Anteny – naprawa, wymiana, zakup
white666 napisał(a):dzięki!
Już jesteśmy krok bliżej!
używasz tej wtyczki? może chciałbyś sprzedać?
uzywam, mialem zamiar podlaczyc bez i ja obciac ale jednak przerobilem troszke kabelki od uniwersalnej anteny i ja zostawilem
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Witam,
kupiłem auto ze złamaną anteną, jak podpinam radio to zaraz po włączeniu radia słyszę że silniczek anteny pracuje (aczkolwiek nie wiem jaki jest stan tego akumulatorka ponieważ jeszcze nie dobierałem się do anteny). I teraz moje pytanie, jak uważacie czy lepiej montować jest antenkę manualną – udało mi się taką kupić w sklepie za 20 zł. nawet dość fajna i powinna pasować (ma regulację), czy uruchomić tą elektryczną (widziałem na forum że ponoć są same baty i można je zamówić w sklepach internetowych).
Nadmienie że w/g opinii sprzedawców (sklepy Car-audio) odradzano mi bawienie się w elektryczne ponieważ ponoć zimą są problemy, no i awaryjność jest znacznie większa.
Drugie pytanie i zarazem bardzo dla mnie istotne i może się wydać głupie dla niektórych ale podczas instalacji radia napotkałem na kilka problemów; pierwszy problem to to że nie mogę znaleźć kabla od anteny, auto kupiłem bez radia – wydobyłem kostki ISO ale kabla antenowego ni słychu ni widu. KTÓRĘDY PROWADZONY JEST KABEL ANTENOWY (JAKIE MIEJSCE ?)
tak abym móg go znaleźć.
Drugi problem to taki że nie chodzą mi dwa głośniki podczas przyłączenie radia. Przedni lewy oraz [jaki?] prawy. Połączenia na kostkach zrobiłem w/g wytycznych oraz schematów jakie znalazłem na forum – nie mam zielonego pojęcia co się może dziać, już zachodze w głowę czy aby kable przy głośnikach nie są poobrywane ...
Proszę o opinie, będę wdzieczny
POZDRAWIAM
kupiłem auto ze złamaną anteną, jak podpinam radio to zaraz po włączeniu radia słyszę że silniczek anteny pracuje (aczkolwiek nie wiem jaki jest stan tego akumulatorka ponieważ jeszcze nie dobierałem się do anteny). I teraz moje pytanie, jak uważacie czy lepiej montować jest antenkę manualną – udało mi się taką kupić w sklepie za 20 zł. nawet dość fajna i powinna pasować (ma regulację), czy uruchomić tą elektryczną (widziałem na forum że ponoć są same baty i można je zamówić w sklepach internetowych).
Nadmienie że w/g opinii sprzedawców (sklepy Car-audio) odradzano mi bawienie się w elektryczne ponieważ ponoć zimą są problemy, no i awaryjność jest znacznie większa.
Drugie pytanie i zarazem bardzo dla mnie istotne i może się wydać głupie dla niektórych ale podczas instalacji radia napotkałem na kilka problemów; pierwszy problem to to że nie mogę znaleźć kabla od anteny, auto kupiłem bez radia – wydobyłem kostki ISO ale kabla antenowego ni słychu ni widu. KTÓRĘDY PROWADZONY JEST KABEL ANTENOWY (JAKIE MIEJSCE ?)
Drugi problem to taki że nie chodzą mi dwa głośniki podczas przyłączenie radia. Przedni lewy oraz [jaki?] prawy. Połączenia na kostkach zrobiłem w/g wytycznych oraz schematów jakie znalazłem na forum – nie mam zielonego pojęcia co się może dziać, już zachodze w głowę czy aby kable przy głośnikach nie są poobrywane ...
Proszę o opinie, będę wdzieczny
POZDRAWIAM
- Od: 22 lip 2008, 20:46
- Posty: 28
- Skąd: Jedlicze
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V '97
kupiłam mazde mx3 i niestety antena była uszkodzona, tylko problem polaga na tym ze dokupilam antene manualna a wczesniej nie sprawdzilamczy jest tam elektryczna czy ni. po pierwsze nie wiem gdzie to sprawdzic( gdzie jest silniczek od takiej anten., po drugie czy po jakichs przeróbkach jestem w stanie podpiąć antene manualną. a tak na marginesie to nie wiem czemu jak odłamczam antene od radia to ono przestaje działac.
Licze na waszą fachowa pomoc
z gory dziękuję
Licze na waszą fachowa pomoc
z gory dziękuję
- Od: 7 paź 2008, 12:31
- Posty: 12
- Auto: mazda mx3 silnik 1,6
Tamass, na forum obowiązuje zasada że nie piszemy post pod postem. Co do kabla antenowego to najczęściej biegnie progiem po stronie po której zamontowana jest antena i teraz są dwie opcje – albo dochodzi progiem aż do przodu i idzie w okolicy nawiewów, albo też przy słupku między drzwiami skręca pod siedzenie i biegnie do konsoli centralnej wzdłuż tunelu środkowego. Ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna.
pejdzer – silniczek od anteny elektrycznej zawsze jest niżej punktu jej mocowania w karoserii, więc zakładając nową antenę napewno będzie można to zauważyć. Nie powinno być problemu z zastąpieniem uszkodzonej anteny manualną – nawet jeśli poprzednio była to elektryczna. Co do wyłaczania sieradia z chwilą wypięcia anteny – radio oprócz zasilania do działania potrzebuje masę którą pobiera sobie za pośrednictwem przewodu antenowego. Widocznie poprzedni użytkownik samochodu wśród przewodów zasilania radia nie potrafił zlokalizować masy i ta nie została podpięta tak jak być powinna.
BTW pejdzer – uzupełnij profil o podstawowe dane – napewno łatwiej będzie uzyskać pomoc
pejdzer – silniczek od anteny elektrycznej zawsze jest niżej punktu jej mocowania w karoserii, więc zakładając nową antenę napewno będzie można to zauważyć. Nie powinno być problemu z zastąpieniem uszkodzonej anteny manualną – nawet jeśli poprzednio była to elektryczna. Co do wyłaczania sieradia z chwilą wypięcia anteny – radio oprócz zasilania do działania potrzebuje masę którą pobiera sobie za pośrednictwem przewodu antenowego. Widocznie poprzedni użytkownik samochodu wśród przewodów zasilania radia nie potrafił zlokalizować masy i ta nie została podpięta tak jak być powinna.
BTW pejdzer – uzupełnij profil o podstawowe dane – napewno łatwiej będzie uzyskać pomoc
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
dzięki za pomo. W moim autku antena zamocowana jest w slupku i własnie dzis próbowałam ją wymienic niestety porażka nie mogę jej wyciągnąc i nie wiem czemu tak jak by ją coś blokowało a silniczka nie widać (jeżeli miał by on byc w słupku). Jeżeli ktoś wie jak wy szarpać stara antenę to prosze o pomoc.
- Od: 7 paź 2008, 12:31
- Posty: 12
- Auto: mazda mx3 silnik 1,6
Witam. Ja mianowicie mam inny problem. Kupilem uniwersalna antene elektryczna bo oryginalna byla polamana a ta nowa to sie elegancko wsuwa i wysuwa ale jesli chodzi o odbior to je kiepsko... Radio nie umi zlapac jakiejkolwiek fali jedynie ze RMF. Napewno nie jest to wina radia bo dzisiaj kupilem sobie zupelnie nowe i dalej dzieje sie to samo. Moze musze zainwestowac w jakis wzmacniacz antenowy czy cos innego. Co o tym myslicie. Dodam jeszcze ze na poczatku jak kupilem madzie i byla polamana antena to radio obbieralo idealnie wszystkie stacje a teraz mam problem na tej wlasnie antenie
http://allegro.pl/item466352015_antena_ ... tomat.html

- Od: 7 paź 2008, 22:50
- Posty: 12
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC '97
Witam,
Mam problem z anteną w 323F BA 96r. Nie mam elektrycznej i narazie takiej nie potrzebuje
Chciałem wymienić sam bat. Odkręciłem plastik w bagażniku tam plastikową osłonkę. Zabrałem się za odkręcanie chromowanej nakrętki na błotniku. Kręcę, kręcę i nic... Mogę kręcić w nieskończoność a nakrętka stoi w miejscu. Poszedł gwint? Czy może robie coś źle? Jak mam to rozkręcić żeby wyciągnąć ułamany bat.
Proszę o pomoc
EDIT:
Powinna zejść sama ta chromowana nakrętka? Bo mi wychodzi wszystko na zewnątrz... Łącznie z batem wewnątrz bagażnika, jednak z tego co czytałem powinno wszystko wyjść przez bagażnik...
Mam problem z anteną w 323F BA 96r. Nie mam elektrycznej i narazie takiej nie potrzebuje
Proszę o pomoc
EDIT:
Powinna zejść sama ta chromowana nakrętka? Bo mi wychodzi wszystko na zewnątrz... Łącznie z batem wewnątrz bagażnika, jednak z tego co czytałem powinno wszystko wyjść przez bagażnik...
- Od: 10 sie 2007, 22:00
- Posty: 25
Carol napisał(a): jednak z tego co czytałem powinno wszystko wyjść przez bagażnik...
Z tego co pamiętam to powinna zejść sama nakrętka a pod nią jest chyba tylko jakaś plastikowa podkładka czy uszczelka... i cała antena powinna wyjść na dół – do bagażnika.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Z tego co pamiętam to powinna zejść sama nakrętka a pod nią jest chyba tylko jakaś plastikowa podkładka czy uszczelka... i cała antena powinna wyjść na dół – do bagażnika.
No tak mi się właśnie wydawało. Ale nakrętka nie chce zejść, jak pisałem mogę kręcić w nieskończoność a chciałbym wymontować nie uszkadzając tego
- Od: 10 sie 2007, 22:00
- Posty: 25
Szukam i nie moge się dowiedzieć więc zakładam wątek.
Czy w Mazda 626 GF 2.0 136KM jest standardowo wyposażona w elektryczną antenę?
Jeśli tak to dlaczego moze nie działać?
Czy jest jakiś bezpiecznik od niej?
Pocmocy bo już dwa dni nad tym dumam.
Pozdrawaim.
Czy w Mazda 626 GF 2.0 136KM jest standardowo wyposażona w elektryczną antenę?
Jeśli tak to dlaczego moze nie działać?
Czy jest jakiś bezpiecznik od niej?
Pocmocy bo już dwa dni nad tym dumam.
Pozdrawaim.
U mnie jak autko kupiłem też antenka sie nie wysuwała i okazało sie ze była zapieczona w środku, wyciągnąłem ja ręką (opornie wychodziła) wtedy wd-40 i kilka razy w górę i w dół, a na koniec smar w sprayu i już rok chodzi bez pomocy rąk
spróbuj u siebie moze pomoże tylko uważaj by jej nie złamać bo to delikatna sprawa
Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
- Od: 10 sty 2008, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps
W tych antenach zrywają się taśmy zębate rozkładające i składające antenę. Wtedy tylko wymiana na inną/nową.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Tak tylko, że niesłychać żeby silnik pracował. A i jeszcze jedno, nie działa mi również podtrzymywanie pamięci w radiu. Myślałem, że to problem radia ale nie, wyciągnąłem radio z Xedosa mojego braciszka i to samo.
Czy może złą przejściówke ISO mam, czy co? A może gdzieś jakiś bezpiecznik od tego jest, którego ja niemoge znaleźć.
Czy może złą przejściówke ISO mam, czy co? A może gdzieś jakiś bezpiecznik od tego jest, którego ja niemoge znaleźć.
A to inna historia.boski_pablo22 napisał(a):Tak tylko, że niesłychać żeby silnik pracował
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo masz coś interesującego na myśli?
Bezpieczniki przejżałem wyglądają na dobre.
Bezpieczniki przejżałem wyglądają na dobre.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje