokładnie tak jak Ty, czyli wymieniłem na 5W 30 bez płukanki i mam takie same odczucia co do pracy jednostki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Mieczyslaw » 8 gru 2008, 00:53

czyli co polecacie?
kopci na zimnym na niebiesko przez jakis czas. zalany jest polsyntetykiem ELFa ale nie wiem dokladnie jakim bo to auto kumpla 626 GF 2.0 136hp.
zrobic plukanke i wlac syntetyka czy poprostu zmienic olej na syntetyczny?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Hugo » 8 gru 2008, 01:30

Mieczyslaw napisał(a):zrobic plukanke i wlac syntetyka czy poprostu zmienic olej na syntetyczny?
Ja bym po prostu zmienił na 5W 30.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Mieczyslaw » 13 gru 2008, 01:29

jakas konkretna firme polecasz? ale syntetyk czy polsyntetyk?
co inni o tym mysla?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez domingez » 13 gru 2008, 02:41

Mieczyslaw napisał(a):jakas konkretna firme polecasz? ale syntetyk czy polsyntetyk?
co inni o tym mysla?

Elf 5w30, to jest syntetyk a właściwie olej hydrokrakowany.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Hugo » 13 gru 2008, 12:21

Mieczyslaw napisał(a):jakas konkretna firme polecasz?
Użyłem Elf'a i nie mam zastrzeżeń.
Mieczyslaw napisał(a):ale syntetyk czy polsyntetyk?
Pełen syntetyk.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jaroslaw200 » 13 gru 2008, 17:41

Ja już u siebie robiłem wszystko,wymiana pierścieni nie pomogła na długo,jeżdziłem na mobil 10w40 kopcił,potem wlałem carlube 10w40 jakiś czas było ok a potem zaś lekko kopcił isporo oleju pobierał i tak przypadkiem w trasie musiałem dolać i dolałem litr lotosa,Moje zaskoczenie jest takie że przez miesiąc nie pobrał nic oleju i kopcenie na zimnym ustało,a kopcił potwornie,już nie patrze w lusterko nie mam tego odruchu tylko ciekawe jak długo bo olej chyba go nie uleczy
misiu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 09:48
Posty: 35
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 1.8 1994r

Postprzez ciekawy21 » 13 gru 2008, 18:40

hmmm...silnik kopci bo pierscionki niezbieraja oleju... i po dluzszym staniu(zimny silnik)olej przedostaje sie do cylindrów gdzie podczas odpalania zostaje spalony i powstaje piekny niebieski dymek :| a olej elf 5w30 syntetyk to jest jak woda to rozumujac wiecej przeleci przez pierscienie... sprzedawcy wlewaja motoDoktora jest bardzo gęsty czasami trzeba go podgrzac w wodzie by go wlac.. dzieki czemu usczelniaja silniki na pewenyy czas....a sama praca silnika po wlaniu tego badziewia jest wprost idealna;/ wiec jak too...??? z tymi olejami???jak cos pomoze to w przyszła sobote robie płukanke...
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez kzh600 » 13 gru 2008, 22:42

witam mam pytanie zalałem obecnie olej shella minerala i kopci jak ta lala......wacha się nad płukanką silniczka czym to zrobić.... chce zalać elfa 5w40 może ma ktos jakiś pomysł....???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6