Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Witam niniejszym wszystkich forumowiczow (jest to moj pierwszy post) i jednoczesnie informuje:
dzis w salonie Odyssey w Warszawie przekazano mi, ze w ogole to jeszcze niewiele wiadomo na temat tejze kampanii serwisowej (uzyto tego sformulowania), ale dotyczy ona rowniez samochodow z rocznika '08, a takze zupelnie nowych, rzekomo serwisy beda wzywac konkretnych wlascicieli wedlug jakiegos klucza zwiazanego z nr nadwozia.
dzis w salonie Odyssey w Warszawie przekazano mi, ze w ogole to jeszcze niewiele wiadomo na temat tejze kampanii serwisowej (uzyto tego sformulowania), ale dotyczy ona rowniez samochodow z rocznika '08, a takze zupelnie nowych, rzekomo serwisy beda wzywac konkretnych wlascicieli wedlug jakiegos klucza zwiazanego z nr nadwozia.
-
ian
EEeee nie sugerowałbym sie tym co mówią w Odyssey'u
Jak byłem u nich w Lipcu i byłem zainteresowany nową 3 też nic konkretnego mi nie pokazali.... raczkują jeszcze salony Mazdy w PL
Poczekajmy na oficjalne Info od MMPOL![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Poczekajmy na oficjalne Info od MMPOL
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mam Mazdę 3 od 4 miesięcy i powiem tak: póki auto dobrze jeździło i nic się nie działo, byłem zachwycony. Po miesiącu użytkowania z autem "coś" się stało i auto przestało jechać jak należy. Stało się to z dnia na dzień. Być może przez brudne paliwo, choć do końca nie wiadomo. Słabiej przyspiesza, silnik dużo głośniej pracuje, więcej pali. Jak wiadomo każde auto się psuje i pewny byłem, że uda się temu zaradzić. Ale po trzymiesięcznych perypetiach, wizytach u różnych (dobrych) mechaników, nie udało się praktycznie nic zdziałać. Jak się okazało, najprawdopodobniej sprawa leży we wtryskach, z którymi się "coś" podziało i ponoć mój przypadek nie jest odosobniony. A układ paliwowy to już droga impreza. Jedno co wymieniłem, to filtr paliwa, ale nic to nie zmieniło. Także pozostało zaakceptować, że "ten typ tak ma", podgłośnić muzykę i jeździć. Generalnie dziwię, się, że mazda zdecydowała się wpakować do trójki francuski silnik. Efekt jest taki, że gdy jadę do serwisu samochodów japońskich, mechanicy podnoszą maskę i robią wielkie oczy, co to za "japoński silnik". Przypuszczalnie z benzynowymi silnikami problemów jest znacznie mniej. W dielsach jednak ma się co zepsuć. Także, pewnie gdybym się decydował znowu na zakup trójki, to raczej w benzynie. Pewnie wile osób nie podzieli mojej opinii, bo ich samochód śmiga dobrze, ale wiem z fachowych źródeł, że ten silnik lubi przysporzyć problemów. Poza tym samochód jest bardzo sympatyczny – świetnie się prowadzi, wspomaganie kierownicy w tym aucie daje wielką frajdę (choć nowa pompa wspomagania 8 tys. zł
, więc lepiej żeby się to nie psuło), zawieszenie raczej twarde – sportowe, mnie osobiście bardzo odpowiada. Jeden minus jeszcze – auto jest kiepsko wyciszone. Przód pół biedy, ale z tyłu w w wersji 5 drzwiowej jest już dość głośno. Nie wiem jak jest w sedanie.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Hi, co do wtrysków... to ja mam nowa od 3 miechów i faktycznie słyszalem opinie ze nowe diselki sa wrazliwe na jakość paliwa, dlatego od początku tylko na Shellu i w skrajnościach na BP Ultimate tankuje , nie wiem jak Ty przyjacielu. Poza tym, czy wiesz co działo sie przed zakupem z twoją Madzią? na 100% nie wiesz jak była użytkowana. Co do wyciszenia chyba w wersji 08 to poprawili bo ja jakoś nie narzekam [nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia] ale jak wsiadaja do mnie ludzie i mowie ze to diesel to: "Taki cichy?" 
Ja tankuje zawsze na BP. Przed zakupem fakt – nie wiem co się działo, ale przy zakupie i przez pierwszy miesiąc wiem jak autko jeździło. Jeździło bardzo ładnie – dynamicznie i cichutko. Teraz wtryski walą strasznie. Denerwuje to bardzo. Jeśli chodzi o wyciszenie, to nie mówię o wyciszeniu komory silnika, bo to prawda, że silnika prawie nie słychać, tylko mówię o drzwiach, nadkolach i bagażniku. Szczególnie w czasie deszczu hałasuje.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
mr_t napisał(a):...wykładzina podłogowa na podparciu lewej stopy – tam gdzie badziewny oryginalny dywanik jej nie zakrywa – u mnie się już wyciera, przypuszczam że najdalej za rok o tej porze będę miał tam dziursko na wylot.
to prawda wykladzina podlogowa jest jak z papieru
mr_t napisał(a):U mnie po pół roku cerata udająca skórę na podłokietniku..... zaczyna się coraz wyraźniej błyszczeć, po prostu wyciera się. Patrząc na fotele kierowcy i pasażera widać już różnicę!...... Podłoga bagażnika jest już lekko odkształcona tj. zapada się w środku. Pierwszy raz widzę tak niesamowicie szybko zużywający się samochód!, wydawało mi się że te materiały będą bardziej trwałe, a przy moim poprzednim samochodzie to jest gorzej niż źle.
kompletna bzdura moja M3 ma ponad 100 tys przebiegu i nic takiego nie ma
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
mazzzda napisał(a):Oprócz M3 jest FocusII, Bora, Leon/Toledo, Volvo V/S 40
Volvo V/S 40 – jesli juz 40 proponuje bardziej V – wiecej miejsca do pakowania
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Czy macie u siebie kontrolke od spryskiwaczy szyb? Gdzies toczy sie dyskusja o jakichs problemach z ta kontrolka, a ja jej nawet nie widze u siebie. Czy to jest jakas opcja...? Moze mi ktos opisac dokladnie gdzie jej szukac? Moze jakies foto gdzie ono powinno byc?
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
Jest taka kontrolka [ale nie wiem czy we wszystkich zegarach], nie zapala sie w czasie zapłonu, tylko podczas malej ilosci płynu...
nad zerem i jedynką tam gdzie jest wskazówka obrotomierza...

nad zerem i jedynką tam gdzie jest wskazówka obrotomierza...
widziałem ją wczoraj
jest żółta (ostrzegawcza) i ma wygląda takiej niby przedniej szyby z pokazanym przerywanym strumyczkiem
żeby sprawdzić czy ją masz długo nie dolewaj płynu do spryskiwacza, jak zabraknie a kontrolka się nie zapali to pewnie jej nie ma... albo czujnik się zepsuł


żeby sprawdzić czy ją masz długo nie dolewaj płynu do spryskiwacza, jak zabraknie a kontrolka się nie zapali to pewnie jej nie ma... albo czujnik się zepsuł

Witam ! To ciekawe z tą "żółtą" kontrolką...Mam ten sam problem od kilkunastu dni...Popedzilam do znajomego speca, a on mi mówi, ze to sygnalizacja czujników cisnienia w kołach, sprawdzilismy i okazalo sie, ze przy zmianie opon na zimowe, prawdopodobnie uszkodzili mi jeden z czterech czujników. A teraz dowiaduje sie, ze chodzi o poziom plynu w spryskiwaczu :/ Troche zgłupiałam...
- Od: 19 maja 2008, 00:00
- Posty: 29
- Skąd: kraków / warszawa
- Auto: mazda 3 2.0 BK USA
ale te dwie kontrolki sa rozne, poza tym nie przypominam sobie zeby 3ka w wersji europejskiej miala czujniki cisnienia w kołach 
a kto powiedział ze nie do jasnej anielki
uzupełnij takie informacje a wszystkim będzie łatwiej

uzupełnij takie informacje a wszystkim będzie łatwiej

Koszt ciezko okreslic dokladnie, oddalem samochod i wymieniono mi klocki ham. z tylu i przodu, podreperowano prog bo zalatwilem
wymiana swiec i wygluszyli drzwi, klocki i swiece moje reszta w kosztach, zaplacilem 500 pln za wszystko
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
witam.
mam zamiar nabyć mazdę 3 z silnikiem 2.0 150 KM.
mam kilka pytań:
1 czy warto kupić wersję USA??
słyszałem, że dawniej do np 626 wersji USA nie bardzo pasowały części blacharskie od wersji EU (ile w tym prawdy to nie wiem)
2 mieszkam na wsi (dużo kiepskich dróg żwirowych)– obecna astra F wytrzymała ponad 100tyś na tych drogach do pierwszego remontu... czy żywotność zawieszenia 3 zda egzamin na takich drogach? nie zbankrutuje z racji częstych remontów? nie rozbije łba na wybojach?
3 jak jest z ekonomicznością?
astra 1,4 pali mi 8, a czasami nawet 7 z groszem LPG (jeżdżę bardzo oszczędnie). wiem, wiem, ze 2,0 benzyna będzie cholernie drożej, ale chcę auto z bogatym wyposażeniem, a z tego co się zorientowałem to 1,6 mało kiedy ma 4 elektryczne szyby...
4 czy jeśli zmienię samodzielnie olej to nie trzeba jechać do ASO kasować błędu?
5 dlaczego jest bardzo dużo 3 z tak śmiesznymi przebiegami??? czy znając VIN auta dzwoniąc do ASO i podając owy nr będą w stanie podać mi czy dany przebieg jest prawdziwy (w ogłoszeniach niemal każde serwisowane...)
generalnie to chcialbym 6 jeśli chodzi o wyposażenie, ale z wyglądu 3 jest zgrabniejsza...
poza tym mogę mieć znacznie nowszę 3 z mniejszym przebiegiem niż 6...
pzdr
mam zamiar nabyć mazdę 3 z silnikiem 2.0 150 KM.
mam kilka pytań:
1 czy warto kupić wersję USA??
słyszałem, że dawniej do np 626 wersji USA nie bardzo pasowały części blacharskie od wersji EU (ile w tym prawdy to nie wiem)
2 mieszkam na wsi (dużo kiepskich dróg żwirowych)– obecna astra F wytrzymała ponad 100tyś na tych drogach do pierwszego remontu... czy żywotność zawieszenia 3 zda egzamin na takich drogach? nie zbankrutuje z racji częstych remontów? nie rozbije łba na wybojach?
3 jak jest z ekonomicznością?
astra 1,4 pali mi 8, a czasami nawet 7 z groszem LPG (jeżdżę bardzo oszczędnie). wiem, wiem, ze 2,0 benzyna będzie cholernie drożej, ale chcę auto z bogatym wyposażeniem, a z tego co się zorientowałem to 1,6 mało kiedy ma 4 elektryczne szyby...
4 czy jeśli zmienię samodzielnie olej to nie trzeba jechać do ASO kasować błędu?
5 dlaczego jest bardzo dużo 3 z tak śmiesznymi przebiegami??? czy znając VIN auta dzwoniąc do ASO i podając owy nr będą w stanie podać mi czy dany przebieg jest prawdziwy (w ogłoszeniach niemal każde serwisowane...)
generalnie to chcialbym 6 jeśli chodzi o wyposażenie, ale z wyglądu 3 jest zgrabniejsza...
poza tym mogę mieć znacznie nowszę 3 z mniejszym przebiegiem niż 6...
pzdr
- Od: 6 sty 2009, 22:14
- Posty: 17
- Skąd: suwałki
1. Wersja USA na pewno rozni sie pewnymi szczegolami poniewaz sa tam troszke inne normy, zderzaki sa chyba inne itp moze ktos wiecej cos dopowie bo ja mam europejska
2. moja zrobilem jakies 30 tys po polskich dziurach, a 80 bylo w niemczech przejechane, czesto jezdze na wies i po slabych drogach i nie oszczedzam auta (niestety), jak na razie nic kompletnie sie nie dzieje ale to tylko 30 tys w pl
3. nie zagazowalem swojej, jak cos wiesz o gazowaniu tego silnika to sam sie chetnie dowiem:) spalanie od 8 do 10 w trasie i do 10 w miescie, u mnie srednia jest ciagle 10 (mierzone "recznie") przy ostrej jezdzie (na autostradach oczywiscie
) 160 – 180 i wiecej
4.raczej nie, a kasowanie bledu to odlaczenie klemy
5. po VIN raczej tego nie powiedza chyba ze w tym serwisie w ktorym byla serwisowana, nie sugeruj sie licznikiem tylko stanem pewnie sa krecone normalne przebiegi to 20 – 25 tys rocznie mniej to raczej cofane, ale i trafiaja sie takie ;–)
przemysl dobrze czy chcesz miec 3 czy 6 mam wrazenie ze roznica moze byc spora
2. moja zrobilem jakies 30 tys po polskich dziurach, a 80 bylo w niemczech przejechane, czesto jezdze na wies i po slabych drogach i nie oszczedzam auta (niestety), jak na razie nic kompletnie sie nie dzieje ale to tylko 30 tys w pl
3. nie zagazowalem swojej, jak cos wiesz o gazowaniu tego silnika to sam sie chetnie dowiem:) spalanie od 8 do 10 w trasie i do 10 w miescie, u mnie srednia jest ciagle 10 (mierzone "recznie") przy ostrej jezdzie (na autostradach oczywiscie
4.raczej nie, a kasowanie bledu to odlaczenie klemy
5. po VIN raczej tego nie powiedza chyba ze w tym serwisie w ktorym byla serwisowana, nie sugeruj sie licznikiem tylko stanem pewnie sa krecone normalne przebiegi to 20 – 25 tys rocznie mniej to raczej cofane, ale i trafiaja sie takie ;–)
przemysl dobrze czy chcesz miec 3 czy 6 mam wrazenie ze roznica moze byc spora
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości