Problem z odpalaniem – pompa paliwa czy regulator ciśnienia?

Postprzez Jacekm_ » 21 lis 2008, 19:09

Witam,
Zacznę od tego, że nie jestem pewien, czy to rzeczywiście jakaś usterka, czy też "ten typ tak ma". W mojej Maździe 323F 2.0 GT(Sportive/Protege – jak kto woli) z silnikiem 2.0 FS występuje nietypowy objaw przy odpalaniu. Mianowicie przy próbie odpalania "od razu" czyli przekręcam kluczyk i bez czekania na nabicie paliwka przez pompkę odpalam auto kręci normalnie, bez problemu ale raczej nie odpali, jeśli już to po kilku obrotach wału i tak jakby ostatnim tchnieniem. Jeśli poczekam powiedzmy 2-3 sek, aż pompka nabije paliwo to auto odpala na pyk, zaraz po przekręceniu. Zaznaczę, że nie może to mieć żadnego związku z akumulatorem i rozrusznikiem, bo kręci leciutko i niezależnie ile postoi, temperatura też nieistotna. Jeszcze na przykład jak włączę zapłon, ale bez odpalania i tak chwilę odczekam (powiedzmy ze 2 minuty) i dopiero odpalam to znowu kręci ale nie koniecznie zaskakuje. Moja skromna wiedza motoryzacyjna każe przypuszczać, że problem tkwi w ciśnieniu paliwa, więc podałem jako podejrzane pompkę, regulator i filtr, ale ten ostatni to już tak z rozpędu (podczas jazdy nie ma żadnych problemów, ale i tak go wymienię niebawem.
Piszcie proszę, co sądzicie na ten temat.
Ostatnio edytowano 21 lis 2008, 21:49 przez Jacekm_, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez pinky » 22 lis 2008, 10:11

Jacekm_ tak ci powiem że zacząłbym od filtra paliwa. U mnie np takie jazdy są na paliwie 95pb na 98 nie ma problemu. A przed odpaleniem lepiej poczekać tą chwile aż np zgasną kontrolki i dopiero odpalać.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacekm_ » 22 lis 2008, 10:39

No właśnie jak zgodnie z tym co piszesz (czyli w zasadzie tak jak zawsze się powinno robić) odczekam aż zgasną kontrolki to odpala bez zająknięcia – od razu (chyba, że jak pisałem wcześniej zostawię go tak na dłużej z włączonym zapłonem i dopiero odpalam to też może być zonk. Filtr wymieniam na dniach, także napiszę, czy jest jakiś efekt, dodatkowo zatankuję 98 i sprawdzę, czy będzie lepiej.
Trochę to dziwne, dlatego założyłem wątek, po prostu w innych autach, którymi jeżdżę coś takiego nie występuje, a chciałbym, żeby moja Mazda była idealna <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323