Automatyczna skrzynia – pytanie o blokadę dźwigni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hops » 28 lis 2008, 00:02

Witam,
Mam pytanie odnośnie elementu znajdującego się przy automatycznej skrzyni biegów w Mazdzie 3. Mały element który po wyciągnięciu wygląda jak spinka. Nie mam zielonego pojecia ci to jest i do czego to służy, moze ktoś z was wie co to jest.

Zaznaczyłem na fotce


Obrazek


Pozdrawiam,

Krzysiek
Ostatnio edytowano 28 lis 2008, 00:13 przez Hops, łącznie edytowano 2 razy
Hops
 

Postprzez Globy » 28 lis 2008, 00:09

Link do fotki niestety nie bangla. Zajrzyj proszę do Regulaminu i popraw temat, precyzując w jego opisie model auta, typ silnika i rocznik, aby ułatwić innym Użytkownikom udzielanie odpowiedzi.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Hops » 28 lis 2008, 00:15

Już poprawiłem mam nadzieje że teraz bedzię ok, jeszcze słabo się orientuje w tej całej nomenklaturze :(
Hops
 

Postprzez Globy » 28 lis 2008, 00:49

Lajcik, ja też nie wiem, jaka skrzynia siedzi w M3 ;) Stawiam, że to wersja amerykańska 2.0 lub 2.3... Oznaczenia auta są po otwarciu prawych drzwi na słupku lub na drzwiach (biała naklejka). Aczkolwiek typ nie jest istotny, może ktoś zerknie do Workshop Manuala?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez LemJohny » 28 lis 2008, 17:54

W języku angielskim:

Shift-Lock Override
If the shift lever won't move from P using
the proper shift procedure, continue to
hold down the pedal.

1. Remove the shift-lock override cover
with a screwdriver.
2. Insert a screwdriver and push it down.
3. Move the shift lever.
4. Take the vehicle to an Authorized
Mazda Dealer to have the system
checked.

Zatem jest to potrzebne w przypadku zablokowania przekładni skrzyni – np kiedy nie ma akumulatora w aucie a chcemy go przerzucić na luz aby go np. przepchnąć lub kiedy nie możemy normalnie postępując wrzucić biegu – coś się zepsuło...
U mnie było tak robione kiedy auto było w kontenerze i trzeba było go przepchnąć... Wtedy dzieki temu pstryczkowi można było przerzucić bieg

Chyba tak to jest... :) jak ktoś wie lepiej to poprawcie !!

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez travisowski » 29 lis 2008, 22:02

LemJohny – – – w rzeczy samej.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez mjuskowiak » 30 gru 2008, 00:56

to jest zatyczka do awaryjnego uruchomienia skrzyni automatycznej. Wiem bo u mnie tego brakuje i poszukuję tego
po jej wyjęciu jest tam otwór, wkłada się tam coś w rodzaju pręta albo drutu i odblokowuje skrzynię przy awarii
mjuskowiak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2008, 22:55
Posty: 25
Skąd: bydgoszcz
Auto: mazda 3 2,3 american version

Postprzez misiek416 » 14 sty 2011, 11:35

Tak jak kolega pisał wyżej w języku angielskim ,robi się to śrubokrętem(screwdriver ).
misiek416
 

Postprzez misiek416 » 14 sty 2011, 11:39

Ja mam problem tego typu,że po wrzuceniu biegu na P nie zapala mi się lampka "P".nie możliwy jest wtedy rozruch auta na na biegu P. odpalam na N.
Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
misiek416
 

Postprzez radzi89 » 16 sty 2011, 22:42

W V-klasie mielismy taki przypadek – winny byl czujnik w skrzyni biegow. Nie wiem jak jest to rozwiazane w Mazdzie....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323