Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez Globy » 9 gru 2008, 16:42

atommy78 napisał(a):360 Nm przy 2500 obrotach

Też przy 2000 obr./min (wersja 143 KM) <usmiech> Również jeżdżę cały czas na włączonej klimatyzacji, parowanie szyb i myślenie o sprężarce z głowy ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez grzehoo » 10 gru 2008, 16:06

A ja mam taką obserwację z innej beczki natomiast:
moja Madzia nie jest wyposażona w czujnik poziomu płynu w spryskiwaczach, nad czym ubolewam, bo uważam to za bardzo przydatną rzecz.
No ale nie mam i trudno. Ale zauważyłem pewną rzecz, dzięki której trochę wcześniej wiem, kiedy zaczyna brakować płynu.
Otóż [jaki?] spryskiwacz przestaje działać prędzej niż przód. Dzięki temu wiemy zawczasu, że niedługo (jakieś 5-10 pryśnięć) zabraknie nam płynu na spryskanie przedniej szyby.
Może być cenne w trasie podczas chlapy.

Czy u was też tak jest? Ktoś to jeszcze zaobserwował? Czy to tylko u mnie? A może przypadek?
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez SlawekMazda5 » 10 gru 2008, 22:37

To że z tyłu szybciej się kończy to wydaje mi się normalne – dłuższe przewody – też tak mam chociaż wcześniej informuje mnie o tym świecąca się kontrolka kończącego się płynu <faja> Co innego że jest trochę zbyt mały zbiornik na płyn – przy spryskiwaczach reflektorów – na trasie przy kiepskiej pogodzie w czasie jazdy wyłączam na chwile światała światła (wtedy spryskuje tylko szyby) bo przy częstym spryskiwaniu z reflektorami szybko kończy się płyn :(
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez jarku007 » 11 gru 2008, 10:42

SlawekMazda5 napisał(a):w czasie jazdy wyłączam na chwile światła (wtedy spryskuje tylko szyby) bo przy częstym spryskiwaniu z reflektorami szybko kończy się płyn

Kolega zaoszczędzi na płynie do spryskiwacza pare złotych , a wyda kilkaset przy wymianie palników do ksenonów ( i oby tylko palników ).
Proponuje poczytać o ksenonach i zagrożeniach wynikających z częstego wł/wył.
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez grzehoo » 11 gru 2008, 12:40

pomijając fakt, że przez chwilę jest niewidoczny na drodze... zakładając, że jest po zmroku oczywiście...


SlawekMazda5 napisał(a):To że z tyłu szybciej się kończy to wydaje mi się normalne – dłuższe przewody


A właśnie mnie to zdziwiło, bo w Focusie było odwrotnie, jak z przodu się skończył już, to z tyłu jeszcze psikałem koryzstając z faktu, że w dłuższym przewodzie zostało jeszcze trochę płynu...
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez SlawekMazda5 » 12 gru 2008, 22:37

Dzięki za info o szkodzeniu ksenonom – faktycznie nie wiedziałem <jelen> ale nie robiłem tego po zmroku i przy złej widoczności – Mazdy nie stanowią zagrożenia na drodze – hehe to zadanie dla młodych kierowców w tylnonapędówkach spod innej marki :) <faja>
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez dablo2 » 28 gru 2008, 09:27

Witam serdecznie.Jestem kolejnym zauroczonym maniakiem mazdy 5.Przymierzam się do zakupu owej 5-teczki w lutym przyszłego roku(chyba że wcześniej trafi się jakaś okazja),Drodzy znawcy tematu, bardzo proszę o porady gdzie szukać i ewentualnie gdzie kupować autko na co szczególnie zwracać uwagę przy wyborze tego modelu. <glupek2> . przymierzam się do rocznika 2006 w dieslu 2.0 może być ten 110 km
( ponoć daje radę)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez fcluki07 » 28 gru 2008, 12:56

dablo2 ja juz mam M5 i jak tylko masz kase to bierz :) co do silnika, ja nie jestem jakims maniakiem szybkosci ale jak mozesz brac z wieksza iloscia kucykow to bierz, masa wlasna autka jest wysoka a te 34KM pomaga
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2007, 10:37
Posty: 17
Skąd: Gorzkowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM

Postprzez grzehoo » 29 gru 2008, 01:09

diesel 110KM to padaka w tym aucie, za słaby mimo, że daje radę. To za mało do bezpiecznej i przyjemnej jazdy.
Jeśli sporo jeździsz w trasy z rodziną, autko wyśmienite. Do miasta już mniej.
Sprawdź jak chodzi skrzynia, zwłaszcza jedynka i dwójka.
Jeśli jesteś wysoki, sprawdź 10x czy pasuje ci ustawienie fotela w różnych konfiguracjach.
Ja mam 186cm wzrostu i wg mnie odsunięcie fotela jest mimo wielkości auta zbyt małe. Przydałoby się więcej przestrzeni dla kierowcy, lub inne rozwiązanie ustawiania fotela.

Poza tym autko ma same zalety! A odsuwane drzwi dla dzieciaków to bajka, zwłaszcza na ciasnym parkingu!
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez kika » 29 gru 2008, 16:29

Witam serdecznie.Jestem kolejnym zauroczonym maniakiem mazdy 5.

Zgadzam się z opiniami kolegów. Jeżdżę dieslem 143 KM z 2008. Mogę tylko dodać że niestety ale wybierając mocniejszy silnik musisz liczyć się z wyższym spalaniem niż w wersji 110kM, bo on aż się prosi o wciśnięcie gazu ( Nie wierz w oficjalnie podawane dane techniczne). Poza tym obydwa diesle do 2 tyś. obrotów słabo się zbierają. Auto jest dosyć ciężkie. Dla mnie to auto ma jeszcze inne wady: "za głośne" zawieszenie, kiepsko wchodzące biegi, za krótkie siedzisko kierowcy, brak dwustrefowej klimy, za mało schowków, niezbyt idealnie odbierające radio.
No może trochę za bardzo narzekam bo ogólnie jest godne polecenia – sam nim jeżdżę!.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 12:00
Posty: 15
Skąd: Kraków

Postprzez jarku007 » 29 gru 2008, 17:27

grzehoo napisał(a):diesel 110KM to padaka w tym aucie, za słaby

Do ścigania kupuje się inne auta a to jest minivan , służy do bezpiecznego przewożenia familly <lol> Nie jest tak żle, dość duży moment obrotowy bardzo pomaga. Jeżdziłem M5 z silnikem 1,8 MZR oraz 2,0 MZR-CD ( 110 i 143 ) i diesel słabszy jest naprawde O.K. Moim zdaniem o wiele lepszy do M5 niż 1,8 MZR .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez dablo2 » 29 gru 2008, 20:31

Dziękuję bardzo za ogólne spostrzeżenia .....zauważyłem bardzo dużo aut M5 jest sprowadzanych z francji czy one mają w swojej historii jakieś "tajemnice" bo często przy opiniach aut z francji pojawiają się :) :) :) "uśmiechy"czy trzeba w jakiś specjalny sposób podchodzić do zakupu M5 z tego kraju?????????? :(
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez bredok » 29 gru 2008, 21:08

Ja osobiście na twoim miejscu zacząlbym od zweryfikowania nr VIN auta. Zadzwoń do serwisu i zapytaj o historie twojego "przyszłego" auta, dowiedz się czegoś o wizytach w serwisie odnośnie przeglądów jak i ewentualnych naprawach gwarancyjnych. Będziesz mniej więcej wiedział czy przebieg może być autentyczny i wiarygodny po okresach przeglądów (choć pewności 100% nigdy nie można mieć).
Aaaaa no i zapytaj czy autko jest jeszcze na gwarancji ;) Mnie udało się na nią załapać <jupi>
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez dablo2 » 30 gru 2008, 21:42

dzięki wielkie :) ,a czy autkom sprowadzonym z Dani trzeba się jakoś specjalnie przyglądać <glupek2> ktoś z forumowiczów pisał o występowaniu korozji pod podwoziem czy to są częste przypadki??????będę wdzięczny za porady :)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez grzehoo » 31 gru 2008, 00:52

jarku007 napisał(a):Do ścigania kupuje się inne auta a to jest minivan , służy do bezpiecznego przewożenia familly


No tak tak, ale ja uważam, że trochę więcej koników nie zaszkodzi, nawet w minivanie do przewożenia rodzinki.
No bo weź sobie wyobraź – ładujesz 4 osoby do środka + full bagaży i jedziesz w trasę. Jak dla mnie przyjemniej, żwawiej i bezpieczniej (wyprzedzanie, włączanie do ruchu...) jest przy 143 KM, niż przy 110 KM.

Ale jak komuś to nie przeszkadza i woli nieco niższe spalanie, to 110 KM też da radę.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez jarku007 » 31 gru 2008, 11:33

grzehoo napisał(a):ja uważam, że trochę więcej koników nie zaszkodzi, nawet w minivanie

Oczywiście , masz racje :) .
Osobiście nie bralem pod uwage przy kupnie żadnego innego silnika niż tylko 143 KM w Dieslu . Przejechalem się z ciekawości słabszymi modelami i powiem szczeże, że 110 KM lepiej jeżdzi niż benzynowe 115 KM w 1,8L (2.0 MZR nie brałem pod uwage). Wynika to najprawdopodobniej z charakterystyki silnika oraz słusznej wagi auta . Jeśli ktoś ma okazje ( finanse :) ) to oczywiście lepiej kupić 143 KM niż 110
grzehoo napisał(a):woli nieco niższe spalanie

No, nie wiem czy słabszy silnik pod obciążeniem 4 osoby plus bagaż w trasie mniej spali od 143 -konnej wersji ? . Może ktoś kto posiada wersje 110 KM się wypowie ? .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez M5 » 2 sty 2009, 18:14

Ja mam wersje 110KM spalanie w trasie jest 5.4litra....mozna wycisnąć nawert 4.3litra, ale to już jest jazda na 6 biegu i w sprzyjających warunkach.
w miescie w permanentnych korkach nigdy nie przekroczyłem (8.4litra-warunki zimowe), a poruszam się raczej normalnie...bez wyczynu i delikatnie z gazem, ale kiedy trzeba przyciskam...cała sztuka w niskim spalaniu to jest umiejętne operowanie gazem.
bardzo pomaga na poczatku obserwowanie spalania chwilowego. widać tam jednoznacznie, że jak zdejmiemy nóżkę z gazu to auto jedzie dalej, a spalanie spada....jedziemy z górki to samo nóżka z gazu...niski moment obrotowy szybko przenosi na koła moc i w zasadzie po miescie jeździ się komfortowo i ekonomicznie.
obserwowany przyrost oleju przy przemieszczaniu się codziennie na niewielkich odcinkach po 5km wynosi na skali miarki 1mm na 1000km...z taką uwagą (zimą!), że nigdy nie ma jazdy na zimnym silniku, po prostu czekam sobie jak webasto rozkręci temperature silnika do minimum na skali i przy okazji mam ciepło w kabinie i dopiero jazda.
co do tych mocniejszych silników, to owszem czuć, że są mocniejsze...i jak ktoś ma preferencje do nałogowego wyprzedzania, to lepszy jest mocniejszy silnik...
...tyle, że spalanie jest wtedy wyraznie większe. wiem bo woziłem się takowym...a w naszych zatłoczonych miastach jest to okupione częstszą regeneracją filtra DPF, a co za tym idzie (wymiana oleju) więc z uwagi na to, że sporadycznie poruszam się za miastem swiadomie kupiłem wersje 110KM...

i widze że zrobiłem słusznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez jarku007 » 24 sty 2009, 12:15

Witam . <br>
M5 napisał(a):...swiadomie kupiłem wersje 110KM...i widze że zrobiłem słusznie

Ja kupiłem wersje 143 KM ze względu na dynamikę jazdy <spoko> oraz ekonomikę <jelen>
Jak widać z opisu wesja 110-konna potrafi naprawde niewiele spalić . Duże znaczenie ma w tym przypadku technika jazdy. Ja akurat lubię " docisnąć gaz " i stąd bierze się napewno dość spore zużycie paliwa w mojej M5 .
No ale coś za coś ...
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez sal » 2 lut 2009, 22:13

A ja dzisiaj sprzedałem swoją półtoraroczną Mazdę 5...
Żona mówi że się zżyła bardzo z tym samochodem i nowy samochód nie wywołuje w niej żadnych pozytywnych emocji :–)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2007, 11:57
Posty: 12
Skąd: Zurych
Auto: Leźnik 2.5XT

Postprzez dablo2 » 3 lut 2009, 10:13

MarQs napisał(a):samochody z czechosłowacji będą dość stare. Najmłodszy może pochodzić z końca 1992 roku, a wtedy M5 jeszcze nie było... reszta to jakieś przekłamania w rocznikach
chyba się niezrozumileliśmy kolego marqs <głaszcze> pytanie ciągle aktualne <co?> pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy