Witam,
Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterek? Mechank sugerowal "przeciazenie pompy" ale filtr paliwa zmieniam regularnie i jest swierzy. Czy jest inna przyczyna mogaca "przeciazac" pompe paliwa (zaworek przed szyna wtrysku??) a jesli nie to co moze byc powodem? Nie chcialbym stanac w srodku lasu nastepnym razem...
Nie mam LPG i pompa nie chodzi na "sucho" (chociaz jakis czas temu wyjezdzilem raz paliwo do zera, ale to z 600km wczesniej...).
Dzieki za pomoc z gory
MX-3 1.6 16V- pala sie kostki zasilania pompy paliwa. Dlaczego??
Strona 1 z 1
WOZI
Piotr Wozniak napisał(a):zaworek przed szyna wtrysku
Zapewne chodzi o 'zaworek' ZA szyną wtrysku (regulator ciśnienia paliwa)
Piotr Wozniak napisał(a):Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterek
Pali się sama kostka? dziwne, bo takie przeciążenie instalacji powinno palić bezpiecznik. Wygląda na to że przeciążenie jest niewielkie i lekko nagrzewa przewody.
Moja rada: Sprawdź ciśnienie paliwa (podłączając manometr pomiędzy szyną wtrysku a zaworem regulacji ciśnienia, a jeśli nie ma takiej mozliwości to przed szyną paliwa. (nie wiem jak to zrobić w 1,6 bo w V6 cisnienie mierzy sie między dwiema szynami wtrysku)
Jesli masz niewłaściwe ciśnienie to albo jest wadliwy zawór PRC albo masz gdzieś przytkany przewód powrotny.
Pozdrawiam
A gdzie moge zmierzyc to cisnienie w sensie rodzaju warsztatu? Bo do autoryzowanej stacji dealera Mazdy mnie nie ciagnie, a chyba oprocz manometru trzeba by wiedziec jakie to cisnienie powinno byc? Chyba ze wiesz jakie powinno albo gdzie moge znalezc takie dane?
pozdrowienia
pozdrowienia
WOZI
OK to sprawdze.
Dzieki bardzo za pomoc.
Aha, a co to jest PRC? Wlasnie ten zawor regulacji cisn. paliwa przy szynie wtrysku? Sorry za lamerke ale nie moge sobie tego skojarzyc ani znalezc tego w necie.
pozdrowienia i happy Easter
Dzieki bardzo za pomoc.
Aha, a co to jest PRC? Wlasnie ten zawor regulacji cisn. paliwa przy szynie wtrysku? Sorry za lamerke ale nie moge sobie tego skojarzyc ani znalezc tego w necie.
pozdrowienia i happy Easter
WOZI
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość