Remont silnika

Postprzez konrad8888 » 5 gru 2008, 13:34

Witam robie własnie remont silnika wyciagnolem go z samochodu rozebrałem i chcialem sie dowiedziec na jakich czesciach go najlepiej skladac jakich firm i jakie sa mniej wiecej cenny części chodzi mi o zawory wymieniac wszystkie ?(wypalone sa 2 ssące ) , pierscienie napewno bede wymienial jeden cylinder jest troszke porysowany niewiem czy bede go szlifował , glowice oddajedo zakladu na splanowanie i obrobke gniazd , swoznie w tłokach tez wymmianiac (luzów niemaja ) , miska olejowa ma jakas uszczelke czy tylko te 2 półkola a reszta na silikon tak mialem zamontowana , jaka moz ebyc cena wszystkich uszczelek i simmeringow do silnika ? .pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez konrad8888 » 5 gru 2008, 13:35

zapomnialem dodac ze panewki glowne i korbowodowe sa jak nowe niebede ich wymianiał napewno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Bladyy78 » 5 gru 2008, 18:18

A dlaczego panewek nie będziesz wymieniał? Wymieniałeś je wcześniej? Jeżeli nie to lepiej je wymień koszt nie jest taki wielki. Ja przeważnie wymieniam same panewki korbowodowe. Jak robisz już głowice i wymieniasz 2 zawory to powinno wymienić się już je wszystkie, ale jak wymienisz tylko te dwa uszkodzone to tez nic się nie stanie. Nie wolno szlifować(honować) tylko jednego cylindra jak już to robi się wszystkie. A co do tego jakiej firmy jedz tam gdzie sprzedają takie części i na pewno Ci doradzą.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Jacek176 » 5 gru 2008, 22:31

konrad8888 napisał(a):zapomnialem dodac ze panewki glowne i korbowodowe sa jak nowe niebede ich wymianiał napewno

Ja też tak zrobiłem, tzn. w czasie remontu stwierdziłem, że panewki wyglądają jak nowe to nie będe wymieniał. Po 7000km od remontu obróciła mi się panewka korbowodowa.
Co do części to napewno z daleka omijaj wszystko z oferty Japan Cars. Ich uszczelki zaczynają cieknąć po przebiegu 1000-3000km.
Największy problem jest z pierścieniami tłokowymi. Silniki Mazdy są tak wredne, że chyba jeszcze nikt nie znalazł pierścieni, z którymi silnik nie brałby oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez michi » 6 gru 2008, 01:23

Jacek176 napisał(a):że chyba jeszcze nikt nie znalazł pierścieni, z którymi silnik nie brałby oleju.


RIK ;) Już nie produkowane :P :(
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 09:18

panewki byly wymieniane jakies 3000km temu wiec niebede ich ruszal niewiem czy szlifowac wiem ze wszystkie cylindry ale to sa naprawde drobneryski kiedys robilem remont w megane 1,4 i tam byly bardzo porysowane gosc niechcial ich honowac i zalozylem pierscienie i do tej pory smiga :) wiec odpuszcze sobie honowanie cylindrow chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 09:21

zarowy wszystkie bede wymianial ssace i wydechowe uszczelniacze trzonkow wszystkie uszdczelki simmeringi lozysko na kole zamachowym sprzeglo bo spalilem kiedys hehe docisk lozysko wysprzeglika pierscienie poduszke pod skrzynia , olej do silnika jaki mam nalac auto ma niecale 200 tys przebiegu ja zastana wiam sie nad syntetykiem albo mineralnym , jaki olej do skrzynii , jaki płun do wspomagania , i jaki płyn hamulcowy bo ja krobiuc ti i płyny zmieniac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2008, 10:37

Radziłbym zmierzyć te cylndry. Takie oględziny "na oko" nic ci nie powiedzą. Zawieź blok do jakiegoś zakładu który robi szlify to ci to zmierzą bo potem może się okazać, że cały remont poszedł na marne. Silniki Mazdy niestety nie należą do wytrzymałych pod tym względem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 10:44

tzn jak zmierzyc ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez ROMAN-R87 » 6 gru 2008, 10:45

po remoncie zalej silnik polsyntetykiem 10/40 a do skrzynki wlej olej syntetyk 75/90
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 11:09

ile moze kosztowac honowanie (szlifowanie ) 4 cylindrow tak mniej wiecej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2008, 11:34

konrad8888 napisał(a):panewki byly wymieniane jakies 3000km temu

Wymieniałeś panewki i nie zajołeś się pierścieniami? Trochę bez sensu dwa razy silnik rozbierać.

konrad8888 napisał(a):kiedys robilem remont w megane 1,4 i tam byly bardzo porysowane gosc niechcial ich honowac i zalozylem pierscienie i do tej pory smiga :)

Ale to jest Mazda i tu takie numery raczej nie przejdą :P

konrad8888 napisał(a):tzn jak zmierzyc ???

W zakładach zajmujących się szlifami mają takie urządzenia, które mierzą średnice cylindrów z dokładnością do mikrometra.

ROMAN-R87 napisał(a):po remoncie zalej silnik polsyntetykiem 10/40 a do skrzynki wlej olej syntetyk 75/90

Akurat na czas docierania, zaraz po remoncie, zalecany jest olej mineralny, który wymienia się razem z filtrem po 1000-1500km. Dopiero wtedy zalać półsyntetyk albo syntetyk. Ale co do sposobów docierania silnika po remoncie jest osobny temat w dziale "Eksploatacja".

konrad8888 napisał(a):ile moze kosztowac honowanie (szlifowanie ) 4 cylindrow tak mniej wiecej

W Wa-wie na Krasnobrodzkiej to koszt 200PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 11:37

panewki niezmianielem ja ale ktos inny ale wiem ze byly zmieniane ale po co ???? tego juz niewiem ;/ hehe chyba jednek przehonujhe te cylindry bo jak zrobic to raz a pożadnie a tak wogole to moim zamiarem byla wymiana sprzegla ale sobie pomyslalem ze zejdze z tydzien dluzej i zajrze do silnika i dobrze ze tak zrobilem a pytanie teraz : czy przez wypalone 2 ssace w 1 i 3 cylindrze samocho ugl nierowno pracowac tak jak by niepalil na wolnych obrotoachg na jeden gar ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2008, 11:44

Zakładam, że wiesz o tym, że jak honujesz cylindry to musisz wymienić tłoki? No i pierścienie oczywiście. Wiesz już jakiej firmy pierścienie założysz?
Nie wiem jak w 1.6 ale w 1.8 to jest bardzo duży problem. Mi np. Smirnoff polecił japońskie pierścienie Teikoku ale niestety po założeniu silnik wypijał hekotlitry oleju. Teraz mam założone pierścienie robione pod zamówienie. Wygląda na to że jest lepiej ale do ideału daleko, tzn. silnik nadal bierze olej.
Koszt oryginalnych pierścieni to 1100PLN ale w sumie ich chyba też nikt nie zakładał także nie wiadomo na 100% czy na nich też nie będzie brał oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez konrad8888 » 6 gru 2008, 12:06

wiem o tym ale zobaczymy zawioze blok do tego zakladu i zapytam sie go czy to wogole honowac bo taki mechanik ostatnio przyjechal i mowil ze sa ryski ale drobniutkie i mi mowil ze ja kzaloze pierscienie to powinni byc dobrze ale zobacyzmy co powie koles z tego zakladu ja kto zobaczy jeszcze niewiem jakie pierscienie jakiej firmy zaloze napewno nie jakieś najtansze ale z tego co slyyszalem i cztalem forum to wiekszosci jakies ilosci olekju pije chyba ten typ tak ma ;) ja kiedys jeźdizlem renowka i tam pił na 100 km kolo 1l oleju :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Bladyy78 » 6 gru 2008, 18:41

Ogólnie porządny remont w maździe się nie opłaca robić. Bo tyle ile dasz za remont możesz kupić mazdę ze sprawnym silnikiem. Nie honuj cylindrów bo nowe tłoki to pokaźny koszt, zmień pierścienie i panewki, jak jesteś na 100% pewny ze były wymienione to je zostaw. Co do planowania głowicy to powiedz żeby tylko delikatnie Ci ja wyrównali bo przy większym planowaniu możesz mieć później problemy z nagminnym padaniem uszczelki pod głowicą.
Jak samochód po wymianie pierścieni bierze olej to nie znaczy że pierścienie są do bani. Bardzo często ludzie jak nie maja pojęcia to zakładają pierścienie nie tak jak powinni! Każdy pierścień ma oznaczenie która stroną ma iść do góry a która do dołu, Silnik też trzeba dotrzeć jak założysz nowe pierścienie do jajowatego cylindra to nie dziwne że może brać olej, dopóki pierścień się nie dopasuje do cylindra tak się będzie działo.
Dlatego właśnie po po remoncie zalewa się silnik minerałem żeby uszczelnić wszystkie nierówności, dopiero po wstępnym dotarciu można już zalać silnik półsyntetykiem.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2008, 18:47

Bladyy78 napisał(a):Ogólnie porządny remont w maździe się nie opłaca robić. Bo tyle ile dasz za remont możesz kupić mazdę ze sprawnym silnikiem.

Z tym akurat się nie zgodzę. Owszem kupi się Mazdę za takie pieniądze ale napewno nie będzie ona w dobrym stanie. Także jeżeli w Madzi buda jest w idealnym stanie to jest sens robić remont, chociaż ja wolałabym kupić silnik 1.8 DOHC i dopiero w nim zrobić remont ;)

Bladyy78 napisał(a):Jak samochód po wymianie pierścieni bierze olej to nie znaczy że pierścienie są do bani. Bardzo często ludzie jak nie maja pojęcia to zakładają pierścienie nie tak jak powinni! Każdy pierścień ma oznaczenie która stroną ma iść do góry a która do dołu,

Nie chce mi się wierzyć, żeby ludzie nie mający pojęcia o tak podstawowych zasadach brali się za remont kapitalny silnika.

Bladyy78 napisał(a):Silnik też trzeba dotrzeć jak założysz nowe pierścienie do jajowatego cylindra to nie dziwne że może brać olej, dopóki pierścień się nie dopasuje do cylindra tak się będzie działo.
Dlatego właśnie po po remoncie zalewa się silnik minerałem żeby uszczelnić wszystkie nierówności, dopiero po wstępnym dotarciu można już zalać silnik półsyntetykiem.

To też chyba każdy robiący remont powinien wiedzieć. Ja docierałem silnik tak jak należy a i tak silnik brał olej. To jest niestety bolączką Mazdowskich silników. Poczytaj na tym albo na innych forach. Każdy ci powie, że Mazdowskie silniki są tak wredne, że żadne pierścienie im nie pasują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bladyy78 » 6 gru 2008, 22:20

No to dziwne bo moja jakoś oleju nie bierze czy ja nie mam zatem silnika od mazdy?
Jak masz już wyjechanie tuleje to niestety żadne pierścienie Ci nie pomogą, olej będzie Ci ubywał. A wymiana pierścieni spowoduje tylko to że może Ci tego oleju brać trochę mniej. I to nie silnik mazdy jest wredny, ani pierścienie kiepskie, tylko porostu stan silnika który ma już przejechane grubo ponad 300-400tyś. Jak wymienisz pierścienie w samochodzie co ma oryginalny przebieg 250 tyś nie będzie żadnych problemów z braniem oleju nawet jak założysz najgorsze pierścienie. 250-300 tyś powinien wytrzymać silnik mazdy bez remontu.Żadne pierścienie nie są złe na tych gorszych możesz zrobić ewentualnie mniejszy przebieg nic po za tym. Ale na pewno nie będzie różnicy na początku po ich wymianie jak będzie miała brać olej to będzie go brała tak samo na tanich jak i na drogich pierścieniach. Poza tym pierścienie to nie wszystko trzeba sprawdzić tłoki czy rowki na pierścienie nie są już wyrobione niestety na oko tego nie sprawdzisz.
A co do cen to mazdę teraz kupisz naprawdę za grosze i poważny remont to można robić tylko z sentymentu. same części ( tłoki, pierścienie, panewki, uszczelki, zawory itd) to koszt ok 3tys jak dla mnie jest to nie opłacalne, już bym wolał to auto sprzedać i dołożyć te 3 kafle do nowszej.
Jak już bym robił w przypadku kolegi konrad8888 wymienił bym tylko pierścienie te zawory które są wypalone i jeździł dalej. Ale to tylko moja opinia ;) .
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Gość » 6 gru 2008, 22:36

Jacek176 napisał(a):To też chyba każdy robiący remont powinien wiedzieć. Ja docierałem silnik tak jak należy a i tak silnik brał olej. To jest niestety bolączką Mazdowskich silników. Poczytaj na tym albo na innych forach. Każdy ci powie, że Mazdowskie silniki są tak wredne, że żadne pierścienie im nie pasują.

od pierwszych przejechanych km brała oliwe ??
ps tak pytam z ciekawości bo robiłem u siebie remonto i po 2 tyś jak narazie zero ubytków a olej M1 5w50


Bladyy78 napisał(a):Dlatego właśnie po po remoncie zalewa się silnik minerałem żeby uszczelnić wszystkie nierówności, dopiero po wstępnym dotarciu można już zalać silnik półsyntetykiem.

czyli wg Ciebie olej mineralny ma to uszczelnić ...?? ciekawa teoria
Gość
 

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2008, 23:06

Bladyy78: całkowicie się nie zrozumieliśmy. Ja robiłem szlif cylindrów (na wymiar pod tłoki), wymieniałem tłoki i pierścienie, także wyrobienie tulei nic tu nie ma do rzeczy. A poza tym nie chce mi się już ciebie więcej przekonywać. Poczytaj poprostu doświadczenia innych z remontami silników Mazdy, nie tylko na tym forum.

KEEL napisał(a):ps tak pytam z ciekawości bo robiłem u siebie remonto i po 2 tyś jak narazie zero ubytków a olej M1 5w50

Na początku nie brała bo pierwsze 2000km jeździłem spokojnie, tak jak trzeba w czasie docierania. Zaczęła brać olej gdy zacząłem ją ostrzej traktować po przejechaniu 2000km od remontu.

KEEL napisał(a):
Bladyy78 napisał(a):Dlatego właśnie po po remoncie zalewa się silnik minerałem żeby uszczelnić wszystkie nierówności, dopiero po wstępnym dotarciu można już zalać silnik półsyntetykiem.

czyli wg Ciebie olej mineralny ma to uszczelnić ...?? ciekawa teoria

W sumie to już nie pamiętam dlaczego, ale większość fachowców zaleca zalanie silnika zaraz po remoncie, na czas docierania, olejem mineralnym.

P.S.: I żeby była jasność: mówiąc remont nie mam na myśli wymianę samych pierścieni w przypadku gdy cylindry są zjechane albo jajowate bo to wtedy jest fuszera a nie remont. Same pierścienie można wymienić tylko w przypadku gdy zmierzymy specjalistycznym urządzeniem cylindry i tłoki i okaże się że trzymają one wymiary nominalne i nie są odkształcone (jajowate).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323