drążek zmiany biegów
Strona 1 z 1
Witam od jakiegoś tygodnia zaczeły mi cięzko wchodzić biegi z dwójki na trójkę.wymieniałem tulejki na drązku te dalsze od skrzyni biegów i zauważyłem że są tam dwa drążki – jeden do zmiany biegow a drugi – no iwłaśnie do czego on jest umnie był lużny tak jakby nie była dokręcona śruba mocująca i stąd moje pytanie czy on ma być na sztywno skręcony czy lużno latać bo na logikę powinien być dokręcony
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
Na smar tulejki i śruba nowe więc chyba nie tu przyczyna było dwa miechy w porządku a dopiero tydzień jak mi zaczeły cięzko biegi wchodzić konkretnie z takim skokiem a jak wymieniałem te tulejki to ten drążek latał i wyglądało jakby coś było nie skręcone
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
Ja u siebie mam inny problem. Biegi wchodzą ok ale strasznie piszczy, i drażni ucho przy wrzucaniu
Z lenistwa wlazłem tylko pod spód auta i psikłem wd-40 i było cichutko ... 1 dzień i zaś to samo . Ma ktoś jakiś patent ,żeby nierozbierać bo sie nechce ,zimno na dworze 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Witam.
Należy wymienić tulejki i śruby najlepiej na nowe.Tu jest Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ja tak zrobiłem i mam spokój z ciężko działającym drążkiem.Dodam jeszcze że należy to wszystko przesmarować tak jak radzi w tym artykule "Briareos" tawotem maszynowy,ale jakby ktoś nie miał to bardzo dobry jest smar silikonowy,inne smary szybko wypłuka woda.
Smar Silikonowy dobry jest też do nasmarowania ograniczników otwarcia drzwi...ciężko mi się otwierały po przesmarowaniu jest Lux
Mam Jeszcze Pytanie-Czemu na zimnej skrzyni ciężko wchodzi mi jeden i dwa,po rozgrzaniu jest dobrze,chociaż czasem z jedyneczką jest problem tak jakby przy wrzucaniu przeskakuje dwa razy i dopiero wejdzie.
Czy jest to Wina sprzęgła?Jeśli nie to czego i jak Temu zaradzić??
Należy wymienić tulejki i śruby najlepiej na nowe.Tu jest Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ja tak zrobiłem i mam spokój z ciężko działającym drążkiem.Dodam jeszcze że należy to wszystko przesmarować tak jak radzi w tym artykule "Briareos" tawotem maszynowy,ale jakby ktoś nie miał to bardzo dobry jest smar silikonowy,inne smary szybko wypłuka woda.
Smar Silikonowy dobry jest też do nasmarowania ograniczników otwarcia drzwi...ciężko mi się otwierały po przesmarowaniu jest Lux
Mam Jeszcze Pytanie-Czemu na zimnej skrzyni ciężko wchodzi mi jeden i dwa,po rozgrzaniu jest dobrze,chociaż czasem z jedyneczką jest problem tak jakby przy wrzucaniu przeskakuje dwa razy i dopiero wejdzie.
Czy jest to Wina sprzęgła?Jeśli nie to czego i jak Temu zaradzić??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Piotrek.84 napisał(a):Mam Jeszcze Pytanie-Czemu na zimnej skrzyni ciężko wchodzi mi jeden i dwa,po rozgrzaniu jest dobrze,chociaż czasem z jedyneczką jest problem tak jakby przy wrzucaniu przeskakuje dwa razy i dopiero wejdzie.
Czy jest to Wina sprzęgła?Jeśli nie to czego i jak Temu zaradzićpytajnik ysz
Mam tak samo, ciężko mi wchodzi 2-gi bieg jak jest zimno. Po kilku km jak się wszystko rozgrzeje jest ok. Trzech mechaników mi sprawdzało i nie znaleźli przyczyny.
Problem pojawia się tylko jak wrzucę bezpośrednio z jedynki na dwójkę na zimnym, omijam problem w ten sposób, że z jedynki przestawiam dźwignie na luz i wrzucam dwójkę. Wtedy jest ok.
Z tą jedynką to słyszałem, że to przypadłość japońców, kumpel ma 2 cellice i jest tak samo. Jedynkę można wrzucić po całkowitym zatrzymaniu.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
- Od: 16 lip 2008, 20:07
- Posty: 60
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 323F (BA) '98
rufens napisał(a):omijam problem w ten sposób, że z jedynki przestawiam dźwignie na luz i wrzucam dwójkę. Wtedy jest ok.
W moim przypadku ten sposób nie działa zawsze ,ale zazwyczaj też tak robię..
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
rufens napisał(a):Jedynkę można wrzucić po całkowitym zatrzymaniu.
no chyba nie do końca tak jest, ja u siebie jadąc może jakieś 15km/h lub coś koło tego potrafię wbić jedynkę i potem jeszcze hamować silnikiem
Co do wyczyszczenia i nasmarowania tych tulejek to muszę przyznać że to pomogło bo przed chwilą z ciekawości to zrobiłem i od razu lżej chodzi
Mam jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość nasmarowania od środka samochodu tych "widełek" (jeśli można to tak nazwać) które ustawiają dźwignię zmiany begów na swoim miejscu czyli 1, 2 ,3 itp? bo teraz mam wrażenie że sama dźwignia chodzi dużo lżej ale przy wbijaniu biegu do momentu aż wskoczy w swoje miejsce to jest pewien opór więc czy można z tym coś jeszcze zrobić?
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blastar napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość nasmarowania od środka samochodu tych "widełek" (jeśli można to tak nazwać) które ustawiają dźwignię zmiany begów na swoim miejscu czyli 1, 2 ,3 itp? bo teraz mam wrażenie że sama dźwignia chodzi dużo lżej ale przy wbijaniu biegu do momentu aż wskoczy w swoje miejsce to jest pewien opór więc czy można z tym coś jeszcze zrobić?
Też Jestem Tego Ciekaw czy To da się...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
polak potrafi 

panowie jaki smar walicie w tulejki lewarka po przeczyszczeniu ewentualnej wymianie???bo ja mam wd-40
no i smar do łożysk...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości