Nowa Honda Accord 2008

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Akar.Zaephyr » 7 lip 2008, 18:00

Zanim obejrzałem fotki przeczytałem tekst opisujący ów nowy model.
Szczerze powiem – byłem pod wrażeniem.

Doszedłem do końca tekstu, niecierpliwie chcąc obejrzeć ów "emocjonalny styl", "muskularne błotniki" oraz "płynne linie".

Niestety, rozczarowałem się. Pierwsza fotka i od razu pierwsze pytanie – a to nie jest stary Accord? Musiałem aż porównać oba modele żeby znaleźć różnicę.

Więc:

Obrazek
Obrazek

Wiem, wiem – to sedan vs. kombi ale porównałem sobie tylko przód.
No więc – gdzie te muskularne błotniki? '78 Corvette miała muskularne błotniki, to się nie umywa. Gdzie te miękkie linie? Na grillu? Toć on kanciaty jak średniowieczna rycerska tarcza. Żeby było jasne – nie czepiam się Accorda tylko tekstu :)

Sam samochód... Stylistycznie – powiało brakiem pomysłu i małym face-liftingiem zamiast rzeczywiście nowego modelu. Przepraszam ale stary Accord od nowego różni się detalami.

Pod względem inżynierii samochód zrobił na mnie wrażenie. Stylistycznie jednak kompletnie mnie rozczarował.

Mimo wszystko jestem za M6, uważam bowiem że kto raz niuchnie "zoom-zoom" ten nie będzie chciał oddać M6. Jedyną przewagą Hondy jest to że cały czas jest obecna na polskim rynku, Mazda zaś, nie wiedzieć czemu, zniknęła na jakiś czas. Ale ta przewaga długo nie potrwa.

Na koniec, zadam pytanie retoryczne.
To...
Obrazek
Obrazek

... czy to...

Obrazek
Obrazek

Ja stawiam na Mazdę. Ale taki jest tylko mój gust, jeśli ktoś jest za Hondą mnie nic do tego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez brii » 7 lip 2008, 18:15

Akar.Zaephyr – jak zwykle <spoko> <uklon>
Ja dorzucę tyle: silniki Hondy są ogólnie lepsze niż Mazd, ale samochód to nie tylko silnik. W przypadku motocykli Honda króluje, ale w przypadku samochodów to kwestia sporna ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ntgale » 28 lis 2008, 13:01

A mi niestety (a może i stety) zachciało się porównywać ofertę Mazdy z ofertą japońskiej konkurencji. Niestety pomijam Subaru, ale w wersji mnie interesującej jest za drogi. Postanowiłem się wybrać do Hondy. I... już przekonałem żonę. Mazda 5 po przejażdżce wersją 2.0 benzyna mnie nie przekonuje, więc poszukałem alternatywy do szóstki. Wady Accorda w porównaniu z 6 to: mniej miejsca z tyłu i gorsze wsiadanie, mniejszy bagażnik (porównuję 6 htb i Accord Tourer, bo te dwie wersje mi się podobają), 6 ma delikatniejszą linię nadwozia i ma biksenony. Natomiast wszystko pozostałe (w moim odczuciu) przemawia na korzyść Accorda. Począwszy od ceny (za 100-105 można wyjechać Accordem Tourer 2.0 benzyna Executive) – ma wszystko co chcę/czego potrzebuję, poprzez świetną materiałową tapicerkę, szyberdach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika (również z pilota) i super audio (lepsze niż Bose w 6). Również jak dla mnie bardzo wygodne fotele przednie i kanapa, fajne schowki w zasięgu ręki kierowcy, nawiew na tylną kanapę i fajny zadziorny dźwięk silnika na każdych obrotach aż do odcięcia.
Jak już wielokrotnie pisałem czekam z zakupem do początku roku. Jeszcze pewnie będzie okazja się przyjżeć obu autom, ale na obecną chwilę jestem pod wrażeniem Hondy.
Szkoda tylko takiego fajnego forum i samej marki (już się emocjonalnie związałem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez brii » 28 lis 2008, 14:28

ntgale napisał(a):Szkoda tylko takiego fajnego forum i samej marki (już się emocjonalnie związałem).

Przecież możesz tu zostać, nawet na nasze spotkania zapraszamy – często zjawiają się na nich ludzie w czymś innym niż Mazda :)
Wracając do tematu – rozumiem, że na chwilę obecną Accord nie jest droższy od 6 GH??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ntgale » 28 lis 2008, 17:17

Dzięki, nie odchodzę.

Zależy pewnie od wersji. Ale 2.0 Executive jest w cenie (niewielka różnica) 2.0 Exclusive Plus, przy czym w salonie Hondy można ponegocjować. Nie wiem tylko czy to wina kryzysu, czy tego, że konserwatywnym Hondziarzom się ona nie podoba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez fin » 1 gru 2008, 18:30

ntgale napisał(a):Dzięki, nie odchodzę.

Zależy pewnie od wersji. Ale 2.0 Executive jest w cenie (niewielka różnica) 2.0 Exclusive Plus, przy czym w salonie Hondy można ponegocjować. Nie wiem tylko czy to wina kryzysu, czy tego, że konserwatywnym Hondziarzom się ona nie podoba.



Ja miałem Hondę FRV 2,0 benzyna ,kolega ma Accorda 2,0 i mieliśmy jedną wspólną wadę spalanie .Tak spalanie po miescie to koszmar 11-13 litrów a i silnik żadna rewelacja ,ciągnie od 3,5 tys .
Jeszcze jedna wada ,pomyślałem o zagazowaniu ale to nie jest możliwe te silniki v-tec nie nadaja się do gazu .
Teraz pomyśl ile dołożysz do najbogatszej wersji Mazdy 6 disel 2,0 a ile do Accorda 2,2
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez Adaś » 1 gru 2008, 19:05

A po co diesel? Jeśli nie robi dużych przebiegów, to z ekonomicznego punktu widzenia zakup ropniaka jest nieopłacalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ntgale » 1 gru 2008, 22:39

fin napisał(a):Ja miałem Hondę FRV 2,0 benzyna ,kolega ma Accorda 2,0 i mieliśmy jedną wspólną wadę spalanie .Tak spalanie po miescie to koszmar 11-13 litrów a i silnik żadna rewelacja ,ciągnie od 3,5 tys .
Jeszcze jedna wada ,pomyślałem o zagazowaniu ale to nie jest możliwe te silniki v-tec nie nadaja się do gazu .
Teraz pomyśl ile dołożysz do najbogatszej wersji Mazdy 6 disel 2,0 a ile do Accorda 2,2

Gaz odpada, był czas kiedy o nim myślałem i na tym się skończyło. Spalanie w mieście rzeczywiście może być spore, ale porzuciłem pomysł jeżdżenia po Warszawie w godzinach szczytu, a że pracuję w centrum to do pracy najlepiej dojechać komunikacją miejską.
Inna rzecz, że jakoś do diesla oprócz spalania nic mnie nie przekonuje.
Jeśli diesel Mazdy to w wersji Sport/Dynamic htb, a takie auto chyba da się kupić w cenie Accorda Executive, ale wyłącznie w wersji 2.0 diesel. Muszę jeszcze to na chłodno wszystko dokładnie przemyśleć i pewnie jeszcze (nie)jedną rundkę po dilerach zrobić.

Adaś napisał(a):A po co diesel? Jeśli nie robi dużych przebiegów, to z ekonomicznego punktu widzenia zakup ropniaka jest nieopłacalny.

Czy ja wiem, czy duże. Powiedzmy ok. 25 tyś rocznie. Ważniejsze jednak od przebiegu/spalania jest dla mnie bezawaryjność, bezproblemowość jazdy przez przynajmniej 6 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez Adaś » 1 gru 2008, 22:42

ntgale napisał(a):Ważniejsze jednak od przebiegu/spalania jest dla mnie bezawaryjność, bezproblemowość jazdy przez przynajmniej 6 lat.

Myślę, że z silnikiem Hondy będzie najmniej problemów.. czy to z benzyną czy z dieslem. Bądź co bądź Honda to największy producent silników spalinowych na świecie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ntgale » 1 gru 2008, 23:04

Adaś napisał(a):
ntgale napisał(a):Ważniejsze jednak od przebiegu/spalania jest dla mnie bezawaryjność, bezproblemowość jazdy przez przynajmniej 6 lat.

Myślę, że z silnikiem Hondy będzie najmniej problemów.. czy to z benzyną czy z dieslem. Bądź co bądź Honda to największy producent silników spalinowych na świecie :)

Miło by było, ale samochód to nie tylko silnik. Ważne, że wybór pomiędzy dwoma fajnymi raczej niezawodnymi japończykami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez fin » 5 gru 2008, 20:33

ntgale napisał(a):
fin napisał(a):Ja miałem Hondę FRV 2,0 benzyna ,kolega ma Accorda 2,0 i mieliśmy jedną wspólną wadę spalanie .Tak spalanie po miescie to koszmar 11-13 litrów a i silnik żadna rewelacja ,ciągnie od 3,5 tys .
Jeszcze jedna wada ,pomyślałem o zagazowaniu ale to nie jest możliwe te silniki v-tec nie nadaja się do gazu .
Teraz pomyśl ile dołożysz do najbogatszej wersji Mazdy 6 disel 2,0 a ile do Accorda 2,2

Gaz odpada, był czas kiedy o nim myślałem i na tym się skończyło. Spalanie w mieście rzeczywiście może być spore, ale porzuciłem pomysł jeżdżenia po Warszawie w godzinach szczytu, a że pracuję w centrum to do pracy najlepiej dojechać komunikacją miejską.
Inna rzecz, że jakoś do diesla oprócz spalania nic mnie nie przekonuje.
Jeśli diesel Mazdy to w wersji Sport/Dynamic htb, a takie auto chyba da się kupić w cenie Accorda Executive, ale wyłącznie w wersji 2.0 diesel. Muszę jeszcze to na chłodno wszystko dokładnie przemyśleć i pewnie jeszcze (nie)jedną rundkę po dilerach zrobić.

Adaś napisał(a):A po co diesel? Jeśli nie robi dużych przebiegów, to z ekonomicznego punktu widzenia zakup ropniaka jest nieopłacalny.

Czy ja wiem, czy duże. Powiedzmy ok. 25 tyś rocznie. Ważniejsze jednak od przebiegu/spalania jest dla mnie bezawaryjność, bezproblemowość jazdy przez przynajmniej 6 lat.



Słuchaj ,nie wiem jak ty liczysz ale Mazda życzy sobie za silnik disla 5 tys zł dopłaty .
To jak jest sens kupowania benzyny 2,0 -ŻADEN
dLACZEGO ?bo 5 tys zł różnicy zwraca sie po około 30 tys przebiegu .Do tego zawsze za disla dostaniesz więcej niz za benzynę więć jaki jest sens kupowania benzyny ????
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez ntgale » 8 gru 2008, 00:34

fin napisał(a):Słuchaj ,nie wiem jak ty liczysz ale Mazda życzy sobie za silnik disla 5 tys zł dopłaty .
To jak jest sens kupowania benzyny 2,0 -ŻADEN

A czy ja gdzieś to liczyłem? Wiem, że jest taka dopłata. Wiem również, że trzeba zmieniać pasek rozrządu, liczyć, że wszystko będzie dobrze z kołem dwumasowym i turbiną oraz lać droższe paliwo, a jak napisałem:
ntgale napisał(a):...Ważniejsze jednak od przebiegu/spalania jest dla mnie bezawaryjność, bezproblemowość jazdy przez przynajmniej 6 lat.

fin napisał(a):dLACZEGO ?bo 5 tys zł różnicy zwraca sie po około 30 tys przebiegu .Do tego zawsze za disla dostaniesz więcej niz za benzynę więć jaki jest sens kupowania benzyny ????

Choćby z ciekawości, oraz:
ntgale napisał(a):Inna rzecz, że jakoś do diesla oprócz spalania nic mnie nie przekonuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez fin » 8 gru 2008, 20:36

wszystko sie psuje i benzyny też .
Disel lepiej jezdzi (napewno lepiej niż 2,0 benzyna ) na trasie jest elastyczniejszy .
Po przebiegu 100 tys km mogę wymienić koło zamachowe ,wtryski i pasek a i tak jestem zarobiony .
Kup kup benzynę trzeba sprzedać to co zalega na składach
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez ntgale » 8 gru 2008, 21:19

fin napisał(a):wszystko sie psuje i benzyny też .
Disel lepiej jezdzi (napewno lepiej niż 2,0 benzyna ) na trasie jest elastyczniejszy .
Po przebiegu 100 tys km mogę wymienić koło zamachowe ,wtryski i pasek a i tak jestem zarobiony .
Kup kup benzynę trzeba sprzedać to co zalega na składach

Napisz proszę jakie masz spalanie w swoim aucie i w jakich warunkach.

Zainteresował mnie kredyt 50/50 w oficjalnej sieci Mazdy i mam teraz spory dylemat: Mazda 6 diesel Exclusive Plus "od ręki" czy za kilka miesięcy Accord Executive. Hmmm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez fin » 9 gru 2008, 11:25

Spalanie po miescie to 7,8 litra ropki . Ostatnio było ślisko ,jechałem 80 km z prędkoscią 90 km /h .spalanie wg. kompa 4,4 litra ,włączony tempomat .
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez Pyton162 » 9 gru 2008, 12:22

honda , mazda i lexus is 200 w tej klasie najbardziej mi sie podobają , kolejność nie przypadkowa :D
Pyton162
 

Postprzez yoshiwwy » 9 gru 2008, 12:40

Jeee. Pierwszy accord kombi który może się podobać. Wnętrze całkiem. Fotele kozackie, ale to raczej nie z podstawowej wersji <glupek2>
Sedan bardzo ładny, ale niewiele jest zmian odróżniających go od poprzedniego modelu (przynajmniej na pierwszy rzut oka).
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez ntgale » 10 gru 2008, 00:11

fin napisał(a):Spalanie po miescie to 7,8 litra ropki . Ostatnio było ślisko ,jechałem 80 km z prędkoscią 90 km /h .spalanie wg. kompa 4,4 litra ,włączony tempomat .

No to spalanie wychodzi na całkiem dobre. Średnio dla dłuższego okresu/kilometrów czasu może wynieść 6 – 7 litrów (przynajmniej wg moich przewidywań i stylu jazdy). Dla benzyny przyjmuję 2-3 litry na 100 więcej.
yoshiwwy napisał(a):Jeee. Pierwszy accord kombi który może się podobać. Wnętrze całkiem. Fotele kozackie, ale to raczej nie z podstawowej wersji...

Siedziałem w Elegance i Executive bez skóry i wyglądają na takie same (nie wiem jak Comfort). Tapicerka mi bardzo pasuje. Jeździłem Executive ze skórą i fotele równie dobre (lepsza regulacja + 4 kierunki regulacji dla fotela pasażera).
Dziś znów posiedziałem sobie w 6 i Accordzie. Pozycja za kierownicą jednak bardziej mi pasuje w Hondzie, choć 6 ma fajne twarde fotele, to jednak trzymanie boczne i pozycja zagłówka o niebo lepsze w Hondzie. Za to z tyłu ciaśniej i gorzej się wsiada, ale kanapa znów lepsza.
Wstępne rozeznanie się w cenach i upustach dało następujące rezultaty:
– Accord Tourer Executive 2.0 vtec – 99000 (metalic, alarm)
– Mazda 6 htb 2.0 MZR Exclusive Plus – 101000 (metalic, alarm)
– Mazda 6 htb 2.0 MZR-CD Exclusive Plus – 106000 (metalic, alarm)
Dodatkowo, jeśli za gotówkę to do Mazdy pakiet ubezpieczenia gratis.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez fin » 10 gru 2008, 13:38

liczenie proste – Mazda 6 disel exclusive plus za 106 tys to po odjęciu ubezpieczenia 101 tys zł
Accord 2,0 benzyna 99 tys zł czy za 2 tys złotych nie lepiej jezdzić taniej ? pomyśl ile prze trzy lata gwarancji zrobisz km .
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez rav3nlord » 10 gru 2008, 22:07

niby czemu taniej?
czasy kiedy diesel był tańszy od pb95 już nie wrócą, diesel ma byc docelowo 10-15% droższy od pb95 – czytaj najnowsze raporty PKN Orlen
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto