tylny hamulec nozny 30% skutecznosci
1, 2
wyszlo na przegladzie ostatnio i musze odwiedzic mechanika
na poczatku roku byly wymieniane SZCZĘKI Z TYŁU, przez rok przejechalem ok 15tys km
co moze byc powodem takiej slabej skutecznosci hamowania?
na poczatku roku byly wymieniane SZCZĘKI Z TYŁU, przez rok przejechalem ok 15tys km
co moze byc powodem takiej slabej skutecznosci hamowania?
Ostatnio edytowano 4 gru 2008, 10:22 przez pumeks, łącznie edytowano 1 raz
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
ogólnie ludki mówią że kiepskie hamulce w 323 a ja twierdzę zupełnie inaczej...duża część ludzi mówi też że z tylu bardzo słabo działają jak tarcze to są zardzewiale zresztą poszukaj było na forum...osobiście nie mam tych problemów tarcze czyste i ładnie hamuje
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
konrad278 napisał(a):gólnie ludki mówią że kiepskie hamulce w 323
są słabe niestety- zwłaszcza w 323F z Z5- bo z przodu tarcze 234mm

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
odkręc i zobacz co w środku
albo klocek zjechany wtedy wystarczy wyregulowac na rozpieraku / taki półksieżyc z rowkami wypychasz i już mocniej dociska/
na pewno tez dużo syfu po okładzinach ciernych
bębny są dobre dopóki się nie zagrzeją porządnie wtedy miękną z powodu słabej wentylacji ale nie ma powodu do narzekania jak 1.8 wyhamuje to napewno poradzi sobie z 1.5
inna sprawa to korektor siły hamowania jak sprężynka wypracowana to będzie niższe ciśnienie w ukladzie i słabiej hamuje
albo klocek zjechany wtedy wystarczy wyregulowac na rozpieraku / taki półksieżyc z rowkami wypychasz i już mocniej dociska/
na pewno tez dużo syfu po okładzinach ciernych
bębny są dobre dopóki się nie zagrzeją porządnie wtedy miękną z powodu słabej wentylacji ale nie ma powodu do narzekania jak 1.8 wyhamuje to napewno poradzi sobie z 1.5
inna sprawa to korektor siły hamowania jak sprężynka wypracowana to będzie niższe ciśnienie w ukladzie i słabiej hamuje
MAZDA &M....ITSUBISHI
a ile powinna wynosić skuteczność tylnych hamulców? jak kupiłem madzie kilka miechów temu to zrobiłem jej profilaktyczny przegląd i wyszło 28% z tyłu ,a ostatnio miałem normalny przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
mixR napisał(a):a ile powinna wynosić skuteczność tylnych hamulców? jak kupiłem madzie kilka miechów temu to zrobiłem jej profilaktyczny przegląd i wyszło 28% z tyłu ,a ostatnio miałem normalny przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe
45-50% minimum (tak na przegladzie mi powiedzieli)
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
mixR napisał(a):przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe
u mnie podobnie
2 dni temu przegląd robiłem i też wyszło coś ~30%
na dwóch stacjach identycznie
na pierwszej nie przeszedłem przeglądu za brak kata
i na obydwu podczas przeglądu na wciśniętym nożnym z rolek tył mi nie wyjechał...na ręcznym od razu...
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
no_fear napisał(a):mixR napisał(a):przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe
u mnie podobnie
2 dni temu przegląd robiłem i też wyszło coś ~30%
na dwóch stacjach identycznie
na pierwszej nie przeszedłem przeglądu za brak kata
i na obydwu podczas przeglądu na wciśniętym nożnym z rolek tył mi nie wyjechał...na ręcznym od razu...
no u mnie reczny zyleta wg wykresow dwa razy mocniejszy niz nozny (plyn wymieniony, szczeki, bebny, zaciski wszystko ok a hamulec nozny slabiutko hamuje 35% i przegladu nie przeszla)
i jest caly czas pytanie co to? sprobuje sie skontaktowac z serwisem w Osielskua jak sie nie uda to niestety z tymi zdziercami z Inowroclawskiej, bo nie znalazlem dobrych warsztatow w Bydgoszczy, ktore moglyby zdiagnozowac moj problem
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
reczny to dziala bezposrednio na rozpierak dociskajac okladziny do bebna / bez udzialu cylinderka – cisnienie w ukladzie hamulcowym sie nie zmienia/
a hamulec jak depniesz –> / max ogolnie /wkoncu trafia na korektor ktory pod upuszcza WLASNIE na tej sprezynce czesc cisnienia z powrotem –> jak sprezynka sie wypracuje to jest niezsze cisnienie i bo sie odksztalca szybciej i /nizsze cisnienie na cylinderku/ =slabiej hamuje
pomijam taka rzecz jak sprawna pompa hamulcowa i nie zapowietrzony uklad albo zapieczone hamulce
moznak kupic nowy korektor albo rozebrac i wymienic sama sprezyne suma sumarum wyjdzie cos kolo 43% przy pomiarze tylnych kol
kupcie sobie ksiazke Sam naprawiam mazda 323F 1990-94 tam jest wiekszosc elementow takich samych jak u was /mechanicznie/
DO MODERATORa sa juz 3 takie same tematy albo je spiac w jeden albo wywalic
a hamulec jak depniesz –> / max ogolnie /wkoncu trafia na korektor ktory pod upuszcza WLASNIE na tej sprezynce czesc cisnienia z powrotem –> jak sprezynka sie wypracuje to jest niezsze cisnienie i bo sie odksztalca szybciej i /nizsze cisnienie na cylinderku/ =slabiej hamuje
pomijam taka rzecz jak sprawna pompa hamulcowa i nie zapowietrzony uklad albo zapieczone hamulce
moznak kupic nowy korektor albo rozebrac i wymienic sama sprezyne suma sumarum wyjdzie cos kolo 43% przy pomiarze tylnych kol
kupcie sobie ksiazke Sam naprawiam mazda 323F 1990-94 tam jest wiekszosc elementow takich samych jak u was /mechanicznie/
DO MODERATORa sa juz 3 takie same tematy albo je spiac w jeden albo wywalic
MAZDA &M....ITSUBISHI
w piatek sie wyjasni co dokladnie jest przyczyna slabych tylnych hamulcow noznych
mechanik juz okreslil wstepna kwote korektora (uzywanego), 200zl i raczej nie zaleca rozbieranie istniejacego,
mechanik juz okreslil wstepna kwote korektora (uzywanego), 200zl i raczej nie zaleca rozbieranie istniejacego,
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych
i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie.
- Od: 9 gru 2008, 22:12
- Posty: 15
- Skąd: Świbie
- Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.
martin88go napisał(a):aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowychi wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie.
taka opcja tez wchodzi w gre
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
martin88go napisał(a):aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie
Spróbuj wtedy zahamować takim autem na łuku na mokrej nawierzchni. Korektory nie są zamontowane ot tak sobie. Tylna oś przy hamowaniu nie jest dociskana tak jak przednia i koła momentalnie się blokują. Gdybym miał wybierać z dwojga złego wolałbym te 30% skuteczności.
Z korektorami do mazdy jest problem, nie spotkałem żadnych zamienników. Pozostaje sprawdzić cenę oryginału lub dobranie korektorów z innego auta o podobnej masie, z tego co pamiętam podobne ma np. opel astra
- Od: 17 lis 2008, 10:48
- Posty: 37
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości