Nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów

Mazda 626 2.0 16v 1996 r G E sedan
- Od: 23 sie 2004, 13:27
- Posty: 16
- Skąd: Police
U mnie jest podobnie. Zimny silnik – dwójka ciężko wchodzi. Trzeba wrzucać delikatnie. Problem występujący tylko tej zimy (poprzednie 2 zimy tego nie było). Po rozgrzaniu wszystko jest jak należy. Może zaczyna brakowac oleju? Przejechałem 60tys km i jeszcze nie wymieniałem, ale podobno po 100tys można.
Za jakieś 2-3 misiące zbliża mi się wymiana oleju w silniku, więc podpytam mojego dobrego mechanika co o tym sądzi, czy traktować to jako normalność?
Bez sensu wymieniać olej w skrzyni – jeśli nie pomoże (chociaż nemi twierdzi, że pomogło) ... i wolę wydać te 150 zł i być spokojniejszy
.
Może jest ktoś jeszcze, komu wymiana pomogła?
pzdr
Za jakieś 2-3 misiące zbliża mi się wymiana oleju w silniku, więc podpytam mojego dobrego mechanika co o tym sądzi, czy traktować to jako normalność?
Bez sensu wymieniać olej w skrzyni – jeśli nie pomoże (chociaż nemi twierdzi, że pomogło) ... i wolę wydać te 150 zł i być spokojniejszy

Może jest ktoś jeszcze, komu wymiana pomogła?
pzdr
RaV
- Od: 29 gru 2004, 13:18
- Posty: 49
- Skąd: Inowrocław
- Auto: 626 2.0 16V 94r
Moje 2 w zimne dni też wchodzi gorzej niż cała reszta, co do syntetyków, uważam że mają bardzo duży wpływ na pracę skrzyni, sprawdziłem to na swojej poprzedniej madzi (bg). Olej mineralny pracuje poprawnie w małym zakresie temperatur np. przy niskich temperaturach bardzo gęstnieje, co daje się zauważyć przez utrudnione włączanie biegów, w wysokich temperaturach staje się zbyt rzadki, przez co niedostatecznie smaruje skrzynię. Przy olejach syntetycznych taki problem nie występuje.
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Cześć,
trochę "po czasie" tu zaglądam, ale niech już i tak będzie.
co do tematu...
tak, mi też dwójeczka wchodzi z pewnym oporem i należy ją wrzucać z odrobiną wyczycia ;–)
wsteczny również nie zawsze jest chce współpracować i "trzeba go prosić" dwa razy
pozdrawiam,
mariusz,.
trochę "po czasie" tu zaglądam, ale niech już i tak będzie.
co do tematu...
tak, mi też dwójeczka wchodzi z pewnym oporem i należy ją wrzucać z odrobiną wyczycia ;–)
wsteczny również nie zawsze jest chce współpracować i "trzeba go prosić" dwa razy
pozdrawiam,
mariusz,.
Pozdrawiam,
mariusz,.
"Ludzie czasami myślą, jak zabić czas... a to czas ich zabija"
mariusz,.
"Ludzie czasami myślą, jak zabić czas... a to czas ich zabija"
- Od: 17 lip 2004, 12:20
- Posty: 16
- Skąd: Łomża/Wawa
- Auto: JMZGE14B201496526
cześć,
troszkę "po czasie" tu zaglądam
u mnie również dwójeczka wchodzi tak lekko z oporami i "na wyczucie".
wsteczny też lubi żeby go dwa razy poprosić, aby raz wskoczył ;–)
pozdrawiam,
troszkę "po czasie" tu zaglądam
u mnie również dwójeczka wchodzi tak lekko z oporami i "na wyczucie".
wsteczny też lubi żeby go dwa razy poprosić, aby raz wskoczył ;–)
pozdrawiam,
Pozdrawiam,
mariusz,.
"Ludzie czasami myślą, jak zabić czas... a to czas ich zabija"
mariusz,.
"Ludzie czasami myślą, jak zabić czas... a to czas ich zabija"
- Od: 17 lip 2004, 12:20
- Posty: 16
- Skąd: Łomża/Wawa
- Auto: JMZGE14B201496526
CZEŚĆ umnie jak u reszty nic nowego szczegolnie ze wsztecznym ale jest jeszcze coś i może ktoś mnie poratuje w tej sprawie jak auto ma zimny silnik,albo raczej całe jest zimne,to biegi wchodzą w miare ale jak sie mocno zagrzeje to już nie jest trak słodko zaczyna być coraz ciężej..co wy na to...POZDR ...JANUSZ..
simba ...Kochać auta to nie wszystko trzeba je jeszcze zrozumieć...
- Od: 7 lis 2004, 23:09
- Posty: 22
- Skąd: czestochowa
- Auto: mazda 626 ge 1993 2.0 kat
No cóż. Niestety, nie wiem gdzie się z tym problemem zwrócić, ale czuje, że to może być dobre miejsce. Mam Kia Clarus II z silnikiem 1.8 – w zasadzie auto pokrewne z Mazda 626.
Rzecz w tym, że mam problem z wbijaniem biegu I i II, bez znaczenia czy ciepło czy zinmo na zewnątrz. W czym może być problem ? Może byc to, ze sprzegło powoli sie kończy ?
Pozdrawiam i przepraszam, żejeli juz był ten temat lub jest to niewłaściwe miejsce
Rzecz w tym, że mam problem z wbijaniem biegu I i II, bez znaczenia czy ciepło czy zinmo na zewnątrz. W czym może być problem ? Może byc to, ze sprzegło powoli sie kończy ?
Pozdrawiam i przepraszam, żejeli juz był ten temat lub jest to niewłaściwe miejsce
- Od: 3 lis 2005, 20:39
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
za mało informacji zdecydowanie za mało, opisz objawy coś się pomysli. A bez szczegółów to w poniedziałek w Sherlocka holmesa bawił sie nie będę
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
mayer napisał(a):za mało informacji zdecydowanie za mało, opisz objawy coś się pomysli. A bez szczegółów to w poniedziałek w Sherlocka holmesa bawił sie nie będę
Wbijasz jeden – coś haczy, wbijasz dwa – coś haczy. Jakby zebatka na zebatke źle zachodziła
- Od: 3 lis 2005, 20:39
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
Odswieze temat ...
Pierwsza sugestia ...
Jakies inne sugestie ..
simba501 napisał(a):jak auto ma zimny silnik,albo raczej całe jest zimne,to biegi wchodzą w miare ale jak sie mocno zagrzeje to już nie jest trak słodko zaczyna być coraz ciężej..co wy na to...
Pierwsza sugestia ...
waldii napisał(a):Mysle,ze albo masz malo oleju w skrzyni albo jest niewlasciwy(zbyt rzadki)
Jakies inne sugestie ..
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Pozwolicie Panowie ze przylacze sie do dyskusji. W mojej "SMOCZYCY" (nie smiejcie sie zona ja tak nazwala)
mialem problem z 1 i wstecznym. Wsteczny notorycznie nie lapal a 1 od czasu do czasu.Skrzynia "przegiela" jak pod spora gore ze swiatel musialem ruszac z 2 (a klaksony jak syreny strazackie bylo juz slychac). Zmienilem olej w skrzyni i chodzi jak marzenie. Zalalem ja Castrolem TAF-XS.
mialem problem z 1 i wstecznym. Wsteczny notorycznie nie lapal a 1 od czasu do czasu.Skrzynia "przegiela" jak pod spora gore ze swiatel musialem ruszac z 2 (a klaksony jak syreny strazackie bylo juz slychac). Zmienilem olej w skrzyni i chodzi jak marzenie. Zalalem ja Castrolem TAF-XS.
- Od: 23 lut 2012, 23:13
- Posty: 31
w mojej mx6 2.5 jest dokladnie to samo czasam chrupnie nawet po nocy, po nagrzaniu jest wzorowo a miedzyczasie zewsze mozesz wrzucic na 3 albo 4 ; wsteczny tez musze czasem macac zeby wskoczyl
pzdr
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6