Wysokie obroty biegu jałowego – samoczynnie wzrastają

Postprzez catbert » 28 mar 2005, 22:55

Odpalajac dziś samochód zauważyłem cos niepokojącego, tzn. do momentu rozgrzania się silnika miałem podejrzanie wysokie obroty na biegu jałowym tzn. ok. 2 000 (przeważnie mam ok 1 500). Gdy silnik się już rozgrzał (strzałka z temperatury zatrzymała się na środku skali), na biegu jałowym silnik zaczał mi "pływać" tzn. obroty spadały do 1000 a następnie sie podnosiły do 1500 i tak w kółko góra-dół- góra-dół. Gdy jechałem na biegu wszystko byo ok, jak tylko wrzucałem luz od razu podnosiły się i spadały w zakresie 1000 – 1500. Trwało to ok. minuty – potem wszystko ok. Jak wieczorem wracałem do domu sytuacja sie powtórzyła – do momentu rozgrzania się – 2tys. obrotów na biegu jałowym; po rozgrzaniu sie minuta "pływania" a potem już ok.
Czy ktoś miał podobne objawy lub wie o co chodzi; nie wiem czy jechać z tym do mechanika czy raczej elektryka?
krótko mówiąc – HELP !!
626 The Number of The Beast
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 19:38
Posty: 32
Skąd: Gliwice
Auto: 626 1.8 GE FP '93 sedan

Postprzez misiek06 » 28 mar 2005, 23:12

Było już o tym wiele razy gadane :P
Sprawdź sobie poziom płynu w chłodnicy i odpowietrz układ chłodzenia :P
Mechanik chyba nie będzie potrzebny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Bogdan » 29 mar 2005, 09:35

catbert Autko masz na gazie czy bezeynie...??
–= Mazda xedos 6 Forever =–
" Nie wiem czemu jak dodaje gazu mam wrażenie że Ja jade a cała reszta stoi w miejscu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2004, 12:51
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda xedos 6

Postprzez P0L4K » 29 mar 2005, 09:44

sprawdz czy nie dostaje Ci sie gdzies "lewe" powietrze.
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Bogdan » 29 mar 2005, 09:50

P0L4K
P0L4K napisał(a):sprawdz czy nie dostaje Ci sie gdzies "lewe" powietrze.

Dokładnie o tym samym myślałem może to być usterka związana z "fałszywyeg powietrza w układie dolotowym " za przepływościomierzem Pozdro :]
Ostatnio edytowano 29 mar 2005, 10:26 przez Bogdan, łącznie edytowano 2 razy
–= Mazda xedos 6 Forever =–
" Nie wiem czemu jak dodaje gazu mam wrażenie że Ja jade a cała reszta stoi w miejscu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2004, 12:51
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda xedos 6

Postprzez P0L4K » 29 mar 2005, 10:11

Bogdan napisał(a):przepłymościomierzem

<co?>
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Bogdan » 29 mar 2005, 10:27

P0L4K co!! co ??
–= Mazda xedos 6 Forever =–
" Nie wiem czemu jak dodaje gazu mam wrażenie że Ja jade a cała reszta stoi w miejscu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2004, 12:51
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda xedos 6

Postprzez P0L4K » 29 mar 2005, 10:39

chyba miales na mysli przeplywomierz
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Bogdan » 29 mar 2005, 10:51

P0L4K napisał(a):chyba miales na mysli przeplywomierz

P0L4K no no myślełem że po prostu masz inną teorie na temat tego problemu "zaspany jestem " <lol> Pozdro!!!!
–= Mazda xedos 6 Forever =–
" Nie wiem czemu jak dodaje gazu mam wrażenie że Ja jade a cała reszta stoi w miejscu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2004, 12:51
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda xedos 6

Postprzez catbert » 29 mar 2005, 23:29

auto mam na benzynę,
jaki płyn chłodniczy kupić (nazwa lub marka )?
mam go dolać do istniejącego (pojęcia nie mam jaki jest) czy stary spuścić i nowym cały układ chłodzacy zalać?
acha i jeszcze jedno – ile płynu tam wchodzi (gdybym chciał cały wymienić)
pozdrawiam,
catbert
626 The Number of The Beast
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 19:38
Posty: 32
Skąd: Gliwice
Auto: 626 1.8 GE FP '93 sedan

Postprzez Globy » 29 mar 2005, 23:58

Mozesz dolac, nawet Borygo albo cos z wyzszej polki (np. Shell); najlepiej byloby jednak wymienic calosc i odpowietrzyc uklad (instrukcja na forum) – stary plyn nie ma juz takich wlasciwosci. Gdybys dolewal, zrob to dwukrotnie dla pewnosci napelnienia ukladu maksymalnie. Calkowita pojemnosc ukladu chlodzenia w silniku FP wynosi 7 litrow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grzyby » 16 mar 2006, 15:40

Długi napisał(a):VIP napisał:
dlaczego plyn ma wplyw na obroty ?


Bo zawór IACV jest wygrzewany przez wodę (zawiera bimetal), iedy ni ma płynu zawór wyziębia się i pracuje jak na zimnym silniku.

Długi – a gzie jest ten zawór i ew. jak go wymienić?
Czy jeżeli płynu jest full a obroty nie teges to może być uszkodzony?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6