Problem z mocą

Postprzez Lukas0685 » 4 gru 2008, 14:26

Witam. Mam problem ,który mnie juz zaczyna bardzo denerwować,.Odpalam auto(323f 1,5 z5) jade jakieś kilka metrów niekiedy kilometrów i nagle brakuje mu mocy tzn auto przestaje przyspieszać, napisze tak , ruszam i rozpędzam sie normalnie do okolo 40km na 1 biegu i nagle brak mocy,daje 2 bieg chwile przyspiesza i znowu brak mocy, docisne gaz do dechy to zaczyna przyspieszać prawidłowo ale tylko przez chwile bo po chwili znowu lipa. i odwrotnie jak juz jest moment braku przyspieszania to wystarczy że sciagne noge z gazu i naciskam i znowu jedzie normalnie a po chwili znowu brak mocy. Kable wymienione, świece wymienione , aparat raz zregenerowany(nic to nie dało) kupiłem używke ledwo zdązyłem założyć i to samo , wiec chyb to można wykluczyć. problem ten pojawia sie co jakiś czas i jest przez pare dni i poźniej znowu wraca wszystko do normy, komputer nie pokazuje żadnych błedów,moze miał ktoś taki przypadek?, czytałem wiele postów i w większości padało na aparat zapłonowy, ale wtedy to chyba była by lipa w całym zakresie obrotów, może TPS?
Ostatnio edytowano 4 gru 2008, 14:53 przez Lukas0685, łącznie edytowano 3 razy
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez konrad8888 » 4 gru 2008, 14:31

dzieje sie tak niezaleznie od poziomu paliwa , moze pompa paliwa sie konczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2008, 00:01
Posty: 30
Skąd: Nisko
Auto: MAZDA 323f 1,6 16V 1993r

Postprzez Lukas0685 » 4 gru 2008, 14:38

mam instalacje gazową i na paliwie jak i na gazie to samo
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez arekpol » 5 gru 2008, 18:55

Nie czasem przepływomierz?
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez MR.PETER » 5 gru 2008, 22:44

Posprawdzaj wszystkie,jakie tylko wpadną ci w oczy wężyki i inne gumowe rurki,kabelki.. U mnie w serwisie wszystko mi robili,przeplywomierz sprawdzali.. ustawili zaplon ,sonde lambda.. i nikt nie zauwazyl np. ze ta harmonijka na rurze za obudową filtra totalnie była popękana :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez Lukas0685 » 6 gru 2008, 00:10

A miałes takie same objawy jak ja?rure sprawdzałem i jest ok, ale u mnie te objawy są co jakiś czas a nie zawsze.
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez Lukas0685 » 6 gru 2008, 00:27

do "arekpol" przepływomierz ma sprawny na 100% juz przerabiałem ten temat :)
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez Lukas0685 » 19 gru 2008, 13:16

pomoze mi ktoś z tym problemem?, czy moze nikt nie mial takiego problemu
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez myManArm » 19 gru 2008, 14:25

Sprawdź sondę. Ja miałem podobnie – jechałem sobie spokojnie i nagle ja gaz, a Magda nic, jeszcze raz gaz i nic. Dawałem jej się chwile toczyć i po paru metrach zaskakiwała. Okazało się, że mam przerwany kabel od sondy. Naprawiłem i już się więcej takie coś nie powtórzyło.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez Lukas0685 » 21 gru 2008, 14:37

cały czas miales taki objaw ? bo u mnie to sie pojawia co jakis czas
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez myManArm » 21 gru 2008, 22:34

Nie nie cały czas. Przeważnie jeździła normalnie, ale od czasu do czasu o sobie przypominało. Szczególnie upierdliwe to było podczas jazdy w korku, kiedy chciałem przyspieszy, a Madzia nic. Ale po naprawie kable (ponad rok temu) już nie mam tego problemu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez lookas » 24 gru 2008, 13:58

sprawdz przewody zaplonowe i kopolke ja tez tak kiedys mialem albo podobnie wymienilem kable i kopolke i jest git odpal go jak bedzie ciemno i podnies maske jezeli kable maja przebicie to bedziesz widzial skaczacze iskry ALE niekoniecznie powodzenia
Początkujący
 
Od: 24 gru 2008, 13:25
Posty: 12

Postprzez Bahamut » 24 gru 2008, 15:27

Pierwsze pytanie, jakie mi się nasunęło dotyczy:

[quote=Lukas0685]rozpędzam sie normalnie do okolo 40km na 1 biegu[/quote]
Czy 40km/h na pierwszym biegu to aby na pewno "normalne rozpędzanie się"? Słyszałem, że pierwszy bieg powinno się zmieniać możliwie najszybciej... Choć mogę się mylić.
Bez Mazdy nie ma jazdy | Mazda Nie Dla Błazna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez Chudini » 24 gru 2008, 16:42

lookas napisał(a):sprawdz przewody zaplonowe i kopolke ja tez tak kiedys mialem albo podobnie wymienilem kable i kopolke i jest git odpal go jak bedzie ciemno i podnies maske jezeli kable maja przebicie to bedziesz widzial skaczacze iskry ALE niekoniecznie powodzenia

Tylko czasem nie dotykaj przewodów i kopólki bo bedzie bzzzzzzzz znaczy "kopnie" Cie troche
Bahamut napisał(a):Słyszałem, że pierwszy bieg powinno się zmieniać możliwie najszybciej...

Wiesz w takim przypadku to jedynka nie jest potrzebna a auto rozpedzic powinienes zeby sie na dwójce nie udusiła
Pozdrawiam
Nie jedź szybciej niż lata twój Anioł stróż ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 21:11
Posty: 360
Skąd: Piła
Auto: Granatowe Kombi :)
V40

Postprzez Lukas0685 » 25 gru 2008, 13:15

Panowie kwestie stylu jazdy to zostawmy w spokoju. jakby pierwszy bieg nie byl potrzebny to by go nie bylo, a kable i kopułke wymieniałem , palec tez i aparat tez.,
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez tekkenfan » 25 gru 2008, 15:16

kable i świece masz jakieś porządne (NGK) czy jakieś zamienniki? bo to też może być przyczyną
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez misiek3118 » 25 gru 2008, 22:12

Sprawdz kolego w pierwszej kolejnosci czy na swiecach nie gromadzi sie przypadkiem olej, mogla rozszczelnic sie uszczelka pod pokrywa zaworow i olej ktory wycieka moze gromadzic sie na swiecach i moze gubic iskre....
Po drugie sprawdz kopulke i palec rozdzielacz... Pisals ze masz GAZ w aucie, normalnym obiawem przy jezdzie na gazie jest ze w kopulce gromadzi sie taki smieszny szarawy osad ktory bardzo przeszkadza w prawidlowym jej funkcjonowaniu..... PODSTAWA w MAZDZIE to dobre swiece najlepiej NGK.
Sprawdz tez kable czy przypadkiem nie maja przebicie, najlepiej zrobic to w ciemnosci w garazu. Wystarczy pozyczyc od zony zraszacz do kwiatow, wlac do srodka troche wody i spryskac na wlaczonym silniku w ciemnosci okolice kabli i kopulki, jesli nie widac zadnych iskier, ani wyladowan, to kable sa OKi....
Zycze powodzenia i napisz jak Ci poszlo.... :)
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez Lukas0685 » 26 gru 2008, 12:34

Kolego jaki olej na świecach? przecież świece są wkręcone w głowice a nie w pokrywę zaworów, chyba ci sie troche pomyliło. A to co piszesz żebym sprawdził to już dawno sprawdziłem, świece mam NGK a kable japońskie.
Lukas0685
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 23:44
Posty: 28
Skąd: Iwanowice Małe/Częstochowa
Auto: Mazda323f 1.5 ,16v rok 1996

Postprzez misiek3118 » 26 gru 2008, 21:30

Lukas0685 napisał(a):Kolego jaki olej na świecach? przecież świece są wkręcone w głowice a nie w pokrywę zaworów, chyba ci sie troche pomyliło.


Pod pokrywa zaworow jest uszczelka!! !! !! Nie bede Ci juz nic tlumaczyl skoro jestes madzejszy.... Przeczytaj jeszcze raz co napisalem i wtedy bedziesz wiedzial o co chodzi....


<glupek2>
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez fazzi » 26 gru 2008, 21:40

misiek3118 To że świeca jest zalana od góry naprawdę nie ma znaczenia. Olej jest nieprzewodzący a kontakt przewodu WN ze świecą jest w zupełności wystarczający by przenieść ładunek. Nie ma takiej opcji żeby auto gubiło iskrę bo świece są zalane od góry olejem i w tym Lukas0685 ma rację.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323