ABS – ciągłe świecenie kontrolki
1, 2
ja mam podobny problem tylko ze u mnie tsa kontrolka wogóle sie nie swieci a abs nie działa.i co z tym zrobic przydałby sie absik
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
- Od: 22 sie 2007, 10:44
- Posty: 145
- Skąd: miasto świetej wieży
- Auto: była mazda 323f,teraz audi a4
Prosty sposób na spr. czujników to zmierzenie oporności miałem podobny problem wymieniłem 1 czujnik i wszystko działa ok przednie czujniki masz wtyczkę na nadkolach przy ścianie grodziowej a tylne musisz zdemontować boczki obok siedzeń tylnych diagnoza nie jest problemem ale koszty olbrzymie ceny wahają sie od 700-1200 zł 
mario tg
- Od: 7 mar 2008, 22:59
- Posty: 4
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: 323F BG 1,8 GT/128 r91
Witam.
Mam nastepujacy problem z ABS-em. Kontrolka od ABS-u sie swieci i oczywiscie ABS nie dziala. Probowalem zczytac bledy z kompa. Jednak po zwarciu zlacza TBS i GND i wpieciu diody pomiedzy B+ i FEN, dioda po wlaczeniu zaplonu swieci sie ciagle a po uruchomieniu silnika gasnie. Gdzie szukac przyczyny tego? Czy to wina komputera?
Mam nastepujacy problem z ABS-em. Kontrolka od ABS-u sie swieci i oczywiscie ABS nie dziala. Probowalem zczytac bledy z kompa. Jednak po zwarciu zlacza TBS i GND i wpieciu diody pomiedzy B+ i FEN, dioda po wlaczeniu zaplonu swieci sie ciagle a po uruchomieniu silnika gasnie. Gdzie szukac przyczyny tego? Czy to wina komputera?
- Od: 13 paź 2008, 17:09
- Posty: 10
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F BG 1,8 16V DOHC
Dzanar
W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
bledy odczytujesz bez diody,na kontrolce ABS
W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
bledy odczytujesz bez diody,na kontrolce ABS
-
waldii
to ja zapytam o coś innego
Jeśli dioda świeci światłem ciągłym i nie gaśnie ani na chwilę to to znaczy że nie mam ABS-u?
Na desce nie zapala mi się kontrolka ABS(może jest żarówka przepalona) no i pod siedzeniem kierowcy nie mam żadnego serownika(kiedyś czytałem że tam własnie jest moduł odpowiedzialny za ABS) no i najważniejsze... przy mocniejszym hamowaniu koła stoją.
Jeśli dioda świeci światłem ciągłym i nie gaśnie ani na chwilę to to znaczy że nie mam ABS-u?
Na desce nie zapala mi się kontrolka ABS(może jest żarówka przepalona) no i pod siedzeniem kierowcy nie mam żadnego serownika(kiedyś czytałem że tam własnie jest moduł odpowiedzialny za ABS) no i najważniejsze... przy mocniejszym hamowaniu koła stoją.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
fotos napisał(a):dioda świeci światłem ciągłym i nie gaśnie ani na chwilę
zazwyczaj przyczyna jesy zle wlozona zworka w gniezdzie diagnostic.
-
waldii
waldii napisał(a):fotos napisał(a):dioda świeci światłem ciągłym i nie gaśnie ani na chwilę
zazwyczaj przyczyna jesy zle wlozona zworka w gniezdzie diagnostic.zrob jeszcze raz wg instrukcji a zadziala
sto procent że dobrze to zrobiłem.
a jak mam przepaloną tą żarówkę to na diodzie pokaże kody czy nie? może to jest przyczyna...
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
fotos napisał(a):a jak mam przepaloną tą żarówkę to na diodzie pokaże kody czy nie?
na diodzie nie pokaze,w takim razie najpierw ta zarowke wymien
-
waldii
sorki ze się podczepie pod temat ale moja sprawa dotyczy też absu
mianowicie mam pytanie czy czujnik absu od mazdy 1.8 sohc będzie pasował do mojej 1.6 16v? czy nie bedzie problemu z zalozeniem bo np mocowania są inne
mianowicie mam pytanie czy czujnik absu od mazdy 1.8 sohc będzie pasował do mojej 1.6 16v? czy nie bedzie problemu z zalozeniem bo np mocowania są inne
- Od: 1 mar 2008, 15:23
- Posty: 18
- Skąd: Międzyrzec
- Auto: Mazda 323F 1,6 16V 1991r
Zle robilem zczytujac bledy z kompa. Dzisiaj zczytalem bledy od ABS-u i wywalilo mi to
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe). Czy to jest ten przekaznik ktory znajduje sie obok przeplywomierza? Mam jeszcze pytanie jak zresetowac komputer od ABS-u?
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe). Czy to jest ten przekaznik ktory znajduje sie obok przeplywomierza? Mam jeszcze pytanie jak zresetowac komputer od ABS-u?
- Od: 13 paź 2008, 17:09
- Posty: 10
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F BG 1,8 16V DOHC
waldii napisał(a):fotos napisał(a):a jak mam przepaloną tą żarówkę to na diodzie pokaże kody czy nie?
na diodzie nie pokaze,w takim razie najpierw ta zarowke wymien
wymieniłem żarówkę i kontrolka się nie świeci a ABS nie działa...
to znaczy że nie mam w samochodzie ABS-a?
gdzie w mx3 jest ten komputer od ABS-u? bo ja pod siedzeniem to mam tylko kostkę do podgrzewania fotela(taka sama jest przy siedzeniu pasażera) i żadnej innej nie widziałem...
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość