Stuki w silniku
Strona 1 z 1
witam mam pytanko, co może być powodem bo zaobserwowałem że na wolnych obrotach przy rozrządzie coś stuka taki głuchy dźwięk jak by coś było luźne i obijało się, jak dodam gazu czyli podniosę na obrotach dźwięk ginie słychać to tylko na wolnych obrotach, może ktoś miał coś takiego i pomoże mi to zdiagnozować. Z góry dzięki
- Od: 17 mar 2008, 17:05
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda xedosV6 2,0
jest już taki temat gdzieś na forum chyba zatytułowany " klekoczący silnik ... coś z klekotaniem na pewno i tam pewnie znajdziesz odpowiedź
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ekocz%B1cy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ekocz%B1cy
- Od: 30 kwi 2008, 13:28
- Posty: 1388
- Skąd: warszawa / żory
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'
glock napisał(a):A moze lepiej pojechac do dobrego warsztatu........
No nie nikt z nawet dobrego warsztatu nie zdiagnozuje Ci usterki spwodowanej sprężynkami na wakach rozrządu chyba że miał już doczy nienia z tymi silnikami.
Nawet doświadczeni (zdawało by się ) mechanicy zajmujacy się od lat mazdami maieli problem z ustaleniem powodu tykania silnika.
Możliwe też, że to koła zębate tak hałasują. Ale najprawdopodobniej sprężyny na wałkach....
Aha jeszcze jest możliwość że HLA wydaje taki dźwięk.
Aha jeszcze jest możliwość że HLA wydaje taki dźwięk.

- Od: 3 lis 2007, 18:07
- Posty: 27
- Skąd: Węglowice
- Auto: Mazda Xedos 2.0l V6 96r.
O stukających V'kach było milion topiców jednak mimo to nie umiem postawić diagnozy. Poniżej filmiki, które mniej więcej oddają właściwe dźwięki.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Skłaniam się ku zaworom, może popękały sprężynki. Napinacz sprawdzałem, rolki jak nowe. Po głowie chodzą myśli czy to czasem nie panewka, czy popękane pierścienie ? Zaczęło stukać ot tak nagle.
1. Sprawdzane świece – wszystkie identycznie wyglądają.
2. Odłączałem każdy cylinder z osobna. Wykręcałem świecę celem obniżenia kompresji. Niestety pukanie na 5 garach we wszystkich konfiguracjach nie ustępuje.
3. Osłuchiwane gołym uchem, przez drewniany klocek, gdzie nie przyłożysz ucha tam słychać. Tak się diabelstwo niesie, po całym silniku.
4. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły
5. Jeśli położyć dłoń na pokrywie zaworów czuć jakby coś gdzieś w coś pukało
Nim zacznę rozbierać na drobne mam nadzieję, że może doświadczeni w k-series spotkali się z takim dokładnie łomotem silnika i podpowiedzą cóż to może być. Jak wiadomo zdejmowanie głowic w k-series trochę kosztuje (2 uszczelki, planowanie itd.)
No Panowie, wytężcie słuch, wiosna blisko muszę czymś na zlot przyjechać

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Skłaniam się ku zaworom, może popękały sprężynki. Napinacz sprawdzałem, rolki jak nowe. Po głowie chodzą myśli czy to czasem nie panewka, czy popękane pierścienie ? Zaczęło stukać ot tak nagle.
1. Sprawdzane świece – wszystkie identycznie wyglądają.
2. Odłączałem każdy cylinder z osobna. Wykręcałem świecę celem obniżenia kompresji. Niestety pukanie na 5 garach we wszystkich konfiguracjach nie ustępuje.
3. Osłuchiwane gołym uchem, przez drewniany klocek, gdzie nie przyłożysz ucha tam słychać. Tak się diabelstwo niesie, po całym silniku.
4. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły
5. Jeśli położyć dłoń na pokrywie zaworów czuć jakby coś gdzieś w coś pukało
Nim zacznę rozbierać na drobne mam nadzieję, że może doświadczeni w k-series spotkali się z takim dokładnie łomotem silnika i podpowiedzą cóż to może być. Jak wiadomo zdejmowanie głowic w k-series trochę kosztuje (2 uszczelki, planowanie itd.)
No Panowie, wytężcie słuch, wiosna blisko muszę czymś na zlot przyjechać

'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Wg mnie to nie sprezynki walkow rozrzadu i HLA. W/w przeze mnie rzeczy klepia jak autko pracuje na jednakowych obrotach, np na biegu jalowym a tutaj wyraznie klepie przy 'przyspieszaniu'.
Moja rada
Wez kawalek drewnianego kolka, niech silnik pracuje a Ty przykladaj jednym koncem do motoru a drugim do ucha. Druga osoba niech przyspiesza. W miejscu w ktorym wali wyraznie bedzie slychac inny dzwiek.
Moja rada
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
KANAL napisał(a):Wez kawalek drewnianego kolka, niech silnik pracuje a Ty przykladaj jednym koncem do motoru a drugim do ucha.
Wczoraj robiłem test drwala niestety nie przyniósł spodziewanych rezultatów
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 skoro nie przyniosl moze dzwiek ten bezposrednio nie pochodzi z samego silnika. Moze rzeczywscie cos z rozrzadem.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
No własnie tak (jak w ogole mozna cos powiedziec po odsłuchaniu nagranego dzwieku)Hazu napisał(a):Waldiego dopytaj on wie jak stukają korbowody na panewkach
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiadomo, że takie osłuchiwanie średnio ma sens. Jednak liczyłem na to, że po częstotliwości stuków, czy momentu w którym się pojawiają da się coś wywnioskować. Panewka chodzi mi po głowie. Zastanawiają mnie jednak 2 rzeczy. Panewka odzywa się raczej przy 3-4k rpm i raczej przy schodzeniu z obrotów z tego co wiem. Tutaj kiedy dodam gazu.
Druga sprawa, że przy wykręconej świecy z kazdego garka po kolei, stukanie nie ustępuje, nawet nie zmienia swego natężenia. Dlatego panewkę odrzuciłem. No nic, zdejmę michę i obejrzę panewki.
Czy pęknięty któryś z pierścieni mógłby wydawać taki dźwięk?
Druga sprawa, że przy wykręconej świecy z kazdego garka po kolei, stukanie nie ustępuje, nawet nie zmienia swego natężenia. Dlatego panewkę odrzuciłem. No nic, zdejmę michę i obejrzę panewki.
Czy pęknięty któryś z pierścieni mógłby wydawać taki dźwięk?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Panewka/ki "grają " zawsze pod obciązeniem czyli w momencie rozpedzania silnika , gdy silnik spada z obrotów nie działają tego typu sily ale jak tez jest metaliczny stuk stawiam na sworzen tłokowy – tego typu zagadnienia /opisy/porady tutaj to błądzenie slepego we mgle
oczywiscie bez obrazy Panowie.... 

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6