Opony zimowe
ja nie pisałem, że na lepsze prowadzenie w zakrętach miała wpływ mniejsza szerokość opony a fakt, że jest nowa (no chyba, że ktoś ma problem z doczytaniem jednego zdania do końca), chociaż gdyby pomyśleć o wszechobecnych koleinach i tendencji do ściągania auta przy szerokiej oponie to i właśnie mniejsza szerokość także powinna poprawić kontrolę nad torem jazdy
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
mr_t napisał(a):[...]205/50R17 na 205/55R16
Ale "nasze" 17" są o 10mm szersze...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
dubel – do skasowania...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Badyl napisał(a):ja nie pisałem, że na lepsze prowadzenie w zakrętach miała wpływ mniejsza szerokość opony a fakt, że jest nowa
a gdzie tam masz coś o tym że to nowa opona?
Badyl napisał(a):to ja siedziałem w aucie, to ja prowadziłem, to ja odczułem na konkretnych zakrętach
nikt tego nie neguje.
Z Twojego pierwszego postu jasno wynika, że na 16 auto zachowuje się lepiej niż na 17. I nie ma tam słowa o tym że to nowe 16 a 17 były zjechane.
Grzyby napisał(a):a gdzie tam masz coś o tym że to nowa opona?
ano tu choćby
Badyl napisał(a):e wczoraj załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon
Grzyby napisał(a):Z Twojego pierwszego postu jasno wynika, że na 16 auto zachowuje się lepiej niż na 17.
tak, ale mówimy o moich konkretnych oponach – nowych w porównaniu do starych a nie o generalnej zasadzie – bo tego nie twierdziłem i nie dam sobie tego wmówić!
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):tak, ale mówimy o moich konkretnych oponach – nowych w porównaniu do starych a nie o generalnej zasadzie – bo tego nie twierdziłem i nie dam sobie tego wmówić!
Ja się tego "konkretnych" właśnie czepiam...
Bo jak inaczej to odebrać:"[...]nigdy też nie wrócę do kół 17 ".
Przecież nie napisałeś, że nie wrócisz do konkretnych 17" opon, tylko wogólen nie wrócisz do 17", bo na 16" lepiej pokonuje Ci się zakręty (mimio, że są węższe)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Przecież nie napisałeś, że nie wrócisz do konkretnych 17" opon, tylko wogólen nie wrócisz do 17", bo na 16" lepiej pokonuje Ci się zakręty (mimio, że są węższe)...
to tyczyło się 16''
Badyl napisał(a): w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć!
a to że lepiej, tyczyło się faktu zimówki
Badyl napisał(a):zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje
w ogóle to dziwie się wam panowie, ze tak lubujecie w takich bezcelowych tyradach o nic
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):ano tu choćby
Badyl napisał:
e wczoraj załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon
A gdzie tu jest coś wskazującego że to są nowe opony? Mogłeś je mieć np. od 2 sezonów.
Ja nigdy nie kupuję używek.
Badyl napisał(a):mówimy o moich konkretnych oponach – nowych w porównaniu do starych a nie o generalnej zasadzie
wiem że nie o generalnej zasadzie ale nigdzie nie napisałeś że 17 były stare (czy też zużyte) a 16 to nówki – i do tego się odnosimy.
Przy takiej formie zapisu niestety tak się to rozumie
Grzyby napisał(a):Przy takiej formie zapisu niestety tak się to rozumie
jeśli niejasno napisałem – przepraszam; jeśli niejasno zrozumiałeś – dopytaj; jeśli dla niejasnych celów prowadzisz erystyczną krucjatę słownikową – sensu i końca nie widać
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Przecież nie napisałeś, że nie wrócisz do konkretnych 17" opon, tylko wogólen nie wrócisz do 17", bo na 16" lepiej pokonuje Ci się zakręty (mimio, że są węższe)...
to tyczyło się 16''
Co "to"?
Badyl napisał(a):w ogóle to dziwie się wam panowie, ze tak lubujecie w takich bezcelowych tyradach o nic
Przecież by bez tego nudno było...
A tak, to nawet moderator od czasu do czasu zajrzy, że przerzedzić szeregi postów...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Co "to"?
Badyl napisał(a):to tyczyło się 16''
Badyl napisał:
w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć!
Maciej Loret napisał(a):Przecież by bez tego nudno było...
muchom skrzydełka też wyrywasz?
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Co "to"?Badyl napisał(a):to tyczyło się 16''
Badyl napisał:
w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć!
Przejrzyj jeszcze raz swój post z 8:06. Najpierw pieszesz o 16", potem o 17" a na koniec nie pisząc o rozmiarze felgi twierdzisz, że znów piszesz o 16".
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Przecież by bez tego nudno było...
muchom skrzydełka też wyrywasz?
Nie. Może kiedyś...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Ręce mi opadają nad Twoją osobą – do czego Ty dążysz człowieku? Po co ta cała dyskusja? Żona nie chce już z Tobą rozmawiać to szukasz na forum jakiegoś poklasku?
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):Ręce mi opadają nad Twoją osobą – do czego Ty dążysz człowieku?
Lubię jak mi się wszystko zgadza...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Jak dla mnie zasugerowałeś, że jazda po zakrętach na 17" (czyli zwykle szerszych niż 16") jest trudniejsza niż na 16".
16 czy 17 czy 18
przy zakretach ... to najwazniejszy side wall ..
Moje 205 40 18 UHP General Exclaim Continental ( Ultra High Performance Summer )_... przy 110Km na zakrecie raz mnie troszke wystraszylo ... I nie bylo mocny zakret zjazd z autostrady .. poprostu opona zaczela sie hustac na side wall .. ( Felgi RX8 )
a znowusz falkeny .. wogule nie sie nie uginaly i szly prosto ..............
podobnie fabryczne 17 z Continental Conti Sport... tez piekne zakrety ...
Ps wiedzialem ze General UHP ma mieki side wall zeby poprawic komfort ... nie wiedzialem ze az tak ... ale ma swoje plusy po wodzie lata ...
Najgorsze opony to fabryczne GoodYeary Rs2 ..
ok a teraz wracajmy do Zimowek ...
Nie do końca – dużo zależy od kształtu bieżnika i gumy z której jest zrobiony. Doświadecznia z mojego poprzedniego samochodu – 205/55R16 i np. Michelin Pilot Exalto PE2 vs. ContiSportContact 2. Micheliny są dużo bardziej miękkie, zapewniają dużo lepszy komfort i wcale nie ustępują Conti w zakręcie, a wręcz często są lepsze – szczególnie na mokrym. Za to Conti są cichutkie;)
A np. GoodYear NCT5 – najtwardsze, nie zapewniają żadnego komfortu, szumią głośniej niż zimówki, jazda po suchym asfalcie ponad 100km/h jest ryzykowana, a na mokrym... zimówki na śniegu zapewniają znacznie lepsze prowadzenie niż te opony. Ogólnie najgorsze opony jakie kiedykolwiek miałem, zaraz za nim są Mazdowate Bridgestony.
IOW – mieszanka gumy (i kształt bieżnika) ma bardzo dużo znaczenie.
A np. GoodYear NCT5 – najtwardsze, nie zapewniają żadnego komfortu, szumią głośniej niż zimówki, jazda po suchym asfalcie ponad 100km/h jest ryzykowana, a na mokrym... zimówki na śniegu zapewniają znacznie lepsze prowadzenie niż te opony. Ogólnie najgorsze opony jakie kiedykolwiek miałem, zaraz za nim są Mazdowate Bridgestony.
IOW – mieszanka gumy (i kształt bieżnika) ma bardzo dużo znaczenie.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
ja niestety dysponuje funduszamii aby kupic tylko 2 nowe oponki, założymy na przód na tył mam stare ale bieżnik maja dobry ok 6mm
i zastanawiam sie nad :
GT Radial Champiro WT PLUS 185/60R15
Dayton DW510 185/60R15
Barum POLARIS 2 185/60R15
ktoś z was miał doczynienia z nimi?
pozdrawiam
i zastanawiam sie nad :
GT Radial Champiro WT PLUS 185/60R15
Dayton DW510 185/60R15
Barum POLARIS 2 185/60R15
ktoś z was miał doczynienia z nimi?
pozdrawiam
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
pierwsza zasada – nowe opony zaklada sie na tyl, a nie na przod!
Barum to barum, sa znosne. Daytony sa podobno naprawde dobre, pracownik ostatnio je dla siebie kupil zeby mi udowodnic i jezdzi sie niby swietnie. A o GT Radial Champiro nawet sie nie wypowiadam bo to kolejny wynalazek.
No i na pewno unikac trzeba wszystkich chinskich typu LingLong czy Infinity. Ostatnio w jednej z gazet przy tescie ich stwierdzili ze to samobojstwo. One naprawde sie nie nadaja do jazdy!
Barum to barum, sa znosne. Daytony sa podobno naprawde dobre, pracownik ostatnio je dla siebie kupil zeby mi udowodnic i jezdzi sie niby swietnie. A o GT Radial Champiro nawet sie nie wypowiadam bo to kolejny wynalazek.
No i na pewno unikac trzeba wszystkich chinskich typu LingLong czy Infinity. Ostatnio w jednej z gazet przy tescie ich stwierdzili ze to samobojstwo. One naprawde sie nie nadaja do jazdy!
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
ok dzieki to juz odrzuce te 2 , wlasnie tak najbardziej mi jest do Dayton,
a wytlumacz mi czemu na tyl? w nissanie to rozumiem bo RWD:)
ale w FWD nie powinno byc tak ze na przód lepsze żeby to ciągło?
gdzies tez slyszalem taka teze ale nie umial mi kolega wytlumaczyc
a wytlumacz mi czemu na tyl? w nissanie to rozumiem bo RWD:)
ale w FWD nie powinno byc tak ze na przód lepsze żeby to ciągło?
gdzies tez slyszalem taka teze ale nie umial mi kolega wytlumaczyc
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki