Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
przebieg144tyś mil,2 właściciel w polsce,jeżdżone bez wygłupów,nie wiem co jest wchodzi 1,2,3 i dalej nie przerzuca to mechanior powiedział że nie opłaca się robić,ale?Puhciu może masz doświadczenie w zakresie millenii i coś mi doradzisz
-
giza
giza napisał(a):przebieg144tyś mil
Ja mam polowe tego ...
Tu podobno jest skrzynia forda, a one sie psuja ...
Z tego co czytalem to na poczatku koncza sie elektrozawory ...
A moze skrzynia przelaczyla sie w tryb awaryjny ... swieci Ci sie hold podczas jazdy
Albo moze skrzynia sie wczesniej slizgala lub szarpala
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
hold mryga,i co dalej? a i zaczynała się ślizgać, możesz to podaj nr do siebie to zadzwonie i pogadamy
-
giza
To tak, na poczatek (z tego co czytalem,poszukaj na forum)
1) jesli hold mryga to zrestartuj kompa – odepnij mase od akku i przytrzymaj hamulec na 20 sec.
2) jesli sie slizga, to (jak masz kase) sproboj wymienic olej i filtr w skrzyni (kiedy byl ostatni raz wymieniany
w naszych warunkach nalezy wymieniac olej co 30 tys. km ) Ja tak mialem w ostatnim aucie – automacie, skrzynia sie slizgala, wymienilem olej i bylo wszystko 
1) jesli hold mryga to zrestartuj kompa – odepnij mase od akku i przytrzymaj hamulec na 20 sec.
2) jesli sie slizga, to (jak masz kase) sproboj wymienic olej i filtr w skrzyni (kiedy byl ostatni raz wymieniany
Ostatnio edytowano 26 mar 2005, 10:15 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
giza napisał(a):przebieg144tyś mil,2 właściciel w polsce,jeżdżone bez wygłupów,nie wiem co jest wchodzi 1,2,3 i dalej nie przerzuca to mechanior powiedział że nie opłaca się robić,ale?Puhciu może masz doświadczenie w zakresie millenii i coś mi doradzisz
CZEŚĆ
Miałem to samo 1.5 roku temu . Zmieniaj elektrozawory bo popłyniesz 10000,-PLN (wymiana wszystkich bebechów w skrzynce). Nie było 4 i pięknego dnia w wakacje na podjeżdzie do zamku w Chęcinach została tylko jedynka i wsteczny.
W trzy dni zrobił mi warsztat który zajmuje się automatami i daje 12m-cy gwarancji ("AUTOTRANSMISJA" w Jankach pod Wrszawą).
Dobra rada czas naprawić skrzynię.

- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Puhcio napisał(a):Tu podobno jest skrzynia forda, a one sie psuja ...
Skrzynia jest Mazdy. GF4A-EL.
Puhcio napisał(a):jesli hold mryga to zrestartuj kompa – odepnij mase od akku i przytrzymaj hamulec na 20 sec.
Nie rob tego przed odczytaniem kodow DTC. Ewentualnie jesli uwazasz, ze blad byl przypadkowy (co nie do konca jest mozliwe, poniewaz zeby byl on "zapamietany", musi wystapic kilkakrotnie) i chcialbys, aby sie powtorzyl przed wydanem pierwszych pieniedzy (na diagnoze), to zrob jak mowi Puhcio.
Puhcio napisał(a):jesli sie slizga, to (jak masz kase) sproboj wymienic olej i filtr w skrzyni (kiedy byl ostatni raz wymieniany pytajnik w naszych warunkach nalezy wymieniac olej co 30 tys. km ) Ja tak mialem w ostatnim aucie – automacie, skrzynia sie slizgala, wymienilem olej i bylo wszystko
Tak, czy inaczej olej trzeba wymieniac. Jest okazja, zeby organoleptycznie sprawdzic jego stan.
trojanrob napisał(a):popłyniesz 10000,-PLN
Przesada. Kompletna, regenerowana przez Mazde skrzynia moze kosztowac bez transportu okolo 6k PLN. Remont w Polsce od polowy do blisko calosci tej kwoty.
Pozdrawiam
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Puhcio napisał(a):Tu podobno jest skrzynia forda, a one sie psuja ...
Skrzynia jest Mazdy. GF4A-EL.
Tfu, co ja za herezje wypisuje ....
Skrzynia forda sie nie spuje phi ...
Mialem na myśli mazdy, a napisałem ford

Witam nowego użytkownika Milleni S na forum

tco_tm napisał(a):Puhcio napisał(a):jesli hold mryga to zrestartuj kompa – odepnij mase od akku i przytrzymaj hamulec na 20 sec.
Nie rob tego przed odczytaniem kodow DTC. Ewentualnie jesli uwazasz, ze blad byl przypadkowy (co nie do konca jest mozliwe, poniewaz zeby byl on "zapamietany", musi wystapic kilkakrotnie) i chcialbys, aby sie powtorzyl przed wydanem pierwszych pieniedzy (na diagnoze), to zrob jak mowi Puhcio.
Wiesz, czytałem na forum amerkyańskim, że najdrobniejszy błąd lub coś tym podobnego może wywołać zapalenie się HOLD'a. Wieć jeśli masz duzio $$ to podjedź na diagnosykę ... Jak nie to na początek odepnij akku. Jeśli to było coś małego i się jeszce raz nie zaświeci to się ciesz.
tco_tm napisał(a):Puhcio napisał(a):jesli sie slizga, to (jak masz kase) sproboj wymienic olej i filtr w skrzyni (kiedy byl ostatni raz wymieniany pytajnik w naszych warunkach nalezy wymieniac olej co 30 tys. km ) Ja tak mialem w ostatnim aucie – automacie, skrzynia sie slizgala, wymienilem olej i bylo wszystko
Tak, czy inaczej olej trzeba wymieniac. Jest okazja, zeby organoleptycznie sprawdzic jego stan.
Mała poprawka, dowiedziałem się, że częściową wymienię oleju zaleca się robić co ok. 20 k km.
Ps. Proszę o korektę moich wypowiedzi jak nie są poprawne, bo ja się na tym nie znam
Edit:26 mar 2005 9:30
trojanrob napisał(a):Zmieniaj elektrozawory
Ile to kosztowało
Ostatnio edytowano 26 mar 2005, 10:18 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Wiesz, czytałem na forum amerkyańskim, że najdrobniejszy błąd lub coś tym podobnego może wywołać zapalenie się HOLD'a. Wieć jeśli masz duzio $$ to podjedź na diagnosykę
Jak powiedzialem, blad musi sie powtorzyc, zeby zostal zapamietany jako trwaly, dodatkowo musi byc z grupy bledow istotnych. Np. chwilowy brak styku, czy przegrzanie oleju samoczynnie jest usuwane po wylaczeniu zaplonu.
Puhcio napisał(a):Mała poprawka, dowiedziałem się, że częściową wymienię oleju zaleca się robić co ok. 20 k km.
Calosciowa wymiana oleju jest mozliwa praktycznie tylko przy demontazu skrzyni. Producenci zalecaja wymiany (czesciowe) co okolo 60kkm. Natomiast np. dla bardzo slabej CD4E/LA4A-EL (forda) z poczatkow produkcji warto olej zmieniac nawet dwa razy w roku, poniewaz jest on regularnie przegrzewany. Jesli jest to mozliwe (a w GF4A-EL jest), to razem z olejem lub co druga wymiane trzeba zakladac nowy filtr.
Puhcio napisał(a):Tfu, co ja za herezje wypisuje ....
Skrzynia forda sie nie spuje phi ...
Mialem na myśli mazdy, a napisałem ford
Wlasnie GF4A-EL jest duzo trwalsza skrzynia od LA4A-EL, czy dokladnie ujmujac CD4E.
Puhcio napisał(a):Wieć jeśli masz duzio $$ to podjedź na diagnosykę
80-120 PLN na diagnostyke przy ogolnych kosztach utrzymania samochodu, nie mowiac o kwocie jaka trzeba wylozyc na naprawe skrzyni – a nalezy pamietac, ze nim dalej w las, tym ciemniej – to naprawde nie jest duzo... Poza tym przy okazji mozna sprawdzic praktycznie caly system sterowania silnikiem i skrzynia. Warto do tego dolozyc rowniez pomiar cisnien oleju.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Dobta tco ... masz rację
czyli co 60k km trzeba wymieniac olej nie cześciej
Jasne
Oki, a gdzie ja to mogę zrobić okolice śląska i małoposki ... bo pod maską mam nalepskę ASB kraków coś tam
tco_tm napisał(a):Producenci zalecaja wymiany (czesciowe) co okolo 60kkm.
czyli co 60k km trzeba wymieniac olej nie cześciej
tco_tm napisał(a):Wlasnie GF4A-EL jest duzo trwalsza skrzynia od LA4A-EL, czy dokladnie ujmujac CD4E.
Jasne


tco_tm napisał(a):80-120 PLN na diagnostyke przy ogolnych kosztach utrzymania samochodu, nie mowiac o kwocie jaka trzeba wylozyc na naprawe skrzyni – a nalezy pamietac, ze nim dalej w las, tym ciemniej – to naprawde nie jest duzo... Poza tym przy okazji mozna sprawdzic praktycznie caly system sterowania silnikiem i skrzynia. Warto do tego dolozyc rowniez pomiar cisnien oleju.
Oki, a gdzie ja to mogę zrobić okolice śląska i małoposki ... bo pod maską mam nalepskę ASB kraków coś tam
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):czyli co 60k km trzeba wymieniac olej nie cześciej
Lepiej czesciej. Np. wlasnie co 20-30kkm dla GF4A-EL i 10kkm dla CD4E. Warto tez stosowac najnowsze oleje Dexron III, majace podwyzszona odpornosc termiczna. Ja niestety leje co popadnie.
Puhcio napisał(a):Oki, a gdzie ja to mogę zrobić okolice śląska i małoposki ... bo pod maską mam nalepskę ASB kraków coś tam
Zapytaj sie Newbiego lub Dlugiego, oni przynajmniej powiedza jaki dokladnie interfejs musi miec warsztat i co moze przy okazji odczytac/sprawdzic. Mozliwe tez, ze za niewiele wieksze pieniadze mozna sobie skonstruowac wlasny czytnik.
the right man in the wrong place...
Puhcio napisał(a):trojanrob napisał(a):Zmieniaj elektrozawory
Ile to kosztowało
Jeżeli nic się nie zmieniło to ok 3000,– (wymienia się wszystkie 4 jako komplet)
Edit:
trojanrob napisał(a):popłyniesz 10000,-PLN
Przesada. Kompletna, regenerowana przez Mazde skrzynia moze kosztowac bez transportu okolo 6k PLN. Remont w Polsce od polowy do blisko calosci tej kwoty.
Pozdrawiam[/quote]
Z mojej oryginalnej skrzyni została obudowa: Jak ją rozbierali widziałem jak wyglądają zużyte części (okazało się że robili ją w Samko czy jak się oni nazywają). Jakiś plant rozbierał elektrozawór i zaklepany wsadził do skrzyni) .
Ze względu na duże zużycie bębna i taśmy (bęben wyrobiony i taśma z niego spadła i starła wałek) zdecydowałem się na wymianę konwntera (w starym mogło być zbyt dużo opiłków zużytych materiałów). Dlatego koszt był ok 10000,–. Miałek okazję kupić używaną ale zdecydowałem się na naprawę swojej (wiem teraz co mam).
Skrzynia chodzi idealnie. Olej zmieniam 2 razy roku (koszt nie wielki , a zawsze lepiej)
Oczywiście dołożyłem dodatkową chłodnicę do chłodzenia oleju ASB (i przeczyszczona została chłodnica oryginalna) gdyż autko było na rynek KANADYJSKI , a tam jest chłodniej niż u nas.
pozdrowienia
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Puhcio napisał(a):O kurczę ....
Ile Ty w ten samochód zainwestowałeś .... szok
Ps. Z którego masz roku millenie, i czym objawiała się usterka skrzyni
Witam
ROK 1995 z listopada.
Kupiłem ją dość tanio i liczyłem się z jakąś niespodzianką (tylko nie wiedziałem, że to będzie skrzynia). Jedyna wpadka to ta skrzynia. Co tu gadać – kocham ten samochód i mam zamiar nim troszkę latek jeździć (i zmienić na ostatni model milleni lub xedos-9 z silnikiem millera)
Jak do tej pory wszystko działa ok.
Usterka zaczęła się objawiać brakiem 4 biegu i szarpaniem przy kick-down. A wzniesienie pod Chęcinami ją dobiło.
A jeszcze jedno
Nie było żadnych błędów (sprawdzali OBDI i OBDII) elektronika była ok.
Uszkodzenie było całkowicie mechaniczne.
na razie
idę oglądać komedyjkę.

pozdr.
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
witam
" Tsza " by wymienić
.
jaki polecacie olej do automatu ? Przebieg 143 tys km .
pzdr
Krzysiek
" Tsza " by wymienić
jaki polecacie olej do automatu ? Przebieg 143 tys km .
pzdr
Krzysiek
- Od: 17 maja 2005, 10:32
- Posty: 29
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 1995 Millenia Miller Cycle
Hmmm, kiedy osotanio wymianiałeś olej ?
Ja mam inną skrzynie niż ty, ale zalewam DEXTRON (nie wiem jak to się pisze
) II lub III. U mnie przy każdej oleju wymianie zaleca się wymianę filtra (170 zł).
Od Ciebie, zleży jaki typ wymiany zrobisz – cześciowy czy całkowity. Ja nie robię całkowitego ... ze względów bezpieczństwa, tylko częściowy – wchodzi jakieś 4 – 5 l.
Olej w naszych warunkach należałoby wymieniać co 30k km.
A najlepiej użyj funkcji <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php"> SZUKAJ </a> na pewno coś znajdziesz – temat wałokwany setki razy
Pozdrawiam
Ja mam inną skrzynie niż ty, ale zalewam DEXTRON (nie wiem jak to się pisze
Od Ciebie, zleży jaki typ wymiany zrobisz – cześciowy czy całkowity. Ja nie robię całkowitego ... ze względów bezpieczństwa, tylko częściowy – wchodzi jakieś 4 – 5 l.
Olej w naszych warunkach należałoby wymieniać co 30k km.
A najlepiej użyj funkcji <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php"> SZUKAJ </a> na pewno coś znajdziesz – temat wałokwany setki razy
Pozdrawiam
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Hmmm, kiedy osotanio wymianiałeś olej ?
Ja mam inną skrzynie niż ty, ale zalewam DEXTRON (nie wiem jak to się pisze) II lub III. U mnie przy każdej oleju wymianie zaleca się wymianę filtra (170 zł).
Od Ciebie, zleży jaki typ wymiany zrobisz – cześciowy czy całkowity. Ja nie robię całkowitego ... ze względów bezpieczństwa, tylko częściowy – wchodzi jakieś 4 – 5 l.
Olej w naszych warunkach należałoby wymieniać co 30k km.
A najlepiej użyj funkcji <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php"> SZUKAJ </a> na pewno coś znajdziesz – temat wałokwany setki razy
Pozdrawiam
dzięki za odpowiedź
a czym różni się całkowity od częściowego bo troche słaby jestem w tym temacie ?
Edit:
21 maja 2005 10:35
już wszystko znalazłem.
DZIĘKUJE
pzdr
KK
Edit by radar88
- Od: 17 maja 2005, 10:32
- Posty: 29
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 1995 Millenia Miller Cycle
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości